Komunikacja w sytuacjach trudnych
Warsztat doskonalenia umiejętności skutecznej komunikacji w rozmowach prowadzonych zdalnie.
Zastanawiasz się jak poprowadzić trudną rozmowę z podwładnym przez telefon lub w innej zdalnej formie? Ten warsztat jest dla Ciebie. Poćwiczymy trudne rozmowy. Możemy również pracować nad zgłoszonymi przez Ciebie sytuacjami, żeby znaleźć najlepsze z możliwych rozwiązań, przydatnych w konkretnych przypadkach.
Główne cele szkolenia to:
- Doskonalenie osobistej wiarygodności podczas prowadzenia zdalnych kontaktów z podwładnymi i współpracownikami.
- Doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów, nastawionych na osiąganie celu z różnymi typami trudnych rozmówców.
- Wzmocnienie umiejętności asertywnej komunikacji i praktycznego stosowania technik negocjacyjnych przydatnych w rozmowach.
- Doskonalenie psychospołecznych technik wpływu, bazujących na sposobie mówienia oraz doborze odpowiednich argumentów.
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania rodzaju i przyczyn konfliktu oraz zapoznanie ze sposobami skutecznego oddziaływania na osoby, których konflikt dotyczy.
- Rozpoznanie indywidualnego stylu komunikowania się w sytuacji konfliktu uczestników warsztatów.
- Bariery w rozmowach prowadzonych zdalnie.
- Specyfika rozmowy prowadzonej zdalnie.
- Percepcja rozmówców w poszczególnych etapach rozmowy.
- Kilka słów o „rozpraszaczach”.
- Fakty, opinie, interpretacje – co tak naprawdę przekazujemy?
- Mechanizmy powstawania konfliktu w rozmowie czyli o tym co obniża naszą skuteczność.
- Psychospołeczne bariery współpracy.
- Komunikacja prowokująca konflikt.
- Czynniki utrudniające porozumienie.
- Oceniający styl słuchania i rywalizacyjny sposób budowania argumentacji.
- Zasady sterowania konfliktem w rozmowie.
- Przyczyny sytuacji konfliktowych.
- Jak zapanować nad rozwojem sytuacji?
- Czym jest kompromis?
- Definiowanie stylów zachowań w sytuacji konfliktowej.
- Metody radzenia sobie z zastrzeżeniami i negatywnymi emocjami rozmówców.
- Trudni rozmówcy, trudne sytuacje. Przyczyny i metody zaradcze.
- Panowanie nad emocjami własnymi i stron w konflikcie.
- Sposoby postępowania z osobą bardzo zdenerwowaną.
- Asertywna komunikacja. Jak wyrazić swoje zdanie nie prowokując konfliktu?
- Poznaj siłę swojego głosu.
- Jak forma wypowiedzi może zmienić jej treść?
- Wyrażanie emocji poprzez intonację głosu.
- Barwa głosu – czy masz na nią wpływ?
- Zasady atrakcyjności językowej.
- Budowanie przekonujących sformułowań i zdań.
Ewa Opolska - przeprowadza firmy i ludzi przez zmiany, szkoląc i prowadząc projekty rozwojowe. Jest doświadczonym trenerem w obszarze szkoleń menedżerskich. Realizuje dłuższe cykle (akademie menedżerskie, programy talentowe), wspierające konkretne cele biznesowe.
Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów
Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy — przekazywania wiedzy na przykładach z życia: