Zarządzanie kulturą organizacji – EY Academy of Business

Zarządzanie kulturą organizacji

Kultura organizacji to nie tylko bycie miłym, uprzejmym i uśmiechniętym, ale to przede wszystkim sposób prowadzenia biznesu, od którego często zależy jego sukces.

Szkolenie szczególnie polecamy:

  • członkom zarządu,
  • menedżerom wszystkich szczebli organizacji,
  • pracownikom działów zasobów ludzkich,
  • pracownikom działów zgodności (compliance),
  • pracownikom działów audytu wewnętrznego,
  • pracownikom działów prawnych.

Cele szkolenia:

  • przedstawienie fundamentów kultury organizacji,
  • zapoznanie uczestników z działaniami i czynnikami niezbędnymi do skutecznej zmiany kultury organizacji,
  • poznanie praktycznych aspektów procesu zmiany, w tym najczęściej spotykanych pułapek,
  • jak spowodować, aby zmiana kultury organizacji była dobrze przyjęta przez pracowników i zwiększała ich zaufanie,
  • jak zachować konsekwencję w działaniu, aby zmiany stały się faktem.

Dla firm
Istnieje możliwość organizacji szkolenia zamkniętego na Państwa indywidualne zamówienie.

  • Kultura organizacji jako:
    • Skuteczne narzędzie obrony przed krytycznymi ryzykami biznesowymi
    • Zbiór zasad i wartości
  • Różne poziomy etyki: od indywidualnej do organizacyjnej
  • Fundamenty kultury organizacji
    • Kodeks etyki i polityki wewnętrzne
    • Prezes zarządu i zarząd
    • Szare eminencje
    • Niezależny komitet ds. etyki
    • Audyt wewnętrzny i zgodność (compliance)
    • Hotline i inne kanały komunikacji
  • Proces kształtowania kultury organizacji
    • Kluczowe elementy
    • Niezbędne narzędzia
    • Reakcje pracowników
    • Najczęściej popełniane błędy
  • Kodeks etyki
    • Wartości organizacji
    • Specyficzne obszary uregulowań
    • Zgłaszanie naruszeń kodeksu
    • Zasady szkoleń, przestrzeganie kodeksu
    • Konsekwencje łamania kodeksu
  • Jak ocena realizacji celów może torpedować kulturę organizacji?
  • Studium przypadku – jak rozwiązywać sprawy sporne i trudne zgodnie z kulturą organizacji
    • Czy i jak karać za łamanie zasad kultury organizacji?
    • Czy tylko sprawcę, czy także biernego obserwatora?
  • Zaniedbania po procesie intensywnego wdrażania zmian w kulturze organizacji i konsekwencje tych zaniedbań
    • Jakimi narzędziami sprawdzać, czy założenia kultury organizacji są przestrzegane?

Bartłomiej Dębek - trener w EY Academy of Business od 2017 roku. Prowadzi szkolenia z zakresu Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej (MSSF), ustawy o rachunkowości, ACCA, audytu wewnętrznego oraz finansów dla niefinansistów.

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów

Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy – przekazywania wiedzy na przykładach z życia:

Czy kulturę organizacji można kopiować?

Kultura organizacji to nie tylko bycie miłym, uprzejmym i uśmiechniętym, ale przede wszystkim to sposób prowadzenia biznesu.

Zarządzanie kulturą organizacji

Kultura organizacji to nie tylko bycie miłym, uprzejmym i uśmiechniętym, ale to przede wszystkim sposób prowadzenia biznesu, od którego często zależy jego sukces.

Dla kogo?

Szkolenie szczególnie polecamy:

  • członkom zarządu,
  • menedżerom wszystkich szczebli organizacji,
  • pracownikom działów zasobów ludzkich,
  • pracownikom działów zgodności (compliance),
  • pracownikom działów audytu wewnętrznego,
  • pracownikom działów prawnych.
Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • przedstawienie fundamentów kultury organizacji,
  • zapoznanie uczestników z działaniami i czynnikami niezbędnymi do skutecznej zmiany kultury organizacji,
  • poznanie praktycznych aspektów procesu zmiany, w tym najczęściej spotykanych pułapek,
  • jak spowodować, aby zmiana kultury organizacji była dobrze przyjęta przez pracowników i zwiększała ich zaufanie,
  • jak zachować konsekwencję w działaniu, aby zmiany stały się faktem.

Dla firm
Istnieje możliwość organizacji szkolenia zamkniętego na Państwa indywidualne zamówienie.

Program
  • Kultura organizacji jako:
    • Skuteczne narzędzie obrony przed krytycznymi ryzykami biznesowymi
    • Zbiór zasad i wartości
  • Różne poziomy etyki: od indywidualnej do organizacyjnej
  • Fundamenty kultury organizacji
    • Kodeks etyki i polityki wewnętrzne
    • Prezes zarządu i zarząd
    • Szare eminencje
    • Niezależny komitet ds. etyki
    • Audyt wewnętrzny i zgodność (compliance)
    • Hotline i inne kanały komunikacji
  • Proces kształtowania kultury organizacji
    • Kluczowe elementy
    • Niezbędne narzędzia
    • Reakcje pracowników
    • Najczęściej popełniane błędy
  • Kodeks etyki
    • Wartości organizacji
    • Specyficzne obszary uregulowań
    • Zgłaszanie naruszeń kodeksu
    • Zasady szkoleń, przestrzeganie kodeksu
    • Konsekwencje łamania kodeksu
  • Jak ocena realizacji celów może torpedować kulturę organizacji?
  • Studium przypadku – jak rozwiązywać sprawy sporne i trudne zgodnie z kulturą organizacji
    • Czy i jak karać za łamanie zasad kultury organizacji?
    • Czy tylko sprawcę, czy także biernego obserwatora?
  • Zaniedbania po procesie intensywnego wdrażania zmian w kulturze organizacji i konsekwencje tych zaniedbań
    • Jakimi narzędziami sprawdzać, czy założenia kultury organizacji są przestrzegane?
Szczegóły programu modułowego

Cena

1300 zł netto

Lokalizacja

Online

Termin

30 września 2022

Kontakt

Sonia Kaniewska

Koordynator kursu

  • +48 573 809 469
  • Sonia.Bartnik@pl.ey.com