Trening medialny - warsztaty kamerowe z Maciejem Orłosiem – EY Academy of Business

Trening medialny – warsztaty kamerowe z Maciejem Orłosiem

Nowoczesny świat, ze swoim niezwykłym tempem, wymaga zupełnie innego sposobu budowania relacji z Klientem, Partnerem, Pracownikiem, Szefem. To także – paradoksalnie – bardzo emocjonalna i realna, a nie wirtualna więź partnerska. Skończyły się czasy anonimowych pracowników. Kamera jest wszędzie. Samoświadomość w biznesie, umiejętność spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy klienta, widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych jest potrzebna nam wszystkim. Dzięki temu możemy świadomie dopasowywać używane środki wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększać skuteczność perswazyjną przekazu.

Warsztaty kierujemy do:

  • Osób publicznych, menedżerów, rzeczników prasowych, osób z obszaru PR, marketingu, urzędników państwowych, których praca wiąże się z reprezentowaniem organizacji w mediach, w tym social mediach
  • Tych, którzy chcieliby poznać zasady świadomego kreowania wizerunku swojego/swojej organizacji
  • Tych, którzy wierzą, że stworzenie odpowiedniego wizerunku ma znaczący wpływ na zwiększenie efektywności wykonywanej przez nich pracy

  • Samoświadomość w biznesie – uczestnicy uczą się spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych. Dzięki temu mogą świadomie dopasowywać używane środki wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększać skuteczność perswazyjną przekazu
  • Nauka zachowania przed kamerą
  • Nowa, warsztatowa metoda oswajania się ze światem współczesnych mediów oraz praktyczne przygotowanie do skutecznego przekazywania swojego komunikatu i budowania zawodowego wizerunku w mediach
  • Uczestnicy ćwiczą używanie krótkiej formy wypowiedzi eksperckiej – „setki TV”, która jest podstawą skutecznej wypowiedzi medialnej. Sprawność w używaniu tej formy przekazu przekłada się na podniesienie skuteczności we wszystkich formach wystąpień publicznych
  • Uczestnicy uczą się rozpoznawać manipulacje i bronić się przed nimi. Nabywają umiejętność rozmowy z mediami w trudnych sytuacjach oraz dobrego odpowiadania (lub nie) na trudne pytania
  • Umiejętności zdobyte podczas szkolenia mogą być NATYCHMIAST wykorzystane w codziennej praktyce zawodowej

1. Wprowadzenie do tematu – trochę teorii

  • Samoświadomość w biznesie – czyli umiejętność spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych
  • Świadome dopasowywanie używanych środków wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększanie skuteczności perswazyjnej przekazu
  • Najważniejsze aspekty skutecznych prezentacji i wystąpień biznesowych

2. Komunikacja niewerbalna

  • Ćwiczenia z zakresu kontroli gestów, aury emocjonalnej, kontaktu wzrokowego i ruchu scenicznego,
  • Aura emocjonalna – dlaczego należy mieć uśmiech w oczach i jak się uśmiechać, gdy nie masz na to ochoty?
  • Kontakt wzrokowy w wystąpieniach medialnych i online
  • Ruch przed kamerą – ogólne zasady, gestykulacja w TV/ruch przed kamerą TV/online
  • Jesteś wizytówką Twojej firmy – oceniaj książkę po okładce
  • Kadr, światło, tło – czyli profesjonalizm online
  • Jak się ubrać, jakich błędów unikać?
  • Spójność wizerunku z rolą społeczną
  • Dźwięk w wystąpieniach publicznych
  • Przykłady ćwiczeń oraz rozgrzewka aparatu mowy
  • Tempo oraz rytm – zmiana biegów
  • Mikrofon – bezprzewodowy vs. nagłowny/krawatowy

3. Komunikacja werbalna

  • Zasada wycieraczek samochodowych – „informacja-ilustracja”
  • Jak ilustrować wypowiedzi
  • Opowiadanie historii: analogia, efekt zaskoczenia, rekwizyt, interakcja, imponujące dane, cytat, przysłowia, słowa piosenki, dialog z filmu, fragment wiersza jako sposoby na ilustrowanie i uatrakcyjnianie wypowiedzi
  • Krótka forma – dlaczego jest trudna
  • Warsztat profesjonalisty
  • Autentyczność – key word
  • Start with why – zacznij od dlaczego, jaka jest wartość dodana twojej prezentacji

4. Ćwiczenia praktyczne – wystąpienia i autoprezentacja

  • Wystąpienie biznesowe – „kilka słów” o sobie i swojej firmie, prezentacja oferty
  • Współpraca z dziennikarzami, o czym pamiętać, co warto wiedzieć

5. Praca przed kamerą – warsztaty

  • Setka – co to jest i jak ją wypracować?
  • Rozmowa z dziennikarzem – dlaczego należy pójść z własnym celem?
  • Teleprompter – używać czy nie używać?
  • Kamery są wszędzie

6. Podsumowanie

Maciej Orłoś - dziennikarz nowych mediów i influencer, laureat 4 Wiktorów i 2 Telekamer. Przez ponad 25 lat prowadził Teleexpress i inne programy dla TVP. Do niedawna był gospodarzem programów w Telewizji WP, a obecnie prowadzi autorski kanał YouTube.

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów

Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy — przekazywania wiedzy na przykładach z życia:

Książka „O sztuce wystąpień publicznych” autorstwa Macieja Orłosia.

