Autoprezentacja w biznesie – Self-presentation
Dzięki udziałowi w szkoleniu znacząco podniesiesz swoje umiejętności wystąpień publicznych i prowadzenia prezentacji.
Zgodnie z powiedzeniem „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” warto zadbać o dobre pierwsze wrażenie. Szkolenie polecamy każdemu – to, jak się zaprezentujemy, może mieć istotny wpływ na to, jak będą nas odbierać inni. Polecamy je również pracownikom startupów.
Podniesienie umiejętności wystąpień publicznych, kontaktów zawodowych oraz prowadzenia prezentacji, warsztatów i dyskusji na forum.
Szczegółowe zagadnienia dotyczą następującej tematyki:
1. KANAŁY KOMUNIKACJI
KANAŁ WIZUALNY
- Mowa ciała
- Gest
- Mimika
- Dystans
- Kontakt wzrokowy
- Dotyk
KANAŁ WOKALNY
- Praca z głosem
- Świadome operowanie oddechem
- Ćwiczenia usprawniające aparat mowy
- Techniki słuchania
2. AUTOPREZENTACJA, czyli wywieranie pozytywnego wrażenia
- Sytuacje publiczne i ich kontekst społeczny
- Ja — i mój wizerunek osobisty
- Odpowiedzi na trudne pytania
- Kalki językowe
- Techniki prawej półkuli mózgu w autoprezentacji
- Techniki pracy z głosem
- Artykulacja
- Brzmienie/sposoby oddychania a brzmienie głosu
- Akcentowanie, intonacja
- Cechy dobrego mówcy
- Podstawowa wiedza o warunkach skutecznego komunikowania się za pomocą słów
- Co decyduje o tym, że komunikat jest zrozumiały dla odbiorcy?
- Efektywne wykorzystywanie kanałów komunikacji
- Jak usprawnić swój aparat mowy
- Mowa ciała — prawdy i półprawdy
- Figury retoryczne
- Typologia rozmówców — co ułatwia, a co utrudnia kontakt
CZAS INTERNETU
- Czy powinniśmy inaczej prezentować online niż bezpośrednio?
- Jakie są zalety i wady spotkań wirtualnych z punktu widzenia skuteczności prezentacyjnych
- Jakie są zadania dla osoby prowadzącej spotkanie? Ground rules?
- Jak wypaść najlepiej przed kamerą w komputerze?
- Jak przygotować się do spotkania?
- Jaki proc. czasu powinniśmy być widoczni przez kamerę?
- Komunikacja przez telefon i internet — o czym pamiętać, uśmiech, głos etc.
- Jak efektywnie prowadzić spotkania wirtualne?
- Jak zarządzać czasem i przestrzenią podczas spotkania? (m.in. udzielanie głosu innym, angażowanie uczestników)
- Ground rules dla spotkań: z zespołem — jako lider, jako członek zespołu; z klientem — nowy klient, podtrzymanie relacji, spotkanie negocjacyjne, etc.
- Jak zarządzać planowaniem takich spotkań tj. czas pomiędzy, kiedy mamy cały dzień wypełniony takimi spotkaniami online
Moduły szkolenia:
Operowanie głosem
- Wiarygodność a głos
- Atrakcyjność a głos — funkcja kontaktowa
- Perswazyjność a głos
- Informatywność a głos
Komunikatywność wypowiedzi
- Zwięzłość — kiedy wypowiedź mówiona staje się zbyt rozwlekła?
- Zrozumiałość — jak nie dać szansy nie zrozumieć, a jednocześnie zachować wiarygodność?
Perspektywa i użyteczność wypowiedzi
- Wybór grupy i jej perspektywy. Czy są komunikaty uniwersalne?
- Organizacja perspektywy — od reguły do przykładu i od przykładów do reguły
- Aranżacja faktów a interpretacja wypowiedzi. Co się dzieje, gdy źle zaczniemy?
Atrakcyjność wypowiedzi
- Przedstawianie danych w sposób atrakcyjny
- Formułowanie analogii w sposób komunikatywny
- Dramaturgia — jak warto zacząć?
- Emocje a odbiór wypowiedzi — kiedy wiadomość wydaje się ważna dla odbiorów?
- Sposoby dodatkowej stymulacji
Sposób realizacji
Szkolenie ma charakter warsztatu z elementami wykładu
dr Mirosław Oczkoś - specjalizuje się w szkoleniach z zakresu komunikacji grupowej, tworzenia kultury organizacyjnej, budowania i zarządzania skutecznymi zespołami, wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie z zakresu zarządzania oraz wiedzę z zakresu psychologii.