Od komunikacji do relacji. Style komunikacji w biznesie - jak budować współpracę i spójność w zespołach – EY Academy of Business

Od komunikacji do relacji. Style komunikacji w biznesie – jak budować współpracę i spójność w zespołach

Bazę teoretyczną stanowi koncepcja Analizy Transakcyjnej, stworzona przez kanadyjskiego psychologa Erica Berne’a.
Powiadom o nowym terminie
Dla kogo?

Szkolenie kierujemy do każdego człowieka funkcjonującego w organizacji, a zwłaszcza tych, którzy są nastawieni na rozwój kariery poprzez budowanie silnych relacji zawodowych i pracę nad poprawą osobistej skuteczności.

 

Szkolenie może być realizowane w wersji dla kadry zarządzającej, gdzie nacisk zostanie położony na zarządzanie relacjami w zespołach poprzez asertywną komunikację i promowanie konstruktywnych, „dorosłych” postaw.

Cel szkolenia
  • Dostarczenie praktycznych narzędzi do komunikacji zaczerpniętych z Organizacyjnej Analizy Transakcyjnej (OAT)
  • Zwiększenie umiejętności rozwiązywania konfliktów i sytuacji problemowych
  • Praktyczne zastosowanie technik AT umożliwiających bardziej efektywną współpracę
  • Pogłębienie wglądu we własne działania zawodowe przekładające się na styl pracy i rodzaj budowanych relacji poprzez poznanie czynników motywujących, postaw życiowych, osobowości
Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Poprawa komunikacji w zespołach poprzez rozszerzenie wachlarza własnych umiejętności i stylów komunikacyjnych
  • Zwiększenie efektywności pracy zespołów – współpracy, spójności, otwartości, poczucia przynależności
  • Nabycie umiejętności i gotowości do udzielania feedbacku
  • Obniżenie stresu poprzez sprawne rozwiązywanie sytuacji problemowych
Program szkolenia
  • Czym jest AT i dlaczego jest dla organizacji bezcennym narzędziem pracy?
  • Analiza strukturalna (osobowości) jako narzędzie wspierające zrozumienie postaw i reakcji ludzi w środowisku pracy
    • 3 stany Ja – Dziecko, Ja – Dorosły, Ja – Rodzic
    • Własna diagnoza w oparciu o egogram (test stanów Ja)
  • Pojęcie transakcji, czyli wymiany komunikatów między osobami
    • Jak zmieniać charakter wymiany komunikatów (transakcji) w oparciu o ocenę potrzeb i oczekiwań rozmówcy oraz cel kontaktu
  • Efektywna komunikacja w różnych sytuacjach – ćwiczenie praktyczne – optymalizacja komunikacji poprzez dopasowanie transakcji (stanów Ja) do sytuacji
    • Udzielanie informacji zwrotnej
    • Współpraca przy zadaniu
    • Rozwiązywanie sytuacji konfliktowej
  • 4 Postawy życiowe (uległość, agresja, impas i asertywność)
    • Jak buduję relacje z otoczeniem i jakie są tego konsekwencje dla mojej osobistej skuteczności?
  • Zaspokajanie potrzeb jako czynnik motywujący
    • 3 najważniejsze potrzeby dla efektywnej pracy, czyli jak nasycić głód bodźców, struktury i uznania?
    • Stroke, czyli sygnał rozpoznania – typy stroków, komu je dajemy, a komu nie i dlaczego?
    • Ekonomia stroke’ów – pozytywne, negatywne; przyjmowanie, proszenie i co z tego wynika dla naszej motywacji?
    • Czym są drivery i jak nas napędzają do działania?
    • Style pracy i silne i słabe strony – jak wpływają na naszą skuteczność?
  • Gry psychologiczne i w jaki sposób prowadzą do konfliktów?
    • W co i jak gramy? – najczęstsze gry i dlaczego nas tak wkręcają?
    • Role w grach (Ratownik, Prześladowca, Ofiara), czyli trójkąt dramatyczny w akcji
    • Jak rozpoznawać gry w środowisku pracy i jak sobie z nimi radzić – analiza studiów przypadków
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane