Będę menedżerem – EY Academy of Business

Będę menedżerem

Menedżerami zostają osoby o wyróżniających się wynikach, predyspozycjach, zaangażowaniu. Mają wiele talentów i zwykle są ciekawymi osobowościami. Nie znaczy to, że ich początki w roli szefa są łatwe – zarządzanie ludźmi jest bardzo trudnym zadaniem, a umiejętność wyzwalania w ludziach motywacji do uruchamiania wszystkich ich zasobów, podejmowania wyzwań i doskonalenia kompetencji nie jest umiejętnością wrodzoną, nawet u charyzmatycznych menedżerów.

Sprawdź najważniejsze kompetencje w skutecznym sprawowaniu obowiązków menedżera:

Szkolenie jest przeznaczone dla nowo mianowanych menedżerów, osób mających w niedalekiej przyszłości objąć tę funkcję oraz dla kierowników średnio doświadczonych, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę z zakresu zarządzania ludźmi.

Celem szkolenia „Będę menedżerem” jest przygotowanie nowo mianowanych menedżerów lub osób mającym w niedalekiej przyszłości objąć tę funkcję do skutecznego zarządzania, poprzez doskonalenie najważniejszych umiejętności i dostarczenie narzędzi menedżerskich oraz przekazanie dobrych praktyk z zakresu kierowania ludźmi.

Podczas szkolenia Uczestnicy zrealizują 3 ankiety diagnostyczne (w formie on-linowych testów na platformie EY) dotyczące motywacji, konfliktu oraz stylów przywództwa, które pozwolą określić ich mocne strony oraz obszary do rozwoju.

Uczestnicy:

  • Nabędą wiedzę z zakresu kluczowych umiejętności menedżerskich oraz psychologii zarządzania
  • Przećwiczą umiejętności potrzebne do efektywnej realizacji  zadań menedżerskich: planowania, delegowania, motywowania, oceny, rozwoju podwładnych, budowania zespołu, kreatywnego rozwiązywania problemów, zarządzania zmianą
  • Poznają swoje mocne strony i obszary rozwojowe
  • Poznają najważniejsze teorie, będące bazą kierowania ludźmi, w tym podstawy Organizacyjnej Analizy Transakcyjnej
  • Spotkają ludzi w podobnej sytuacji, którzy wzbogacą ich spojrzenie na nową rolę i wyzwania z nią związane

Moduł I
Sylwetka lidera

  • Najważniejsze funkcje i cechy lidera – koncepcja Inteligencji Menedżerskiej
  • Jak zmienić rolę – z kolegi na szefa?
  • Co robić, kiedy zespół reaguje oporem na moje pojawienia się lub mój awans?
  • Jak budować autorytet w zespole?
  • Jak zarządzać osobami starszymi od siebie?
  • Największe błędy młodego menedżera

Moduł II
Komunikacja w zespole 

  • Kiedy ludzie efektywnie komunikują się ze sobą w pracy i nie tylko?
  • Zasady skutecznej komunikacji (czyli co robić, aby być właściwie rozumianym)
    • Postawy i intencje w komunikowaniu się z zespołem
    • Analiza czynników utrudniających porozumiewanie się ze strony nadawcy
    • Analiza czynników utrudniających proces komunikowania się ze strony odbiorcy
    • Rola komunikatów werbalnych i niewerbalnych w procesie komunikacji
  • Jak ludzie się ze sobą porozumiewają? Style porozumiewania się z innymi — koncepcja stylów poznawczych.
  • Niebezpieczeństwa i pułapki – błędy i gry
    • Skąd się biorą i jaka jest ich przyczyna, czyli etiologia?
    • Rozpoznawanie i identyfikacja, neutralizowanie
  • Jak udrażniać kanały komunikacyjne tam, gdzie informacje nie przepływają. Doskonalenie struktury porozumiewania się
    • Znaczenie precyzyjnego formułowania komunikatów
    • Ćwiczenie prawidłowego obiegu informacji zwrotnych i ich znaczenie dla pracy zespołowej
    • Wdrażanie optymalnych sposobów porozumiewania się w zespole.
    • Rola komunikacji wewnętrznej
    • Znaczenie procesów komunikowania się w organizacji

