Akademia Asesora – certyfikacja EY Academy of Business – EY Academy of Business

Akademia Asesora – certyfikacja EY Academy of Business

Szkolenia dla Asesorów prowadzimy od 2006 roku.

W tym czasie program ewaluował do obecnej formuły, która łączy w sobie wiedzę i umiejętności potrzebne do realizowania projektów oceny kompetencji adekwatnie do oczekiwań biznesu, przy jednoczesnym budowaniu uważności na uczestników procesu i najwyższej dbałości o standardy etyczne.

Akademia Asesora jest programem certyfikującym obecnych lub przyszłych asesorów. W zależności od tego, z jakimi umiejętnościami uczestnik wchodzi w realizację warsztatów – może rozwijać zarówno bazową wiedzę i umiejętności, jak i bardziej zaawansowane kompetencje asesorskie, np. pisanie i testowanie zadań, moderowanie sesji diagnostycznej czy udzielanie feedbacku w sposób coachingowy.

Akademia składa się z sześciu 2-dniowych modułów. Zajęcia odbywają się raz – dwa razy w miesiącu, w formule stacjonarnej lub online. W przypadku opuszczenia jednego z modułów można uzupełnić go w innym terminie. Pomiędzy modułami uczestnicy są zaproszeni do pogłębiania swojej wiedzy on-line, dzielenia się doświadczeniami i przygotowywania do końcowej sesji egzaminacyjnej np. poprzez projektowanie i testowanie zadań. Akademia kończy się praktycznym egzaminem w postaci realizacji sesji Development Center. Certyfikacja jest wypadkową całości prac praktycznych.

W trakcie Akademii dodatkowo kładziemy akcent na pogłębianie samoświadomości własnych kompetencji asesorskich, na tworzenie relacji oraz branie na siebie odpowiedzialności za rolę w zespole asesorskim.

Akademię Asesora kierujemy do pracowników działów personalnych, menedżerów pragnących rozwijać umiejętności diagnozy potencjału swoich ludzi, jak i osób zainteresowanych zmianą w życiu zawodowym i doświadczeniem w nowej roli.

Akademia Asesora jest programem certyfikującym obecnych lub przyszłych asesorów. W zależności od tego, z jakimi umiejętnościami już wchodzisz w realizację warsztatów – możesz rozwijać zarówno bazową wiedzę i umiejętności, jak i bardziej zaawansowane kompetencje asesorskie, np. pisanie i testowanie zadań, moderowanie sesji diagnostycznej czy udzielanie feedbacku w sposób coachingowy.

Zaletą udziału w Akademii jest to, że:

  • Przechodzimy przez pełen proces projektowania sesji diagnostycznej z poziomu metodologicznego, jak i procesu grupowego
  • Każdy z modułów przygotowuje do realizacji sesji egzaminacyjnej
  • Grupa uczestników sama przygotowuje metodologię i przeprowadza pełną sesję Development Centre
  • Możesz się sprawdzić na bieżąco w roli asesorskiej — przy wsparciu grupy i pod czujnym okiem trenerów
  • W trakcie pracy grupowej sam doświadczasz różnych ról — moderowania, bycia graczem, bycia członkiem zespołu asesorskiego, uczestnikiem sesji i asesorem
  • Możesz otrzymać informację zwrotną od trenerów, jak i od grupy, która będzie cię wspierać w przyszłej roli asesora

Korzyści z udziału w Akademii:

  • Rozwiniesz wiedzę i umiejętności, które będą pozwalały Ci na realizowanie projektów oceny kompetencji adekwatnie do oczekiwań biznesu
  • Zadania praktyczne i egzamin pozwolą Ci na zdobycie umiejętności potrzebnych do samodzielnego zaprojektowania sesji, jej poprowadzenia i udzielenia informacji zwrotnej
  • Możesz otrzymać możliwość uczestnictwa w sesji DC lub AC prowadzonej przez wykwalifikowanych asesorów — w roli administratora lub asesora wspierającego

Program „Akademia Asesora” składa się z 6 modułów:

  1. Wprowadzenie do programu (2 dni),
  2. Budowanie modelu i profilu kompetencyjnego (2 dni),
  3. Projektowanie zadań badawczych (2 dni),
  4. Diagnoza kompetencji (2 dni),
  5. Prowadzenie sesji DC i sesji informacji zwrotnych (2 dni),
  6. Egzamin (2 dni).

