Team Coaching - proces rozwoju zespołów – EY Academy of Business

Team Coaching – proces rozwoju zespołów

Proces rozwoju zespołu to proces pracy z „żywym organizmem/systemem”, jakim jest zespół, tak aby stworzyć mu możliwość osiągnięcia pożądanych parametrów zespołowych.

Proces dedykowany pojedynczym zespołom współpracującym ze sobą na co dzień, zespołom, które współdziałają w ramach różnych działów….

Jest najbardziej użyteczny, gdy zespół:

  • Niedawno powstał i potrzebuje wypracować zasady współpracy, aby szybciej się „dotrzeć”.
  • Rozpoczyna współpracę z nowym przełożonym.
  • Potrzebuje wzmocnienia synergii, realnej współpracy, komunikacji i zaangażowania.
  • Jest w procesie zmiany – potrzebuje wypracować strategię działania w zmianie, wprowadzenia zmian.
  • Obniżył efektywność, jest w kryzysie, relacje interpersonalne są napięte, często zdarzają się konflikty utrudniające współpracę.
  • Aktualne normy zespołowe są skoncentrowane na ochronie siebie i reaktywności „to ich wina, ja zrobiłem swoje”, „oni pierwsi zaczęli, to niech to naprawią sami”, „nikt mi nie powiedział, więc nie zrobiłem”, „nie będę się odzywał, to będę mieć spokój”, „nie wychodzę z inicjatywą, bo będzie na mnie, że utrudniam innym pracę” itp.
  • Gdy dwa zespoły/działy mierzą się z trudnościami we współpracy.
  • Gdy w zespole jest dużo napięć związanych z konfliktami interpersonalnymi lub relacją z przełożonym.

Proces w wersji minimum to:

  • 2-dniowa sesja rozwoju zespołu
  • 2 x 1-dniowy warsztat follow up – w odstępach ok. 3 miesięcy

Zwykle proces jest poprzedzony diagnozą zespołu:

Team Diagnostic™ (Team Coaching International – TCI) lub The Culture Survey (The Leadership Circle®, TLC-CS).

Diagnoza zespołu realizowana jest przed pierwszym spotkaniem z zespołem. Członkowie zespołu indywidualnie i anonimowo wypełniają wybrany kwestionariusz opisujący sposób funkcjonowania zespołu. Wyniki badania prezentowane są na pierwszym warsztacie i stanowią punkt wyjścia do dyskusji na temat obecnego i docelowego stanu funkcjonowania zespołu.

Dagmara Kanik-Kłoczko - specjalizuje się w projektach rozwoju umiejętności przywódczych, menedżerskich, zarządzania zmianą, zarządzania konfliktem, komunikacji, wykorzystania narzędzi coachingowych w zarządzaniu i procesach rozwoju zespołów metodami team coachingowymi.

Team Coaching – proces rozwoju zespołów

Proces rozwoju zespołu to proces pracy z „żywym organizmem/systemem”, jakim jest zespół, tak aby stworzyć mu możliwość osiągnięcia pożądanych parametrów zespołowych.

Proces dedykowany pojedynczym zespołom współpracującym ze sobą na co dzień, zespołom, które współdziałają w ramach różnych działów….

Jest najbardziej użyteczny, gdy zespół:

  • Niedawno powstał i potrzebuje wypracować zasady współpracy, aby szybciej się „dotrzeć”.
  • Rozpoczyna współpracę z nowym przełożonym.
  • Potrzebuje wzmocnienia synergii, realnej współpracy, komunikacji i zaangażowania.
  • Jest w procesie zmiany – potrzebuje wypracować strategię działania w zmianie, wprowadzenia zmian.
  • Obniżył efektywność, jest w kryzysie, relacje interpersonalne są napięte, często zdarzają się konflikty utrudniające współpracę.
  • Aktualne normy zespołowe są skoncentrowane na ochronie siebie i reaktywności „to ich wina, ja zrobiłem swoje”, „oni pierwsi zaczęli, to niech to naprawią sami”, „nikt mi nie powiedział, więc nie zrobiłem”, „nie będę się odzywał, to będę mieć spokój”, „nie wychodzę z inicjatywą, bo będzie na mnie, że utrudniam innym pracę” itp.
  • Gdy dwa zespoły/działy mierzą się z trudnościami we współpracy.
  • Gdy w zespole jest dużo napięć związanych z konfliktami interpersonalnymi lub relacją z przełożonym.

Proces w wersji minimum to:

  • 2-dniowa sesja rozwoju zespołu
  • 2 x 1-dniowy warsztat follow up – w odstępach ok. 3 miesięcy

Zwykle proces jest poprzedzony diagnozą zespołu:

Team Diagnostic™ (Team Coaching International – TCI) lub The Culture Survey (The Leadership Circle®, TLC-CS).

Diagnoza zespołu realizowana jest przed pierwszym spotkaniem z zespołem. Członkowie zespołu indywidualnie i anonimowo wypełniają wybrany kwestionariusz opisujący sposób funkcjonowania zespołu. Wyniki badania prezentowane są na pierwszym warsztacie i stanowią punkt wyjścia do dyskusji na temat obecnego i docelowego stanu funkcjonowania zespołu.

Lokalizacja

Na życzenie

Termin

Szkolenie organizujemy wyłącznie na zamówienie w formie zamkniętej.

 

Aby uzyskać więcej szczegółów, skontaktuj się z koordynatorem szkolenia.

Kontakt

Adrianna Sykucka

Koordynator kursu

  • +48 519 511 447
  • adrianna.sykucka@pl.ey.com