Akademia Menedżera – szkolenia z kompetencji menedżerskich
Weź udział w praktycznym, pięciodniowym programie i zacznij:
- Budować swój autorytet jako menedżer
- Naucz się skutecznie zarządzać, wyznaczać cele, delegować i egzekwować zadania
- Zdobądź umiejętność motywowania i inspirowania
– bo sukces każdego menedżera jest uzależniony nie tylko od jego własnej pracy, decyzji i pomysłów, ale również od działań jego podwładnych, współpracowników, klientów czy dostawców.
Co wyróżnia nasze szkolenie?
- Warsztatowy charakter zajęć
- Przykłady, ćwiczenia oparte na aktywności zawodowej uczestników
- Umiejętności zdobyte podczas szkolenia natychmiast mogą być wykorzystane w bieżącej praktyce zawodowej
Uwaga: warsztaty prowadzone są maksymalnie w 16-osobowych grupach.
Twój rozwój w roli menedżera: Wybierz ścieżkę rozwoju i zdobądź dyplom menedżera biznesu z potwierdzeniem od EY nabytych przez Ciebie kompetencji menedżerskich – wszystkie kompetencje wypisujemy na dyplomie – sprawdź.
Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów chcących poznać różnorodne techniki zarządzania, motywowania, budowania zespołu oraz kształtowania własnego autorytetu. Polecamy je również osobom przygotowującym się do objęcia stanowisk związanych z zarządzaniem ludźmi. Szkolenie rekomendowane dla pracowników startupów.
Uczestnicy:
- Poznają kluczowe umiejętności menedżerskie
- Przećwiczą umiejętności potrzebne do wykonywania podstawowych zadań menedżerskich: planowanie, delegowanie, monitorowanie, ocena, motywowanie, budowanie zespołu, budowanie wizji, kreatywne rozwiązywanie problemów
- Poznają swoje mocne strony w roli menedżerów
- Wymienią się doświadczeniami i poznają najlepsze praktyki w zakresie zarządzania ludźmi
Moduł I: Budowanie autorytetu
1. Świadomy rozwój własnego autorytetu
- Odkrywanie źródeł autorytetu
- Moje wartości i misja życiowa a mój autorytet
- Budowanie wiarygodności
- Mój wizerunek: diagnoza
2. Doskonalenie przekazywania wiarygodnych informacji wzmacniających autorytet – komunikacja jednostronna
- Expose menedżera jako narzędzie budowania autorytetu w zespole
- Jak przedstawiać wizję oraz oczekiwania, by wzmocnić swój autorytet?
- W tym module uczestnicy prezentują przed kamerą swoje expose i otrzymują informacje zwrotne
3. Praktyka asertywnej komunikacji – komunikacja dwustronna
- Jak formułować prośby i polecenia oraz wyrażać potrzeby i oczekiwania
- Kontrola emocji
- Skuteczne radzenie sobie z presją i manipulacją
- Kierowanie rozmową w trudnych sytuacjach
Moduł II:
A. Cykl zarządzania – główne zadania menedżera
1. Planowanie i wyznaczanie celów
- Planowanie jako podstawa efektywnego działania
- Autodiagnoza efektywności dotychczasowego planowania
- Jak formułować skuteczne cele i sprawnie organizować zadania?
- Efektywne wykorzystanie dostępnych zasobów
2. Delegowanie zadań
- Jak skutecznie delegować zadania, by zbudować zaangażowanie i poczucie odpowiedzialności?
- Jak najlepiej wykorzystać indywidualne kompetencje i talenty pracowników przy przydzielaniu zadań?
- Dostosowanie stylu delegowania do indywidualnych potrzeb i możliwości pracownika
- Udzielanie wsparcia pracownikom otrzymującym nowe zadania
3. Monitorowanie i egzekwowanie
- Przekazywanie informacji zwrotnych
- Rozliczanie pracowników z realizacji zadań w sposób motywujący do rozwoju
- Praktyczna metoda egzekwowania poleceń – czterostopniowa procedura
4. Ocena wyników
- Narzędzia skutecznej ewaluacji
- Identyfikowanie mocnych stron i obszarów do zmiany
- Planowanie przyszłych działań z uwzględnieniem wyników
B. Zarządzanie zespołem
1. Budowanie zespołu
- Skąd się biorą skuteczne zespoły?
