Sprawne zarządzanie sytuacją kryzysową – EY Academy of Business

Sprawne zarządzanie sytuacją kryzysową

Szkolenie odbędzie się w formie treningów medialnych z udziałem kamery i poprowadzone będzie przez dwóch trenerów.
Powiadom o nowym terminie
Dla kogo?

Trening skierowany jest do:

  • do osób publicznych, menedżerów, rzeczników prasowych, urzędników państwowych, których praca wiąże się z reprezentowaniem organizacji w mediach;
  • menedżerów, osób „narażonych” na kontakt z mediami w sytuacjach kryzysowych  oraz osób potencjalnie wchodzących w skład sztabu kryzysowego;
  • wszystkich, którzy w dobie konwergencji mediów oraz przenikania tych ostatnich do coraz szerszych obszarów życia, chcieliby się nauczyć jak skutecznie działać w nowej rzeczywistości medialnej.
Cel szkolenia
  • Nowa, warsztatowa metoda oswajania się ze światem współczesnych mediów oraz praktyczne przygotowanie do skutecznego przekazywania swojego komunikatu i budowania zawodowego wizerunku w mediach.
  • Uczestnicy uczą się spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych. Dzięki temu mogą świadomie dopasowywać używane środki wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększać skuteczność perswazyjną przekazu.
  • Uczestnicy ćwiczą używanie krótkiej formy wypowiedzi wypowiedzi eksperckiej – „setki TV”, która jest podstawą skutecznej wypowiedzi medialnej. Sprawność w używaniu tej formy przekazu przekłada się na podniesienie skuteczności we wszystkich formach wystąpień publicznych.
  • Uczestnicy uczą się rozpoznawać manipulacje i bronić się przed nimi. Nabywają umiejętność rozmowy z mediami w sytuacjach kryzysowych oraz dobrego odpowiadania (lub nie) na trudne pytania.
Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Umiejętności zdobyte podczas szkolenia mogą być NATYCHMIAST wykorzystane w codziennej praktyce zawodowej.
Program szkolenia
  • Studium przypadku oparte na rozwijającym się w czasie kryzysie.
  • Gra sytuacyjna podczas której uczestnicy przyjmują role członków komórki kryzysowej i podejmują działania wobec rozwijającego się w czasie kryzysu.
  • Co robić, kiedy kryzys przedostaje się do mediów i staje się faktem medialnym? Ich działania są rejestrowane a następnie odtwarzane i omawiane przez prowadzących.

Uczestnicy nabywają:

  • Wiedzę o podstawach komunikacji kryzysowej.
  • Umiejętność organizowania się w sztabie kryzysowym i znajomość ról poszczególnych członków takiego sztabu.
  • Znajomość reguł komunikacji do wewnątrz i na zewnątrz firmy oraz wiedza na temat tworzenia stosownych komunikatów (do załogi, zewnętrznych interesariuszy firmy oraz mediów) w sytuacji kryzysowej.
  • Umiejętność rozmowy z mediami w sytuacji kryzysu, odpowiadania (lub nie) na trudne pytania, techniki retoryczne pozwalające na dobre odpowiedzi na trudne i zaskakujące pytania, zgodnie z ustaleniami sztabu kryzysowego.
Trenerzy
Bogdan Szczesiak
Jest ekspertem w zakresie marketingu medialnego i public relations. Specjalizuje się w komunikacji kryzysowej.
Jacek Czarnecki
Dziennikarz radiowo-telewizyjny, reporter sejmowy, korespondent wojenny, komentator mediów. Od ponad 20 lat prowadzi warsztaty z zakresu komunikacji medialnej i kryzysowej. Od 30 lat pracuje jako dziennikarz radiowy i TV.
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane