First Time Manager – pierwsze kroki w roli menedżera
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które zaczynają swoją przygodę na ścieżce rozwoju w roli menedżera lub też przygotowują się do tej roli. Realizuje potrzebę zdobycia i uporządkowania wiedzy oraz umiejętności z zakresu zarządzania pracownikami. Szkolenie rozwija kompetencje dotyczące budowania autorytetu szefa od początku objęcia pracy z zespołem w zakresie trzech obszarów: relacji, metodyki oraz wyników.
Dwie ścieżki rozwoju z EY Academy of Business: Wybierz ścieżkę rozwoju i zdobądź dyplom menedżera biznesu z potwierdzeniem od EY nabytych przez Ciebie kompetencji menedżerskich – wszystkie kompetencje wypisujemy na dyplomie – sprawdź.
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które zaczynają swoją przygodę na ścieżce rozwoju w roli menedżera lub też się do niej przygotowują.
Realizuje potrzebę zdobycia i uporządkowania wiedzy oraz umiejętności z zakresu zarządzania pracownikami. Szkolenie rozwija kompetencje dotyczące budowania autorytetu szefa od początku objęcia pracy z zespołem w zakresie trzech obszarów: relacji, metodyki oraz wyników.
Szkolenie polecane jest również dla pracowników startupów.
Cele:
- Rozpoznanie swojej indywidualnej drogi do bycia skutecznym menedżerem
- Dostarczenie wiedzy dotyczącej skutecznych technik i narzędzi zarządzania
- Doświadczenie i rozwój swoich mocnych stron w realizowaniu roli lidera
- Przećwiczenie umiejętności skutecznego komunikowania się z pracownikami oraz współpracownikami w organizacji
- Rozwój umiejętności budowania klimatu współpracy
- Doskonalenie planowania i zarządzania czasem
Korzyści:
- Przygotowanie do roli lidera
- Umiejętność posługiwania się kluczowymi technikami zarządzania
- Przećwiczenie sposobów reagowania w sytuacjach trudnych z pracownikami
- Większa świadomość swojego stylu współpracy i wpływu na innych
- Kim jestem jako menedżer?
- Zmiana roli z pracownika na szefa
- Style zarządzania i własne preferencje. Autodiagnoza
- Co pomaga, a co utrudnia zarządzanie?
- Moje mocne strony w roli menedżera
- Jak wpływać na innych poprzez efektywną komunikację?
- Komunikacja z pracownikiem:
- Słuchanie bierne a słuchanie aktywne
- Komunikaty werbalne i niewerbalne
- Model kwadratu komunikacyjnego Friedemanna Schulza von Thuna
- Style komunikacji – test
- Błędy i bariery komunikacyjne
- Informacja zwrotna:
- Modele informacji zwrotnej: SPINKA, kanapka, GOLD
- Przyjmowanie informacji zwrotnych od innych
- Stanowcza postawa szefa
- Jak zdobyć posłuch, jak dotrzeć do ludzi?
- Formułowanie swojego stanowiska
- Rozumienie potrzeb swoich i innych
- Wydawanie poleceń i podsumowywanie zadań
- Stawianie granic
- Jak skutecznie zarządzać czasem?
- Organizacja zadań
- Jak zrobić skuteczny plan działania?
- Analiza realizacji zadania metodą SWOT
- Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami pracowników
- Współpraca z „wszechwiedzącym” ekspertem
- Jak pozyskać kontrlidera?
4. Od czego rozpocząć budowanie pozycji menedżera?
- Kształtowanie swojej roli w organizacji
- Ustalenie kierunku i kroków na drodze do „dowodzenia”
Andrzej Matyka - przede wszystkim praktyk, dopiero później trener i coach. Na szkoleniach preferuje narzędzia praktyczne, przekazywane często w formie zadań i gier szkoleniowych, a także żartów sytuacyjnych.
Dorota Wiśniewska - posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu rozwiązywania konfliktów, komunikacji, treningu asertywności, przywództwa, motywowania i dyscyplinowania pracowników oraz zarządzania zespołem.
Małgorzata Biczyńska - głównym celem zawodowym Małgorzaty jest pomoc w rozwoju poprzez pracę indywidualną i zespołową. Poza kilkunastoletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń z zakresu umiejętności interpersonalnych, posiada wieloletnie doświadczenie jako coach.
Małgorzata Szybińska - pasjonuje ją obserwacja rozwoju uczestników szkoleń poprzez odnajdywanie i wzmacnianie swoich mocnych stron w obszarze przewodzenia ludźmi. Projektowanie szkoleń dla klienta traktuje jak przygotowanie interesującej i odkrywczej podróży.