Kursy i szkolenia dla firm - Ernst & Young Academy of Business
menu
Strona główna   Szkolenia   Zarządzanie projektami   Innowacje w biznesie. Praktyczne narzędzia myślowe. Thinking Tools

Innowacje w biznesie. Praktyczne narzędzia myślowe. Thinking Tools

Terminy i ceny szkoleń:
Moduł: Thinking tools. SIT (2 dni)
Warszawa, 19-20 lutego 2019 r.
Cena: 2100 zł netto
Moduł: Thinking Tools. Teoria Ograniczeń. TOC (1 dzień)
Warszawa, 13 grudnia 2018 r.
Cena: 975 zł netto

Program Innowacje w biznesie. Praktyczne narzędzia myślowe Thinking Tools składa się z dwóch warsztatów. Można uczestniczyć w module 1-dniowym lub 2-dniowym, jak i pełnym, 3-dniowym programie.

Narzędzia logicznego rozwiązywania problemów biznesowych

Teoria Ograniczeń (Theory of Constraints - ToC) to pierwsze w pełni naukowe podejście do zagadnienia zarządzania organizacją. Polega na wypracowaniu zdyscyplinowanego podejścia do diagnozowania obecnego stanu organizacji oraz definiowania działań, jakie należy podjąć, aby skutecznie podnieść jej efektywność. Specyfika podejścia ToC wynika z wypracowania szeregu narzędzi pracy myślowej, zwanych Thinking Tools.

Innowacje w biznesie. Praktyczne narzędzia myślowe Thinking tools Moduł: Thinking Tools. SIT - 2 dni

Innowacje w biznesie. Praktyczne narzędzia myślowe Thinking Tools Moduł: Thinking Tools. Teoria Ograniczeń. TOC - 1 dzień

Program

W trakcie warsztatów uczestnicy nabędą umiejętność zastosowania w praktyce narzędzi do analizy sytuacji w firmie oraz opracują propozycje działań usuwających źródłowe przyczyny obserwowanych zjawisk:
  • CRT – Current Reality Tree
  • Cloud diagram – Master Cloud – Breakthrough solution 
  • Systematic Inventive Thinking
  • Koncepcja FFF - Function Follows Form
  • New Product Development

Dla kogo

Na szkolenie zapraszamy wszystkich zainteresowanych, a w szczególności:
  • Kadrę zarządzającą, menedżerów obszarów operacyjnych
  • Kierowników projektów i liderów zespołów projektowych, pracowników PMO
  • Wszystkie osoby zainteresowane technikami innowacyjnego rozwiązywania problemów oraz tworzeniem innowacyjnych
    produktów i usług
  • Wszystkich, którzy chcą poznać unikatowe narzędzia konieczne do osiągnięcia maksymalnej skuteczności w dziedzinie zarządzania


Innowacje w biznesie. Praktyczne narzędzia myślowe Thinking tools Moduł: Thinking Tools. SIT - 2 dni

Cele szkolenia

  • Zapoznanie uczestników z Systematic Inventive Thinking - technikami innowacyjnego rozwiązywania problemów oraz tworzenia nowych innowacyjnych produktów/usług
  • Poznanie oraz przećwiczenie wybranych „narzędzi myślowych”: Zmiana Jakościowa, Bezpośrednie otoczenie, FFF
  • Zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do radykalnego zwiększenia efektywności firmy
  • w sytuacjach tego wymagających wykorzystać narzędzia pozwalające w systematyczny i powtarzalny sposób wyjść poza schematy myślowe i w bardzo krótkim czasie wygenerować nowe innowacyjne pomysły
  • samodzielnie poprowadzić prace nad opracowaniem innowacyjnego rozwiązania problemu oraz wygenerowaniem nowych, innowacyjnych produktów i usług
  • wykorzystać poznane narzędzia do zdefiniowania projektów, których wdrożenie istotnie podnosi konkurencyjność firmy

Program:

  • Wstęp
  • Innowacyjne rozwiązywanie problemów
  • Tworzenie innowacyjnych produktów i usług
  • Proces tworzenia innowacji

Innowacje w biznesie. Praktyczne narzędzia myślowe Thinking Tools Moduł: Thinking Tools. Teoria Ograniczeń. TOC - 1 dzień

Cele szkolenia:

  • Zapoznanie uczestników z kluczowymi informacjami dotyczącymi roli i znaczenia „narzędzi myślowych”
  • Poznanie oraz przećwiczenie wybranych „narzędzi myślowych”: "poziomów oporu przed zmianą” oraz „diagramu stanu obecnego” (CRT) i „diagramu konfliktu” (Cloud)
  • Zdobycie wiedzy niezbędnej do ciągłego doskonalenia i zwiększania efektywności firmy

Po zakończeniu warsztatów uczestnicy będą potrafili:

  • Wykorzystać w praktyce poznane narzędzia myślowe
  • Samodzielnie poprowadzić prace nad diagnozą sytuacji w firmie przy zastosowaniu odpowiednich Thinking Tools
  • Wykorzystać poznane narzędzia do przeprowadzenia procesu podejmowania decyzji o wprowadzeniu zmian w firmie oraz do identyfikacji ograniczeń i selekcji projektów, których wdrożenie skutecznie usunie te ograniczenia

Program

  • Narzędzia myślowe – ile ich jest, w jakim celu zostały stworzone, kiedy je wykorzystywać
  • Dlaczego większość „dobrych pomysłów” na projekty związane z usprawnieniem działania firmy ma charakter „leczenia objawowego”
  • Dlaczego dobry pomysł może zostać odrzucony przez decydentów Proces zmian w organizacji
  • Czy ludzie zawsze boją się zmian, czym może być podyktowany strach przed zmianą, jakie pytania należy zadać, planując wprowadzenie zmiany
  • Poziomy oporu przed zmianą, sposoby radzenia sobie z nimi
  • Ocena gotowości środowiska, w którym planujemy wprowadzić zmianę. Sposoby komunikowania wprowadzenia zmian, które gwarantują sukces Thinking Tools w praktyce
  • CRT – Current Reality Tree - jak opracować diagram stanu obecnego
  • Wykorzystanie diagramu stanu obecnego w budowaniu porozumienia wewnątrz organizacji
  • Cloud diagram - przygotowanie diagramu konfliktu i zastosowanie go do odnalezienia przełomowego rozwiązania
  • Jak wykorzystać narzędzia myślowe do poprowadzenia w organizacji dyskusji o źródłach problemów, jakie na co dzień obserwowane są przez wszystkich pracowników w różnych obszarach
  • Konflikt
  • Dlaczego praktycznie każdy problem i związaną z nim decyzję można przedstawić jako konflikt
  • Dlaczego na co dzień usiłujemy rozwiązywać konflikty metodą szukania kompromisu
  • Breakthrough solution – dlaczego dla każdego problemu/decyzji istnieje potencjalnie przełomowe rozwiązanie
  • Master Cloud - jak odnaleźć kluczowy konflikt każdej firmy
  • Narzędzia myślowe a portfel projektów 
  • Jak zidentyfikować ograniczenia w organizacji
  • Jak przełożyć wyniki zastosowania narzędzi myślowych na portfel projektów, którego wdrożenie skutecznie usunie wszystkie ograniczenia

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.