- Profil skutecznego zespołu
- Mapa funkcjonalna Twojego zespołu: ludzie, zadania, procesy
- Czynniki sprzyjające współpracy w zespole
2. Dbanie o rozwój kompetencji pracowników. Aspekty procesu grupowego w zespole
- Zarządzanie procesem rozwoju zespołu
- Elastyczne i adekwatne dopasowanie stylu zarządzania do etapu rozwoju zespołu
- Jak kształtować relacje szef-zespół?
- Przekazywanie pracownikom zadań rozwojowych
3. Dostosowanie metod pracy z zespołem do poszczególnych etapów jego rozwoju
- Formowanie zespołu w oparciu o wspólne zasady i jasną komunikację
- Zarządzanie konfliktami
- Opór jako sygnał – wyzwanie, szansa
- „Gramy w jednej drużynie”: budowanie poczucia wspólnego celu
- Diagnoza ról i potencjału w zespole
- Dążenie do synergii – „wartości dodanej” działań zespołu
Moduł III: Menedżer jako przywódca
1. Fundament przywództwa: przewodzenie poprzez przykład
- Twój świadomy i nieświadomy wizerunek menedżera
- Zasady etyczne w przywództwie
- Wpływ postawy przywódcy na innych: jak zarażać pracowników własnym entuzjazmem i zbudować zaangażowanie?
2. Wizja – dookreślanie priorytetów
- Model “przywództwa alfa”
- Formułowanie wizji i jej rozbudowywanie
- Metoda tworzenia i planowania wizji
- W jaki sposób przełożyć wizję na wyznaczanie konkretnych i realistycznych celów?
- Jak wykorzystać wizję do inspiracji ludzi
3. Motywowanie pozafinansowe
- Co motywuje ludzi: odkrywanie indywidualnych motywatorów i identyfikowanie potrzeb pracowników
- Dostrzeganie potencjału i talentów: identyfikacja mocnych stron pracowników
- Elastyczność i efektywność w stosowaniu adekwatnego do pracownika stylu motywowania
- Możliwość rozwoju jako motywator: definiowanie ścieżek kariery i przydzielanie zadań rozwojowych
- Wzmacnianie postawy motywującego lidera
- W jakie gry komunikacyjne grają z nami pracownicy i jak je przekształcać w wartościowe relacje?
4. Trening zastosowania metod i technik twórczego myślenia na przykładach uczestników
- Jak zwiększyć dostęp do własnego potencjału
- Zasady zastosowania twórczego myślenia na poszczególnych etapach rozwiązywania problemów
- Praktyczne metody zwiększające trafność diagnozy problemu
- Wykorzystywanie myślenia lateralnego do tworzenia innowacji w biznesie
- Facylitacja – menedżerskie narzędzia zwiększania innowacji
Andrzej Matyka - przede wszystkim praktyk, dopiero później trener i coach. Na szkoleniach preferuje narzędzia praktyczne, przekazywane często w formie zadań i gier szkoleniowych, a także żartów sytuacyjnych.
Dorota Wiśniewska - posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu rozwiązywania konfliktów, komunikacji, treningu asertywności, przywództwa, motywowania i dyscyplinowania pracowników oraz zarządzania zespołem.
Małgorzata Biczyńska - głównym celem zawodowym Małgorzaty jest pomoc w rozwoju poprzez pracę indywidualną i zespołową. Poza kilkunastoletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń z zakresu umiejętności interpersonalnych, posiada wieloletnie doświadczenie jako coach.
Małgorzata Szybińska - pasjonuje ją obserwacja rozwoju uczestników szkoleń poprzez odnajdywanie i wzmacnianie swoich mocnych stron w obszarze przewodzenia ludźmi. Projektowanie szkoleń dla klienta traktuje jak przygotowanie interesującej i odkrywczej podróży.