ESG w strategii przedsiębiorstwa – EY Academy of Business

ESG w strategii przedsiębiorstwa

Pojęcia związane z kwestiami niefinansowymi coraz częściej pojawiają się w otaczającym nas świecie. Celem szkolenia jest przedstawienie kluczowych zagadnień związanych z ESG, czyli z kwestiami środowiskowymi (E), społecznymi (S) i z zakresu ładu korporacyjnego (G). Uczestnicy dowiedzą się również, jak ESG wpływa na strukturę i koszt kapitału oraz na wartość przedsiębiorstwa.

Szkolenie kierujemy do:

  • Osób zainteresowanych tematyką danych niefinansowych
  • Pracowników działów CSR/ zrównoważonego rozwoju
  • Pracowników spółek notowanych na GPW lub NewConnect, a także rozważających pozyskanie finansowania (banki, fundusze VC/PE, giełda)
  • Osób pracujących w pionie bankowości korporacyjnej, detalicznej i prywatnej – odpowiedzialnych za relacje z klientami, tworzenie oferty produktowej, credit scoring
  • Pracowników działów finansowych i inwestycyjnych w firmach
  • Pracowników firm finansowych odpowiedzialnych za rozwój oferty produktowej, zarządzanie portfelami oraz relacje z klientami
  • Analityków finansowych i osób zajmujących się sprawozdawczością finansową i niefinansową
  • Kontrolerów finansowych, głównych księgowych
  • Dyrektorów finansowych spółek kapitałowych oraz pracowników działów relacji inwestorskich

Celem szkolenia jest:

  • Zrozumienie problematyki ESG – jej złożoności oraz wpływu na funkcjonowanie przedsiębiorstwa
  • Zapoznanie się z procesem ewolucji ESG w kontekście międzynarodowych inicjatyw
  • Umiejscowienie ESG w strukturze prawa międzynarodowego i lokalnego
  • Zrozumienie podstawowych kwestii z obszarów środowiskowych, społecznych i ładu korporacyjnego
  • Zrozumienie wpływu czynników ESG na procesy operacyjne, inwestycyjne i finansowe w przedsiębiorstwie

Dzień 1

1. Wprowadzenie do ESG. Ewolucja koncepcji

  • Pojęcie ESG; ESG a CSR
  • ESG w inicjatywach transnarodowych
  • Rola ESG w strategii Unii Europejskiej
  • ESG jako integrator ryzyka w działalności przedsiębiorstwa

2. Uregulowania formalnoprawne na obszarze Unii Europejskiej

  • Umiejscowienie ESG w regulacjach ponadnarodowych
  • CSRD, regulacja taksonomiczna, dyrektywa corporate due diligence

3. E jak Environment – środowisko

  • Jaka działalność może być uznana za zrównoważoną w sensie E?
  • Czym jest gospodarka o obiegu zamkniętym?
  • Cele w zakresie niskoemisyjności

4. S jak Social – kwestie społeczne

  • Jaka działalność może być uznana za zrównoważoną w sensie S?
  • Narzędzia realizacji kryteriów społecznych – prawa człowieka, równość, diversity

5. G jak Governance – ład korporacyjny

  • Jaka działalność może być uznana za zrównoważoną w sensie G?
  • Raportowanie niefinansowe
  • Europejskie standardy w zakresie raportowania zrównoważoności

Dzień 2

1. ESG jako megatrend

  • Czym są megatrendy?
  • Metody identyfikacji megatrendów
  • Dlaczego ESG to megatrend?

2. ESG w relacjach z interesariuszami

  • Kim są interesariusze?
  • Zaangażowanie interesariuszy
  • Zrównoważoność w relacjach z klientami

3. Wpływ ESG na strukturę i koszt kapitału

  • Zrównoważone finanse
  • Zielone obligacje
  • Zielone kredytowanie

4. Wpływ ESG na wartość przedsiębiorstwa

  • Zarządzanie ryzykiem
  • Wycena przedsiębiorstwa
  • ESG w strategii przedsiębiorstwa

5. Pomiar zrównoważoności

  • Ślad węglowy (carbon footprint)
  • Ślad wodny (water footprint)
  • Rating ESG
  • Problem greenwashing/ brownwashing

dr Anna Grygiel-Tomaszewska - praktyk biznesowy z wieloletnim doświadczeniem na rynku kapitałowym i w zarządzaniu organizacjami; wykładowca i trener oraz pracownik naukowy.

ESG w strategii przedsiębiorstwa

Cena

2500 zł netto

ESG w strategii przedsiębiorstwa

Pojęcia związane z kwestiami niefinansowymi coraz częściej pojawiają się w otaczającym nas świecie. Celem szkolenia jest przedstawienie kluczowych zagadnień związanych z ESG, czyli z kwestiami środowiskowymi (E), społecznymi (S) i z zakresu ładu korporacyjnego (G). Uczestnicy dowiedzą się również, jak ESG wpływa na strukturę i koszt kapitału oraz na wartość przedsiębiorstwa.

Dla kogo?

Szkolenie kierujemy do:

  • Osób zainteresowanych tematyką danych niefinansowych
  • Pracowników działów CSR/ zrównoważonego rozwoju
  • Pracowników spółek notowanych na GPW lub NewConnect, a także rozważających pozyskanie finansowania (banki, fundusze VC/PE, giełda)
  • Osób pracujących w pionie bankowości korporacyjnej, detalicznej i prywatnej – odpowiedzialnych za relacje z klientami, tworzenie oferty produktowej, credit scoring
  • Pracowników działów finansowych i inwestycyjnych w firmach
  • Pracowników firm finansowych odpowiedzialnych za rozwój oferty produktowej, zarządzanie portfelami oraz relacje z klientami
  • Analityków finansowych i osób zajmujących się sprawozdawczością finansową i niefinansową
  • Kontrolerów finansowych, głównych księgowych
  • Dyrektorów finansowych spółek kapitałowych oraz pracowników działów relacji inwestorskich
Cele i korzyści

Celem szkolenia jest:

  • Zrozumienie problematyki ESG – jej złożoności oraz wpływu na funkcjonowanie przedsiębiorstwa
  • Zapoznanie się z procesem ewolucji ESG w kontekście międzynarodowych inicjatyw
  • Umiejscowienie ESG w strukturze prawa międzynarodowego i lokalnego
  • Zrozumienie podstawowych kwestii z obszarów środowiskowych, społecznych i ładu korporacyjnego
  • Zrozumienie wpływu czynników ESG na procesy operacyjne, inwestycyjne i finansowe w przedsiębiorstwie
Program

Dzień 1

1. Wprowadzenie do ESG. Ewolucja koncepcji

  • Pojęcie ESG; ESG a CSR
  • ESG w inicjatywach transnarodowych
  • Rola ESG w strategii Unii Europejskiej
  • ESG jako integrator ryzyka w działalności przedsiębiorstwa

2. Uregulowania formalnoprawne na obszarze Unii Europejskiej

  • Umiejscowienie ESG w regulacjach ponadnarodowych
  • CSRD, regulacja taksonomiczna, dyrektywa corporate due diligence

3. E jak Environment – środowisko

  • Jaka działalność może być uznana za zrównoważoną w sensie E?
  • Czym jest gospodarka o obiegu zamkniętym?
  • Cele w zakresie niskoemisyjności

4. S jak Social – kwestie społeczne

  • Jaka działalność może być uznana za zrównoważoną w sensie S?
  • Narzędzia realizacji kryteriów społecznych – prawa człowieka, równość, diversity

5. G jak Governance – ład korporacyjny

  • Jaka działalność może być uznana za zrównoważoną w sensie G?
  • Raportowanie niefinansowe
  • Europejskie standardy w zakresie raportowania zrównoważoności

Dzień 2

1. ESG jako megatrend

  • Czym są megatrendy?
  • Metody identyfikacji megatrendów
  • Dlaczego ESG to megatrend?

2. ESG w relacjach z interesariuszami

  • Kim są interesariusze?
  • Zaangażowanie interesariuszy
  • Zrównoważoność w relacjach z klientami

3. Wpływ ESG na strukturę i koszt kapitału

  • Zrównoważone finanse
  • Zielone obligacje
  • Zielone kredytowanie

4. Wpływ ESG na wartość przedsiębiorstwa

  • Zarządzanie ryzykiem
  • Wycena przedsiębiorstwa
  • ESG w strategii przedsiębiorstwa

5. Pomiar zrównoważoności

  • Ślad węglowy (carbon footprint)
  • Ślad wodny (water footprint)
  • Rating ESG
  • Problem greenwashing/ brownwashing

Cena

2500 zł netto

Lokalizacja

Warszawa

Termin

20-21 maja 2024

 

Możliwość organizacji szkolenia zamkniętego

 

Szkolenie w godzinach 9:00 – 16:30

Kontakt

Karina Kumanikina

Koordynator kursu

  • +48 572 002 706
  • karina.kumanikina@pl.ey.com