HR Expert – EY Academy of Business

HR Expert

HR Expert to intensywny i praktyczny program rozwojowy zbudowany z modułów opartych o cykl życia pracownika oraz biznesowe doświadczenie naszych ekspertów. Dzięki temu uczestnik poznaje tylko to, co najważniejsze, by zacząć skutecznie działać w swojej roli.

Program „HR Expert” składa się z 4 modułów:

  1. Ścieżka rozwoju w HR. Employer Branding
  2. Rekrutacja i rozwój
  3. Wynagrodzenia. Zakończenie współpracy
  4. Zatrzymanie pracowników. Praktyka biznesowa

Szczegóły znajdziesz w zakładce poniżej.

Program HR Expert jest prowadzony przez zespół doświadczonych trenerów: Aleksandra Jopyk, Tomasz Bagiński, dr Dorota Wiśniewska-Juszczak, Anna Jarzębska, Agnieszka Piela, Przemysław Płachetka oraz Marcin Zarębski.

Ten program jest dla Ciebie, jeśli:

  • chcesz uzupełnić lub pogłębić swoją wiedzę i umiejętności w różnych obszarach HR
  • chcesz uczyć się od praktyków i ekspertów, którzy na co dzień pełnili/ pełnią funkcje HR-owe, a nie tylko o nich opowiadają
  • przygotowujesz się do objęcia nowej roli – HR Business Partnera lub HR Generalist
  • jesteś specjalistą HR w jednym z obszarów i szukasz pomysłu, w jakim kierunku mógłbyś/ mogłabyś dalej iść
  • poszukujesz społeczności, która będzie Cię motywować do dalszego rozwoju i wspierać w trudnych momentach (które stanowią naturalny element pracy w HR)

Jeśli już masz wiedzę na temat procesów HR-owych i kilka lat pełnisz rolę HR Generalist lub HR Business Partnera, zapraszamy Cię do wejścia na wyższy poziom zaawansowania i wzięcia udziału w naszym programie Akademia HR Business Partnera.

Cele szkolenia:

  • Spojrzenie na procesy, projekty i działania HR od praktycznej strony dzięki specjalnie dobranej kadrze ekspertów z doświadczeniem w biznesie

  • Zrozumienie szerszej perspektywy podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji za pomocą rzetelnych metod i narzędzi, a także mierników i wskaźników (Data Driven HR)

  • Zdobycie podstawowej wiedzę na temat każdego etapu cyklu życia pracownika po to, byś po zakończeniu programu potrafił(a) skutecznie działać w każdym z tych obszarów i umiejętnie współpracować z innymi specjalistami HR w Twojej organizacji

  • Lepsze poznanie swoich naturalnych predyspozycji, talenty, mocne strony, style działania, by wybrać odpowiednią dla siebie ścieżkę rozwoju w HR

Moduł I. Ścieżka rozwoju w HR. Employer Branding

Znaczenie rozwoju w HR

  • Zawiązanie grupy
  • Praktyczne ujęcie roli i modelu HRBP w organizacji
  • Kluczowe kompetencje HRBP oraz HR Generalist
  • Autoanaliza zasobów i ograniczeń osobowych w oparciu o narzędzia psychometryczne
  • Analiza ścieżki kariery i rozwoju, sukcesów i porażek życia zawodowego
  • Projektowanie własnej ścieżki rozwoju, w tym definiowanie osobistych celów na program

Employer Branding czyli kształtowanie wizerunku pracodawcy

  • Wpływ wizerunku firmy na pozyskiwanie odpowiednich kandydatów
  • Sprawdzone metody budowania marki pracodawcy
  • Tworzenie kampanii Employer Brandingowych samodzielnie i we współpracy z podmiotami zewnętrznymi
  • Analiza otoczenia rynkowego i trendów, poszukiwanie wyróżników, projektowanie atrakcyjnego komunikatu dla potencjalnych kandydatów
  • Nawiązywanie współpracy z partnerami i budowanie relacji z mediami
  • Komunikacja i współdziałanie z działem rekrutacji
  • Ewaluacja i mierzenie skuteczności kampanii oraz pozostałych działań EB

