Kursy i szkolenia dla firm - Ernst & Young Academy of Business
menu
Strona główna   Szkolenia   Zarządzanie   Zarządzanie wiedzą

Zarządzanie wiedzą

Termin szkolenia: jesień 2020, Warszawa
Cena szkolenia: 2100 zł netto


Wiedza jest kluczowym zasobem przedsiębiorstwa a umiejętność dobrego zarządzania nią decyduje o sukcesie rynkowym. Usystematyzowane zarządzanie wiedzą to system wielu interdyscyplinarnych działań zorientowanych na efektywne wykorzystanie zasobów wiedzy w celu realizacji celów biznesowych.

Celem szkolenia z zarządzania wiedzą jest przedstawienie szerokiego spektrum technik zarządzania wiedzą służących pozyskiwaniu, lokalizowaniu, tworzeniu, transferowi, wykorzystaniu i retencji wiedzy korporacyjnej.
Na podstawie ponad 40 starannie wyselekcjonowanych case studies analizujemy konkretne sytuacje i rozwiązujemy problemy związane z zarządzaniem wiedzą . 

  • Dla kogo?
  • Cele i korzyści
  • Program
  • Termin i miejsce
  • Trenerzy
  • Cena
  • Kontakt
  • Punkty edukacyjne
  • Pobierz

Komu polecamy?

  • Członkom zarządu – osobom nadzorującym zarządzanie wiedzą lub planującym wdrożenie zarządzania wiedzą
  • Menedżerom wiedzy – osobom odpowiadającym za kompleksowe programy zarządzania wiedzą w organizacjach
  • Specjalistom zarządzania wiedzą – osobom odpowiadającym za konkretne działania z zakresu zarządzania wiedzą
  • Kadrze kierowniczej – osobom zajmującym się (poza innymi zadaniami) zarządzaniem wiedzą swojego departamentu, działu, zespołu
  • Menedżerom i pracownikom działów HR, IT, OD, PMO, R&D, strategii – osobom uczestniczącym w projektach zarządzania wiedzą lub przygotowującym się do tego
  • Menedżerom działów sprzedaży i obsługi klienta – osobom odpowiadającym za efektywne wykorzystanie zasobów dzięki m.in. zarządzaniu wiedzą

Cele

  • Poznanie bardzo szerokiego spektrum technik zarządzania wiedzą służących wszystkim celom: pozyskiwaniu, lokalizowaniu, tworzeniu, transferowi, wykorzystaniu i retencji wiedzy korporacyjnej
  • Poznanie technik rozwiązywania problemów związanych z zarządzaniem wiedzą dzięki analizie konkretnych sytuacji
  • Nabycie umiejętności oceny stanu zarządzania wiedzą w organizacji, stworzenia strategii, wdrożenia zarządzania wiedzą w organizacji i ciągłego usprawniania

Korzyści

  • Szkolenie jest intensywne, praktyczne i interaktywne - pracujemy na rozbudowanych case studies, uczestnicy są zaangażowani – zespołowo oraz indywidualnie – w rozwiązywanie case’ów
  • Uczestnicy są zachęcani do analizy i usprawniania zarządzania wiedzą w swoich własnych organizacjach
  • Szkolenie kompleksowo ujmuje problematykę zarządzania wiedzą
  • Trudne zagadnienia są wyjaśniane w przyjazny i zrozumiały dla wszystkich uczestników sposób
  • Trener posiada praktyczne, międzynarodowe doświadczenie w zakresie zarządzania wiedzą oraz solidne wykształcenie w tej dziedzinie - doktorat z zarządzania wiedzą
  • Unikatową cechą zajęć jest każdorazowe dostosowanie ich treści, szczególnie case studies, do oczekiwań konkretnej grupy uczestników
  • Networking pomiędzy uczestnikami dodatkowo wzmacnia proces uczenia się – na początku zajęć uczestnicy wymieniają się informacjami o tym, jakie każdy z nich ma doświadczenie w zakresie zarządzania wiedzą oraz jakich informacji na temat zarządzania wiedzą poszukuje

Dla firm

Oferujemy również realizację szkolenia w formule zamkniętej. Jest to skuteczna metoda wspierająca wdrożenie standardów zarządzania wiedzą w organizacji.

Program szkolenia Zarządzanie wiedzą

  • Zarządzanie wiedzą: podstawowe pojęcia, potrzeba zarządzania wiedzą, organizacje oparte na wiedzy,  symptomy braku zarządzania wiedzą, wiedza cicha i jawna, działania względem wiedzy, strategia kodyfikacji i personalizacji, znaczenie wiedzy dla organizacji, wymiary zarządzania wiedzą, koncepcja „rynku wiedzy”, mapa technik zarządzania wiedzą
  • Techniki pozyskiwania wiedzy: bazy wiedzy, konferencje i targi, wiedza doradców, ankiety satysfakcji, konsorcja wiedzy, dni klienta, wiedza o kliencie, badania rynkowe, wywiad biznesowy, reklamacje, stałe monitoringi, rekrutacja zadaniowa, mapa szkoleń, itp.
  • Techniki tworzenia wiedzy: dział badań i rozwoju, czas na innowacje, burze mózgów, zespoły zadaniowe, konkursy na pomysły, grywalizacja, symulacje typu „wargaming”, scenariusze przyszłości, itp.
  • Techniki lokalizowania wiedzy: katalogowanie wiedzy, wyszukiwarka, taksonomia, książka telefoniczna, profile pracowników, rejestry (ofert, projektów certyfikatów, kompetencji), mapa wiedzy, rejestr baz wiedzy, brokerzy wiedzy, nawigowanie po zasobach, itp.
  • Techniki transferu wiedzy: ogólnofirmowe dni wiedzy, dobre praktyki, społeczności praktyków, asysta ekspercka, mentoring, wprowadzenie do pracy, organizacja miejsca pracy, procedury działania, magazyn studiów przypadków, wiedza z terenu, nagrody za dzielenie się wiedzą, praca grupowa, intranet, zarządzanie dostępem, itp.
  • Techniki wykorzystania wiedzy: uczenie się przed działaniem, cele zarządzania wiedzą, zarządzanie talentami, spotkania typu waigaya, systemy eksperckie, e-learning,  komponentyzacja, chatboty, integracja danych zewnętrznych, itp.
  • Techniki retencji wiedzy: analiza po akcji, wyciąganie wniosków, transfer wiedzy pomiędzy pokoleniami, planowanie sukcesji, wywiady „exit interview”, zakaz konkurencji, społeczność byłych pracowników, baza wiedzy, opisy projektów, monitoring poczty, patentowanie, archiwum, itp.
  • Wdrażanie zarządzania wiedzą: etapy prac wdrożeniowych, analiza wstępna i zasadnicza, podejście do zarządzania wiedzą, identyfikacja obiektów wiedzy, menedżer i zespół zarządzania wiedzą, skuteczna komunikacja, mierniki zarządzania wiedzą, itp. 

Data i miejsce: jesień 2020, termin zostanie opublikowany wkrótce


Cena 2100,00 PLN (+ 23% VAT)

Chętnie odpowiem na wszystkie pytania. Skontaktuj się ze mną.

Oktawia Kuruś | tel. +48 517 882 348 | oktawia.kurus@pl.ey.com


Ten serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.