Kursy i szkolenia dla firm - Ernst & Young Academy of Business
menu
Strona główna   Szkolenia   Kompetencje menedżerskie   Narzędzia Analizy Transakcyjnej (AT) w organizacji

Narzędzia Analizy Transakcyjnej (AT) w organizacji

Termin: Warszawa, 8-9 października 2020 r. 

Cena: 1650 zł plus VAT

Człowiek jest istotą społeczną i bez względu na ograniczenia wynikające z realiów otaczającego go świata oraz dostęp do różnorodnych technologii, umożliwiających mu kontakt pośredni, chce i musi się komunikować. Robi to nie tylko dla swojej psychiki i przyjemności, ale żeby zrealizować cele.

W pracy – na każdym poziomie organizacyjnym i w każdej roli – tym lepiej funkcjonuje, im skuteczniej kontaktuje się z ludźmi.

Nie ma firmy, w której komunikacja przebiegałaby idealnie, nie ma osoby, która zawsze doskonale i adekwatnie wchodzi w relacje.

Szkolenie kierujemy do każdego człowieka funkcjonującego w organizacji, a zwłaszcza tych, którzy są nastawieni na rozwój swój i zespołów, w których pracują oraz chcą odnosić sukcesy.

Bazę teoretyczną stanowi koncepcja Analizy Transakcyjnej, stworzona przez kanadyjskiego psychologia Erica Berne’a. Jego bestseller
„W co grają ludzie?” od lat 70-tych XX w. nie schodzi z półek księgarń na całym świecie. Analiza Transakcyjna (AT) jest  koncepcją człowieka i jego zachowań, która pozwala ludziom zrozumieć siebie oraz innych i bardzo praktycznie wykorzystać tę wiedzę we wszystkich sytuacjach społecznych.

Organizacyjna Analiza Transakcyjna (Organizational Transactional Analysis)  stosowana jest na rzecz wpierania procesów zarządzania i komunikacji w firmach od kilkunastu lat, ale nadal jest dla wielu osób wiedzą nie odkrytą. Wbrew pozorom  - łatwo się jej nauczyć i natychmiast zastosować w praktyce. Jest metodą diagnozy pozwalającą na dostrzeżenie najważniejszych procesów zachodzących w zespole, zrozumienie ich i podjęcie decyzji na temat ich modyfikacji. Dzięki AT nie tylko poznajemy własny styl komunikowania się, ale również możemy go wzbogacać, zmieniać, dzięki temu mamy wybór, jak zachować się w trudnej sytuacji lub jak zmienić sposób komunikacji, który oceniamy jako nieoptymalny. Modyfikując, wzbogacając własne zachowania, oddziałujemy na innych i również wywołujemy w nich zmianę – zapobiegamy wchodzeniu w konflikty lub/i gry psychologiczne, których działanie jest destrukcyjne, co wpływa na obniżenie efektywności własnej i w zespole.
  • Cele i korzyści
  • Program
  • Termin i miejsce
  • Trenerzy
  • Cena
  • Kontakt
  • Punkty edukacyjne

Cele i korzyści

Cele szkolenia
  • Dostarczenie praktycznych narzędzii do komunikacji i zarządzaniu zespołem zaczerpniętych z praktyki Organizacyjnej Analizy Transkakcyjnej (OAT)
  • Zwiększenie umiejętności rozwiązywania konfliktów i sytuacji problemowych
  • Praktyczne zastosowanie  technik AT  umożliwiające bardziej efektywną współpracę
  • Pogłębienie wglądu we własne działania zawodowe poprzez poznanie czynników motywujących, postaw życiowych, osobowości, przekładające się na styl pracy i rodzaj budowanych relacji
Korzyści z wprowadzenia AT w organizacji
  • Poprawa komunikacji w zespole poprzez rozszerzenie wachlarza własnych umiejętności i stylów komunikacyjnych
  • Zwiększenie efektywności pracy zespołu
  • Nabycie umiejętności i gotowości do udzielania feedbacku
  • Obniżenie stresu poprzez sprawne rozwiązywanie sytuacji problemowych
  • Zwiększenie umiejętności skutecznego wywierania wpływu na zespół

