Kursy i szkolenia dla firm - Ernst & Young Academy of Business
menu
Strona główna   Szkolenia   Zarządzanie   Zarządzanie zmianą

Zarządzanie zmianą - kompendium wiedzy

Efektywne wdrożenie zmiany organizacyjnej, przeprowadzenie zespołu przez zmianę
i przygotowanie do nowych norm

Szkolenie składa się z 3 bloków tematycznych:
  • Zarządzanie procesem zmian
  • Komunikowanie zmian
  • Człowiek w zmianie
Termin: 7-9 września 2020 r., Warszawa
Cena: 2500 zł netto

Zmiana w nowoczesnej instytucji jest czymś nieuniknionym. Wynika to z konieczności dostosowania się do zmieniającego się otoczenia (prawa, które reguluje działania, podmiotów współpracujących z organizacją, interesantów korzystających z usług itd.). I chociaż podświadomie dążymy do stabilności, bo kojarzy nam się ona z bezpieczeństwem, musimy zdać sobie sprawę, że niezmienność w sferze działania instytucji pozostać musi marzeniem.
  
Poznaj prowadzącą szkolenie - Ewę Opolską
  • Dla kogo?
  • Cele i korzyści
  • Program
  • Termin i miejsce
  • Trenerzy
  • Cena
  • Kontakt
  • Pobierz

Cele i korzyści

Zarządzanie procesem zmian organizacyjnych
Korzyści:
  • Poznanie zasad wdrożenia zmian (procesu scalenia struktur, zmiany procedur i kultur organizacyjnych).
  • Uczą się skutecznego planowania i organizowania procesu wdrożenia zmian organizacyjnych.
  • Poznają narzędzia motywowania pracowników do zmiany zakresu i metod pracy oraz sprawnego funkcjonowania w nowych warunkach.
  • Uczą się metod oddziaływania na postawy pracowników wobec zmian (hamujących postawy niechętne i pobudzających postawy sprzyjające).
Komunikowanie zmian 
Korzyści:
  • Uczą się doboru środków i form przekazu w komunikowaniu zmian w podległych zespołach.
  • Poznają argumentację przydatną w wyjaśnieniu  zachodzących zmian w firmie i uczą się pozyskania akceptacji dla wdrażanych rozwiązań.
  • Zyskają umiejętność odpowiadania na trudne pytania związane z wdrażaną zmianą.
  • Poznają narzędzia efektywnego komunikowania decyzji niepopularnych a koniecznych do wdrożenia.
  • Tworzą wykaz trudnych pytań na temat zmian wraz z przydatnymi odpowiedziami.
Człowiek w zmianie
Korzyści:
  • rozumienie zachowań w zmianie.
  • Poznanie przyczyn braku angażowania się ludzi w proces zmian.
  • Poznanie metod automotywacji do realizacji nowych wyzwań związanych ze zmianami.
  • Propagowanie wśród uczestników postaw innowacyjnych, „poszukujących zmian”.

Program

Zarządzanie procesem zmian organizacyjnych

Zmiana – wyzwania dla menedżera
  • Zmiana - rewolucja czy ewolucja? 
  • Czym grozi autonomizacja celów poszczególnych części instytucji i brak myślenia systemowego w zarządzaniu zmianą?
  • Najczęściej popełniane błędy w procesie planowania i realizacji zmian. Kilka słów o tym jak im zapobiegać
  • Efektywność organizacji w procesie zmian
Proces wdrożenia zmian organizacyjnych
  • Organizacja procesu wdrożenia zmian – co należy wziąć pod uwagę?
  • Czynniki sprzyjające wdrożeniu zmian organizacyjnych w zespole i hamujące proces ich realizacji 
  • Jaki rodzaj stylu kierowania zniechęca pracowników do aktywnego udziału w procesie zmian organizacyjnych?
Psychospołeczne bariery wdrażania zmian
  • Rodzaje oporu wobec zmian i sposoby przezwyciężania negatywnych postaw pracowników wobec zmian
  • Analiza grup nacisku przy wdrażaniu zmiany organizacyjnej
  • Redukowanie napięć i konfliktów w sytuacji zmiany
Motywowanie do przestrzegania nowych norm i zasad organizacji wewnętrznej
  • Metody wzmacniania postaw sprzyjających zmianom
  • Rola menedżera w budowaniu spójnego zespołu nastawionego na osiąganie celów strategicznych
  • Angażowanie w realizację zmian, czyli jak stworzyć otoczenie, które pozwoli pracownikom znaleźć motywację do aktywnej i twórczej pracy w sytuacji zmiany?
Zmiana kulturowa i jej konsekwencje dla efektywności wdrażania zmian
  • Dostosowanie kultur organizacyjnych – moda czy konieczność?
  • Mapa kultury organizacyjnej
  • Budowanie kultury organizacyjnej sprzyjającej zmianom

