Autoprezentacja w biznesie – Self-presentation – EY Academy of Business

Autoprezentacja w biznesie – Self-presentation

Dzięki udziałowi w szkoleniu znacząco podniesiesz swoje umiejętności wystąpień publicznych i prowadzenia prezentacji.

Zgodnie z powiedzeniem „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” warto zadbać o dobre pierwsze wrażenie. Szkolenie polecamy każdemu – to, jak się zaprezentujemy, może mieć istotny wpływ na to, jak będą nas odbierać inni. Polecamy je również pracownikom startupów.

Podniesienie umiejętności wystąpień publicznych, kontaktów zawodowych oraz prowadzenia prezentacji, warsztatów i dyskusji na forum.

Szczegółowe zagadnienia dotyczą następującej tematyki:

1. KANAŁY KOMUNIKACJI

KANAŁ WIZUALNY

  • Mowa ciała
  • Gest
  • Mimika
  • Dystans
  • Kontakt wzrokowy
  • Dotyk

KANAŁ WOKALNY

  • Praca z głosem
  • Świadome operowanie oddechem
  • Ćwiczenia usprawniające aparat mowy
  • Techniki słuchania

2. AUTOPREZENTACJA, czyli wywieranie pozytywnego wrażenia

  • Sytuacje publiczne i ich kontekst społeczny
  • Ja — i mój wizerunek osobisty
  • Odpowiedzi na trudne pytania
  • Kalki językowe
  • Techniki prawej półkuli mózgu w autoprezentacji
  • Techniki pracy z głosem
    • Artykulacja
    • Brzmienie/sposoby oddychania a brzmienie głosu
    • Akcentowanie, intonacja
  • Cechy dobrego mówcy
  • Podstawowa wiedza o warunkach skutecznego komunikowania się za pomocą słów
  • Co decyduje o tym, że komunikat jest zrozumiały dla odbiorcy?
  • Efektywne wykorzystywanie kanałów komunikacji
  • Jak usprawnić swój aparat mowy
  • Mowa ciała — prawdy i półprawdy
  • Figury retoryczne
  • Typologia rozmówców — co ułatwia, a co utrudnia kontakt

CZAS INTERNETU

  • Czy powinniśmy inaczej prezentować online niż bezpośrednio?
  • Jakie są zalety i wady spotkań wirtualnych z punktu widzenia skuteczności prezentacyjnych
  • Jakie są zadania dla osoby prowadzącej spotkanie? Ground rules?
  • Jak wypaść najlepiej przed kamerą w komputerze?
  • Jak przygotować się do spotkania?
  • Jaki proc. czasu powinniśmy być widoczni przez kamerę?
  • Komunikacja przez telefon i internet — o czym pamiętać, uśmiech, głos etc.
  • Jak efektywnie prowadzić spotkania wirtualne?
  • Jak zarządzać czasem i przestrzenią podczas spotkania? (m.in. udzielanie głosu innym, angażowanie uczestników)
  • Ground rules dla spotkań: z zespołem — jako lider, jako członek zespołu; z klientem — nowy klient, podtrzymanie relacji, spotkanie negocjacyjne, etc.
  • Jak zarządzać planowaniem takich spotkań tj. czas pomiędzy, kiedy mamy cały dzień wypełniony takimi spotkaniami online

Moduły szkolenia:

Operowanie głosem

  • Wiarygodność a głos
  • Atrakcyjność a głos — funkcja kontaktowa
  • Perswazyjność a głos
  • Informatywność a głos

Komunikatywność wypowiedzi

  • Zwięzłość — kiedy wypowiedź mówiona staje się zbyt rozwlekła?
  • Zrozumiałość — jak nie dać szansy nie zrozumieć, a jednocześnie zachować wiarygodność?

Perspektywa i użyteczność wypowiedzi

  • Wybór grupy i jej perspektywy. Czy są komunikaty uniwersalne?
  • Organizacja perspektywy — od reguły do przykładu i od przykładów do reguły
  • Aranżacja faktów a interpretacja wypowiedzi. Co się dzieje, gdy źle zaczniemy?

Atrakcyjność wypowiedzi

  • Przedstawianie danych w sposób atrakcyjny
  • Formułowanie analogii w sposób komunikatywny
  • Dramaturgia — jak warto zacząć?
  • Emocje a odbiór wypowiedzi — kiedy wiadomość wydaje się ważna dla odbiorów?
  • Sposoby dodatkowej stymulacji

Sposób realizacji

Szkolenie ma charakter warsztatu  z elementami wykładu

dr Mirosław Oczkoś - specjalizuje się w szkoleniach z zakresu komunikacji grupowej, tworzenia kultury organizacyjnej, budowania i zarządzania skutecznymi zespołami, wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie z zakresu zarządzania oraz wiedzę z zakresu psychologii.

Autoprezentacja w biznesie – Self-presentation

Dzięki udziałowi w szkoleniu znacząco podniesiesz swoje umiejętności wystąpień publicznych i prowadzenia prezentacji.

Dla kogo?

Zgodnie z powiedzeniem „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” warto zadbać o dobre pierwsze wrażenie. Szkolenie polecamy każdemu – to, jak się zaprezentujemy, może mieć istotny wpływ na to, jak będą nas odbierać inni. Polecamy je również pracownikom startupów.

Cele i korzyści

Podniesienie umiejętności wystąpień publicznych, kontaktów zawodowych oraz prowadzenia prezentacji, warsztatów i dyskusji na forum.

Szczegółowe zagadnienia dotyczą następującej tematyki:

1. KANAŁY KOMUNIKACJI

KANAŁ WIZUALNY

  • Mowa ciała
  • Gest
  • Mimika
  • Dystans
  • Kontakt wzrokowy
  • Dotyk

KANAŁ WOKALNY

  • Praca z głosem
  • Świadome operowanie oddechem
  • Ćwiczenia usprawniające aparat mowy
  • Techniki słuchania

2. AUTOPREZENTACJA, czyli wywieranie pozytywnego wrażenia

  • Sytuacje publiczne i ich kontekst społeczny
  • Ja — i mój wizerunek osobisty
  • Odpowiedzi na trudne pytania
  • Kalki językowe
  • Techniki prawej półkuli mózgu w autoprezentacji
Program
  • Techniki pracy z głosem
    • Artykulacja
    • Brzmienie/sposoby oddychania a brzmienie głosu
    • Akcentowanie, intonacja
  • Cechy dobrego mówcy
  • Podstawowa wiedza o warunkach skutecznego komunikowania się za pomocą słów
  • Co decyduje o tym, że komunikat jest zrozumiały dla odbiorcy?
  • Efektywne wykorzystywanie kanałów komunikacji
  • Jak usprawnić swój aparat mowy
  • Mowa ciała — prawdy i półprawdy
  • Figury retoryczne
  • Typologia rozmówców — co ułatwia, a co utrudnia kontakt

CZAS INTERNETU

  • Czy powinniśmy inaczej prezentować online niż bezpośrednio?
  • Jakie są zalety i wady spotkań wirtualnych z punktu widzenia skuteczności prezentacyjnych
  • Jakie są zadania dla osoby prowadzącej spotkanie? Ground rules?
  • Jak wypaść najlepiej przed kamerą w komputerze?
  • Jak przygotować się do spotkania?
  • Jaki proc. czasu powinniśmy być widoczni przez kamerę?
  • Komunikacja przez telefon i internet — o czym pamiętać, uśmiech, głos etc.
  • Jak efektywnie prowadzić spotkania wirtualne?
  • Jak zarządzać czasem i przestrzenią podczas spotkania? (m.in. udzielanie głosu innym, angażowanie uczestników)
  • Ground rules dla spotkań: z zespołem — jako lider, jako członek zespołu; z klientem — nowy klient, podtrzymanie relacji, spotkanie negocjacyjne, etc.
  • Jak zarządzać planowaniem takich spotkań tj. czas pomiędzy, kiedy mamy cały dzień wypełniony takimi spotkaniami online

Moduły szkolenia:

Operowanie głosem

  • Wiarygodność a głos
  • Atrakcyjność a głos — funkcja kontaktowa
  • Perswazyjność a głos
  • Informatywność a głos

Komunikatywność wypowiedzi

  • Zwięzłość — kiedy wypowiedź mówiona staje się zbyt rozwlekła?
  • Zrozumiałość — jak nie dać szansy nie zrozumieć, a jednocześnie zachować wiarygodność?

Perspektywa i użyteczność wypowiedzi

  • Wybór grupy i jej perspektywy. Czy są komunikaty uniwersalne?
  • Organizacja perspektywy — od reguły do przykładu i od przykładów do reguły
  • Aranżacja faktów a interpretacja wypowiedzi. Co się dzieje, gdy źle zaczniemy?

Atrakcyjność wypowiedzi

  • Przedstawianie danych w sposób atrakcyjny
  • Formułowanie analogii w sposób komunikatywny
  • Dramaturgia — jak warto zacząć?
  • Emocje a odbiór wypowiedzi — kiedy wiadomość wydaje się ważna dla odbiorów?
  • Sposoby dodatkowej stymulacji

Sposób realizacji

Szkolenie ma charakter warsztatu  z elementami wykładu

Szczegóły programu modułowego

Cena

1850 zł netto

Lokalizacja

Warszawa

Termin

20 kwietnia 2023

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • Zuzanna.Stepien@pl.ey.com