Kursy i szkolenia dla firm - Ernst & Young Academy of Business
menu
Strona główna   Szkolenia   Zarządzanie   Strategiczny wywiad konkurencyjny

Strategiczny wywiad konkurencyjny - szkolenie

Termin: 8-9 października 2020 r. | Warszawa
Cena: 2100 zł netto

  • Competitive Intelligence – analiza konkurencyjności prowadząca do uzyskania przewagi na rynku
  • Światowe standardy prowadzenia operacyjnego, taktycznego i strategicznego wywiadu konkurencyjnego

Współczesny wywiad konkurencyjny przestał być już wywiadem tylko o konkurentach. To wywiad, który prowadzi do wzrostu konkurencyjności firmy na coraz bardziej wymagających rynkach. W czasach eksplozji technologicznej pozyskanie informacji już dawno przestało być wyzwaniem. Stało się nim jednak nadawanie znaczenia „morzu” informacji oraz przekuwanie go w sukces rynkowy.

Legalnie i etycznie przeprowadzony wywiad konkurencyjny dostarcza najwyższemu kierownictwu rekomendacji odnośnie strategicznych posunięć firmy w najbliższej przyszłości. To metodyczna ocena przyszłej sytuacji konkurencyjnej prowadzona w jednym zasadniczym celu – wyprzedzenia konkurentów i uzyskania lub ugruntowania przewagi konkurencyjnej. Wywiad konkurencyjny może być prowadzony doraźnie na potrzeby podejmowania decyzji strategicznych, tj. wprowadzenie nowego produktu, wejście na nowy rynek, przejęcie innej firmy. Może być też prowadzony w sposób systematyczny w celu identyfikacji szans rynkowych i ochrony przed zagrożeniami wynikającymi ze zmian w bliższym i dalszym otoczeniu konkurencyjnym. 

Taktyki walki w globalizującycm się świecie:

  • Wiodące firmy z wielu branż posiadają wewnętrzne komórki analizy konkurencyjności  (competitive intelligence) i wykorzystują ich działania nie tylko do identyfikowania szans i trendów rynkowych, ale również do ochrony przed zagrożeniami oraz zmianami, jakie mogą wystąpić na rynku
  • Analiza konkurencyjności różni się od szpiegostwa przemysłowego tym, że analitycy konkurencyjności przestrzegają norm prawnych i etycznych
  • Specjaliści wywiadu konkurencyjnego ściśle współpracują z najwyższą kadrą zarządzającą, wspierając swoimi rekomendacjami procesy podejmowania decyzji na wszystkich poziomach: strategicznym, operacyjnym, taktycznym
  • Najlepsi specjaliści wywiadu konkurencyjnego łączą umiejętności, tj. wykorzystanie odpowiednich źródeł informacji, szeroki warsztat analityczny, krytyczne myślenie i odwaga analityczna, komunikacja  i obrona rekomendacji

Podczas szkolenia dowiesz się jak: definiować, zbierać, analizować i dystrybuować informacje na temat produktów, klientów, konkurentów i innych aspektów zewnętrznego otoczenia biznesowego firmy potrzebnych, by podejmować właściwe decyzje strategiczne, operacyjne, taktyczne.

  • Dla kogo?
  • Cele i korzyści
  • Program
  • Termin i miejsce
  • Trenerzy
  • Cena
  • Kontakt
  • Punkty edukacyjne
  • Pobierz

Komu polecamy?

  • Prezesom firm chcącym zwiększyć konkurencyjność swoich firm na wymagających rynkach
  • Członkom zarządu nadzorującym działania z zakresu wywiadu konkurencyjnego
  • Menedżerom prowadzącym zespoły i programy wywiadu konkurencyjnego w firmach
  • Specjalistom odpowiadającym za konkretne działania z zakresu wywiadu konkurencyjnego
  • Pracownikom działów sprzedaży i rozwoju biznesu chcącym wykorzystać wywiad i analizę konkurencji do zwiększania sprzedaży
  • Pracownikom działów marketingu i public relations chcącym budować efektywne kampanie bazujące także na analizie konkurencji
  • Pracownikom działów strategii i analiz chcącym wzbogacić swój warsztat zawodowy o aspekty związane z analizą konkurencji
  • Osobom stającym przez jednorazowym zadaniem przeprowadzenia analizy konkurencji
  • Osobom zainteresowanym wywiadem konkurencyjnym