Komunikowanie zmian 

System komunikacji o zmianach – co to oznacza w praktyce?
  • Dlaczego powinniśmy mówić o zmianach jednym głosem? O koniecznej spójności komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej na temat zmian organizacyjnych
  • Kiedy i jak informować pracowników o zmianach organizacyjnych?
  • Komunikowanie zmian w poszczególnych etapach zmiany
O naturze informacji
  • Kilka słów na temat wiarygodnej formy informacji, która pomoże nam zbudować przekonujący przekaz o zmianach
  • Efekt „świeżości”,” pierwszeństwa”, „halo”… i inne prawa, które rządzą światem informacji
  • Pułapki myślenia według Daniela Kahnemana. Jak ich unikać w skutecznym  komunikowaniu zmian?
Tworzenie strategii komunikacji na temat zmian
  • Liczy się tekst czy podtekst? Jak zadbać o interpretację informacji zgodną z naszą intencją?
  • Wzmacnianie siły argumentacji – praktyczne metody. Wykorzystanie słów eksperta, porównania i innych przydatnych narzędzi 
  • Co obniża wiarygodność informacji?
  • Przygotowanie argumentacji wyjaśniającej zachodzące zmiany
Trudne pytania na temat zmian. Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach? 
  • Mechanizmy psychologiczne utrudniające akceptację zmiany
  • „Trudny” rozmówca i „trudne sytuacje”. Co to właściwie oznacza w komunikowaniu zmian?
  • Zasady przekazywania negatywnych informacji. Efekt Spence’a i jego znaczenie dla komunikowania trudnych do zaakceptowania informacji
  • Radzenie sobie z negatywnymi reakcjami rozmówców. Czego unikać żeby niepotrzebnie nie podgrzać atmosfery?
Wypracowanie modeli komunikowania trudnych decyzji
  • Skuteczne przekazywanie informacji na temat niekorzystnych dla pracownika zmian związanych ze stanowiskiem pracy (odmowa awansu, odebranie przywilejów, odmowa podwyżki, degradacja)
  • Komunikowanie zmian związanych z zakresem zadań pracownika (zlecanie dodatkowej pracy, odebranie części zadań)
  • Informowanie o zwolnieniu. Jak pomóc pracownikowi pogodzić się z niepowodzeniem?

Człowiek w zmianie

Zmiany – moda czy konieczność?
  • Po co nam zmiany? 
  • Nowy świat pracy. Tendencje zmian organizacyjnych i ich przyczyny
  • Dynamika zmian. Jak być elastycznym?
Postawy wobec zmian
  • Dlaczego część ludzi obawia się zmian? 
  • Zmiana i emocje. Krzywa przemiany emocjonalnej w sytuacji zmiany
Automotywacja jako klucz do kreatywnego myślenia, pokonywania trudności zawodowych i skutecznej realizacji zadań
  • Umiejętności motywowania siebie do założonych działań – źródła automotywacji
  • Przeciwdziałanie rutynie w działaniach zawodowych
  • Praktyczne metody pobudzenia indywidualnej kreatywności
Zmiana w firmie… i co dalej?
  • Wyzwania w zarządzaniu zespołem w sytuacji zmiany
  • Skuteczność i popularność menedżera zespołu w procesie zmian - czy to się da pogodzić?
  • Jaki zespół łatwiej przechodzi przez zmianę?
  • Zarządzanie zespołem w zmianie
Tworzenie postaw innowacyjnych
  • Kreatywność wspomagana – techniki wspierania innowacyjności zespołu
  • Jak przygotować grunt pod kreatywne myślenie zespołowe?
  • Działania doraźne - zastosowanie narzędzi psychospołecznych w sytuacjach spadku energii zespołu i braku motywacji do twórczego myślenia
  • Zasady uławiające twórcze myślenie
  • Jak uniknąć syndromu grupowego myślenia?

Data i miejsce

  • 7-9 września 2020 r., Warszawa

Cena: 2500 zł netto


Cena 2500,00 PLN (+ 23% VAT)

Kontakt

Sylwia Kacprzak | +48 508 018 327 | sylwia.kacprzak@pl.ey.com

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.