Letnia Akademia Controllingu – EY Academy of Business

Letnia Akademia Controllingu

Program EY Certified Controller ma na celu zapoznanie uczestników z systemem sterowania przedsiębiorstwem zorientowanym na wynik. W cyklu modułowym przestawione zostaną funkcje controllingu w przedsiębiorstwie, jakimi są planowanie, sterowanie, nadzorowanie i kontrola. Jak przygotować budżet? W jaki sposób skalkulować koszt jednostkowy w przedsiębiorstwie? Na czym polega i jak przygotować rachunek przepływów pieniężnych i rachunek rentowności firmy? W jaki sposób czytać sprawozdania i przeprowadzać na ich podstawie analizę? Jak wprowadzić system raportowania w jednostce niezbędny do podejmowania trafnych i opłacalnych decyzji biznesowych? W czym może pomóc umiejętna analiza projektów inwestycyjnych firmy? Tego wszystkiego dowiedzą się uczestnicy EY Certified Controller.

Letnią Akademię Controllingu polecamy szczególnie:

  • Osobom chcącym rozpocząć pracę w obszarze controllingu, planowania, analiz i kontroli działalności przedsiębiorstwa
  • Kadrze menedżerskiej , która chce wprowadzić controlling, analizę i kontrolę kosztów w swoich organizacjach
  • Pracownikom odpowiedzialnym za kontrolę kosztów w firmie
  • Dyrektorom finansowym, którzy chcą wprowadzić system kontroli, planowania i ewidencji kosztów i wyniku w organizacji
  • Osobom przygotowującym się do pracy w zespole analiz kosztowych, controllingu, kalkulacji kosztów
  • Pracownikom zajmującym się oceną skuteczności działań sprzedażowych, marketingowych i obsługi klienta

Cel szkolenia

Celem Letniej Akademii Controllingu jest:

  • Wyjaśnienie roli i zadań controllingu w przedsiębiorstwie
  • Pokazanie narzędzi controllingu, zarówno na poziomie operacyjnym, jak i strategicznym
  • Przedstawienie możliwości zastosowania różnych rachunków kosztów
  • Pokazanie, jak wprowadzić system kontroli kosztów w przedsiębiorstwie
  • Wyjaśnienie, na czym polega analiza wskaźnikowa i jak można ocenić sytuację firmy na podstawie sprawozdań finansowych
  • Pokazanie, jak tworzyć budżety operacyjne, finansowe i budżety projektów
  • Omówienie, przy pomocy jakich miar można oceniać działania sprzedażowe, marketing i obsługę klienta

Program „Letnia Akademia Controllingu – EY Certified Controller” składa się z 5 modułów: Wdrożenie controllingu w organizacji, Controlling kosztów, Controlling finansowy, Planowanie i budżetowanie, Controlling obszaru sprzedaży, marketingu i obsługi klienta.

Z poziomu tej strony możesz zapisać się na pakiet wszystkich 5 modułów lub pakiet wszystkich 5 modułów z dostępem do nagrań.

Wdrożenie controllingu w organizacji - 18.08

  • Controlling – cele, rola, funkcje, zadania i miejsce w organizacji
  • Rachunkowość zarządcza, finansowa i podatkowa a controlling
  • Controlling jako wsparcie kadry zarządzającej – kluczowe obszary wsparcia
  • Controlling a zintegrowane systemy zarządzania w przedsiębiorstwie, KPI, KRI
  • Funkcja i zadania controllera oraz jego relacje z interesariuszami controllingu
  • Dialog controllera z menedżerami
  • System informacyjny oraz system informatyczny controllingu

Controlling kosztów - 19.08

  • Rachunkowość zarządcza, controlling kosztów
  • Koszty w rachunku wyników, rodzaje kosztów
  • Koszty istotne przy podejmowaniu decyzji
  • Rachunek kosztów pełnych i zmiennych, rachunek kosztów działań (ABC)
  • Poziomy cen w krótkim i w długim terminie
  • Wieloblokowy i wielostopniowy rachunek marż
  • Analiza progu rentowności

Controlling finansowy - 20.08

  • Rola i zadania controllingu finansowego
  • Zysk jako cel funkcjonowania przedsiębiorstwa. Zyski księgowe a EBIT, EBITDA, NOPAT i EVA
  • Wstępna analiza finansowa i piramida Du Ponta
  • Ocena ośmiu wariantów rachunku przepływów pieniężnych
  • Analiza rentowności, płynności finansowej, zadłużenia oraz obrotowości operacyjnej (sprawności działania)
  • Wskaźniki operacyjne wewnątrz przedsiębiorstwa w poszczególnych obszarach funkcjonowania (KPI i KRI)