Cele

  • Przekazanie wiedzy o szerokim spektrum źródeł informacji oraz metod analitycznych stosowanych w wywiadzie konkurencyjnym zgodnie ze światowymi praktykami w tym zakresie
  • Rozwinięcie umiejętności samodzielnego prowadzenia projektów i działań z zakresu wywiadu konkurencyjnego
  • Przygotowanie do kompetentnego rozpoczęcia prac nad stworzeniem komórki wywiadu konkurencyjnego we własnej firmie

Korzyści

  • Szkolenie kompleksowo ujmuje problematykę wywiadu konkurencyjnego
  • Po ukończeniu szkolenia uczestnicy są w stanie samodzielnie przeprowadzić swój własny projekt wywiadowczo-analityczny

Dla firm

Szkolenie zorganizujemy również w formule zamkniętej, na indywidualne zamówienie Twojej firmy. 

Program

Dzień 1

  • Współczesny wywiad konkurencyjny
  • Korzyści z prowadzenia wywiadu konkurencyjnego
  • Efektywne stosowanie cyklu wywiadowczego
  • Błędy i sposoby wystrzegania się ich
  • Jawne źródła wywiadowcze wykorzystywane w wywiadzie konkurencyjnym
  • Sposoby wykorzystywania osobowych źródeł informacji w wywiadzie konkurencyjnym

Dzień 2

  • Siły napędowe konkurencji, główne strategie konkurowania, posunięcia strategiczne firm
  • Podstawowe metody analizy: PESTEL, 5 FORCES, profile konkurentów, SWOT, ocena wpływu trendów, kanwa strategii, mapa grup strategicznych
  • Zaawansowane metody analizy: metody scenariuszowe, system wczesnego ostrzegania, analiza wygrana/przegrana, symulacje strategiczne “wargaming”
  • Budowa komórki wywiadu konkurencyjnegoi zarządzanie nią

Metodologia

  • Szkolenie jest intensywne, praktyczne i interaktywne - pracujemy na konkretnych przykładach i od samego początku angażujemy uczestników w proces szkoleniowy poprzez dyskusje i ćwiczenia.
  • Networking pomiędzy uczestnikami dodatkowo wzmacnia proces uczenia się – na początku zajęć uczestnicy krótko przedstawiają się, a w trakcie szkolenia wymieniają się wiedzą pomiędzy sobą.
  • Trudne zagadnienia są wyjaśniane w przyjazny i zrozumiały dla wszystkich uczestników sposób.

Data i miejsce: 8-9 października 2020 r., Warszawa

Trener

  • Szkolenie jest prowadzone przez wysoko wykwalifikowanego eksperta w tej dziedzinie, trenera z wieloletnim doświadczeniem praktycznym i trenerskim.
  • Specjalizuje się w strategii konkurowania firm, wywiadzie biznesowym, symulacjach strategicznych (business wargaming), zarządzaniu wiedzą. Pracował dla kadry zarządzającej kilkudziesięciu największych polskich firm z różnych branż. Realizował także zlecenia dla jednostek administracji publicznej.
  • Realizuje projekty wywiadowcze dla kadry zarządzającej najwyższego szczebla. Szkoli, wykłada, występuje na konferencjach w Europie, USA, Zatoce Perskiej. Przez kilka lat był szefem polskiego oddziału SCIP. Jego szkolenia są bardzo wysoko oceniane przez uczestników.
Cena 2100,00 PLN (+ 23% VAT)

Chętnie odpowiem na wszystkie pytania. Skontaktuj się ze mną.

Oktawia Kuruś | tel. +48 517 882 348 | oktawia.kurus@pl.ey.com

Nasze szkolenia spełniają wymogi międzynarodowych organizacji zawodowych (PMI®, ACCA, IIA) dotyczące dalszego kształcenia ich członków. Udział w naszym szkoleniu przeliczany jest na wymagane punkty PDU, CPD, CPE, itp.

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.