Kursy i szkolenia dla firm - Ernst & Young Academy of Business
menu
Strona główna   Szkolenia   Szkolenia specjalistyczne   MS Excel dla menedżerów

Szkolenia MS Excel dla menedżerów - praktyczne sztuczki i triki

Termin szkolenia: 9-10 kwietnia 2019 r.

Cena szkolenia: 1460 zł netto

Praca każdego menedżera wiąże się z przetwarzaniem bardzo dużych ilości informacji, przeważnie liczbowych. Dziś nikt już nie wyobraża sobie przygotowywania raportu, prezentacji lub analizowania danych bez pomocy komputera.

Jest wiele różnych aplikacji ułatwiających to zadanie, ale do najpopularniejszych, najczęściej wykorzystywanych i dających największe możliwości należy MS Excel. Znając wszystkie jego możliwości, można stworzyć praktycznie dowolne narzędzie do przygotowywania, przetwarzania, analizowania i prezentowania wszelkiego rodzaju danych liczbowych i nie tylko. Właśnie dlatego jest to szczególnie cenione narzędzie przez analityków, księgowych, menedżerów.

Dla kogo

Warsztat jest przygotowany dla osób, które w codziennej pracy korzystają z Excela, analizują duże ilości danych, przygotowują prezentacje i raporty.

Cele szkolenia

  • usprawnienie własnej pracy dzięki lepszej znajomości zaawansowanych możliwości programu MS Excel
  • uatrakcyjnienie graficznej strony przygotowywanych prezentacji

Metodologia

  • Szkolenie ma formę praktycznych warsztatów komputerowych.
  • Każdy uczestnik pracuje samodzielnie na komputerze udostępnionym przez EY Academy of Business na czas szkolenia
  • Uczestnicy mogą pracować na własnych komputerach z arkuszem Excel 2013.
  • Uczestnicy pracują na rozbudowanym arkuszu kalkulacyjnym, gotowe rozwiązania wypracowane podczas zajęć zabierają ze sobą, aby zastosować w pracy.
Uwaga: na zajęcia należy zabrać swoje nośniki pendrive w celu zapisania arkuszy z materiałem wypracowanym podczas warsztatów.

Korzyści dla uczestników

W trakcie wszystkich bloków tematycznych trener pokaże szereg trików, skrótów i funkcji, dzięki którym praca z danymi w Excelu staje się prosta i szybka.
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy:
  • będą umieli zastosować przydatne sztuczki usprawniające prace z arkuszem Excel
  • będą wiedzieli, jak wykorzystać wybrane funkcjonalności Excela do stworzenia arkusza dopasowanego do własnych potrzeb
  • będą znali najczęściej stosowane funkcje arkusza, przydatne przy analizie dużych zbiorów danych  
  • zrozumieją zależności pomiędzy komórkami, arkuszami i skoroszytami
  • będą potrafili szybko i sprawnie przygotować profesjonalne zestawienia danych w atrakcyjnej formie graficznej

Program

Tabele przestawne
  • Możliwości tabel przestawnych do szybkiego analizowania dużych ilości danych
  • Poprawne przygotowanie danych dla tabeli przestawnej
  • Najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu tabel przestawnych
  • Przydatne narzędzia np.:
    • Ukrywanie pustych komórek
    • Użycie fragmentatorów
    • Grupowanie i filtrowanie
    • Elementy obliczeniowe
Korzystanie z funkcji i formuł
  • Omówienie najbardziej praktycznych i najczęściej stosowanych funkcji np.:
    • JEŻELI
    • LICZ.JEŻELI
    • SUMA.WARUNKÓW
    • LICZ.WARUNKI
    • WYSZUKAJ.PIONOWO
  • Wykorzystanie funkcji dat i czasu
    • DNI.ROBOCZE
    • DZIŚ
    • Szybkie poprawianie nieprawidłowo wprowadzonych dat
  • Przydatne funkcje tekstowe
    • USUN.ZBEDNE.ODSTEPY
    • TEXT
  • Referencje względne, bezwzględne i strukturalne
  • Błędy popełniane podczas korzystania z funkcji i formuł
Wykresy
  • Dobór odpowiedniego typu wykresu do prezentowanych danych, zmiana typu i układu wykresu
  • Konfiguracja skali i formatowanie
  • Wykres z osią pomocniczą
  • Wykres z wieloma seriami danych
  • Tworzenie trendów danych na wykresie
  • Wykres przestawny
Podstawy makr
  • Bezpieczeństwo
  • Rejestrowanie i tworzenie prostych makr usprawniających pracę z arkuszem kalkulacyjnym
Analiza danych i poszukiwanie rozwiązań
  • „szukaj wyniku” -jaka wartość należy wprowadzić do komórki, aby korzystająca z niej funkcja zwróciła określoną wartość
  • Rozwiązywanie problemów, w których występują ograniczenia, przy pomocy programowania liniowego i dodatku Solver
  • Prezentowanie kilku wersji danych wejściowych przy pomocy menedżera scenariuszy
Power Query – NOWOŚĆ!!!
  • Nowe narzędzie dodane począwszy od wersji 2010
  • Zautomatyzowane importowanie danych z innych formatów
  • Pobieranie danych ze stron www
Pozostałe zagadnienia
  • Przydatne skróty klawiszowe
  • Usprawnianie pracy z arkuszem przy wykorzystaniu tabel
  • Filtr zaawansowany
  • Ograniczenie formatu lub zakresu danych, które można wprowadzić do okreslonych pół arkusza

Cena 1460,00 PLN (+ 23% VAT)

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.