Trening asertywności
Trening asertywności uczy nas stawiania i respektowania granic. Słowo „Nie” służy obronie siebie i swoich praw – określeniu, na co się decydujemy, a na jakie ustępstwa się nie zgadzamy.
Dzięki temu możemy budować partnerskie, symetryczne relacje z ludźmi, robić coś dla innych z własnej woli, a nie pod przymusem. Asertywność oznacza autonomię i osobistą wolność.
Szkolenie dedykowane jest wszystkim, którzy chcą doskonalić swoje relacje z innymi w różnych rolach – zawodowych i pozazawodowych. Polecamy je również pracownikom startupów.
- Rozwijanie umiejętności asertywnej komunikacji, zachowania, działania
- Wzmocnienie poczucia pewności i spokoju w trudnych sytuacjach interpersonalnych.Podniesienie umiejętności panowania nad emocjami
- Eksploracja obszarów funkcjonowania społecznego, w których asertywność znajduje największe zastosowanie, przekazanie umiejętności praktycznego stosowania asertywnej komunikacji w różnych sytuacjach zawodowych
- Rozwijanie Inteligencji emocjonalnej w zakresie samoświadomości, kontroli emocji oraz wywierania wpływu na zachowania innych
- Wprowadzenie w teorię asertywności – znaczenie pojęcia, asertywność a zachowania alternatywne – wzory zachowań, style komunikacyjne, postawy życiowe charakteryzujące zachowania asertywne, agresywne i bierne
- Określenie poziomu osobistych umiejętności zachowania asertywnego jako ważnego aspektu inteligencji emocjonalnej
- Pojęcie granic osobistych
- Znaczenie umiejętności asertywnego zaznaczania własnych granic
- Rozpoznawanie i respektowanie granic drugiej strony
- Poznanie i akceptacja praw asertywnych
- Nonviolent communication (NVC)
- Zwiększenie poczucia własnej wartości i pewności siebie w relacjach z ludźmi w różnych rolach zawodowych i pozazawodowych
- Ćwiczenie umiejętności asertywnych i NVC w pracy
- Wyrażanie różnych form emocjonalnej ekspresji (zaprzeczanie, wyrażanie gniewu, złości itp.)
- Radzenie sobie z zachowaniami inwazyjnymi
- Wyrażanie własnego zdania i opinii
- Udzielanie i przyjmowanie krytyki
- Komunikacja w zespole
- Rozwiązywanie problemów
Metodyka
Warsztaty i ćwiczenia wzbogacane o: burze mózgów, analizy przypadków, symulacje, dyskusje, interpretacje fragmentów filmów i nagrań z wygenerowanych przez trenera sytuacji trudnych wymagających asertywnej interwencji, analiza zachowań werbalnych i niewerbalnych.
Wisława Grabarczyk-Kostka - prowadzi szkolenia, wykłady i treningi z całego obszaru psychologii biznesu i rozwoju osobistego, jak również działania integracyjne dla zespołów będących w budowie lub w konflikcie.