Zmiany w prawie antymonopolowym. Nowe unijne rozporządzenie dotyczące porozumień wertykalnych (VBER)
Trwają prace nad zmianą przepisów antymonopolowych i konsumenckich. Część zmian już weszła w życie, a w najbliższym czasie planowane jest wdrożenie kolejnych. W trakcie serii webcastów organizowanych wspólnie przez EY Academy of Business oraz kancelarię prawną EY Law, adwokat Piotr Gogol, ekspert w dziedzinie prawa antymonopolowego, przedstawi wymogi wynikające z nowelizowanych przepisów antymonopolowych.
Zapoznaj się także ze szkoleniem dedykowanym nowej dyrektywie Omnibus.
Szkolenie przygotowane zostało dla prawników pracujących zarówno wewnętrznie w przedsiębiorstwach, jak i w kancelariach prawnych.
Uczestnicząc w warsztatach, dowiesz się między innymi:
- Jak nowe regulacje wpłyną na przedsiębiorców działających w ramach wyłącznych i selektywnych sieci dystrybucyjnych.
- Jakie informacje mogą być wymieniane pomiędzy współpracującymi przedsiębiorcami prowadzącymi działalność na różnych szczeblach obrotu, którzy jednocześnie konkurują ze sobą.
- Czym są klauzule najwyższego uprzywilejowania i w jaki sposób prawidłowo je stosować.
- Jaki jest dopuszczalny zakres ograniczenia dystrybutorom możliwości reklamy produktów oraz korzystania z kanału sprzedaży internetowej.
- Jakie warunki powinien spełniać model umowy agencyjnej, aby mógł być oceniany łagodniej na gruncie prawa konkurencji.
- Zasady oceny porozumień wertykalnych w świetle prawa konkurencji.
- Kierunki zmian wynikające z rozporządzenia Komisji dotyczącego porozumień wertykalnych (VBER) i ich wpływ na ocenę porozumień pomiędzy przedsiębiorcami działającymi na różnych szczeblach obrotu
- Nowe zasady oceny umów agencyjnych.
- Podwójna dystrybucja. Zasady wymiany informacji między przedsiębiorcami.
- Wpływ nowych przepisów na działalność platform internetowych pośredniczących w zawieraniu umów pomiędzy przedsiębiorcami lub przedsiębiorców z konsumentami.
- Zmiany reguł współpracy przedsiębiorców działających w różnych modelach dystrybucji, w tym wyłącznej i selektywnej.
- Dopuszczalne ograniczenia sprzedaży i reklamy przez Internet nakładane na dystrybutorów.
- Dopuszczalne ramy ustalania polityki cenowej, w tym dotyczące różnicowania cen hurtowych w zależności od kanału sprzedaży, zasady wprowadzania klauzul najwyższego uprzywilejowania.
- Nowe zasady dotyczące odnawiania zakazu konkurowania.
Piotr Gogol - EY Polska, Kancelaria EY Law, Counsel, Adwokat. Ekspert w dziedzinie prawa antymonopolowego oraz korporacyjnego. Przewodzi zespołowi prawników wspierających klientów w trakcie postępowań prowadzonych przez Prezesa UOKiK.