Moduł II. Rekrutacja i rozwój

Rekrutacja i selekcja

  • Podstawowe założenia skutecznego procesu rekrutacji i selekcji kandydatów
  • Tworzenie opisów stanowiska pracy
  • Metody rekrutacji i pozyskiwania kandydatów
  • Sprawdzone sposoby na selekcję kandydatów, w tym tajniki dobrej rozmowy rekrutacyjnej
  • Candidate Experience – chronologia i wyjątkowe doświadczenie kandydata w trakcie procesu rekrutacji i po złożeniu oferty
  • Ewaluacja procesów rekrutacyjnych

Skuteczne wdrożenie nowego pracownika (onboarding)

  • Wdrożenie nowych pracowników jako element strategii firmy i polityki HR
  • Budowanie programów wdrożeniowych dopasowanych do odbiorców i kultury organizacyjnej
  • Trendy rynkowe, narzędzia i dobre praktyki
  • Programy Buddy w organizacji
  • “Induction” vs. “On-Boarding”
  • Rozmowa wdrożeniowa w praktyce
  • Ewaluacja programów wdrożeniowych

Wynagrodzenia i świadczenia

  • Wynagrodzenia i świadczenia jako element polityki personalnej
  • Rodzaje strategii płacowych w organizacji
  • Podstawy konstrukcji wynagrodzeń, dobre praktyki
  • Główne błędy i pułapki w systemie wynagrodzeń
  • Badania i analizy płac a określanie poziomu atrakcyjności i adekwatności stosowanej w firmie strategii płacowej do potrzeb organizacji oraz rynku

Moduł III. Rozwój w HR. Zakończenie współpracy

Rozwój

  • Odpowiedzialność za rozwój pracowników w organizacji (z perspektywy: HR, menedżera, zarządu, pracownika)
  • Proces rozwojowy i projektowanie rozwiązań rozwojowych w praktyce
  • Metody rzetelnej analizy i diagnozy potrzeb rozwojowych
  • Narzędzia i metody rozwoju w organizacji
  • Indywidualne plany rozwojowe
  • Ewaluacja programów rozwojowych

Zakończenie współpracy

  • Proces rozstania się z pracownikiem krok po kroku
  • Przygotowanie i wsparcie stron w procesie zwolnienia, mapa interesariuszy procesu
  • Konstrukcja porozumienia i wypowiedzenia, podstawowe elementy prawne
  • Przygotowanie i przeprowadzenie rozmowy zwalniającej pracownika – analiza elementów od strony prawnej, organizacyjnej, emocjonalnej z perspektywy: HR, menedżera, pracownika
  • Finalizacja procesu zwolnienia, formy wsparcia dla zwalnianego pracownika

Moduł IV. Zatrzymanie pracowników. Praktyka biznesowa

Zatrzymanie pracowników

  • Poziom retencji w organizacji, wpływ specyfiki branży na analizę danych
  • Przyczyny odejść pracowników i niskiego poziomu zaangażowania w pracę
  • Metody i narzędzia do analizy sytuacji potencjalnego odejścia pracownika z jego menedżerem
  • Metody zatrzymania pracowników, prowadzenie rozmów i budowanie planów awaryjnych
  • Narzędzia badające i monitorujące poziom zaangażowania, podejmowanie działań naprawczych
  • Przykłady budowania wartościowych relacji z byłymi pracownikami

Praktyka biznesowa

  • Synteza zdobytej wiedzy i umiejętności, autoanaliza rozwoju w ramach programu
  • Czynniki wpływające na biznesową użyteczność i skuteczność w roli HRBP oraz HR Generalist
  • Praca z wynikami badań ewaluacyjnych, wybranymi wskaźnikami i miernikami poszczególnych procesów HR, metody rzetelnego wnioskowania i prezentacji danych
  • Systemowe a projektowe spojrzenie na HR. Narzędzia myślowe usprawniające komunikację z kadrą menedżerską

Opinie uczestników szkolenia HR Expert:

„Bardzo podoba mi się sposób, w jaki prowadzony jest dialog między uczestnikami a ekspertami-trenerami. Atmosfera na zajęciach jest otwarta i przyjazna. Bardzo dobra przestrzeń na wymianę doświadczeń. Inspirujące zajęcia.”