Moduł III
Zespołowość — zasady sprawnego funkcjonowania grupy zadaniowej

  • Jak być szefem? – typologia stylów zarządzania
    • Różne style kierowania w odniesieniu do pracownika i zespołu – koncepcja zarządzania sytuacyjnego
    • Analiza warunków skuteczności poszczególnych stylów
    • Diagnoza własnych preferencji co do określonego stylu kierowania
  • Zespołowość – rola reguł i norm w pracy grupowej
    • Reguły funkcjonowania zespołów (prawidłowości w rozwoju grupy)
    • Zjawiska społeczne pojawiające się w zespole
    • Etapy rozwoju zespołu
    • Wypracowanie systemu zasad sprzyjających „dobrej współpracy” w zespole
  • Budowanie atmosfery współpracy i dzielenia się wiedzą
    • Co robić, aby zespół grał do jednej bramki?
    • Jak wyzwalać efekt synergii? Jak unikać syndromu grupowego myślenia?
    • Jak wydobywać z ludzi to, co najlepsze?
    • Podział ról w zespole i dobór zadań do indywidualnych predyspozycji
  • Organizacja pracy w zespole
    • Planowanie krótko- i długoterminowe
    • Stawianie celów
    • Priorytetyzacja
    • Etapowanie zadań

Moduł IV
Motywacja. Ocena pracy oraz wspieranie rozwoju pracownika

  • Motywowanie
    • Rozpoznawanie indywidualnych czynników motywujących (kierownika i pracowników) – lista potencjalnych motywatorów
    • Efektywne i nieefektywne pochwały, efektywne i nieefektywne kary
    • Narzędzia wywierania wpływu na pracowników
    • Konsekwencje braku systemu motywowania dla efektywności pracy zespołu i organizacji
  • Sposoby motywowania pracownika — udzielanie pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej
    • Co to jest feedback i czemu służy?
    • Narzędzia feedbacku: FUKO, UF, SPiNKA, BEEB
    • Aktywne słuchanie i prowadzenie rozmowy oceniającej za pomocą pytań
  • Jak uniknąć błędów w sytuacji oceniania, czyli co robić, by rozmowa korygująca z pracownikiem nie była kojarzona z „być albo nie być”?
    • Znaczenie właściwego przygotowania do rozmowy
    • Postawa i sposób formułowania wypowiedzi
    • Podstawowe błędy oceniania (psychologiczne mechanizmy uruchamiane w sytuacji oceny i sposoby przeciwdziałania zagrożeniom)
  • Rozmowa służąca przekazaniu trudnych decyzji
    • Zasady prowadzenia tzw. trudnych rozmów
    • Różne style prowadzenia rozmowy – poszukiwanie najlepszego z nich
  • Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w zespole – część superwizyjna
    • „Studium przypadku”, czyli trudności, jakie pojawiały się w zespołach kierowanych przez uczestników na przestrzeni ostatnich miesięcy
    • Analiza przyczyn pojawiających się trudności
    • Praktyczne ćwiczenie umiejętności prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami z wykorzystaniem technik coachingowych
  • Delegowanie zadań
    • Opór w delegowaniu po stronie szefa
    • Opór w przyjęciu nowych zadań i odpowiedzialności po stronie pracownika
    • Co delegować, jak, kiedy?

Moduł V
Umiejętności menedżerskie w zarządzaniu zmianami. 

  • Psychologia zarządzania zmianami
    • Prawidłowości reagowania ludzi na zmiany
    • Fazy adaptacji do zmiany
    • Metody przełamywania stereotypów i redukowania lęków
    • 8 kroków wprowadzania zmian wg Kottera
  • Naturalne konsekwencje wprowadzanych zmian
    • Opór psychologiczny i różne jego przejawy
    • Wywoływanie uwag krytycznych i radzenie sobie z nimi
    • Redefinicja celów i priorytetów
  • Analiza case study

Moduł VI
Rozwiązywanie konfliktów

  • Zrozumieć konflikt, czyli co trzeba wiedzieć o konflikcie, żeby mieć nad nim kontrolę
    • Rodzaje, źródła i dynamika konfliktu
    • Postawy i style reagowania na konflikt
    • Role w konflikcie
  • Budowanie dobrego kontaktu i porozumienia w obliczu konfliktu
    • Zniekształcenia spostrzegania jako źródło negatywnych nastawień między stronami konfliktu
    • Zasady dobrej komunikacji w sytuacji konfliktowej
    • Udzielanie informacji zwrotnych
    • Wyjaśnianie wątpliwości
    • Przekształcanie sporu w dyskusję
    • Style rozwiązywania konfliktów
    • Radzenie sobie z presją i manipulacją w konflikcie
  • Świadomość własnych emocji i kontrola stresu jako podstawowy warunek radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych

*W ramach szkolenia przeprowadzone zostaną 3 badania ankietowe (w formie onlinowych testów na platformie EY), które pozwolą Uczestnikom zdiagnozować ich mocne strony oraz obszary do rozwoju.

Wisława Grabarczyk-Kostka - prowadzi szkolenia, wykłady i treningi z całego obszaru psychologii biznesu i rozwoju osobistego, jak również działania integracyjne dla zespołów będących w budowie lub w konflikcie.

Będę menedżerem (Online Live)

Cena

2500 zł netto

Będę menedżerem (Wrocław)

Cena

2500 zł netto

Będę menedżerem (Gdańsk)

Cena

2500 zł netto

Będę menedżerem

Menedżerami zostają osoby o wyróżniających się wynikach, predyspozycjach, zaangażowaniu. Mają wiele talentów i zwykle są ciekawymi osobowościami. Nie znaczy to, że ich początki w roli szefa są łatwe – zarządzanie ludźmi jest bardzo trudnym zadaniem, a umiejętność wyzwalania w ludziach motywacji do uruchamiania wszystkich ich zasobów, podejmowania wyzwań i doskonalenia kompetencji nie jest umiejętnością wrodzoną, nawet u charyzmatycznych menedżerów.

Sprawdź najważniejsze kompetencje w skutecznym sprawowaniu obowiązków menedżera:

Dla kogo?

Szkolenie jest przeznaczone dla nowo mianowanych menedżerów, osób mających w niedalekiej przyszłości objąć tę funkcję oraz dla kierowników średnio doświadczonych, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę z zakresu zarządzania ludźmi.

Cele i korzyści

Celem szkolenia „Będę menedżerem” jest przygotowanie nowo mianowanych menedżerów lub osób mającym w niedalekiej przyszłości objąć tę funkcję do skutecznego zarządzania, poprzez doskonalenie najważniejszych umiejętności i dostarczenie narzędzi menedżerskich oraz przekazanie dobrych praktyk z zakresu kierowania ludźmi.

Podczas szkolenia Uczestnicy zrealizują 3 ankiety diagnostyczne (w formie on-linowych testów na platformie EY) dotyczące motywacji, konfliktu oraz stylów przywództwa, które pozwolą określić ich mocne strony oraz obszary do rozwoju.

Uczestnicy:

  • Nabędą wiedzę z zakresu kluczowych umiejętności menedżerskich oraz psychologii zarządzania
  • Przećwiczą umiejętności potrzebne do efektywnej realizacji  zadań menedżerskich: planowania, delegowania, motywowania, oceny, rozwoju podwładnych, budowania zespołu, kreatywnego rozwiązywania problemów, zarządzania zmianą
  • Poznają swoje mocne strony i obszary rozwojowe
  • Poznają najważniejsze teorie, będące bazą kierowania ludźmi, w tym podstawy Organizacyjnej Analizy Transakcyjnej
  • Spotkają ludzi w podobnej sytuacji, którzy wzbogacą ich spojrzenie na nową rolę i wyzwania z nią związane
Program

Moduł I
Sylwetka lidera

  • Najważniejsze funkcje i cechy lidera – koncepcja Inteligencji Menedżerskiej
  • Jak zmienić rolę – z kolegi na szefa?
  • Co robić, kiedy zespół reaguje oporem na moje pojawienia się lub mój awans?
  • Jak budować autorytet w zespole?
  • Jak zarządzać osobami starszymi od siebie?
  • Największe błędy młodego menedżera

Moduł II
Komunikacja w zespole 

  • Kiedy ludzie efektywnie komunikują się ze sobą w pracy i nie tylko?
  • Zasady skutecznej komunikacji (czyli co robić, aby być właściwie rozumianym)
    • Postawy i intencje w komunikowaniu się z zespołem
    • Analiza czynników utrudniających porozumiewanie się ze strony nadawcy
    • Analiza czynników utrudniających proces komunikowania się ze strony odbiorcy
    • Rola komunikatów werbalnych i niewerbalnych w procesie komunikacji
  • Jak ludzie się ze sobą porozumiewają? Style porozumiewania się z innymi — koncepcja stylów poznawczych.
  • Niebezpieczeństwa i pułapki – błędy i gry
    • Skąd się biorą i jaka jest ich przyczyna, czyli etiologia?
    • Rozpoznawanie i identyfikacja, neutralizowanie
  • Jak udrażniać kanały komunikacyjne tam, gdzie informacje nie przepływają. Doskonalenie struktury porozumiewania się
    • Znaczenie precyzyjnego formułowania komunikatów
    • Ćwiczenie prawidłowego obiegu informacji zwrotnych i ich znaczenie dla pracy zespołowej
    • Wdrażanie optymalnych sposobów porozumiewania się w zespole.
    • Rola komunikacji wewnętrznej
    • Znaczenie procesów komunikowania się w organizacji

Moduł III
Zespołowość — zasady sprawnego funkcjonowania grupy zadaniowej

  • Jak być szefem? – typologia stylów zarządzania
    • Różne style kierowania w odniesieniu do pracownika i zespołu – koncepcja zarządzania sytuacyjnego
    • Analiza warunków skuteczności poszczególnych stylów
    • Diagnoza własnych preferencji co do określonego stylu kierowania
  • Zespołowość – rola reguł i norm w pracy grupowej
    • Reguły funkcjonowania zespołów (prawidłowości w rozwoju grupy)
    • Zjawiska społeczne pojawiające się w zespole
    • Etapy rozwoju zespołu
    • Wypracowanie systemu zasad sprzyjających „dobrej współpracy” w zespole
  • Budowanie atmosfery współpracy i dzielenia się wiedzą
    • Co robić, aby zespół grał do jednej bramki?
    • Jak wyzwalać efekt synergii? Jak unikać syndromu grupowego myślenia?
    • Jak wydobywać z ludzi to, co najlepsze?
    • Podział ról w zespole i dobór zadań do indywidualnych predyspozycji
  • Organizacja pracy w zespole
    • Planowanie krótko- i długoterminowe
    • Stawianie celów
    • Priorytetyzacja
    • Etapowanie zadań

