Siła matematyki w negocjacjach – EY Academy of Business

Siła matematyki w negocjacjach

Jak liczyć, aby osiągnąć sukces w biznesie.

Szkolenie kierujemy do:

  • Początkujących i średnio-zaawansowanych handlowców, KAM-ów
  • Właścicieli średnich i mniejszych przedsiębiorstw, które posiadają dział obsługi klienta, doradców, konsultantów lub sprzedawców
  • Wszystkich, którzy chcą poszerzyć wiedzę z zakresu kształtowania cen i wpływania przez nie na rynek
  • Wszystkich pracowników startupów

Celem warsztatów jest:

  • Rozwinięcie umiejętności myślenia „marżą” i świadomości opłacalności biznes
  • Zrozumienie siły liczb i nabycie umiejętności pracy z kalkulatorem
  • Pokazanie wpływu dodatkowego rabatu na marżę i wynik firmy oraz jakiej zmiany wymaga wtedy obrót
  • Wytłumaczenie różnicy pomiędzy zyskiem, marżą i narzutem
  • Poznanie i omówienie rodzajów cen, rabatów, bonusów, inwestycji i matematycznych trików sprzedażowych
  • Wzmocnienie i ugruntowanie wiedzy z zakresu procesu sprzedaży
  • Pomoc w zrozumieniu sposobu myślenia klienta i definicja KPI, które mierzy

Po ukończeniu szkolenia:

  • Będziesz posiadał wiedzę z podstaw finansowych niezbędnych do efektywnego poprowadzenia procesu sprzedaży
  • Poczujesz się pewniej w negocjacjach finansowych w procesie sprzedaży
  • Będziesz umiał szybko ocenić wpływ zmiany ceny na Twoje zyski
  • Unikniesz błędów przy kalkulowaniu ofert i negocjowaniu warunków cenowych oraz będziesz umiał stosować sprawdzone narzędzia sprzedażowe używane w wielu korporacjach

W trakcie zajęć potrzebne będą klasyczne kalkulatory.

 Wiedza o Kliencie

  • Kto jest moim Klientem i jakie ma intencje
  • Co jest ważne dla mojego Klienta – dlaczego warto znać cele Klienta

Skuteczna sprzedaż – profesjonalna obsługa Klienta

  • Osobiste umiejętności autoprezentacji i odziaływania na innych
  • Efektywne zastosowanie niewerbalnych i werbalnych technik przekazu
  • Umiejętność aktywnego słuchania oraz sztuka zadawania właściwych pytań
  • Typy osobowości klientów i dopasowanie do nich komunikacji

Etapy sprzedaży

  • Otwarcie – czyli jak nawiązać kontakt z klientem
  • Rozpoznanie potrzeb – w jaki sposób się dowiedzieć, po co klient przyszedł
    • Szerokie badanie potrzeb, by wykorzystać je podczas up-sellingu
    • Badanie ukrytych potrzeb, by wykorzystać je w procesie cross-sellingu
    • Rozpoznanie emocji klienta
  • Prezentacja produktów – ile i jakie produkty zaproponować klientowi
    • Sprzedaż metodą PCK, z uwzględnieniem potrzeb klienta
    • Metoda up-sellingu w praktyce
      • Jak sprzedawać droższe produkty
      • Przedstawienie oferty z zaangażowaniem emocji
      • Zaangażowanie osobiste kupującego (Personal Experience)
      • Sprzedaż pakietowa
    • Budowanie Poczucia Własnej Wartości Klienta
  • Zamknięcie sprzedaży – doprowadzenie transakcji do końca = sprzedaż
  • Cross-selling – jak sprzedać więcej i zwiększyć wartość transakcji
    • Odwołanie się do zbadanych wcześniej ukrytych potrzeb
    • Silna argumentacja, a odwołanie się do własnych doświadczeń
    • Co to jest komplementarność asortymentu i jakie ma znaczenie
    • Wykorzystanie bieżących trendów podczas dosprzedaży
    • Triki na podbijanie paragonu
  • Elementy NLP w sprzedaży – czyli rola pożegnania i zaproszenia do powrotu
    • Zakontraktowanie kolejnej sprzedaży w przyszłości
    • Poproszenie o polecenie

Warunki handlowe – główne elementy oraz działania i kalkulacje

  • Struktura warunków handlowych – poszczególnych elementów kontraktu handlowego
  • Cena na fakturze i warunki handlowe – wpływ na rentowność
  • Rodzaje cen – detaliczna, podstawowa, hurtowa, net-net, promocyjna
  • Rodzaje rabatów – procentowe, wartościowe, progowe, podstawowe
  • Rodzaje bonusów i inwestycji – uzależnione od obrotu, nieuzależnione od obrotu
  • Inwestycje poza kontraktowe – jak liczy je dostawca
  • Rabaty i bonusy kaskadowo czy sumarycznie – co opłaca się bardziej?
  • Od czego naliczamy warunki frontowe, wtórne, pozakontraktowe?

Mariusz Walczak - trener, doradca, lider, praktyk biznesu. Specjalizuje się w obszarze sprzedaży i zakupów.

Siła matematyki w negocjacjach

Jak liczyć, aby osiągnąć sukces w biznesie.

Dla kogo?