Z poziomu tej strony zapiszesz się na pakiet wszystkich 6 szkoleń.

Moduł I. Wprowadzenie do programu

  • Idea i założenia metodologiczne Akademii Asesora
  • Integracja grupy
  • Proces projektowania i wdrażania ocen kompetencji:
    • Różnice pomiędzy Assessment a Development Centre
    • Projektowanie systemu oceny kompetencji – etapy projektu, dokumentacja projektowa
    • Grupa projektowa – skład, zadania i kompetencje członków projektu
    • Zasada triangulacji w projektowaniu sesji badawczej
  • Kompetencje w organizacji w systemach zarządzania personelem:
    • Czym jest kompetencja i jakie są jej praktyczne zastosowania
    • Ćwiczenia w obserwowaniu kompetencji
  • Kontraktowanie procesu z klientem wewnętrznym i zewnętrznym:
    • Rozpoznanie potrzeb klienta
    • Parametry oferty
  • Podejście do rozwoju indywidualnego: od kompensowania braków po rozwijanie talentów. Skoncentrowanie na kliencie w procesie Assessment i Development
  • Zagadnienia etyczne związane z procesem diagnostycznym

Pre-work:

  • Czym jest AC i DC
  • Definicja kompetencji
  • Etyka pracy asesorskiej

Metodyka:

  • Burza mózgów dotycząca metodologii
  • Ćwiczenie w układaniu etapów projektu
  • Ćwiczenie rozpoznania potrzeb klienta i kontraktowania prac
  • Obserwacja zachowań w roli asesora
  • Feedback trenera dotyczący zachowań uruchamianych w roli asesora

Moduł II. Budowanie modelu i profilu kompetencyjnego

  • Budowanie i wdrażanie modelu kompetencji w organizacji:
    • Etapy projektu i jego uczestnicy
    • Narzędzia i obszary pozyskiwania danych do budowy modelu
    • Walidacja modelu wśród pracowników
    • Praktyczne przykłady projektów budowania modeli w organizacjach
  • Tworzenie profilu kompetencji stanowiskowych:
    • Zasady budowania profilu
    • Metody pozyskiwania danych: wywiad standaryzowany, panel ekspercki, analiza dokumentów
  • Definiowanie kompetencji:
    • Wybór skali oceny
    • Definiowanie wskaźników behawioralnych kompetencji
    • Listy kompetencyjne
  • Kompetencje przyszłości:
    • Model VUCA i Megatrendy Naisbitta jako podstawa wnioskowania o kompetencjach przyszłości
    • Kultura i fazowy rozwój organizacji – kluczowe kompetencje organizacyjne na każdym z etapów rozwoju
  • Ćwiczenia rozwijające asesorskie kompetencje obserwacji

Pre-work:

  • Kompetencje przyszłości
  • Metody budowania modelu
  • Techniki w budowaniu profilu
  • Kultura i fazy rozwoju organizacji

Metodyka:

  • Grupowe opracowanie metodologii budowania modelu
  • Symulacja panelu eksperckiego
  • Ćwiczenia grupowe w definiowaniu kompetencji
  • Zbudowanie profilu kompetencji na egzamin
  • Obserwacja zachowań w roli asesora

Moduł III. Projektowanie zadań badawczych

  • Zadania badawcze stosowane w diagnozie kompetencji:
    • Przykłady różnych typów zadań
    • Zadania abstrakcyjne i zawodowe
    • Struktura zadań
  • Dobór zadań do profilu kompetencji:
    • Budowanie matrycy kompetencji i zadań
    • Projektowanie zadań ze względu na wskaźniki kompetencji
  • Źródła pozyskiwanych informacji do układania zadań zawodowych:
    • Tworzenie zadań zawodowych dopasowanych do kontekstu pracy i stanowiska
    • Zbieranie informacji potrzebnych do napisania zadania
  • Zaprojektowanie zadań na sesję egzaminacyjną:
    • Projektowanie wstępnej struktury zadania
    • Zasady projektowania zadań
    • Projektowanie arkuszy obserwacji i benchmarków
  • Harmonogramowanie sesji

Pre-work:

  • Typy zadań
  • Pisanie zadań

Metodyka:

  • Projektowanie i testowanie zadań rozgrzewkowych
  • Przegląd banku zadań
  • Grupowe projektowanie matrycy wstępnej na egzamin
  • Pisanie zadań w grupie

Moduł IV. Diagnoza kompetencji

  • Testowanie zadań:
    • Ewaluacja i modyfikowanie treści zadań
  • Rozwijanie kompetencji obserwacji:
    • Uważność i obserwacja
    • Sporządzanie notatek
    • Odczucia i refleksje gracza jako źródło danych
  • Diagnozowanie kompetencji:
    • Obserwacja wskaźników behawioralnych
    • Posługiwanie się arkuszami ocen i benchmarkami
    • Przyporządkowywanie zachowań do kompetencji
    • Rozróżnianie faktów od interpretacji i hipotez poznawczych
    • Etykietowanie, stygmatyzacja i korzystanie ze schematów poznawczych jako źródła błędów poznawczych
    • Wpływ wartości osobistych na formułowanie ocen
    • Ocena kompetencji na skali ilościowej
  • Dyskusja asesorów:
    • Taktyki prowadzenia dyskusji asesorów
    • Wpływ ról zespołowych na przebieg dyskusji i rzetelność diagnozy
  • Raportowanie:
    • Przegląd różnorodnych praktyk raportowania
    • Język raportowania
    • Pisanie próbek raportu indywidualnego
  • Testowanie zadań zaprojektowanych na sesję egzaminacyjną

Pre-work:

  • Język raportowania
  • Zasady diagnozy kompetencji

Metodyka:

  • Ćwiczenia w diagnozowaniu kompetencji
  • Feedback trenera dotyczący jakości notatek i diagnozowania kompetencji
  • Testowanie zadań na sesję superwizyjną
  • Przeprowadzenie dyskusji asesorów
  • Pisanie próbek raportu indywidualnego

Moduł V. Prowadzenie sesji DC i sesji informacji zwrotnych

  • Prowadzenie sesji:
    • Rola poznawania się i normowania zasad podczas rozpoczęcia sesji
    • Podział ról w zespole asesorskim podczas prowadzenia sesji
    • Zasady udzielania instrukcji do zadań
    • Administrowanie sesji
  • Trudne sytuacje podczas sesji:
    • Odpowiadanie na pytania i wątpliwości uczestników
    • Obserwacja uczestników o niskiej aktywności behawioralnej podczas sesji
    • Radzenie sobie z liderami nieformalnymi oraz zachowaniami agresywno-pasywnymi
  • Przygotowywanie i struktura feedbacku:
    • Analiza raportu pod kątem silnych stron oraz kompetencji rozwojowych uczestnika
    • Struktura feedbacku
    • Formułowanie strategii feedbacku dopasowanych do uczestnika
    • Feedback formalny a rozwojowy
    • Formułowanie ścieżek i form rozwoju
  • Kompetencje miękkie w feedbacku:
    • Coachingowe prowadzenie feedbacku
    • Udzielanie wsparcia i pozytywne programowanie na rozwój
    • Co robić, kiedy uczestnik nie akceptuje wniosków z DC

Pre-work:

  • Udzielanie instrukcji, intro do sesji
  • Podział ról w zespole asesorskim
  • Udzielanie feedbacku

Metodyka:

