Trening asertywności – EY Academy of Business

Trening asertywności

Trening asertywności uczy nas stawiania i respektowania granic. Słowo „Nie” służy obronie siebie i swoich praw – określeniu, na co się decydujemy, a na jakie ustępstwa się nie zgadzamy.

Dzięki temu możemy budować partnerskie, symetryczne relacje z ludźmi, robić coś dla innych z własnej woli, a nie pod przymusem. Asertywność oznacza autonomię i osobistą wolność.

Szkolenie dedykowane jest wszystkim, którzy chcą doskonalić swoje relacje z innymi w różnych rolach – zawodowych i pozazawodowych. Polecamy je również pracownikom startupów.

  • Rozwijanie umiejętności asertywnej komunikacji, zachowania, działania
  • Wzmocnienie poczucia pewności i spokoju w trudnych sytuacjach interpersonalnych.Podniesienie umiejętności panowania nad emocjami
  • Eksploracja obszarów funkcjonowania społecznego, w których asertywność znajduje największe zastosowanie, przekazanie umiejętności praktycznego stosowania asertywnej komunikacji w różnych sytuacjach zawodowych
  • Rozwijanie Inteligencji emocjonalnej w zakresie samoświadomości, kontroli emocji oraz wywierania wpływu na zachowania innych
  1. Wprowadzenie w teorię asertywności – znaczenie pojęcia, asertywność a zachowania alternatywne – wzory zachowań, style komunikacyjne, postawy życiowe charakteryzujące zachowania asertywne, agresywne i bierne
  2. Określenie poziomu osobistych umiejętności zachowania asertywnego jako ważnego aspektu inteligencji emocjonalnej
  3. Pojęcie granic osobistych
    • Znaczenie umiejętności asertywnego zaznaczania własnych granic
    • Rozpoznawanie i respektowanie granic drugiej strony
    • Poznanie i akceptacja praw asertywnych
  4. Zwiększenie poczucia własnej wartości i pewności siebie w relacjach z ludźmi w różnych rolach zawodowych i pozazawodowych
  5. Ćwiczenie umiejętności asertywnych w pracy
    • Wyrażanie różnych form emocjonalnej ekspresji (zaprzeczanie, wyrażanie gniewu, złości itp.)
    • Radzenie sobie z zachowaniami inwazyjnymi
    • Wyrażanie własnego zdania i opinii
    • Udzielanie i przyjmowanie krytyki
    • Komunikacja w zespole
    • Rozwiązywanie problemów

Metodyka
Warsztaty i ćwiczenia wzbogacane o: burze mózgów, analizy przypadków, symulacje, dyskusje, interpretacje fragmentów filmów i nagrań z  wygenerowanych przez trenera sytuacji trudnych wymagających asertywnej interwencji, analiza zachowań werbalnych i niewerbalnych.

Wisława Grabarczyk-Kostka - prowadzi szkolenia, wykłady i treningi z całego obszaru psychologii biznesu i rozwoju osobistego, jak również działania integracyjne dla zespołów będących w budowie lub w konflikcie.

Trening asertywności

Trening asertywności uczy nas stawiania i respektowania granic. Słowo „Nie” służy obronie siebie i swoich praw – określeniu, na co się decydujemy, a na jakie ustępstwa się nie zgadzamy.

Dzięki temu możemy budować partnerskie, symetryczne relacje z ludźmi, robić coś dla innych z własnej woli, a nie pod przymusem. Asertywność oznacza autonomię i osobistą wolność.

Dla kogo

Szkolenie dedykowane jest wszystkim, którzy chcą doskonalić swoje relacje z innymi w różnych rolach – zawodowych i pozazawodowych. Polecamy je również pracownikom startupów.

Cele i korzyści

  • Rozwijanie umiejętności asertywnej komunikacji, zachowania, działania
  • Wzmocnienie poczucia pewności i spokoju w trudnych sytuacjach interpersonalnych.Podniesienie umiejętności panowania nad emocjami
  • Eksploracja obszarów funkcjonowania społecznego, w których asertywność znajduje największe zastosowanie, przekazanie umiejętności praktycznego stosowania asertywnej komunikacji w różnych sytuacjach zawodowych
  • Rozwijanie Inteligencji emocjonalnej w zakresie samoświadomości, kontroli emocji oraz wywierania wpływu na zachowania innych
Program
  1. Wprowadzenie w teorię asertywności – znaczenie pojęcia, asertywność a zachowania alternatywne – wzory zachowań, style komunikacyjne, postawy życiowe charakteryzujące zachowania asertywne, agresywne i bierne
  2. Określenie poziomu osobistych umiejętności zachowania asertywnego jako ważnego aspektu inteligencji emocjonalnej
  3. Pojęcie granic osobistych
    • Znaczenie umiejętności asertywnego zaznaczania własnych granic
    • Rozpoznawanie i respektowanie granic drugiej strony
    • Poznanie i akceptacja praw asertywnych
  4. Zwiększenie poczucia własnej wartości i pewności siebie w relacjach z ludźmi w różnych rolach zawodowych i pozazawodowych
  5. Ćwiczenie umiejętności asertywnych w pracy
    • Wyrażanie różnych form emocjonalnej ekspresji (zaprzeczanie, wyrażanie gniewu, złości itp.)
    • Radzenie sobie z zachowaniami inwazyjnymi
    • Wyrażanie własnego zdania i opinii
    • Udzielanie i przyjmowanie krytyki
    • Komunikacja w zespole
    • Rozwiązywanie problemów

Metodyka
Warsztaty i ćwiczenia wzbogacane o: burze mózgów, analizy przypadków, symulacje, dyskusje, interpretacje fragmentów filmów i nagrań z  wygenerowanych przez trenera sytuacji trudnych wymagających asertywnej interwencji, analiza zachowań werbalnych i niewerbalnych.

Szczegóły programu modułowego

Cena

1100 zł netto

Lokalizacja

Online

Termin

6 października 2022

 

Szkolenie w godzinach 9.00-15.30

Kontakt

Renata Michalak

Koordynator kursu

  • +48 508 018 460
  • renata.michalak@pl.ey.com