Od wartości do skuteczności – lider w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
„Istnieją wartości uniwersalne jak np. współdziałanie, włączanie ludzi w procesy decyzyjne, otwartość i uczciwość. Dla mnie zgodność właśnie z tymi wartościami oznacza, że strategia biznesowa jest wspierana przez kulturę organizacyjną. Czyli następuje sprzężenie zwrotne między postawami i zachowaniem oraz osiąganymi przez firmę celami” – Dominika Bettman, Siemens.
Twój rozwój w roli menedżera: Wybierz ścieżkę rozwoju i zdobądź dyplom menedżera biznesu z potwierdzeniem od EY nabytych przez Ciebie kompetencji menedżerskich – wszystkie kompetencje wypisujemy na dyplomie – sprawdź.
Szkolenie adresowane do menedżerów, którzy chcą wzmocnić swój autorytet i udoskonalić kompetencje w zakresie komunikacji, motywowania i inspirowania pracowników oraz pracowników startupów.
Cele szkolenia:
- Kształtowanie spójności i wiarygodności w roli lidera wartości
- Doskonalenie kompetencji:
- Dostrojenia i przyjmowania perspektywy innej osoby
- Inspirowania innych
- Przewidywania kierunku zmian i wdrażania idei
- Poszerzenie świadomości swoich zasobów w motywowaniu i przekonywaniu do celów, idei
- Rozpoznanie swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju
- Szukanie własnej drogi do realizacji roli lidera
Korzyści ze szkolenia:
- Skuteczniejsze wdrażanie własnych pomysłów i idei
- Podniesienie kompetencji w budowaniu efektywnych relacji zawodowych poprzez motywowanie
- Wzmocnienie własnego autorytetu wobec innych
- Znalezienie rozwiązań na podstawie analizy sytuacji zawodowych
- Wymiana doświadczeń menedżerów podczas szkolenia
Budowanie autorytetu wokół wartości
- Stworzenie mapy własnych wartości, zasad, przekonań
- Zwiększenie świadomości swojego funkcjonowania i zasobów w byciu liderem
- Poznanie swojego potencjału i sposobów na akceptację ograniczeń
- Wiarygodność i spójność lidera jako skuteczna metoda przekonywania do siebie
- Proaktywna postawa: świadomy wybór priorytetów i kierunku działania
Ćwiczenia: Uczestnicy dokonują diagnozy tego, jak funkcjonują na zewnątrz i komunikują się z otoczeniem; poprzez informacje zwrotne od innych poszerzają swoją perspektywę
Motywowanie poprzez rozumienie perspektywy innych
- Różnorodność nastawień i potencjałów ludzi
- Uruchamianie wewnętrznej motywacji pracownika
- Cztery rodzaje energii życiowej i jak nimi zarządzać
- Pełne zaangażowanie i motywacja jako klucz do wydajności
- Jak porozumiewać się z pracownikami o różnych stylach myślenia
- Budowanie poczucia bezpieczeństwa jako istotnej potrzeby
- Znajdowanie płaszczyzny porozumienia z pracownikiem
- Kreowanie przekonań w kierunku wizji lidera – korzystanie z różnorodności
- Motywowanie pracowników w procesie zmian
Ćwiczenia: Uczestnicy diagnozują wspólnie problem metodą „Inne Punkty Widzenia”
3. Skuteczność w przywództwie
- Kierowanie a liderowanie
- Odwaga w zmianie
- Kreowanie zmiany
- Określenie swojego stylu zarządzania zmianą i co z tego wynika; analiza testu
- Przekonywanie do własnego stanowiska poprzez asertywną komunikację
- Świadomy wpływ na zachowanie pracownika- radzenie sobie z oporem
Ćwiczenie: Uczestnicy biorą udział w grze kompetencyjnej polegającej na przewidywaniu i poradzeniu sobie ze zmianą oraz zwiększają świadomość swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju
Andrzej Matyka - przede wszystkim praktyk, dopiero później trener i coach. Na szkoleniach preferuje narzędzia praktyczne, przekazywane często w formie zadań i gier szkoleniowych, a także żartów sytuacyjnych.
Dorota Wiśniewska - posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu rozwiązywania konfliktów, komunikacji, treningu asertywności, przywództwa, motywowania i dyscyplinowania pracowników oraz zarządzania zespołem.
Małgorzata Biczyńska - głównym celem zawodowym Małgorzaty jest pomoc w rozwoju poprzez pracę indywidualną i zespołową. Poza kilkunastoletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń z zakresu umiejętności interpersonalnych, posiada wieloletnie doświadczenie jako coach.
Małgorzata Szybińska - pasjonuje ją obserwacja rozwoju uczestników szkoleń poprzez odnajdywanie i wzmacnianie swoich mocnych stron w obszarze przewodzenia ludźmi. Projektowanie szkoleń dla klienta traktuje jak przygotowanie interesującej i odkrywczej podróży.