Biznesowy Savoir-Vivre – EY Academy of Business

Biznesowy Savoir-Vivre

Czasem mamy wątpliwości, czy formy kurtuazyjne, kanony zachowań, które znamy z domu, powinny obowiązywać w pracy, podczas spotkania z Klientami lub Gośćmi. To naturalne, chcemy przecież, by osoby, z którymi współpracujemy albo dopiero nawiązujemy współpracę, czuły się w naszym towarzystwie komfortowo.

Celem szkolenia z zasad biznesowego savoir-vivre’u jest uszeregowanie posiadanej wiedzy, a także podpowiedzenie, jak w sposób profesjonalny, taktowny, ale również subtelny budować relacje i wizerunek organizacji w kontaktach zawodowych.

  • Dla doświadczonych menedżerek i menedżerów – usystematyzowanie wiedzy i podnoszenie kompetencji, rozwiązywanie branżowych „case study”
  • Dla początkujących pracowników – wprowadzenie do środowiska pracy, przygotowanie do kontaktu z osobami z wewnątrz oraz zewnątrz organizacji

Cel

Komfort pracy — znajomość zasad biznesowego savoir-vivre’u daje nam poczucie wygody i bezpieczeństwa — skupiamy się na pracy, a nie na wątpliwościach związanych z tym, czy (na przykład) we właściwy sposób przywitaliśmy się z Klientami bądź Gośćmi. Dzięki temu pracujemy efektywniej.

Szkolenie systematyzuje wiedzę, którą większość z nas posiada, ale nie jesteśmy do końca pewni, jak zachować się w konkretnej sytuacji.

Spotkanie z ekspertem znającym specyfikę wielu branż daje możliwość pracy na konkretnych przykładach.

Korzyści

Co będę wiedział(a) po szkoleniu?

  • Kto powinien witać się pierwszy, kto zostawia wizytówkę, a kto przejmuje inicjatywę
  • Jak zwracać się do nowo poznanych osób, jak tytułować przełożonych przy gościach
  • W którym momencie przypomnieć się z ofertą bądź ważnym (dla nas) tematem
  • Jak taktownie się nie zgadzać, przekazać uwagę, odpowiedzieć na krytykę
  • Jak prowadzić rozmowę w sposób, by wszyscy zapamiętali, o co mi chodziło
  • Lunch, obiad, przyjęcia – doskonałe okoliczności do nieformalnych rozmów, gafy
  • Jak zręcznie dopasowywać strój do okazji, jak czytać zaproszenia i unikać wpadek
  • Jak przygotować się do wręczania prezentów, kto to powinien zrobić i co wypada wręczać
  • Z łatwością będę poruszał się po różnych stylach biznesowej garderoby (i nie tylko)

W jaki sposób pomoże mi to w pracy?

  • Pokazuję drugiej stronie, m.in. Klientom / Gościom/ Partnerom, że są dla mnie ważni
  • Korzystam z wachlarza narzędzi umiejętności miękkich – taktownie i skutecznie
  • Nie martwię się, czy popełniam gafę i skupiam się na ofercie, budowaniu relacji, swoich obowiązkach
  • Wiem, jak się zachować, nawet jak nie znam rozwiązania, potrafię zareagować

I Dzień

Etykieta towarzyska, etykieta biznesowa, różnice kulturowe, protokół dyplomatyczny

  • Powitania i przedstawianie się, pierwsze wrażenie, autoprezentacja
  • Pierwszeństwo, kto pierwszy wyciąga dłoń, relacja pracownicy – klienci, inne osoby
  • Tytułowanie, zwracanie się do gości, koleżanek i kolegów z pracy
  • Podejmowanie klientów w biurze, spóźnienia, proponowanie napojów, obsługa
  • Najważniejsze zasady posługiwania się wizytówką, najczęstsze gafy
  • Small talk – taktowna rozmowa o…

Przyjęcia/spotkania oficjalne i półoficjalne

  • Rodzaje przyjęć i spotkań biznesowych
  • Zaproszenia – jak pisać, jak czytać, jak odpowiadać
  • Zasady zachowania się przy stole oraz podczas przyjęcia na stojąco (bufet)
  • Business lunch – zapraszamy klientów do restauracji lub jesteśmy zapraszani
  • Czego Dama i Dżentelmen nie robią – najczęstsze gafy; popełniłem gafę, co dalej?
  • Powitanie gości, gość honorowy, przełożony, asystent, pracownicy niżsi rangą
  • Organizacja wydarzenia specjalnego — jak pisać brief dla agencji eventowej
  • Jubileusz firmowy – najważniejsze wątki savoir-vivre

Telefon & smartfon

  • Profesjonalne powitanie przez telefon – budowanie wizerunku firmy
  • Przygotowanie przed rozmową – o czym zapominamy najczęściej?
  • Zdenerwowany rozmówca
  • Smartfon naszą wizytówką – w pracy, w środkach transportu
  • Najczęstsze gafy użytkowników telefonów – restauracja, konferencje
  • Poczta głosowa i oddzwanianie

II Dzień

E-korespondencja media społecznościowe w pracy

  • Zwroty grzecznościowe
  • E-mail jako często pierwsza forma kontaktu z klientem, partnerem biznesowym
  • Ortografia i znaki diakrytyczne, emotikony, załączniki
  • Media społecznościowe – mój profil a kształtowanie wizerunku pracodawcy
  • Czy przyjmować zaproszenie od klienta na Facebook/Instagram/LinkedIn?

Dress code — ubiór na każdą okazję

  • Co mówi nasz strój?
  • Podstawowa garderoba współczesnej Damy i Dżentelmena
  • Odczarowujemy obcojęzyczne określenia ubioru – m.in. casual, informal
  • Kiedy na sportowo, a kiedy formalnie
  • Buty – jak kupować, jak czyścić i kiedy nosić
  • Biżuteria i dodatki dla Dam i Dżentelmenów
  • Najczęściej popełniane gafy

Prezenty w biznesie

  • Strategia prezentowa – nie twórzmy jej na ostatnią chwilę
  • Jakie okazje sprzyjają biznesowym prezentom?
  • Czego nie wypada wręczać?
  • Kto powinien wręczać prezenty
  • Jak taktownie odmówić przyjęcia prezentu
  • Prezenty w różnych kulturach biznesowych

Adam Jarczyński - Partner w Polskiej Akademii Protokołu i Etykiety, trener EY Academy of Business. Zawodowo związany z etykietą biznesową i savoir-vivre, a także PR oraz brandingiem. Od wielu lat szkoli i doradza firmom o międzynarodowym zasięgu oraz osobom prywatnym.

Biznesowy Savoir-Vivre

Cena

1850 zł netto ( 2276 zł brutto )

Biznesowy Savoir-Vivre

Czasem mamy wątpliwości, czy formy kurtuazyjne, kanony zachowań, które znamy z domu, powinny obowiązywać w pracy, podczas spotkania z Klientami lub Gośćmi. To naturalne, chcemy przecież, by osoby, z którymi współpracujemy albo dopiero nawiązujemy współpracę, czuły się w naszym towarzystwie komfortowo.

Celem szkolenia z zasad biznesowego savoir-vivre’u jest uszeregowanie posiadanej wiedzy, a także podpowiedzenie, jak w sposób profesjonalny, taktowny, ale również subtelny budować relacje i wizerunek organizacji w kontaktach zawodowych.

Dla kogo?

  • Dla doświadczonych menedżerek i menedżerów – usystematyzowanie wiedzy i podnoszenie kompetencji, rozwiązywanie branżowych „case study”
  • Dla początkujących pracowników – wprowadzenie do środowiska pracy, przygotowanie do kontaktu z osobami z wewnątrz oraz zewnątrz organizacji
Cele i korzyści

Cel

Komfort pracy — znajomość zasad biznesowego savoir-vivre’u daje nam poczucie wygody i bezpieczeństwa — skupiamy się na pracy, a nie na wątpliwościach związanych z tym, czy (na przykład) we właściwy sposób przywitaliśmy się z Klientami bądź Gośćmi. Dzięki temu pracujemy efektywniej.

Szkolenie systematyzuje wiedzę, którą większość z nas posiada, ale nie jesteśmy do końca pewni, jak zachować się w konkretnej sytuacji.

Spotkanie z ekspertem znającym specyfikę wielu branż daje możliwość pracy na konkretnych przykładach.

Korzyści

Co będę wiedział(a) po szkoleniu?

