Trening medialny - warsztaty kamerowe z Maciejem Orłosiem – EY Academy of Business

Trening medialny – warsztaty kamerowe z Maciejem Orłosiem

Nowoczesny świat, ze swoim niezwykłym tempem, wymaga zupełnie innego sposobu budowania relacji z Klientem, Partnerem, Pracownikiem, Szefem. To także – paradoksalnie – bardzo emocjonalna i realna, a nie wirtualna więź partnerska. Skończyły się czasy anonimowych pracowników. Kamera jest wszędzie. Samoświadomość w biznesie, umiejętność spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy klienta, widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych jest potrzebna nam wszystkim. Dzięki temu możemy świadomie dopasowywać używane środki wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększać skuteczność perswazyjną przekazu.

Warsztaty kierujemy do:

  • Osób publicznych, menedżerów, rzeczników prasowych, osób z obszaru PR, marketingu, urzędników państwowych, których praca wiąże się z reprezentowaniem organizacji w mediach, w tym social mediach
  • Tych, którzy chcieliby poznać zasady świadomego kreowania wizerunku swojego/swojej organizacji
  • Tych, którzy wierzą, że stworzenie odpowiedniego wizerunku ma znaczący wpływ na zwiększenie efektywności wykonywanej przez nich pracy

  • Samoświadomość w biznesie – uczestnicy uczą się spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych. Dzięki temu mogą świadomie dopasowywać używane środki wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększać skuteczność perswazyjną przekazu
  • Nauka zachowania przed kamerą
  • Nowa, warsztatowa metoda oswajania się ze światem współczesnych mediów oraz praktyczne przygotowanie do skutecznego przekazywania swojego komunikatu i budowania zawodowego wizerunku w mediach
  • Uczestnicy ćwiczą używanie krótkiej formy wypowiedzi eksperckiej – „setki TV”, która jest podstawą skutecznej wypowiedzi medialnej. Sprawność w używaniu tej formy przekazu przekłada się na podniesienie skuteczności we wszystkich formach wystąpień publicznych
  • Uczestnicy uczą się rozpoznawać manipulacje i bronić się przed nimi. Nabywają umiejętność rozmowy z mediami w trudnych sytuacjach oraz dobrego odpowiadania (lub nie) na trudne pytania
  • Umiejętności zdobyte podczas szkolenia mogą być NATYCHMIAST wykorzystane w codziennej praktyce zawodowej

1. Wprowadzenie do tematu – trochę teorii

  • Samoświadomość w biznesie – czyli umiejętność spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych
  • Świadome dopasowywanie używanych środków wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększanie skuteczności perswazyjnej przekazu
  • Najważniejsze aspekty skutecznych prezentacji i wystąpień biznesowych

2. Komunikacja niewerbalna

  • Ćwiczenia z zakresu kontroli gestów, aury emocjonalnej, kontaktu wzrokowego i ruchu scenicznego,
  • Aura emocjonalna – dlaczego należy mieć uśmiech w oczach i jak się uśmiechać, gdy nie masz na to ochoty?
  • Kontakt wzrokowy w wystąpieniach medialnych i online
  • Ruch przed kamerą – ogólne zasady, gestykulacja w TV/ruch przed kamerą TV/online
  • Jesteś wizytówką Twojej firmy – oceniaj książkę po okładce
  • Kadr, światło, tło – czyli profesjonalizm online
  • Jak się ubrać, jakich błędów unikać?
  • Spójność wizerunku z rolą społeczną
  • Dźwięk w wystąpieniach publicznych
  • Przykłady ćwiczeń oraz rozgrzewka aparatu mowy
  • Tempo oraz rytm – zmiana biegów
  • Mikrofon – bezprzewodowy vs. nagłowny/krawatowy

3. Komunikacja werbalna

  • Zasada wycieraczek samochodowych – „informacja-ilustracja”
  • Jak ilustrować wypowiedzi
  • Opowiadanie historii: analogia, efekt zaskoczenia, rekwizyt, interakcja, imponujące dane, cytat, przysłowia, słowa piosenki, dialog z filmu, fragment wiersza jako sposoby na ilustrowanie i uatrakcyjnianie wypowiedzi
  • Krótka forma – dlaczego jest trudna
  • Warsztat profesjonalisty
  • Autentyczność – key word
  • Start with why – zacznij od dlaczego, jaka jest wartość dodana twojej prezentacji

4. Ćwiczenia praktyczne – wystąpienia i autoprezentacja

  • Wystąpienie biznesowe – „kilka słów” o sobie i swojej firmie, prezentacja oferty
  • Współpraca z dziennikarzami, o czym pamiętać, co warto wiedzieć

5. Praca przed kamerą – warsztaty

  • Setka – co to jest i jak ją wypracować?
  • Rozmowa z dziennikarzem – dlaczego należy pójść z własnym celem?
  • Teleprompter – używać czy nie używać?
  • Kamery są wszędzie

6. Podsumowanie

Maciej Orłoś - dziennikarz nowych mediów i influencer, laureat 4 Wiktorów i 2 Telekamer. Przez ponad 25 lat prowadził Teleexpress i inne programy dla TVP. Do niedawna był gospodarzem programów w Telewizji WP, a obecnie prowadzi autorski kanał YouTube.

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów

Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy — przekazywania wiedzy na przykładach z życia:

Książka „O sztuce wystąpień publicznych” autorstwa Macieja Orłosia.

Trening medialny - warsztaty kamerowe z Maciejem Orłosiem

Cena

2150 zł netto

Trening medialny – warsztaty kamerowe z Maciejem Orłosiem

Nowoczesny świat, ze swoim niezwykłym tempem, wymaga zupełnie innego sposobu budowania relacji z Klientem, Partnerem, Pracownikiem, Szefem. To także – paradoksalnie – bardzo emocjonalna i realna, a nie wirtualna więź partnerska. Skończyły się czasy anonimowych pracowników. Kamera jest wszędzie. Samoświadomość w biznesie, umiejętność spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy klienta, widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych jest potrzebna nam wszystkim. Dzięki temu możemy świadomie dopasowywać używane środki wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększać skuteczność perswazyjną przekazu.

Dla kogo?

Warsztaty kierujemy do:

  • Osób publicznych, menedżerów, rzeczników prasowych, osób z obszaru PR, marketingu, urzędników państwowych, których praca wiąże się z reprezentowaniem organizacji w mediach, w tym social mediach
  • Tych, którzy chcieliby poznać zasady świadomego kreowania wizerunku swojego/swojej organizacji
  • Tych, którzy wierzą, że stworzenie odpowiedniego wizerunku ma znaczący wpływ na zwiększenie efektywności wykonywanej przez nich pracy
Cele i korzyści

  • Samoświadomość w biznesie – uczestnicy uczą się spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych. Dzięki temu mogą świadomie dopasowywać używane środki wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększać skuteczność perswazyjną przekazu
  • Nauka zachowania przed kamerą
  • Nowa, warsztatowa metoda oswajania się ze światem współczesnych mediów oraz praktyczne przygotowanie do skutecznego przekazywania swojego komunikatu i budowania zawodowego wizerunku w mediach
  • Uczestnicy ćwiczą używanie krótkiej formy wypowiedzi eksperckiej – „setki TV”, która jest podstawą skutecznej wypowiedzi medialnej. Sprawność w używaniu tej formy przekazu przekłada się na podniesienie skuteczności we wszystkich formach wystąpień publicznych
  • Uczestnicy uczą się rozpoznawać manipulacje i bronić się przed nimi. Nabywają umiejętność rozmowy z mediami w trudnych sytuacjach oraz dobrego odpowiadania (lub nie) na trudne pytania
  • Umiejętności zdobyte podczas szkolenia mogą być NATYCHMIAST wykorzystane w codziennej praktyce zawodowej
Program

1. Wprowadzenie do tematu – trochę teorii

  • Samoświadomość w biznesie – czyli umiejętność spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych
  • Świadome dopasowywanie używanych środków wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększanie skuteczności perswazyjnej przekazu
  • Najważniejsze aspekty skutecznych prezentacji i wystąpień biznesowych

2. Komunikacja niewerbalna

  • Ćwiczenia z zakresu kontroli gestów, aury emocjonalnej, kontaktu wzrokowego i ruchu scenicznego,
  • Aura emocjonalna – dlaczego należy mieć uśmiech w oczach i jak się uśmiechać, gdy nie masz na to ochoty?
  • Kontakt wzrokowy w wystąpieniach medialnych i online
  • Ruch przed kamerą – ogólne zasady, gestykulacja w TV/ruch przed kamerą TV/online
  • Jesteś wizytówką Twojej firmy – oceniaj książkę po okładce
  • Kadr, światło, tło – czyli profesjonalizm online
  • Jak się ubrać, jakich błędów unikać?
  • Spójność wizerunku z rolą społeczną
  • Dźwięk w wystąpieniach publicznych
  • Przykłady ćwiczeń oraz rozgrzewka aparatu mowy
  • Tempo oraz rytm – zmiana biegów
  • Mikrofon – bezprzewodowy vs. nagłowny/krawatowy

3. Komunikacja werbalna

  • Zasada wycieraczek samochodowych – „informacja-ilustracja”
  • Jak ilustrować wypowiedzi
  • Opowiadanie historii: analogia, efekt zaskoczenia, rekwizyt, interakcja, imponujące dane, cytat, przysłowia, słowa piosenki, dialog z filmu, fragment wiersza jako sposoby na ilustrowanie i uatrakcyjnianie wypowiedzi
  • Krótka forma – dlaczego jest trudna
  • Warsztat profesjonalisty
  • Autentyczność – key word
  • Start with why – zacznij od dlaczego, jaka jest wartość dodana twojej prezentacji

4. Ćwiczenia praktyczne – wystąpienia i autoprezentacja

  • Wystąpienie biznesowe – „kilka słów” o sobie i swojej firmie, prezentacja oferty
  • Współpraca z dziennikarzami, o czym pamiętać, co warto wiedzieć

5. Praca przed kamerą – warsztaty

  • Setka – co to jest i jak ją wypracować?
  • Rozmowa z dziennikarzem – dlaczego należy pójść z własnym celem?
  • Teleprompter – używać czy nie używać?
  • Kamery są wszędzie

6. Podsumowanie

Cena

2150 zł netto

Lokalizacja

Warszawa

Termin

15 maja 2024

19 czerwca 2024

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • zuzanna.stepien@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Sonia Kaniewska

  • +48 573 809 469
  • sonia.kaniewska@pl.ey.com