HR Expert

Cena

5500 zł netto

HR Expert

HR Expert to intensywny i praktyczny program rozwojowy zbudowany z modułów opartych o cykl życia pracownika oraz biznesowe doświadczenie naszych ekspertów. Dzięki temu uczestnik poznaje tylko to, co najważniejsze, by zacząć skutecznie działać w swojej roli.

Program „HR Expert” składa się z 4 modułów:

  1. Ścieżka rozwoju w HR. Employer Branding
  2. Rekrutacja i rozwój
  3. Wynagrodzenia. Zakończenie współpracy
  4. Zatrzymanie pracowników. Praktyka biznesowa

Szczegóły znajdziesz w zakładce poniżej.

Program HR Expert jest prowadzony przez zespół doświadczonych trenerów: Aleksandra Jopyk, Tomasz Bagiński, dr Dorota Wiśniewska-Juszczak, Anna Jarzębska, Agnieszka Piela, Przemysław Płachetka oraz Marcin Zarębski.

Dla kogo?

Ten program jest dla Ciebie, jeśli:

  • chcesz uzupełnić lub pogłębić swoją wiedzę i umiejętności w różnych obszarach HR
  • chcesz uczyć się od praktyków i ekspertów, którzy na co dzień pełnili/ pełnią funkcje HR-owe, a nie tylko o nich opowiadają
  • przygotowujesz się do objęcia nowej roli – HR Business Partnera lub HR Generalist
  • jesteś specjalistą HR w jednym z obszarów i szukasz pomysłu, w jakim kierunku mógłbyś/ mogłabyś dalej iść
  • poszukujesz społeczności, która będzie Cię motywować do dalszego rozwoju i wspierać w trudnych momentach (które stanowią naturalny element pracy w HR)

Jeśli już masz wiedzę na temat procesów HR-owych i kilka lat pełnisz rolę HR Generalist lub HR Business Partnera, zapraszamy Cię do wejścia na wyższy poziom zaawansowania i wzięcia udziału w naszym programie Akademia HR Business Partnera.

Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • Spojrzenie na procesy, projekty i działania HR od praktycznej strony dzięki specjalnie dobranej kadrze ekspertów z doświadczeniem w biznesie

  • Zrozumienie szerszej perspektywy podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji za pomocą rzetelnych metod i narzędzi, a także mierników i wskaźników (Data Driven HR)

  • Zdobycie podstawowej wiedzę na temat każdego etapu cyklu życia pracownika po to, byś po zakończeniu programu potrafił(a) skutecznie działać w każdym z tych obszarów i umiejętnie współpracować z innymi specjalistami HR w Twojej organizacji

  • Lepsze poznanie swoich naturalnych predyspozycji, talenty, mocne strony, style działania, by wybrać odpowiednią dla siebie ścieżkę rozwoju w HR

Szczegóły programu modułowego

Moduł I. Ścieżka rozwoju w HR. Employer Branding

Znaczenie rozwoju w HR

  • Zawiązanie grupy
  • Praktyczne ujęcie roli i modelu HRBP w organizacji
  • Kluczowe kompetencje HRBP oraz HR Generalist
  • Autoanaliza zasobów i ograniczeń osobowych w oparciu o narzędzia psychometryczne
  • Analiza ścieżki kariery i rozwoju, sukcesów i porażek życia zawodowego
  • Projektowanie własnej ścieżki rozwoju, w tym definiowanie osobistych celów na program

Employer Branding czyli kształtowanie wizerunku pracodawcy

  • Wpływ wizerunku firmy na pozyskiwanie odpowiednich kandydatów
  • Sprawdzone metody budowania marki pracodawcy
  • Tworzenie kampanii Employer Brandingowych samodzielnie i we współpracy z podmiotami zewnętrznymi
  • Analiza otoczenia rynkowego i trendów, poszukiwanie wyróżników, projektowanie atrakcyjnego komunikatu dla potencjalnych kandydatów
  • Nawiązywanie współpracy z partnerami i budowanie relacji z mediami
  • Komunikacja i współdziałanie z działem rekrutacji
  • Ewaluacja i mierzenie skuteczności kampanii oraz pozostałych działań EB

Moduł II. Rekrutacja i rozwój

Rekrutacja i selekcja

  • Podstawowe założenia skutecznego procesu rekrutacji i selekcji kandydatów
  • Tworzenie opisów stanowiska pracy
  • Metody rekrutacji i pozyskiwania kandydatów
  • Sprawdzone sposoby na selekcję kandydatów, w tym tajniki dobrej rozmowy rekrutacyjnej
  • Candidate Experience – chronologia i wyjątkowe doświadczenie kandydata w trakcie procesu rekrutacji i po złożeniu oferty
  • Ewaluacja procesów rekrutacyjnych

Skuteczne wdrożenie nowego pracownika (onboarding)

  • Wdrożenie nowych pracowników jako element strategii firmy i polityki HR
  • Budowanie programów wdrożeniowych dopasowanych do odbiorców i kultury organizacyjnej
  • Trendy rynkowe, narzędzia i dobre praktyki
  • Programy Buddy w organizacji
  • “Induction” vs. “On-Boarding”
  • Rozmowa wdrożeniowa w praktyce
  • Ewaluacja programów wdrożeniowych

Wynagrodzenia i świadczenia

  • Wynagrodzenia i świadczenia jako element polityki personalnej
  • Rodzaje strategii płacowych w organizacji
  • Podstawy konstrukcji wynagrodzeń, dobre praktyki
  • Główne błędy i pułapki w systemie wynagrodzeń
  • Badania i analizy płac a określanie poziomu atrakcyjności i adekwatności stosowanej w firmie strategii płacowej do potrzeb organizacji oraz rynku

Moduł III. Rozwój w HR. Zakończenie współpracy

Rozwój

  • Odpowiedzialność za rozwój pracowników w organizacji (z perspektywy: HR, menedżera, zarządu, pracownika)
  • Proces rozwojowy i projektowanie rozwiązań rozwojowych w praktyce
  • Metody rzetelnej analizy i diagnozy potrzeb rozwojowych
  • Narzędzia i metody rozwoju w organizacji
  • Indywidualne plany rozwojowe
  • Ewaluacja programów rozwojowych

Zakończenie współpracy

  • Proces rozstania się z pracownikiem krok po kroku
  • Przygotowanie i wsparcie stron w procesie zwolnienia, mapa interesariuszy procesu
  • Konstrukcja porozumienia i wypowiedzenia, podstawowe elementy prawne
  • Przygotowanie i przeprowadzenie rozmowy zwalniającej pracownika – analiza elementów od strony prawnej, organizacyjnej, emocjonalnej z perspektywy: HR, menedżera, pracownika
  • Finalizacja procesu zwolnienia, formy wsparcia dla zwalnianego pracownika

Moduł IV. Zatrzymanie pracowników. Praktyka biznesowa

Zatrzymanie pracowników

  • Poziom retencji w organizacji, wpływ specyfiki branży na analizę danych
  • Przyczyny odejść pracowników i niskiego poziomu zaangażowania w pracę
  • Metody i narzędzia do analizy sytuacji potencjalnego odejścia pracownika z jego menedżerem
  • Metody zatrzymania pracowników, prowadzenie rozmów i budowanie planów awaryjnych
  • Narzędzia badające i monitorujące poziom zaangażowania, podejmowanie działań naprawczych
  • Przykłady budowania wartościowych relacji z byłymi pracownikami

Praktyka biznesowa

  • Synteza zdobytej wiedzy i umiejętności, autoanaliza rozwoju w ramach programu
  • Czynniki wpływające na biznesową użyteczność i skuteczność w roli HRBP oraz HR Generalist
  • Praca z wynikami badań ewaluacyjnych, wybranymi wskaźnikami i miernikami poszczególnych procesów HR, metody rzetelnego wnioskowania i prezentacji danych
  • Systemowe a projektowe spojrzenie na HR. Narzędzia myślowe usprawniające komunikację z kadrą menedżerską

Cena

5500 zł netto

Lokalizacja

Warszawa

Termin

Termin nowej edycji zostanie podany wkrótce

 

Terminy obecnej edycji:

Moduł 1: 16-17 kwietnia 2024

Moduł 2: 25-26 kwietnia 2024

Moduł 3: 14-15 maja 2024

Moduł 4: 19-20 czerwca 2024

 

Szkolenia w godzinach 9:00 – 16:15

Kontakt

Viktoriya Karpenko

Koordynator kursu

  • +48 572 002 607
  • Viktoriya.Karpenko@pl.ey.com