Trening medialny - warsztaty kamerowe z Maciejem Orłosiem

Cena

2150 zł netto ( 2645 zł brutto )

Trening medialny – warsztaty kamerowe z Maciejem Orłosiem

Nowoczesny świat, ze swoim niezwykłym tempem, wymaga zupełnie innego sposobu budowania relacji z Klientem, Partnerem, Pracownikiem, Szefem. To także – paradoksalnie – bardzo emocjonalna i realna, a nie wirtualna więź partnerska. Skończyły się czasy anonimowych pracowników. Kamera jest wszędzie. Samoświadomość w biznesie, umiejętność spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy klienta, widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych jest potrzebna nam wszystkim. Dzięki temu możemy świadomie dopasowywać używane środki wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększać skuteczność perswazyjną przekazu.

Dla kogo?

Warsztaty kierujemy do:

  • Osób publicznych, menedżerów, rzeczników prasowych, osób z obszaru PR, marketingu, urzędników państwowych, których praca wiąże się z reprezentowaniem organizacji w mediach, w tym social mediach
  • Tych, którzy chcieliby poznać zasady świadomego kreowania wizerunku swojego/swojej organizacji
  • Tych, którzy wierzą, że stworzenie odpowiedniego wizerunku ma znaczący wpływ na zwiększenie efektywności wykonywanej przez nich pracy
Cele i korzyści

  • Samoświadomość w biznesie – uczestnicy uczą się spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych. Dzięki temu mogą świadomie dopasowywać używane środki wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększać skuteczność perswazyjną przekazu
  • Nauka zachowania przed kamerą
  • Nowa, warsztatowa metoda oswajania się ze światem współczesnych mediów oraz praktyczne przygotowanie do skutecznego przekazywania swojego komunikatu i budowania zawodowego wizerunku w mediach
  • Uczestnicy ćwiczą używanie krótkiej formy wypowiedzi eksperckiej – „setki TV”, która jest podstawą skutecznej wypowiedzi medialnej. Sprawność w używaniu tej formy przekazu przekłada się na podniesienie skuteczności we wszystkich formach wystąpień publicznych
  • Uczestnicy uczą się rozpoznawać manipulacje i bronić się przed nimi. Nabywają umiejętność rozmowy z mediami w trudnych sytuacjach oraz dobrego odpowiadania (lub nie) na trudne pytania
  • Umiejętności zdobyte podczas szkolenia mogą być NATYCHMIAST wykorzystane w codziennej praktyce zawodowej
Program

1. Wprowadzenie do tematu – trochę teorii

  • Samoświadomość w biznesie – czyli umiejętność spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych
  • Świadome dopasowywanie używanych środków wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększanie skuteczności perswazyjnej przekazu
  • Najważniejsze aspekty skutecznych prezentacji i wystąpień biznesowych

2. Komunikacja niewerbalna

  • Ćwiczenia z zakresu kontroli gestów, aury emocjonalnej, kontaktu wzrokowego i ruchu scenicznego,
  • Aura emocjonalna – dlaczego należy mieć uśmiech w oczach i jak się uśmiechać, gdy nie masz na to ochoty?
  • Kontakt wzrokowy w wystąpieniach medialnych i online
  • Ruch przed kamerą – ogólne zasady, gestykulacja w TV/ruch przed kamerą TV/online
  • Jesteś wizytówką Twojej firmy – oceniaj książkę po okładce
  • Kadr, światło, tło – czyli profesjonalizm online
  • Jak się ubrać, jakich błędów unikać?
  • Spójność wizerunku z rolą społeczną
  • Dźwięk w wystąpieniach publicznych
  • Przykłady ćwiczeń oraz rozgrzewka aparatu mowy
  • Tempo oraz rytm – zmiana biegów
  • Mikrofon – bezprzewodowy vs. nagłowny/krawatowy

3. Komunikacja werbalna

  • Zasada wycieraczek samochodowych – „informacja-ilustracja”
  • Jak ilustrować wypowiedzi
  • Opowiadanie historii: analogia, efekt zaskoczenia, rekwizyt, interakcja, imponujące dane, cytat, przysłowia, słowa piosenki, dialog z filmu, fragment wiersza jako sposoby na ilustrowanie i uatrakcyjnianie wypowiedzi
  • Krótka forma – dlaczego jest trudna
  • Warsztat profesjonalisty
  • Autentyczność – key word
  • Start with why – zacznij od dlaczego, jaka jest wartość dodana twojej prezentacji

4. Ćwiczenia praktyczne – wystąpienia i autoprezentacja

  • Wystąpienie biznesowe – „kilka słów” o sobie i swojej firmie, prezentacja oferty
  • Współpraca z dziennikarzami, o czym pamiętać, co warto wiedzieć

5. Praca przed kamerą – warsztaty

  • Setka – co to jest i jak ją wypracować?
  • Rozmowa z dziennikarzem – dlaczego należy pójść z własnym celem?
  • Teleprompter – używać czy nie używać?
  • Kamery są wszędzie

6. Podsumowanie

Cena

2150 zł netto ( 2645 zł brutto )

Lokalizacja

Warszawa

Termin

30 września 2024

6 listopada 2024

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • zuzanna.stepien@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Sylwia Kacprzak

  • +48 508 018 327
  • sylwia.kacprzak@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane