Coachingowy styl zarządzania
Warsztat w zakresie stosowania metod coachingu w codziennych relacjach zawodowych — coachingowy styl zarządzania.
Program EY skupia się na praktyce: zastosowaniach podejścia i technik coachingowych w codziennej pracy menedżera. Został zaprojektowany w taki sposób, by uczestnicy mogli wykorzystywać na co dzień siłę coachingowego stylu zarządzania i jego wpływ na rozwijanie umiejętności współpracowników. Bo przecież coaching „ Pomaga ludziom w stawaniu się tym, kim chcą i byciu najlepszym jak to możliwe.” (International Coaching Community).
Stosowanie technik coachingowych zwiększa możliwości menedżera w zakresie rozwijania umiejętności podwładnych. Pozwala w pozytywny sposób kształtować zachowania, postawy oraz sposób myślenia. Daje możliwość budowania:
- Samodzielności, dojrzałości zawodowej u innych
- Dążenia do rozwoju podległych współpracowników
- Konstruktywnych sposobów myślenia i działania
- Osób kierujących zespołami, niezależnie od poziomu zarządzania.
- Przedstawicieli HR zainteresowanych wzmacnianiem coachingowego stylu zarządzania w swojej organizacji.
- Jeśli interesuje cię podejście do zarządzania w stylu servant leadership – to szkolenie uzupełni twoje kompetencje w taki sposób, żebyś mógł/mogła w rzeczywistości je stosować.
Co wyróżnia nasze szkolenie na tle innych, dostępnych na rynku?
- Kładziemy nacisk na praktyczne ćwiczenia, pracujemy na realnych wyzwaniach zgłaszanych przez Uczestników oraz na przykładach biznesowych.
- Dowiesz się jak prowadzić feedback z wykorzystaniem metod coachingu i tego jakie są granice zastosowania tego podejścia w zarządzaniu.
- Szkolenie prowadzone jest przez doświadczonego coacha, specjalizującego się w projektach rozwojowych dla menedżerów.
Korzyści dla uczestników:
- Przedstawienie metod coachingu i możliwości ich zastosowania przez menedżera w podległym zespole.
- Kształtowanie kompetencji uczestników w zakresie prowadzenia rozmów z podwładnymi z wykorzystaniem metod coachingu w różnych sytuacjach zawodowych.
- Doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów, wspierających rozwój umiejętności podwładnych z wykorzystaniem odpowiednio zadanych pytań.
Korzyści dla firmy, organizacji:
- Efektywność zarządzania zespołem: Menedżerowie, którzy zastosują metody coachingu w zarządzaniu, mogą lepiej zrozumieć potrzeby i motywacje swoich podwładnych, co przekłada się na lepsze wyniki pracy zespołu.
- Poprawa komunikacji wewnętrznej: Szkolenie rozwija umiejętności prowadzenia rozmów, co pomaga w budowaniu otwartego dialogu, zwiększa zaufanie i poprawia przepływ informacji w organizacji.
- Wsparcie rozwoju pracowników: Menedżerowie uczą się, jak efektywnie wspierać rozwój umiejętności swoich podwładnych, co może prowadzić do zwiększenia ich zaangażowania i satysfakcji z pracy.
- Zwiększenie retencji pracowników: Pracownicy, którzy czują się wspierani i doceniani przez swoich przełożonych, są bardziej skłonni pozostać w firmie, co zmniejsza koszty związane z rotacją kadr.
- Budowanie kultury organizacyjnej opartej na wzajemnym szacunku: Coachingowy styl zarządzania promuje kulturę opartą na szacunku i współpracy, co może przyciągać talent i budować pozytywny wizerunek firmy.
- Zwiększenie innowacyjności: Menedżerowie stosujący coaching są bardziej skłonni do słuchania pomysłów swoich podwładnych, co może prowadzić do innowacji i lepszego dostosowania się do zmieniającego się rynku.
- Lepsze zarządzanie zmianą: Menedżerowie wyposażeni w narzędzia coachingowe są lepiej przygotowani do prowadzenia swoich zespołów przez procesy zmian, co jest kluczowe w dynamicznym środowisku biznesowym.
- Rozwój liderów wewnętrznych: Szkolenie może pomóc w identyfikacji i rozwoju przyszłych liderów w organizacji, którzy będą kontynuować kulturę coachingową.
- Wzmocnienie marki pracodawcy: Organizacja, która inwestuje w rozwój swoich pracowników i stosuje nowoczesne metody zarządzania, staje się bardziej atrakcyjna dla obecnych i potencjalnych pracowników.
Coaching jako styl zarządzania.
- Coaching umiejętności, efektywności i rozwoju osobistego. Różnice w podejściu.
- Coaching jako część systemu działań rozwojowych.
- Styl zarządzania i jego znaczenie dla coachingu. Sprawdź swój potencjał w zakresie stosowania metod coachingu w zarządzaniu.
- Zakres kompetencji menedżera-coacha.
Psychologiczne podstawy coachingu.
- Stosunek pracownika do samokształcenia i doskonalenia osobistego potencjału jako warunek skuteczności coachingu.
- Cykl uczenia się dorosłych wg D. Kolba.
- Emocje w procesie rozmowy rozwojowej.
Praktyka stosowania metod coachingowych w zespole.
- Proces stosowania coachingu.
- Zdefiniowanie celów coachingu – jak określić umiejętności, które chcemy rozwijać z pożytkiem dla firmy i osobistego rozwoju pracowników?
- Reguły stosowania metod coachingu i kilka słów o tym, dlaczego muszą być przejrzyste i zakomunikowane pracownikom.
- Kiedy kończą się możliwości podejścia coachingowego?
Zastosowanie metody coachingu w udzielaniu informacji zwrotnej.
- Okna Johari i ich znaczenie dla efektywności i doboru metod doskonalenia umiejętności pracownika.
- Przeprowadzenie feedbacku z zastosowaniem metod coachingu. Ćwiczenia.
- Pytania jako podstawowe narzędzie coachingu.
- Jak stworzyć klimat rozmowy, służący rozwijaniu umiejętności?
Modele prowadzenia coachingu.
- Rozmowa coachingowa jako proces komunikacji.
- Coaching krok po kroku (przed spotkaniem, rozpoczęcie, prowadzenie rozmowy, zakończenie).
- Model GROW – praktyczne zastosowanie.
- Modele GOLD i STAR i inne przydatne struktury rozmowy.
Ewa Opolska - doświadczona ekspertka z wieloletnim doświadczeniem w doskonaleniu umiejętności menedżerskich. Prowadzi procesy rozwojowe od wielu lat, łącząc metody coachingowe, mentorskie i eksperckie. Realizuje działania dla kluczowych menedżerów.
Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów
Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy — przekazywania wiedzy na przykładach z życia: