Kursy i szkolenia dla firm - Ernst & Young Academy of Business
menu
Strona główna   Szkolenia   Finanse   E-commerce - finanse w praktyce

E-commerce - finanse w praktyce

Jak skutecznie, wiarygodnie i przyjemnie prowadzić finanse w obszarze e-commerce.

  • Pracujesz w e-commerce lub twój biznes planuje otworzyć się na ten obszar?
  • Nie jesteś przekonany czy dobrze podchodzisz do budżetowania, KPI, założeń budżetowych?
  • Szukasz informacji jakie są tego koszty,kiedy zaczniesz zarabiać?
  • Masz ciekawy pomysł tylko nie wiesz jak go sprzedać w organizacji, bankowi, inwestorowi!
  • Szukasz pracy, a coraz więcej i częściej widzisz atrakcyjne ogłoszenia dla e-commerce i nie wszystkie opisy są dla Ciebie jasne i zrozumiałe?
  • A może chętnie spróbował(a)byś pracy w E-commerce i chcesz się do tego solidnie przygotować.

  • Dla kogo?
  • Cele i korzyści
  • Program
  • Termin i miejsce
  • Cena
  • Kontakt
  • Pobierz

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników różnych działów firm handlowych działających i myślących o e-commerce. Również dla osób pracujących w działach finansowych podmiotów inwestujących lub/i finansujących biznesy e-commerce oraz pracowników startupów i pomysłodawców myślących o biznesie e-commerce.

  • W klasycznym modelu biznesu handlowego otworzyliście aspekt e-commerce, ale nadal szukasz wiedzy na temat finansów w tym obszarze?
  • Potrzebujesz natchnienia jak mierzyć, budżetować, raportować i wyznaczać KPI w e-commerce?
  • Masz pomysł na e-commerce ale potrzebujesz go zweryfikować, przygotować model dla inwestorów, banku?
  • Pracujesz z biznesami e-commerce a nie rozumiesz ich wyników, wyjaśnień i brakuje Tobie wiedzy jak weryfikować ich  prawidłowość?
  • Coraz częściej zderzasz się z e-biznesem i ich żargonem, widzisz że stara ekonomia ustępuje jej miejsca i chcesz uzupełnić swoje doświadczenie w tym obszarze?

Jeśli odpowiedziałeś „tak” na co najmniej jedno z tych pytań – to szkolenie jest dla Ciebie!

Cele i korzyści

W trakcie szkolenia trener wytłumaczy szereg praktycznych informacji na temat e-commerce. Pozwoli zrozumieć czy marża czy średni rachunek jest kluczem do sukcesu. Nauczy budżetować, mierzyć i rozliczać z wyników w e-commerce. Dostarczy ciekawych inspiracji jak udoskonalić finansowe procesy e-commerce.

Po ukończeniu warsztatu uczestnicy:

  • odczarują magię rentowności e-commerce,
  • oswoją pojęcia typu wartość klienta, konwersja, kohorta, zwroty, średni rachunek, itp.,
  • będą potrafili oceniać wyniki, mierzyć i budżetować rentowność działań E-commerce, szukać oszczędności i optymalnych rozwiązań,
  • zdobędą atrakcyjną wiedzę na współczesnym rynku pracy.

Dodatkową zaletą szkolenia jest to, że zdobyta wiedza dotyczy nie tylko klasycznego e-commerce ale ma też zastosowanie w innych biznesach mających ekspozycje na pracę z klientami w Internecie, aplikacjach itp.

Program szkolenia

Wstęp

  • Przyszłość, miejsce i rola narzędzia e-commerce w gospodarce
  • Uczestnicy rynku e-commerce
  • Omówienie najpopularniejszych, form prowadzenia e-biznesu
  • Omówienie kluczowych aspektów prowadzenia działalności oraz otoczenia gospodarczego
  • Reguły gry w biznesie e-commerce na małą i dużą skale

Niefinansowe / Operacyjne Aspekty e-commerce

  • Przykładowy łańcuch wartości biznesu e-commerce
  • Towar, składowanie, logistyki i wysyłka
  • Rola marketingu, rodzaje, narzędzia, wydatki,
  • Działalność za granicą,
  • Ryzyka i metody pracy z nimi

Kluczowe pojęcia i narzędzia ich pomiaru – praktyczne przykłady i definicje aspektów finansowych  e-commerce

  • Pojęcia operacyjne (Zamówienia, Zwroty, Czasy obsługi)
  • Pojęcia marketingowe (CLTV, SPT,CPO, CPC, konwersja, trafik, koszty marketingu, kohorty klienckie, itp)
  • Pojęcia finansowe (poziomy marży, średni koszyk, koszty wysyłki, koszty realizacji zamówień, koszty

Rachunek wyników w e-commerce

  • Budowa zarządczego rachunku zysków i strat dla biznesu e-commerce
  • Przykłady praktycznych rachunków wyników wg. MSSF
  • Rachunek wyników w podobnych biznesach z e-gospodarki

Budżetowanie i pomiar wyników e-commerce

  • Zasady budżetowania działalności e-commerce
  • Kluczowe KPI – zasady pomiaru i budżetowania
  • Analiza wykonania formy i częstotliwość
  • Standardy rynkowej Benchmarking zewnętrzny – źródła informacji, porównywalność
  • Planowanie długookresowe
  • Analizy wejścia na nowe rynki
  • Wycena biznesu, zwroty inwestorskie
  • Próba przygotowania własnego przykładu

Kluczowe obszary e-commerce a zasady rachunkowości

  • Zwroty – jak mierzyć, szacować i ujmować
  • Rabaty – ujęcie, wycena i raportowanie
  • Programy lojalnościowe
  • Reklamacje klienckie i producenckie
  • Odpisy na zapasy
  • Rabaty od dostawców
  • Waluta funkcjonalna
  • Testy utraty wartości – baz klientów, marek, wartości firmy, z akwizycji businessów e-commerce

Cash-flow w e-commerce

  • Modele e-commerce a cash-flow
  • Narzędzia pracy z kapitałem obrotowym w e-commerce
  • Ryzyko kursowe
  • Rozwiązania operacyjne pracy z przepływem gotówki w e-commerce

Termin i miejsce

Wkrótce podamy nowy termin. Kurs organizujemy w Warszawie.

Czas trwania szkolenia, to 2 dni w godz. 9:00 – 16:30 (w trakcie szkolenia zaplanowana jest przerwa lunchowa oraz dwie przerwy kawowe)

Cena 2100,00 PLN (+ 23% VAT)

Kontakt

Aleksandra Trych | aleksandra.trych@pl.ey.com | tel. + 48 505 171 636

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.