  • Ćwiczenia indywidualne w udzielaniu instrukcji do zadań
  • Grupowe projektowanie oraz testowanie intro do sesji
  • Ćwiczenia indywidualne w udzielaniu feedbacku

Moduł VI. Egzamin

Głównym celem egzaminu jest implementacja umiejętności asesorskich w realizację procesu DC. Sesja egzaminacyjna prowadzona jest przez grupę uczestników szkolenia w rolach asesorów oraz superwizowana przez trenerów EY AoB. Grupa osób badanych jest rekrutowana spośród osób chętnych do uczestniczenia w sesji (klienci zewnętrzni EY AoB, absolwenci studiów lub osoby pracujące na stanowiskach specjalistycznych i menedżerskich).

Sesja trwa 5 godzin. Uczestnicy Akademii przygotowują metodologię prowadzenia oraz dzielą się zadaniami asesorskimi w trakcie modułów II-V.

Egzamin rozwija następujące kompetencje asesorskie:

  • Przygotowanie i administracja sesji
  • Moderowanie sesji, udzielanie instrukcji do zadań
  • Obserwowanie, notowanie, zachowania asesorskie w trakcie sesji
  • Prowadzenie dyskusji asesorów
  • Tworzenie roboczych raportów indywidualnych
  • Udzielanie informacji zwrotnej indywidualnej

Feedback dla asesorów obejmuje:

  • Ocenę trafności doboru zadań badawczych
  • Podsumowanie silnych stron w prowadzeniu sesji przez grupę
  • Feedback dotyczący zachowania podczas sesji, trafności obserwacji, jakości notowania, sporządzenia raportów
  • Rekomendacje rozwojowe i podsumowanie mocnych stron każdego z asesorów w zakresie przekazywania informacji zwrotnej

Metodologia prowadzenia zajęć

Każdy z modułów jest poprzedzony pre-workiem. Pre-work służy wprowadzeniu do teorii praktykowanej na kolejnym module. Czas warsztatowy poświęcamy ćwiczeniom praktycznym, a nie formom wykładowym.

Decydując się zatem na udział w Akademii, wiesz, że będziesz wykonywać zadania pomiędzy zajęciami, które przygotują Cię merytorycznie na dany moduł oraz będą jego podsumowaniem. Pomiędzy modułami wprowadziliśmy również formułę zadań domowych. Wykonując je, przygotowujesz się jednocześnie do egzaminu z całą grupą asesorską.

W trakcie szkolenia wykorzystujemy następujące metody:

  • Praca w grupie dotycząca przygotowania lub wypracowywania rozwiązań metodologicznych
  • Zebranie wniosków po ćwiczeniach oraz podsumowywanie prac grupowych
  • Omówienie przykładowych case’ów i filmy instruktażowe
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe dotyczące np. diagnozy kompetencji, raportowania, przekazywania informacji zwrotnej

Maria Jamróz - certyfikowany Coach ICC (ICF) oraz certyfikowany Asesor EY Academy of Business. Prowadzi projekty rekrutacyjne dla organizacji, głównie z obszaru IT. W pracy trenerskiej i coachingowej stosuje różne specjalistyczne narzędzia.

Anetta Krukowska - od 1998 roku pracuje jako trenerka, konsultantka i coach w zakresie rekrutacji, szkoleń, ocen kompetencji, diagnozy organizacyjnej oraz interwencji w trudnych sytuacjach zespołowych. Od 2016 roku jest propagatorką nowego nurtu - wellness w biznesie.

Agnieszka Mayilov - przez 17 lat pracowała na stanowiskach kierowniczych i specjalistycznych (Rozwój, HR, Sprzedaż). Zajmowała się koordynowaniem pracy zespołu oraz współpracą z innymi działami biznesu w zakresie wspierania rozwoju pracowników.

Aneta Kolasińska - trenerka i certyfikowany Asesor EY Academy of Business od 2021 roku. Jako trener specjalizuje się w tematach z zakresu diagnozy kompetencji metodami Assessment i Development Center.