Szkolenie kierujemy do:

  • Początkujących i średnio-zaawansowanych handlowców, KAM-ów
  • Właścicieli średnich i mniejszych przedsiębiorstw, które posiadają dział obsługi klienta, doradców, konsultantów lub sprzedawców
  • Wszystkich, którzy chcą poszerzyć wiedzę z zakresu kształtowania cen i wpływania przez nie na rynek
  • Wszystkich pracowników startupów
Cele i korzyści

Celem warsztatów jest:

  • Rozwinięcie umiejętności myślenia „marżą” i świadomości opłacalności biznes
  • Zrozumienie siły liczb i nabycie umiejętności pracy z kalkulatorem
  • Pokazanie wpływu dodatkowego rabatu na marżę i wynik firmy oraz jakiej zmiany wymaga wtedy obrót
  • Wytłumaczenie różnicy pomiędzy zyskiem, marżą i narzutem
  • Poznanie i omówienie rodzajów cen, rabatów, bonusów, inwestycji i matematycznych trików sprzedażowych
  • Wzmocnienie i ugruntowanie wiedzy z zakresu procesu sprzedaży
  • Pomoc w zrozumieniu sposobu myślenia klienta i definicja KPI, które mierzy

Po ukończeniu szkolenia:

  • Będziesz posiadał wiedzę z podstaw finansowych niezbędnych do efektywnego poprowadzenia procesu sprzedaży
  • Poczujesz się pewniej w negocjacjach finansowych w procesie sprzedaży
  • Będziesz umiał szybko ocenić wpływ zmiany ceny na Twoje zyski
  • Unikniesz błędów przy kalkulowaniu ofert i negocjowaniu warunków cenowych oraz będziesz umiał stosować sprawdzone narzędzia sprzedażowe używane w wielu korporacjach
Program

W trakcie zajęć potrzebne będą klasyczne kalkulatory.

 Wiedza o Kliencie

  • Kto jest moim Klientem i jakie ma intencje
  • Co jest ważne dla mojego Klienta – dlaczego warto znać cele Klienta

Skuteczna sprzedaż – profesjonalna obsługa Klienta

  • Osobiste umiejętności autoprezentacji i odziaływania na innych
  • Efektywne zastosowanie niewerbalnych i werbalnych technik przekazu
  • Umiejętność aktywnego słuchania oraz sztuka zadawania właściwych pytań
  • Typy osobowości klientów i dopasowanie do nich komunikacji

Etapy sprzedaży

  • Otwarcie – czyli jak nawiązać kontakt z klientem
  • Rozpoznanie potrzeb – w jaki sposób się dowiedzieć, po co klient przyszedł
    • Szerokie badanie potrzeb, by wykorzystać je podczas up-sellingu
    • Badanie ukrytych potrzeb, by wykorzystać je w procesie cross-sellingu
    • Rozpoznanie emocji klienta
  • Prezentacja produktów – ile i jakie produkty zaproponować klientowi
    • Sprzedaż metodą PCK, z uwzględnieniem potrzeb klienta
    • Metoda up-sellingu w praktyce
      • Jak sprzedawać droższe produkty
      • Przedstawienie oferty z zaangażowaniem emocji
      • Zaangażowanie osobiste kupującego (Personal Experience)
      • Sprzedaż pakietowa
    • Budowanie Poczucia Własnej Wartości Klienta
  • Zamknięcie sprzedaży – doprowadzenie transakcji do końca = sprzedaż
  • Cross-selling – jak sprzedać więcej i zwiększyć wartość transakcji
    • Odwołanie się do zbadanych wcześniej ukrytych potrzeb
    • Silna argumentacja, a odwołanie się do własnych doświadczeń
    • Co to jest komplementarność asortymentu i jakie ma znaczenie
    • Wykorzystanie bieżących trendów podczas dosprzedaży
    • Triki na podbijanie paragonu
  • Elementy NLP w sprzedaży – czyli rola pożegnania i zaproszenia do powrotu
    • Zakontraktowanie kolejnej sprzedaży w przyszłości
    • Poproszenie o polecenie

Warunki handlowe – główne elementy oraz działania i kalkulacje

  • Struktura warunków handlowych – poszczególnych elementów kontraktu handlowego
  • Cena na fakturze i warunki handlowe – wpływ na rentowność
  • Rodzaje cen – detaliczna, podstawowa, hurtowa, net-net, promocyjna
  • Rodzaje rabatów – procentowe, wartościowe, progowe, podstawowe
  • Rodzaje bonusów i inwestycji – uzależnione od obrotu, nieuzależnione od obrotu
  • Inwestycje poza kontraktowe – jak liczy je dostawca
  • Rabaty i bonusy kaskadowo czy sumarycznie – co opłaca się bardziej?
  • Od czego naliczamy warunki frontowe, wtórne, pozakontraktowe?
Szczegóły programu modułowego

Lokalizacja

Ustalana indywidualnie

Termin

Szkolenie organizujemy wyłącznie na zamówienie w formie zamkniętej

 

Podany zakres możemy dostosować do potrzeb grupy

 

Aby uzyskać więcej szczegółów, skontaktuj się z nami

Kontakt

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Sylwia Kacprzak

  • +48 508 018 327
  • sylwia.kacprzak@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane