Savoir-vivre. Etykieta w komunikacji biznesowej i międzykulturowej – EY Academy of Business

Savoir-vivre. Etykieta w komunikacji biznesowej i międzykulturowej

Szkolenie z zakresu komunikacji biznesowej i międzykulturowej podzielone jest na dwie części. Pierwsza dotyczy podstawowych zasad komunikacji, rozmów online oraz budowania dobrego pierwszego wrażenia. Druga część dedykowana jest komunikacji międzykulturowej i zapewnia kompleksową wiedzę na temat zasad budowania kontaktów towarzyskich, zawierania znajomości oraz udziału w oficjalnych spotkaniach w środowisku międzykulturowym.

Szkolenie skierowane jest do menedżerów instytucji publicznych oraz przedsiębiorstw, którzy reprezentują swoją organizację za granicą, mają styczność z przedstawicielami obcych kultur oraz realizują projekty w środowisku multikulturowym (w organizacjach międzynarodowych, korporacjach międzynarodowych, handlu międzynarodowym). Szkolenie polecamy również pracownikom startupów.

Szkolenie ma na celu:

  • Uwrażliwienie na problemy komunikacyjne i różnice międzykulturowe, zarysowanie potencjalnych konfliktów oraz propozycję ich minimalizowania lub rozwiązania
  • Polepszenie umiejętności komunikacyjnych pracowników oraz zwiększenie ich profesjonalizmu w kontaktach z innymi i instytucjami
  • Budowanie relacji w zgodzie z zasadami etykiety w komunikacji międzykulturowej oraz tworzenie wizerunku profesjonalnej organizacji

Szkolenie odpowie na następujące pytania:

  • Jakie są podstawowe zasady etykiety?
  • W jaki sposób kształtować swój wizerunek?

  • Skąd biorą się różnice międzykulturowe?
  • Dlaczego zrozumienie tych różnic jest ważne?
  • Czym charakteryzują się kultury pro-transakcyjne?
  • Czym charakteryzują się kultury pro-relacyjne?
  • Jak pokonywać różnice kulturowe w działaniu?
  • Czym jest dystans władzy i jak się objawia?
  • Czym jest proksemika i jakie ma znaczenie?
  • Czym różnią się kultury polichroniczne od monochronicznych?
  • Czym różnią się kultury agresywne od kultur kooperacyjnych?
  • Jakie znaczenie ma wyznawana religia dla kultury organizacji?
  • Jak podtrzymywać relacje dzięki zrozumieniu komunikacji międzykulturowej?

Wstęp

  • Źródła i pochodzenie etykiety
  • Najważniejsze zasady etykiety menedżera
  • Nasada dostosowania w relacjach biznesowych i międzynarodowych
  • Wszystko co robimy jest komunikacją…

Część I – Etykieta w komunikacji

  • Komunikacja werbalna, epistolarna i pozawerbalna
  • Zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
  • Zasady sporządzania korespondencji urzędowej
  • Zasady sporządzania korespondencji elektronicznej
  • Nowoczesne środki komunikacji, etykieta w Internecie
  • Etykieta wideo rozmowy i wideo konferencji – NOWOŚĆ
  • Tworzenie pierwszego wrażenia i kreowanie pozytywnego wizerunku
  • Elementy mowy ciała podczas autoprezentacji i udziału w spotkaniach
  • Sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów

Część II – Komunikacja międzykulturowa

  • Pochodzenie różnic międzykulturowych
  • Proksemika czyli dystanse społeczne
  • Kultury pro-partnerskie i pro-transakcyjne
  • Rozwiązywanie konfliktów międzykulturowych
  • Kultura agresywna vs. kultura kooperacyjna
  • Kultura oficjalna vs. kultura nieoficjalna
  • Kultura terminowa vs. nieterminowa
  • Kultura powściągliwa vs. kultura emocjonalna
  • Zasady etykiety w komunikacji międzykulturowej w 6 wybranych regionach zawierające m.in. następujące elementy: kontakty towarzyskie, zawieranie znajomości, spotkania oficjalne, odniesienia kulturowe i religijne, kultura stołu, etykieta ubioru, budowanie długotrwałych relacji:
  • Stany Zjednoczone Ameryki
  • Kraje Zatoki Perskiej
  • Chiny i Azja Południowo Wschodnia
  • Kraje Afryki Subsaharyjskiej
  • Kraje Byłego ZSRR
  • Francja

Sesja pytań i odpowiedzi

Paweł Grotowski - od wielu lat prowadzi szkolenia z etykiety i protokołu dyplomatycznego. Przeprowadził ponad 100 szkoleń, w których wzięło udział ok. 2000 osób. Wiedzę i doświadczenie zdobywał m.in. pracując w Protokole Dyplomatycznym MSZ.