Akademia Asesora – certyfikacja EY Academy of Business

Cena obejmuje udział w sześciu modułach, w tym w sesji egzaminacyjnej (12 dni szkoleniowych)

Cena

7100 zł netto

Akademia Asesora – Płatność ratalna

Cena obejmuje udział w sześciu modułach, w tym w sesji egzaminacyjnej (12 dni szkoleniowych)

Cena

2 raty po 3650 zł netto

Akademia Asesora – certyfikacja EY Academy of Business

Szkolenia dla Asesorów prowadzimy od 2006 roku.

W tym czasie program ewaluował do obecnej formuły, która łączy w sobie wiedzę i umiejętności potrzebne do realizowania projektów oceny kompetencji adekwatnie do oczekiwań biznesu, przy jednoczesnym budowaniu uważności na uczestników procesu i najwyższej dbałości o standardy etyczne.

Akademia Asesora jest programem certyfikującym obecnych lub przyszłych asesorów. W zależności od tego, z jakimi umiejętnościami uczestnik wchodzi w realizację warsztatów – może rozwijać zarówno bazową wiedzę i umiejętności, jak i bardziej zaawansowane kompetencje asesorskie, np. pisanie i testowanie zadań, moderowanie sesji diagnostycznej czy udzielanie feedbacku w sposób coachingowy.

Akademia składa się z sześciu 2-dniowych modułów. Zajęcia odbywają się raz – dwa razy w miesiącu, w formule stacjonarnej lub online. W przypadku opuszczenia jednego z modułów można uzupełnić go w innym terminie. Pomiędzy modułami uczestnicy są zaproszeni do pogłębiania swojej wiedzy on-line, dzielenia się doświadczeniami i przygotowywania do końcowej sesji egzaminacyjnej np. poprzez projektowanie i testowanie zadań. Akademia kończy się praktycznym egzaminem w postaci realizacji sesji Development Center. Certyfikacja jest wypadkową całości prac praktycznych.

W trakcie Akademii dodatkowo kładziemy akcent na pogłębianie samoświadomości własnych kompetencji asesorskich, na tworzenie relacji oraz branie na siebie odpowiedzialności za rolę w zespole asesorskim.

Dla kogo?

Akademię Asesora kierujemy do pracowników działów personalnych, menedżerów pragnących rozwijać umiejętności diagnozy potencjału swoich ludzi, jak i osób zainteresowanych zmianą w życiu zawodowym i doświadczeniem w nowej roli.

Cele i korzyści

Akademia Asesora jest programem certyfikującym obecnych lub przyszłych asesorów. W zależności od tego, z jakimi umiejętnościami już wchodzisz w realizację warsztatów – możesz rozwijać zarówno bazową wiedzę i umiejętności, jak i bardziej zaawansowane kompetencje asesorskie, np. pisanie i testowanie zadań, moderowanie sesji diagnostycznej czy udzielanie feedbacku w sposób coachingowy.

Zaletą udziału w Akademii jest to, że:

  • Przechodzimy przez pełen proces projektowania sesji diagnostycznej z poziomu metodologicznego, jak i procesu grupowego
  • Każdy z modułów przygotowuje do realizacji sesji egzaminacyjnej
  • Grupa uczestników sama przygotowuje metodologię i przeprowadza pełną sesję Development Centre
  • Możesz się sprawdzić na bieżąco w roli asesorskiej — przy wsparciu grupy i pod czujnym okiem trenerów
  • W trakcie pracy grupowej sam doświadczasz różnych ról — moderowania, bycia graczem, bycia członkiem zespołu asesorskiego, uczestnikiem sesji i asesorem
  • Możesz otrzymać informację zwrotną od trenerów, jak i od grupy, która będzie cię wspierać w przyszłej roli asesora

Korzyści z udziału w Akademii:

  • Rozwiniesz wiedzę i umiejętności, które będą pozwalały Ci na realizowanie projektów oceny kompetencji adekwatnie do oczekiwań biznesu
  • Zadania praktyczne i egzamin pozwolą Ci na zdobycie umiejętności potrzebnych do samodzielnego zaprojektowania sesji, jej poprowadzenia i udzielenia informacji zwrotnej
  • Możesz otrzymać możliwość uczestnictwa w sesji DC lub AC prowadzonej przez wykwalifikowanych asesorów — w roli administratora lub asesora wspierającego
Szczegóły programu modułowego

Program „Akademia Asesora” składa się z 6 modułów:

  1. Wprowadzenie do programu (2 dni),
  2. Budowanie modelu i profilu kompetencyjnego (2 dni),
  3. Projektowanie zadań badawczych (2 dni),
  4. Diagnoza kompetencji (2 dni),
  5. Prowadzenie sesji DC i sesji informacji zwrotnych (2 dni),
  6. Egzamin (2 dni).

Z poziomu tej strony zapiszesz się na pakiet wszystkich 6 szkoleń.

Moduł I. Wprowadzenie do programu

  • Idea i założenia metodologiczne Akademii Asesora
  • Integracja grupy
  • Proces projektowania i wdrażania ocen kompetencji:
    • Różnice pomiędzy Assessment a Development Centre
    • Projektowanie systemu oceny kompetencji – etapy projektu, dokumentacja projektowa
    • Grupa projektowa – skład, zadania i kompetencje członków projektu
    • Zasada triangulacji w projektowaniu sesji badawczej
  • Kompetencje w organizacji w systemach zarządzania personelem:
    • Czym jest kompetencja i jakie są jej praktyczne zastosowania
    • Ćwiczenia w obserwowaniu kompetencji
  • Kontraktowanie procesu z klientem wewnętrznym i zewnętrznym:
    • Rozpoznanie potrzeb klienta
    • Parametry oferty
  • Podejście do rozwoju indywidualnego: od kompensowania braków po rozwijanie talentów. Skoncentrowanie na kliencie w procesie Assessment i Development
  • Zagadnienia etyczne związane z procesem diagnostycznym

Pre-work:

  • Czym jest AC i DC
  • Definicja kompetencji
  • Etyka pracy asesorskiej

Metodyka:

  • Burza mózgów dotycząca metodologii
  • Ćwiczenie w układaniu etapów projektu
  • Ćwiczenie rozpoznania potrzeb klienta i kontraktowania prac
  • Obserwacja zachowań w roli asesora
  • Feedback trenera dotyczący zachowań uruchamianych w roli asesora

Moduł II. Budowanie modelu i profilu kompetencyjnego

  • Budowanie i wdrażanie modelu kompetencji w organizacji:
    • Etapy projektu i jego uczestnicy
    • Narzędzia i obszary pozyskiwania danych do budowy modelu
    • Walidacja modelu wśród pracowników
    • Praktyczne przykłady projektów budowania modeli w organizacjach
  • Tworzenie profilu kompetencji stanowiskowych:
    • Zasady budowania profilu
    • Metody pozyskiwania danych: wywiad standaryzowany, panel ekspercki, analiza dokumentów
  • Definiowanie kompetencji:
    • Wybór skali oceny
    • Definiowanie wskaźników behawioralnych kompetencji
    • Listy kompetencyjne
  • Kompetencje przyszłości:
    • Model VUCA i Megatrendy Naisbitta jako podstawa wnioskowania o kompetencjach przyszłości
    • Kultura i fazowy rozwój organizacji – kluczowe kompetencje organizacyjne na każdym z etapów rozwoju
  • Ćwiczenia rozwijające asesorskie kompetencje obserwacji

Pre-work:

  • Kompetencje przyszłości
  • Metody budowania modelu
  • Techniki w budowaniu profilu
  • Kultura i fazy rozwoju organizacji

Metodyka:

  • Grupowe opracowanie metodologii budowania modelu
  • Symulacja panelu eksperckiego
  • Ćwiczenia grupowe w definiowaniu kompetencji
  • Zbudowanie profilu kompetencji na egzamin
  • Obserwacja zachowań w roli asesora

Moduł III. Projektowanie zadań badawczych

  • Zadania badawcze stosowane w diagnozie kompetencji:
    • Przykłady różnych typów zadań
    • Zadania abstrakcyjne i zawodowe
    • Struktura zadań
  • Dobór zadań do profilu kompetencji:
    • Budowanie matrycy kompetencji i zadań
    • Projektowanie zadań ze względu na wskaźniki kompetencji
  • Źródła pozyskiwanych informacji do układania zadań zawodowych:
    • Tworzenie zadań zawodowych dopasowanych do kontekstu pracy i stanowiska
    • Zbieranie informacji potrzebnych do napisania zadania
  • Zaprojektowanie zadań na sesję egzaminacyjną:
    • Projektowanie wstępnej struktury zadania
    • Zasady projektowania zadań
    • Projektowanie arkuszy obserwacji i benchmarków
  • Harmonogramowanie sesji

Pre-work:

  • Typy zadań
  • Pisanie zadań

Metodyka:

  • Projektowanie i testowanie zadań rozgrzewkowych
  • Przegląd banku zadań
  • Grupowe projektowanie matrycy wstępnej na egzamin
  • Pisanie zadań w grupie

Moduł IV. Diagnoza kompetencji

  • Testowanie zadań:
    • Ewaluacja i modyfikowanie treści zadań
  • Rozwijanie kompetencji obserwacji:
    • Uważność i obserwacja
    • Sporządzanie notatek
    • Odczucia i refleksje gracza jako źródło danych
  • Diagnozowanie kompetencji:
    • Obserwacja wskaźników behawioralnych
    • Posługiwanie się arkuszami ocen i benchmarkami
    • Przyporządkowywanie zachowań do kompetencji
    • Rozróżnianie faktów od interpretacji i hipotez poznawczych
    • Etykietowanie, stygmatyzacja i korzystanie ze schematów poznawczych jako źródła błędów poznawczych
    • Wpływ wartości osobistych na formułowanie ocen
    • Ocena kompetencji na skali ilościowej
  • Dyskusja asesorów:
    • Taktyki prowadzenia dyskusji asesorów
    • Wpływ ról zespołowych na przebieg dyskusji i rzetelność diagnozy
  • Raportowanie:
    • Przegląd różnorodnych praktyk raportowania
    • Język raportowania
    • Pisanie próbek raportu indywidualnego
  • Testowanie zadań zaprojektowanych na sesję egzaminacyjną

Pre-work:

  • Język raportowania
  • Zasady diagnozy kompetencji

Metodyka:

  • Ćwiczenia w diagnozowaniu kompetencji
  • Feedback trenera dotyczący jakości notatek i diagnozowania kompetencji
  • Testowanie zadań na sesję superwizyjną
  • Przeprowadzenie dyskusji asesorów
  • Pisanie próbek raportu indywidualnego

Moduł V. Prowadzenie sesji DC i sesji informacji zwrotnych

  • Prowadzenie sesji:
    • Rola poznawania się i normowania zasad podczas rozpoczęcia sesji
    • Podział ról w zespole asesorskim podczas prowadzenia sesji
    • Zasady udzielania instrukcji do zadań
    • Administrowanie sesji
  • Trudne sytuacje podczas sesji:
    • Odpowiadanie na pytania i wątpliwości uczestników
    • Obserwacja uczestników o niskiej aktywności behawioralnej podczas sesji
    • Radzenie sobie z liderami nieformalnymi oraz zachowaniami agresywno-pasywnymi
  • Przygotowywanie i struktura feedbacku:
    • Analiza raportu pod kątem silnych stron oraz kompetencji rozwojowych uczestnika
    • Struktura feedbacku
    • Formułowanie strategii feedbacku dopasowanych do uczestnika
    • Feedback formalny a rozwojowy
    • Formułowanie ścieżek i form rozwoju
  • Kompetencje miękkie w feedbacku:
    • Coachingowe prowadzenie feedbacku
    • Udzielanie wsparcia i pozytywne programowanie na rozwój
    • Co robić, kiedy uczestnik nie akceptuje wniosków z DC

Pre-work:

  • Udzielanie instrukcji, intro do sesji
  • Podział ról w zespole asesorskim
  • Udzielanie feedbacku

Metodyka:

  • Ćwiczenia indywidualne w udzielaniu instrukcji do zadań
  • Grupowe projektowanie oraz testowanie intro do sesji
  • Ćwiczenia indywidualne w udzielaniu feedbacku

Moduł VI. Egzamin

Głównym celem egzaminu jest implementacja umiejętności asesorskich w realizację procesu DC. Sesja egzaminacyjna prowadzona jest przez grupę uczestników szkolenia w rolach asesorów oraz superwizowana przez trenerów EY AoB. Grupa osób badanych jest rekrutowana spośród osób chętnych do uczestniczenia w sesji (klienci zewnętrzni EY AoB, absolwenci studiów lub osoby pracujące na stanowiskach specjalistycznych i menedżerskich).

Sesja trwa 5 godzin. Uczestnicy Akademii przygotowują metodologię prowadzenia oraz dzielą się zadaniami asesorskimi w trakcie modułów II-V.

Egzamin rozwija następujące kompetencje asesorskie:

  • Przygotowanie i administracja sesji
  • Moderowanie sesji, udzielanie instrukcji do zadań
  • Obserwowanie, notowanie, zachowania asesorskie w trakcie sesji
  • Prowadzenie dyskusji asesorów
  • Tworzenie roboczych raportów indywidualnych
  • Udzielanie informacji zwrotnej indywidualnej

Feedback dla asesorów obejmuje:

  • Ocenę trafności doboru zadań badawczych
  • Podsumowanie silnych stron w prowadzeniu sesji przez grupę
  • Feedback dotyczący zachowania podczas sesji, trafności obserwacji, jakości notowania, sporządzenia raportów
  • Rekomendacje rozwojowe i podsumowanie mocnych stron każdego z asesorów w zakresie przekazywania informacji zwrotnej

Metodologia prowadzenia zajęć

Każdy z modułów jest poprzedzony pre-workiem. Pre-work służy wprowadzeniu do teorii praktykowanej na kolejnym module. Czas warsztatowy poświęcamy ćwiczeniom praktycznym, a nie formom wykładowym.

Decydując się zatem na udział w Akademii, wiesz, że będziesz wykonywać zadania pomiędzy zajęciami, które przygotują Cię merytorycznie na dany moduł oraz będą jego podsumowaniem. Pomiędzy modułami wprowadziliśmy również formułę zadań domowych. Wykonując je, przygotowujesz się jednocześnie do egzaminu z całą grupą asesorską.

W trakcie szkolenia wykorzystujemy następujące metody:

  • Praca w grupie dotycząca przygotowania lub wypracowywania rozwiązań metodologicznych
  • Zebranie wniosków po ćwiczeniach oraz podsumowywanie prac grupowych
  • Omówienie przykładowych case’ów i filmy instruktażowe
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe dotyczące np. diagnozy kompetencji, raportowania, przekazywania informacji zwrotnej

Cena

7100 zł netto

Płatność ratalna: 2 raty po 3650 zł netto

Lokalizacja

Warszawa

Termin

Start nowej edycji:

14 marca 2024

 

Terminy nowej edycji:

Moduł 1. 14-15 marca 2024
Moduł 2. 11-12 kwietnia 2024
Moduł 3. 9-10 maja 2024
Moduł 4. 23-24 maja 2024
Moduł 5. 6-7 czerwca 2024
Moduł 6. 24-25 czerwca 2024

 

Szkolenia w godzinach 9:00 – 16:30

Kontakt

Viktoriya Karpenko

Koordynator kursu

  • +48 572 002 607
  • Viktoriya.Karpenko@pl.ey.com