Trening medialny - warsztaty kamerowe z Maciejem Orłosiem – EY Academy of Business

Trening medialny – warsztaty kamerowe z Maciejem Orłosiem

Nowoczesny świat, ze swoim niezwykłym tempem, wymaga zupełnie innego sposobu budowania relacji z Klientem, Partnerem, Pracownikiem, Szefem. To także – paradoksalnie – bardzo emocjonalna i realna, a nie wirtualna więź partnerska. Skończyły się czasy anonimowych pracowników. Kamera jest wszędzie. Samoświadomość w biznesie, umiejętność spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy klienta, widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych jest potrzebna nam wszystkim. Dzięki temu możemy świadomie dopasowywać używane środki wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększać skuteczność perswazyjną przekazu.

Dwudniowe warsztaty kierujemy do:

  • osób publicznych, menedżerów, rzeczników prasowych, osób z obszaru PR, marketingu, urzędników państwowych, których praca wiąże się z reprezentowaniem organizacji w mediach, w tym social mediach,
  • tych, którzy chcieliby poznać zasady świadomego kreowania wizerunku swojego/swojej organizacji,
  • tych, którzy wierzą, że stworzenie odpowiedniego wizerunku ma znaczący wpływ na zwiększenie efektywności wykonywanej przez nich pracy.

  • Samoświadomość w biznesie – uczestnicy uczą się spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych. Dzięki temu mogą świadomie dopasowywać używane środki wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększać skuteczność perswazyjną przekazu
  • Nauka zachowania przed kamerą
  • Nowa, warsztatowa metoda oswajania się ze światem współczesnych mediów oraz praktyczne przygotowanie do skutecznego przekazywania swojego komunikatu i budowania zawodowego wizerunku w mediach
  • Uczestnicy ćwiczą używanie krótkiej formy wypowiedzi eksperckiej – „setki TV”, która jest podstawą skutecznej wypowiedzi medialnej. Sprawność w używaniu tej formy przekazu przekłada się na podniesienie skuteczności we wszystkich formach wystąpień publicznych
  • Uczestnicy uczą się rozpoznawać manipulacje i bronić się przed nimi. Nabywają umiejętność rozmowy z mediami w trudnych sytuacjach oraz dobrego odpowiadania (lub nie) na trudne pytania
  • Umiejętności zdobyte podczas szkolenia mogą być NATYCHMIAST wykorzystane w codziennej praktyce zawodowej

1. Wprowadzenie do tematu – trochę teorii

  • Samoświadomość w biznesie – czyli umiejętnosć spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych
  • Świadome dopasowywanie używanych środków wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększanie skuteczności perswazyjnej przekazu
  • Najważniejsze aspekty skutecznych prezentacji i wystąpień biznesowych

2. Komunikacja niewerbalna

  • Ćwiczenia z zakresu kontroli gestów, aury emocjonalnej, kontaktu wzrokowego i ruchu scenicznego,
  • Aura emocjonalna – dlaczego należy mieć uśmiech w oczach i jak się uśmiechać, gdy nie masz na to ochoty?
  • Kontakt wzrokowy w wystąpieniach medialnych i online
  • Ruch przed kamerą – ogólne zasady, gestykulacja w TV/ruch przed kamerą TV/online
  • Jesteś wizytówką Twojej firmy – oceniaj książkę po okładce
  • Kadr, światło, tło – czyli profesjonalizm online
  • Jak się ubrać, jakich błędów unikać?
  • Spójność wizerunku z rolą społeczną
  • Dźwięk w wystąpieniach publicznych
  • Przykłady ćwiczeń oraz rozgrzewka aparatu mowy
  • Tempo oraz rytm – zmiana biegów
  • Mikrofon – bezprzewodowy vs. nagłowny/krawatowy

3. Komunikacja werbalna

  • Rozgrzewka aparatu mowy, ćwiczenia dykcyjne, ćwiczenia interpretacyjne, z zakresu oddechu, ćwiczenia mówienia ad hoc
  • Zasada wycieraczek samochodowych – „informacja-ilustracja”
  • Jak ilustrować wypowiedzi
  • Opowiadanie historii: analogia, efekt zaskoczenia, rekwizyt, interakcja, imponujące dane, cytat, przysłowia, słowa piosenki, dialog z filmu, fragment wiersza jako sposoby na ilustrowanie i uatrakcyjnianie wypowiedzi
  • Krótka forma – dlaczego jest trudna
  • Warsztat profesjonalisty
  • Autentyczność – key word
  • Start with why – zacznij od dlaczego, jaka jest wartość dodana twojej prezentacji
  • Scena – kulisy, czyli jak uniknąć wpadki?

4. Ćwiczenia praktyczne – wystąpienia i autoprezentacja

  • Spotkania z widownią: cytat, interakcja, opowiadanie historii
  • Wystąpienie biznesowe – “kilka słów” o sobie i swojej firmie, prezentacja oferty
  • Briefing prasowy (uczestnicy podzieleni na grupy – praca w zespole)
  • Konferencja prasowa (uczestnicy podzieleni na grupy – praca w zespole)
  • Współpraca z dziennikarzami, o czym pamiętać, co warto wiedzieć

5. Jak odpowiadać na trudne pytania – elementy sytuacji kryzysowej

  • Podstawowe techniki odpowiadania na pytania informacyjne i krytyczne

6. Praca przed kamerą – warsztaty 

  • Setka – co to jest i jak ją wypracować?
  • Nagranie wideo na Linkedin czy FB – podstawowe zasady
  • Rozmowa z dziennikarzem – dlaczego należy pójść z własnym celem?
  • Udział w debacie/panelu dyskusyjnym – jak zostać zapamiętanym?
  • Teleprompter – używać czy nie używać?
  • Kamery są wszędzie

7. Podsumowanie

Maciej Orłoś - dziennikarz nowych mediów i influencer, laureat 4 Wiktorów i 2 Telekamer. Przez ponad 25 lat prowadził Teleexpress i inne programy dla TVP. Do niedawna był gospodarzem programów w Telewizji WP, a obecnie prowadzi autorski kanał YouTube.

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów

Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy – przekazywania wiedzy na przykładach z życia:

Trening medialny – warsztaty kamerowe z Maciejem Orłosiem

Nowoczesny świat, ze swoim niezwykłym tempem, wymaga zupełnie innego sposobu budowania relacji z Klientem, Partnerem, Pracownikiem, Szefem. To także – paradoksalnie – bardzo emocjonalna i realna, a nie wirtualna więź partnerska. Skończyły się czasy anonimowych pracowników. Kamera jest wszędzie. Samoświadomość w biznesie, umiejętność spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy klienta, widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych jest potrzebna nam wszystkim. Dzięki temu możemy świadomie dopasowywać używane środki wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększać skuteczność perswazyjną przekazu.

Dla kogo?

Dwudniowe warsztaty kierujemy do:

  • osób publicznych, menedżerów, rzeczników prasowych, osób z obszaru PR, marketingu, urzędników państwowych, których praca wiąże się z reprezentowaniem organizacji w mediach, w tym social mediach,
  • tych, którzy chcieliby poznać zasady świadomego kreowania wizerunku swojego/swojej organizacji,
  • tych, którzy wierzą, że stworzenie odpowiedniego wizerunku ma znaczący wpływ na zwiększenie efektywności wykonywanej przez nich pracy.
Cele i korzyści

  • Samoświadomość w biznesie – uczestnicy uczą się spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych. Dzięki temu mogą świadomie dopasowywać używane środki wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększać skuteczność perswazyjną przekazu
  • Nauka zachowania przed kamerą
  • Nowa, warsztatowa metoda oswajania się ze światem współczesnych mediów oraz praktyczne przygotowanie do skutecznego przekazywania swojego komunikatu i budowania zawodowego wizerunku w mediach
  • Uczestnicy ćwiczą używanie krótkiej formy wypowiedzi eksperckiej – „setki TV”, która jest podstawą skutecznej wypowiedzi medialnej. Sprawność w używaniu tej formy przekazu przekłada się na podniesienie skuteczności we wszystkich formach wystąpień publicznych
  • Uczestnicy uczą się rozpoznawać manipulacje i bronić się przed nimi. Nabywają umiejętność rozmowy z mediami w trudnych sytuacjach oraz dobrego odpowiadania (lub nie) na trudne pytania
  • Umiejętności zdobyte podczas szkolenia mogą być NATYCHMIAST wykorzystane w codziennej praktyce zawodowej
Program

1. Wprowadzenie do tematu – trochę teorii

  • Samoświadomość w biznesie – czyli umiejętnosć spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych
  • Świadome dopasowywanie używanych środków wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększanie skuteczności perswazyjnej przekazu
  • Najważniejsze aspekty skutecznych prezentacji i wystąpień biznesowych

2. Komunikacja niewerbalna

  • Ćwiczenia z zakresu kontroli gestów, aury emocjonalnej, kontaktu wzrokowego i ruchu scenicznego,
  • Aura emocjonalna – dlaczego należy mieć uśmiech w oczach i jak się uśmiechać, gdy nie masz na to ochoty?
  • Kontakt wzrokowy w wystąpieniach medialnych i online
  • Ruch przed kamerą – ogólne zasady, gestykulacja w TV/ruch przed kamerą TV/online
  • Jesteś wizytówką Twojej firmy – oceniaj książkę po okładce
  • Kadr, światło, tło – czyli profesjonalizm online
  • Jak się ubrać, jakich błędów unikać?
  • Spójność wizerunku z rolą społeczną
  • Dźwięk w wystąpieniach publicznych
  • Przykłady ćwiczeń oraz rozgrzewka aparatu mowy
  • Tempo oraz rytm – zmiana biegów
  • Mikrofon – bezprzewodowy vs. nagłowny/krawatowy

3. Komunikacja werbalna

  • Rozgrzewka aparatu mowy, ćwiczenia dykcyjne, ćwiczenia interpretacyjne, z zakresu oddechu, ćwiczenia mówienia ad hoc
  • Zasada wycieraczek samochodowych – „informacja-ilustracja”
  • Jak ilustrować wypowiedzi
  • Opowiadanie historii: analogia, efekt zaskoczenia, rekwizyt, interakcja, imponujące dane, cytat, przysłowia, słowa piosenki, dialog z filmu, fragment wiersza jako sposoby na ilustrowanie i uatrakcyjnianie wypowiedzi
  • Krótka forma – dlaczego jest trudna
  • Warsztat profesjonalisty
  • Autentyczność – key word
  • Start with why – zacznij od dlaczego, jaka jest wartość dodana twojej prezentacji
  • Scena – kulisy, czyli jak uniknąć wpadki?

4. Ćwiczenia praktyczne – wystąpienia i autoprezentacja

  • Spotkania z widownią: cytat, interakcja, opowiadanie historii
  • Wystąpienie biznesowe – “kilka słów” o sobie i swojej firmie, prezentacja oferty
  • Briefing prasowy (uczestnicy podzieleni na grupy – praca w zespole)
  • Konferencja prasowa (uczestnicy podzieleni na grupy – praca w zespole)
  • Współpraca z dziennikarzami, o czym pamiętać, co warto wiedzieć

5. Jak odpowiadać na trudne pytania – elementy sytuacji kryzysowej

  • Podstawowe techniki odpowiadania na pytania informacyjne i krytyczne

6. Praca przed kamerą – warsztaty 

  • Setka – co to jest i jak ją wypracować?
  • Nagranie wideo na Linkedin czy FB – podstawowe zasady
  • Rozmowa z dziennikarzem – dlaczego należy pójść z własnym celem?
  • Udział w debacie/panelu dyskusyjnym – jak zostać zapamiętanym?
  • Teleprompter – używać czy nie używać?
  • Kamery są wszędzie

7. Podsumowanie

Cena

3850 zł netto

Lokalizacja

Warszawa

Termin

25-26 października 2022

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • Zuzanna.Stepien@pl.ey.com