Program

  1. Czym jest AT i dlaczego jest dla organizacji bezcennym narzędziem pracy?
  2. Wprowadzenie do koncepcji osobowości (3 stanów Ja – Dziecko, Ja – Dorosły, Ja – Rodzic) oraz własna diagnoza w oparciu o egogram (test stanów Ja)
  3. Pojęcie transakcji, czyli wymiany komunikatów między osobami
    • Roodzaje transakcji (równoległe, skrzyżowane, ukryte)
    • Jak zmieniać charakter wymiany komunikatów (transakcji) w oparciu o ocenę potrzeb i oczekiwań rozmówcy oraz cel kontaktu
  4. Efektywna komunikacja  w różnych sytuacjach - ćwiczenie praktyczne  - optymalizacja komunikacji poprzez  dopasowanie transakcji w sytuacjach
    • Wywierania wpływu
    • Dyskusji
    • Przekazywania ważnych informacji
    • Współpracy
  5. Pozycje życiowe – jak  buduję relacje z otoczeniem i kim w nich jestem?
  6. Gry psychologiczne i w jaki sposób prowadzą do konfliktów?
    • Nie igraj z ogniem! – gry jako ryzykowna wchodzenia w relacje
    • Role w grach (Ratownik, Prześladowca, Ofiara), czyli trójkąt dramatyczny w akcji
    • W co i jak gramy? – najczęstsze gry i dlaczego nas tak wkręcają?
    • Czym jest „wypłata” i dlaczego tak na nas działa? – praktyka dyskontowania, która obniża efektywność i demotywuje
    • Toksyczne działanie gier  - czy rzeczywiście są wygrani?
    • Jak rozpoznawać gry w środowisku pracy i jak ich unikać? 
  7. Jak adekwatnie reagować w sytuacjach spornych? – praktyczne zastosowanie technik wychodzenia z gier - ćwiczenia
  8. Motywowanie w AT – co robimy, aby zaspokoić  potrzebę uznania?
    • 3 najważniejsze potrzeby dla efektywnej pracy, czyli jak nasycić głód bodźców, struktury i uznania?
    • Stroke, czyli sygnał rozpoznania – typy stroków, komu je dajemy, a komu nie i dlaczego?
    • Ekonomia stroke’ów – pozytywne, negatywne; przyjmowanie, proszenie i co z tego wynika dla naszej motywacji?
  9. Praktyczne ćwiczenia udzielania feedbacku – ćwiczenia z użyciem technik AT
  10. Skrypty życiowe i ich wpływ na naszą motywację
    • Nakazy, zakazy kształtujące nasze decyzje życiowe i nasze życiowe scenariusze
    • Style pracy i silne i słabe strony – jak wpływają na naszą skuteczność? 
    • Czym są drivery i jak nas napędzają do działania?
  11. Praktyczne ćwiczenia z zastosowaniem driverów, czyli najsilniejszych motywatorów – co robić, żeby daiałały na naszą korzyść?
  12. Ja w zmianie... Jak zmieniać nawyki na działania wygrywające?

Metodologia: warsztat interaktywny: mini-wykłady, dyskusje grupowe, ćwiczenia symulacyjne, kwestionariusze, praktyczne zastosowanie wielu narzędzi AT – ćwiczenia w parach i małych grupach.

Data i miejsce

8-9 października 2020 | Warszawa

Trener

Szkolenie poprowadzi Wisława Grabarczyk-Kostka.

Cena 1650,00 PLN (+ 23% VAT)

Kontakt

Koordynatorem szkolenia jest Sylwia Kacprzak | +48 508 018 327 | Sylwia.Kacprzak@pl.ey.com

Punkty edykacyjne

To szkolenie spełnia wymogi międzynarodowych organizacji zawodowych (ACCA, IIA, PMI®) dotyczące dalszego kształcenia ich członków.

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.