Savoir-vivre. Etykieta w komunikacji biznesowej i międzykulturowej

Szkolenie z zakresu komunikacji biznesowej i międzykulturowej podzielone jest na dwie części. Pierwsza dotyczy podstawowych zasad komunikacji, rozmów online oraz budowania dobrego pierwszego wrażenia. Druga część dedykowana jest komunikacji międzykulturowej i zapewnia kompleksową wiedzę na temat zasad budowania kontaktów towarzyskich, zawierania znajomości oraz udziału w oficjalnych spotkaniach w środowisku międzykulturowym.

Dla kogo?

Szkolenie skierowane jest do menedżerów instytucji publicznych oraz przedsiębiorstw, którzy reprezentują swoją organizację za granicą, mają styczność z przedstawicielami obcych kultur oraz realizują projekty w środowisku multikulturowym (w organizacjach międzynarodowych, korporacjach międzynarodowych, handlu międzynarodowym). Szkolenie polecamy również pracownikom startupów.

Cele i korzyści

Szkolenie ma na celu:

  • Uwrażliwienie na problemy komunikacyjne i różnice międzykulturowe, zarysowanie potencjalnych konfliktów oraz propozycję ich minimalizowania lub rozwiązania
  • Polepszenie umiejętności komunikacyjnych pracowników oraz zwiększenie ich profesjonalizmu w kontaktach z innymi i instytucjami
  • Budowanie relacji w zgodzie z zasadami etykiety w komunikacji międzykulturowej oraz tworzenie wizerunku profesjonalnej organizacji

Szkolenie odpowie na następujące pytania:

  • Jakie są podstawowe zasady etykiety?
  • W jaki sposób kształtować swój wizerunek?

  • Skąd biorą się różnice międzykulturowe?
  • Dlaczego zrozumienie tych różnic jest ważne?
  • Czym charakteryzują się kultury pro-transakcyjne?
  • Czym charakteryzują się kultury pro-relacyjne?
  • Jak pokonywać różnice kulturowe w działaniu?
  • Czym jest dystans władzy i jak się objawia?
  • Czym jest proksemika i jakie ma znaczenie?
  • Czym różnią się kultury polichroniczne od monochronicznych?
  • Czym różnią się kultury agresywne od kultur kooperacyjnych?
  • Jakie znaczenie ma wyznawana religia dla kultury organizacji?
  • Jak podtrzymywać relacje dzięki zrozumieniu komunikacji międzykulturowej?
Program

Wstęp

  • Źródła i pochodzenie etykiety
  • Najważniejsze zasady etykiety menedżera
  • Nasada dostosowania w relacjach biznesowych i międzynarodowych
  • Wszystko co robimy jest komunikacją…

Część I – Etykieta w komunikacji

  • Komunikacja werbalna, epistolarna i pozawerbalna
  • Zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
  • Zasady sporządzania korespondencji urzędowej
  • Zasady sporządzania korespondencji elektronicznej
  • Nowoczesne środki komunikacji, etykieta w Internecie
  • Etykieta wideo rozmowy i wideo konferencji – NOWOŚĆ
  • Tworzenie pierwszego wrażenia i kreowanie pozytywnego wizerunku
  • Elementy mowy ciała podczas autoprezentacji i udziału w spotkaniach
  • Sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów

Część II – Komunikacja międzykulturowa

  • Pochodzenie różnic międzykulturowych
  • Proksemika czyli dystanse społeczne
  • Kultury pro-partnerskie i pro-transakcyjne
  • Rozwiązywanie konfliktów międzykulturowych
  • Kultura agresywna vs. kultura kooperacyjna
  • Kultura oficjalna vs. kultura nieoficjalna
  • Kultura terminowa vs. nieterminowa
  • Kultura powściągliwa vs. kultura emocjonalna
  • Zasady etykiety w komunikacji międzykulturowej w 6 wybranych regionach zawierające m.in. następujące elementy: kontakty towarzyskie, zawieranie znajomości, spotkania oficjalne, odniesienia kulturowe i religijne, kultura stołu, etykieta ubioru, budowanie długotrwałych relacji:
  • Stany Zjednoczone Ameryki
  • Kraje Zatoki Perskiej
  • Chiny i Azja Południowo Wschodnia
  • Kraje Afryki Subsaharyjskiej
  • Kraje Byłego ZSRR
  • Francja

Sesja pytań i odpowiedzi

Lokalizacja

Ustalana indywidualnie

Termin

Szkolenie organizujemy wyłącznie na zamówienie w formie zamkniętej

 

Podany zakres możemy dostosować do potrzeb grupy

 

Aby uzyskać więcej szczegółów, skontaktuj się z koordynatorem szkolenia

Kontakt

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się

  • +48 22 260 80 00
  • academyofbusiness@pl.ey.com