Planowanie i budżetowanie - 21.08

  • Wprowadzenie do planowania i budżetowania
  • Metody i proces budżetowania, budżety cząstkowe
  • Planowanie finansowe na potrzeby oceny kondycji firmy
  • Planowanie finansowe w kontekście opłacalności inwestycji
  • Kontrola wykonania budżetu i analiza odchyleń
  • Wady budżetowania i proponowane środki zaradcze

Controlling obszaru sprzedaży, marketingu i obsługi klienta - 22.08

  • Wprowadzenie do controllingu sprzedaży i marketingu – cele, zakres, podstawowe założenia
  • Czy można zmierzyć relacje z klientami? Metody oceny portfela klientów oraz zarządzanie rentownością klientów
  • Podstawy polityki cenowo-rabatowej
  • Opomiarowanie i optymalizacja procesów sprzedaży
  • Ocena kanałów sprzedaży – zagadnienia podstawowe

Tomasz Zdziarski - menedżer, konsultant w obszarze FI/CO. Tomasz specjalizuje się w szkoleniach oraz doradztwie w zakresie controllingu, finansów, analiz oraz zarządzania. Na sali szkoleniowej spędził ponad 4500 godzin.

Krzysztof Dwornicki - wieloletni dyrektor departamentów controllingu, m.in. w międzynarodowych korporacjach. Praktyk z 17-letnim doświadczeniem w rachunkowości zarządczej i controllingu.

Bartłomiej Cegłowski - trener i wykładowca z ponad 20-letnim stażem. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z controllingiem, analizą finansową, oceną projektów inwestycyjnych i zarządzaniem wartością przedsiębiorstwa.

dr Anna Sperska - specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym oraz zarządzaniu sprzedażą i marketingiem ze szczególnym uwzględnieniem controllingu oraz finansowych aspektów sprzedaży.

Letnia Akademia Controllingu - szkolenie z z dostępem do nagrań (nagranie dostępne przez 3 miesiące od daty szkolenia)

Cena obejmuje udział w 5 modułach (5 dni szkoleniowych) oraz dostęp do nagrań po szkoleniu na 3 miesiące

Cena

6 490 zł netto (7 982,70 zł brutto)

Letnia Akademia Controllingu

Cena obejmuje udział w 5 modułach (5 dni szkoleniowych)

Cena

5 900 zł netto (7 257,00 zł brutto)

Letnia Akademia Controllingu

Program EY Certified Controller ma na celu zapoznanie uczestników z systemem sterowania przedsiębiorstwem zorientowanym na wynik. W cyklu modułowym przestawione zostaną funkcje controllingu w przedsiębiorstwie, jakimi są planowanie, sterowanie, nadzorowanie i kontrola. Jak przygotować budżet? W jaki sposób skalkulować koszt jednostkowy w przedsiębiorstwie? Na czym polega i jak przygotować rachunek przepływów pieniężnych i rachunek rentowności firmy? W jaki sposób czytać sprawozdania i przeprowadzać na ich podstawie analizę? Jak wprowadzić system raportowania w jednostce niezbędny do podejmowania trafnych i opłacalnych decyzji biznesowych? W czym może pomóc umiejętna analiza projektów inwestycyjnych firmy? Tego wszystkiego dowiedzą się uczestnicy EY Certified Controller.

Dla kogo?

Letnią Akademię Controllingu polecamy szczególnie:

  • Osobom chcącym rozpocząć pracę w obszarze controllingu, planowania, analiz i kontroli działalności przedsiębiorstwa
  • Kadrze menedżerskiej , która chce wprowadzić controlling, analizę i kontrolę kosztów w swoich organizacjach
  • Pracownikom odpowiedzialnym za kontrolę kosztów w firmie
  • Dyrektorom finansowym, którzy chcą wprowadzić system kontroli, planowania i ewidencji kosztów i wyniku w organizacji
  • Osobom przygotowującym się do pracy w zespole analiz kosztowych, controllingu, kalkulacji kosztów
  • Pracownikom zajmującym się oceną skuteczności działań sprzedażowych, marketingowych i obsługi klienta
Cele i korzyści

Cel szkolenia

Celem Letniej Akademii Controllingu jest:

  • Wyjaśnienie roli i zadań controllingu w przedsiębiorstwie
  • Pokazanie narzędzi controllingu, zarówno na poziomie operacyjnym, jak i strategicznym
  • Przedstawienie możliwości zastosowania różnych rachunków kosztów
  • Pokazanie, jak wprowadzić system kontroli kosztów w przedsiębiorstwie
  • Wyjaśnienie, na czym polega analiza wskaźnikowa i jak można ocenić sytuację firmy na podstawie sprawozdań finansowych
  • Pokazanie, jak tworzyć budżety operacyjne, finansowe i budżety projektów
  • Omówienie, przy pomocy jakich miar można oceniać działania sprzedażowe, marketing i obsługę klienta
Szczegóły programu modułowego

Program „Letnia Akademia Controllingu – EY Certified Controller” składa się z 5 modułów: Wdrożenie controllingu w organizacji, Controlling kosztów, Controlling finansowy, Planowanie i budżetowanie, Controlling obszaru sprzedaży, marketingu i obsługi klienta.

Z poziomu tej strony możesz zapisać się na pakiet wszystkich 5 modułów lub pakiet wszystkich 5 modułów z dostępem do nagrań.

Wdrożenie controllingu w organizacji - 18.08

  • Controlling – cele, rola, funkcje, zadania i miejsce w organizacji
  • Rachunkowość zarządcza, finansowa i podatkowa a controlling
  • Controlling jako wsparcie kadry zarządzającej – kluczowe obszary wsparcia
  • Controlling a zintegrowane systemy zarządzania w przedsiębiorstwie, KPI, KRI
  • Funkcja i zadania controllera oraz jego relacje z interesariuszami controllingu
  • Dialog controllera z menedżerami
  • System informacyjny oraz system informatyczny controllingu

Controlling kosztów - 19.08

  • Rachunkowość zarządcza, controlling kosztów
  • Koszty w rachunku wyników, rodzaje kosztów
  • Koszty istotne przy podejmowaniu decyzji
  • Rachunek kosztów pełnych i zmiennych, rachunek kosztów działań (ABC)
  • Poziomy cen w krótkim i w długim terminie
  • Wieloblokowy i wielostopniowy rachunek marż
  • Analiza progu rentowności

Controlling finansowy - 20.08

  • Rola i zadania controllingu finansowego
  • Zysk jako cel funkcjonowania przedsiębiorstwa. Zyski księgowe a EBIT, EBITDA, NOPAT i EVA
  • Wstępna analiza finansowa i piramida Du Ponta
  • Ocena ośmiu wariantów rachunku przepływów pieniężnych
  • Analiza rentowności, płynności finansowej, zadłużenia oraz obrotowości operacyjnej (sprawności działania)
  • Wskaźniki operacyjne wewnątrz przedsiębiorstwa w poszczególnych obszarach funkcjonowania (KPI i KRI)

Planowanie i budżetowanie - 21.08

  • Wprowadzenie do planowania i budżetowania
  • Metody i proces budżetowania, budżety cząstkowe
  • Planowanie finansowe na potrzeby oceny kondycji firmy
  • Planowanie finansowe w kontekście opłacalności inwestycji
  • Kontrola wykonania budżetu i analiza odchyleń
  • Wady budżetowania i proponowane środki zaradcze

Controlling obszaru sprzedaży, marketingu i obsługi klienta - 22.08

  • Wprowadzenie do controllingu sprzedaży i marketingu – cele, zakres, podstawowe założenia
  • Czy można zmierzyć relacje z klientami? Metody oceny portfela klientów oraz zarządzanie rentownością klientów
  • Podstawy polityki cenowo-rabatowej
  • Opomiarowanie i optymalizacja procesów sprzedaży
  • Ocena kanałów sprzedaży – zagadnienia podstawowe

Cena

5 900 zł netto (7 257,00 zł brutto)

6 490 zł netto (7 982,70 zł brutto) - szkolenie z z dostępem do nagrań (nagranie dostępne przez 3 miesiące od daty szkolenia)

Możliwość uzyskania dofinansowania

Lokalizacja

Online Live

Warszawa

Termin

18-22 sierpnia 2025

 

Szkolenia w godzinach 9:00 – 16:30

 

Możliwość organizacji szkolenia zamkniętego

Kontakt

Katarzyna Wielgat

Koordynator kursu

  • +48 573 005 707
  • katarzyna.wielgat@pl.ey.com