  • Kto powinien witać się pierwszy, kto zostawia wizytówkę, a kto przejmuje inicjatywę
  • Jak zwracać się do nowo poznanych osób, jak tytułować przełożonych przy gościach
  • W którym momencie przypomnieć się z ofertą bądź ważnym (dla nas) tematem
  • Jak taktownie się nie zgadzać, przekazać uwagę, odpowiedzieć na krytykę
  • Jak prowadzić rozmowę w sposób, by wszyscy zapamiętali, o co mi chodziło
  • Lunch, obiad, przyjęcia – doskonałe okoliczności do nieformalnych rozmów, gafy
  • Jak zręcznie dopasowywać strój do okazji, jak czytać zaproszenia i unikać wpadek
  • Jak przygotować się do wręczania prezentów, kto to powinien zrobić i co wypada wręczać
  • Z łatwością będę poruszał się po różnych stylach biznesowej garderoby (i nie tylko)

W jaki sposób pomoże mi to w pracy?

  • Pokazuję drugiej stronie, m.in. Klientom / Gościom/ Partnerom, że są dla mnie ważni
  • Korzystam z wachlarza narzędzi umiejętności miękkich – taktownie i skutecznie
  • Nie martwię się, czy popełniam gafę i skupiam się na ofercie, budowaniu relacji, swoich obowiązkach
  • Wiem, jak się zachować, nawet jak nie znam rozwiązania, potrafię zareagować
Program

I Dzień

Etykieta towarzyska, etykieta biznesowa, różnice kulturowe, protokół dyplomatyczny

  • Powitania i przedstawianie się, pierwsze wrażenie, autoprezentacja
  • Pierwszeństwo, kto pierwszy wyciąga dłoń, relacja pracownicy – klienci, inne osoby
  • Tytułowanie, zwracanie się do gości, koleżanek i kolegów z pracy
  • Podejmowanie klientów w biurze, spóźnienia, proponowanie napojów, obsługa
  • Najważniejsze zasady posługiwania się wizytówką, najczęstsze gafy
  • Small talk – taktowna rozmowa o…

Przyjęcia/spotkania oficjalne i półoficjalne

  • Rodzaje przyjęć i spotkań biznesowych
  • Zaproszenia – jak pisać, jak czytać, jak odpowiadać
  • Zasady zachowania się przy stole oraz podczas przyjęcia na stojąco (bufet)
  • Business lunch – zapraszamy klientów do restauracji lub jesteśmy zapraszani
  • Czego Dama i Dżentelmen nie robią – najczęstsze gafy; popełniłem gafę, co dalej?
  • Powitanie gości, gość honorowy, przełożony, asystent, pracownicy niżsi rangą
  • Organizacja wydarzenia specjalnego — jak pisać brief dla agencji eventowej
  • Jubileusz firmowy – najważniejsze wątki savoir-vivre

Telefon & smartfon

  • Profesjonalne powitanie przez telefon – budowanie wizerunku firmy
  • Przygotowanie przed rozmową – o czym zapominamy najczęściej?
  • Zdenerwowany rozmówca
  • Smartfon naszą wizytówką – w pracy, w środkach transportu
  • Najczęstsze gafy użytkowników telefonów – restauracja, konferencje
  • Poczta głosowa i oddzwanianie

II Dzień

E-korespondencja media społecznościowe w pracy

  • Zwroty grzecznościowe
  • E-mail jako często pierwsza forma kontaktu z klientem, partnerem biznesowym
  • Ortografia i znaki diakrytyczne, emotikony, załączniki
  • Media społecznościowe – mój profil a kształtowanie wizerunku pracodawcy
  • Czy przyjmować zaproszenie od klienta na Facebook/Instagram/LinkedIn?

Dress code — ubiór na każdą okazję

  • Co mówi nasz strój?
  • Podstawowa garderoba współczesnej Damy i Dżentelmena
  • Odczarowujemy obcojęzyczne określenia ubioru – m.in. casual, informal
  • Kiedy na sportowo, a kiedy formalnie
  • Buty – jak kupować, jak czyścić i kiedy nosić
  • Biżuteria i dodatki dla Dam i Dżentelmenów
  • Najczęściej popełniane gafy

Prezenty w biznesie

  • Strategia prezentowa – nie twórzmy jej na ostatnią chwilę
  • Jakie okazje sprzyjają biznesowym prezentom?
  • Czego nie wypada wręczać?
  • Kto powinien wręczać prezenty
  • Jak taktownie odmówić przyjęcia prezentu
  • Prezenty w różnych kulturach biznesowych

Cena

1850 zł netto ( 2276 zł brutto )

Lokalizacja

Warszawa

Termin

16 października 2024

 

Szkolenie w godzinach 9:00 – 15:00

Kontakt

Marcelina Stempak

Koordynator kursu

  • +48 573 809 630
  • marcelina.stempak@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się

  • +48 22 260 80 00
  • academyofbusiness@pl.ey.com