Moduł IV
Motywacja. Ocena pracy oraz wspieranie rozwoju pracownika

  • Motywowanie
    • Rozpoznawanie indywidualnych czynników motywujących (kierownika i pracowników) – lista potencjalnych motywatorów
    • Efektywne i nieefektywne pochwały, efektywne i nieefektywne kary
    • Narzędzia wywierania wpływu na pracowników
    • Konsekwencje braku systemu motywowania dla efektywności pracy zespołu i organizacji
  • Sposoby motywowania pracownika — udzielanie pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej
    • Co to jest feedback i czemu służy?
    • Narzędzia feedbacku: FUKO, UF, SPiNKA, BEEB
    • Aktywne słuchanie i prowadzenie rozmowy oceniającej za pomocą pytań
  • Jak uniknąć błędów w sytuacji oceniania, czyli co robić, by rozmowa korygująca z pracownikiem nie była kojarzona z „być albo nie być”?
    • Znaczenie właściwego przygotowania do rozmowy
    • Postawa i sposób formułowania wypowiedzi
    • Podstawowe błędy oceniania (psychologiczne mechanizmy uruchamiane w sytuacji oceny i sposoby przeciwdziałania zagrożeniom)
  • Rozmowa służąca przekazaniu trudnych decyzji
    • Zasady prowadzenia tzw. trudnych rozmów
    • Różne style prowadzenia rozmowy – poszukiwanie najlepszego z nich
  • Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w zespole – część superwizyjna
    • „Studium przypadku”, czyli trudności, jakie pojawiały się w zespołach kierowanych przez uczestników na przestrzeni ostatnich miesięcy
    • Analiza przyczyn pojawiających się trudności
    • Praktyczne ćwiczenie umiejętności prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami z wykorzystaniem technik coachingowych
  • Delegowanie zadań
    • Opór w delegowaniu po stronie szefa
    • Opór w przyjęciu nowych zadań i odpowiedzialności po stronie pracownika
    • Co delegować, jak, kiedy?

Moduł V
Umiejętności menedżerskie w zarządzaniu zmianami. 

  • Psychologia zarządzania zmianami
    • Prawidłowości reagowania ludzi na zmiany
    • Fazy adaptacji do zmiany
    • Metody przełamywania stereotypów i redukowania lęków
    • 8 kroków wprowadzania zmian wg Kottera
  • Naturalne konsekwencje wprowadzanych zmian
    • Opór psychologiczny i różne jego przejawy
    • Wywoływanie uwag krytycznych i radzenie sobie z nimi
    • Redefinicja celów i priorytetów
  • Analiza case study

Moduł VI
Rozwiązywanie konfliktów

  • Zrozumieć konflikt, czyli co trzeba wiedzieć o konflikcie, żeby mieć nad nim kontrolę
    • Rodzaje, źródła i dynamika konfliktu
    • Postawy i style reagowania na konflikt
    • Role w konflikcie
  • Budowanie dobrego kontaktu i porozumienia w obliczu konfliktu
    • Zniekształcenia spostrzegania jako źródło negatywnych nastawień między stronami konfliktu
    • Zasady dobrej komunikacji w sytuacji konfliktowej
    • Udzielanie informacji zwrotnych
    • Wyjaśnianie wątpliwości
    • Przekształcanie sporu w dyskusję
    • Style rozwiązywania konfliktów
    • Radzenie sobie z presją i manipulacją w konflikcie
  • Świadomość własnych emocji i kontrola stresu jako podstawowy warunek radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych

*W ramach szkolenia przeprowadzone zostaną 3 badania ankietowe (w formie onlinowych testów na platformie EY), które pozwolą Uczestnikom zdiagnozować ich mocne strony oraz obszary do rozwoju.

Szczegóły programu modułowego

Cena

Cena regularna:

2500 zł netto - Online Live

2500 zł netto - Wrocław

2500 zł netto - Gdańsk

Lokalizacja

Gdańsk

Online Live

Wrocław

Termin

Online Live:

20-22 maja 2024

 

Wrocław:

17-19 kwietnia 2024

 

Gdańsk:

12-14 czerwca 2024

Kontakt

Marcelina Stempak

Koordynator kursu

  • +48 573 809 630
  • marcelina.stempak@pl.ey.com