Ochrona danych osobowych po reformie
Termin szkolenia: 30 maja 2019 r.
Cena szkolenia: 980 zł netto
Nowość! Oferujemy również szkolenia online!
Nadchodzący stan prawny według RODO (Rozporządzenia UE 2016/679) i według projektów ustaw opublikowanych przez Ministerstwo Cyfryzacji
Cele szkolenia
Podczas zajęć dowiesz się:
- Jaki wpływ na obowiązki i odpowiedzialność Twojej instytucji ma reforma ochrony danych osobowych?
- Jakie mogą być praktyczne skutki nowych rozwiązań dla organizacji?
- Jakie ryzyka są związane z nowymi obowiązkami?
Dla kogo?
Do udziału w warsztatach zapraszamy każdego, kto bezpośrednio lub pośrednio ma dostęp do danych osobowych lub odpowiada za zarządzanie ryzykiem związanym z ich przetwarzaniem, a w szczególności:
- administratorów bezpieczeństwa informacji (inspektorów ochrony danych)
- pracowników departamentów compliance, prawnych, audytu, kredytów i ryzyka kredytowego, windykacji, marketingu, tworzenia produktów, reklamacji
- doradców klienta
- pracowników działów IT
Korzyści
Po ukończeniu szkolenia:
- będziesz wiedział, jakie nowe obowiązki ma Twoja instytucja i jej pracownicy w związku z reformą ochrony danych osobowych
- będziesz wiedział, jakie są możliwości zapobiegania skutkom naruszeń przy przetwarzaniu danych, ryzyku sankcji finansowych i innych środków administracyjnych oraz utracie reputacji
- spełnisz ustawowy obowiązek zapoznania pracowników z przepisami o ochronie danych
Program szkolenia
- Geneza reformy, wejście w życie w Polsce
-
Rozszerzenie kluczowych definicji
- pseudonimizacja a anonimizacja – różnice i ryzyka
- dane geolokalizacyjne i IP jako dane osobowe, adres e-mail i numer telefonu jako dane osobowe, dane biometryczne i ograniczenia ich stosowania
-
Klauzule zgody i klauzule informacyjne
- klauzule informacyjne przy zbieraniu danych (formularze w oddziałach, w Internecie) – nowe elementy i ich skutki
- ograniczenia profilowania klientów w celach marketingowych
- monitoring pracowników (np. e-maili, historii przeglądania stron w Internecie)
- monitoring miejsc publicznych
- Nowe uprawnienia klientów wobec administratora danych (SAR)
- Zmiana zasad powoływania inspektora ochrony danych
-
Zgłoszenie naruszenia ochrony danych osobowych do GIODO i klienta
- procedura zgłaszania incydentów w ramach instytucji
-
Wpływ na systemy informatyczne
- analiza ryzyka przed przetwarzaniem danych (privacy risk assessment)
- ochrona danych w fazie projektowania oraz domyślna ochrona danych
-
Postępowanie administracyjne przed organem ochrony danych
- zasada ochrony danych osobowych niezależnie od miejsca ich przetwarzania
- Nowe zasady transferów danych osobowych poza UE i EOG
-
Sankcje
- kary finansowe do 20 mln EUR/4% obrotu