Akademia Asesora – certyfikacja EY Academy of Business – EY Academy of Business

Akademia Asesora – certyfikacja EY Academy of Business

Szkolenia dla Asesorów prowadzimy od 2006 roku.

W tym czasie program ewaluował do obecnej formuły, która łączy w sobie wiedzę i umiejętności potrzebne do realizowania projektów oceny kompetencji adekwatnie do oczekiwań biznesu, przy jednoczesnym budowaniu uważności na uczestników procesu i najwyższej dbałości o standardy etyczne.

Akademia Asesora jest programem certyfikującym obecnych lub przyszłych asesorów. W zależności od tego, z jakimi umiejętnościami uczestnik wchodzi w realizację warsztatów – może rozwijać zarówno bazową wiedzę i umiejętności, jak i bardziej zaawansowane kompetencje asesorskie, np. pisanie i testowanie zadań, moderowanie sesji diagnostycznej czy udzielanie feedbacku w sposób coachingowy.

Akademia składa się z sześciu 2-dniowych modułów. Zajęcia odbywają się raz – dwa razy w miesiącu, w formule stacjonarnej lub online. W przypadku opuszczenia jednego z modułów można uzupełnić go w innym terminie. Pomiędzy modułami uczestnicy są zaproszeni do pogłębiania swojej wiedzy on-line, dzielenia się doświadczeniami i przygotowywania do końcowej sesji egzaminacyjnej np. poprzez projektowanie i testowanie zadań. Akademia kończy się praktycznym egzaminem w postaci realizacji sesji Development Center. Certyfikacja jest wypadkową całości prac praktycznych.

W trakcie Akademii dodatkowo kładziemy akcent na pogłębianie samoświadomości własnych kompetencji asesorskich, na tworzenie relacji oraz branie na siebie odpowiedzialności za rolę w zespole asesorskim.

Szkolenie odpowiada następującym kompetencjom programu PARP „Akademia HR – czas na zmiany”:

  • Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy
  • Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
  • Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników (zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy)

Akademię Asesora kierujemy do pracowników działów personalnych, menedżerów pragnących rozwijać umiejętności diagnozy potencjału swoich ludzi, jak i osób zainteresowanych zmianą w życiu zawodowym i doświadczeniem w nowej roli.

Akademia Asesora jest programem certyfikującym obecnych lub przyszłych asesorów. W zależności od tego, z jakimi umiejętnościami już wchodzisz w realizację warsztatów – możesz rozwijać zarówno bazową wiedzę i umiejętności, jak i bardziej zaawansowane kompetencje asesorskie, np. pisanie i testowanie zadań, moderowanie sesji diagnostycznej czy udzielanie feedbacku w sposób coachingowy.

Zaletą udziału w Akademii jest to, że:

  • Przechodzimy przez pełen proces projektowania sesji diagnostycznej z poziomu metodologicznego, jak i procesu grupowego
  • Każdy z modułów przygotowuje do realizacji sesji egzaminacyjnej
  • Grupa uczestników sama przygotowuje metodologię i przeprowadza pełną sesję Development Centre
  • Możesz się sprawdzić na bieżąco w roli asesorskiej — przy wsparciu grupy i pod czujnym okiem trenerów
  • W trakcie pracy grupowej sam doświadczasz różnych ról — moderowania, bycia graczem, bycia członkiem zespołu asesorskiego, uczestnikiem sesji i asesorem
  • Możesz otrzymać informację zwrotną od trenerów, jak i od grupy, która będzie cię wspierać w przyszłej roli asesora

Korzyści z udziału w Akademii:

  • Rozwiniesz wiedzę i umiejętności, które będą pozwalały Ci na realizowanie projektów oceny kompetencji adekwatnie do oczekiwań biznesu
  • Zadania praktyczne i egzamin pozwolą Ci na zdobycie umiejętności potrzebnych do samodzielnego zaprojektowania sesji, jej poprowadzenia i udzielenia informacji zwrotnej
  • Możesz otrzymać możliwość uczestnictwa w sesji DC lub AC prowadzonej przez wykwalifikowanych asesorów — w roli administratora lub asesora wspierającego

Program „Akademia Asesora” składa się z 6 modułów:

  1. Wprowadzenie do programu (2 dni),
  2. Budowanie modelu i profilu kompetencyjnego (2 dni),
  3. Projektowanie zadań badawczych (2 dni),
  4. Diagnoza kompetencji (2 dni),
  5. Prowadzenie sesji DC i sesji informacji zwrotnych (2 dni),
  6. Egzamin (2 dni).

Moduł I. Wprowadzenie do programu

  • Idea i założenia metodologiczne Akademii Asesora
  • Integracja grupy
  • Proces projektowania i wdrażania ocen kompetencji:
    • Różnice pomiędzy Assessment a Development Centre
    • Projektowanie systemu oceny kompetencji – etapy projektu, dokumentacja projektowa
    • Grupa projektowa – skład, zadania i kompetencje członków projektu
    • Zasada triangulacji w projektowaniu sesji badawczej
  • Kompetencje w organizacji w systemach zarządzania personelem:
    • Czym jest kompetencja i jakie są jej praktyczne zastosowania
    • Ćwiczenia w obserwowaniu kompetencji
  • Kontraktowanie procesu z klientem wewnętrznym i zewnętrznym:
    • Rozpoznanie potrzeb klienta
    • Parametry oferty
  • Podejście do rozwoju indywidualnego: od kompensowania braków po rozwijanie talentów. Skoncentrowanie na kliencie w procesie Assessment i Development
  • Zagadnienia etyczne związane z procesem diagnostycznym

Pre-work:

  • Czym jest AC i DC
  • Definicja kompetencji
  • Etyka pracy asesorskiej

Metodyka:

  • Burza mózgów dotycząca metodologii
  • Ćwiczenie w układaniu etapów projektu
  • Ćwiczenie rozpoznania potrzeb klienta i kontraktowania prac
  • Obserwacja zachowań w roli asesora
  • Feedback trenera dotyczący zachowań uruchamianych w roli asesora

Moduł II. Budowanie modelu i profilu kompetencyjnego

  • Budowanie i wdrażanie modelu kompetencji w organizacji:
    • Etapy projektu i jego uczestnicy
    • Narzędzia i obszary pozyskiwania danych do budowy modelu
    • Walidacja modelu wśród pracowników
    • Praktyczne przykłady projektów budowania modeli w organizacjach
  • Tworzenie profilu kompetencji stanowiskowych:
    • Zasady budowania profilu
    • Metody pozyskiwania danych: wywiad standaryzowany, panel ekspercki, analiza dokumentów
  • Definiowanie kompetencji:
    • Wybór skali oceny
    • Definiowanie wskaźników behawioralnych kompetencji
    • Listy kompetencyjne
  • Kompetencje przyszłości:
    • Model VUCA i Megatrendy Naisbitta jako podstawa wnioskowania o kompetencjach przyszłości
    • Kultura i fazowy rozwój organizacji – kluczowe kompetencje organizacyjne na każdym z etapów rozwoju
  • Ćwiczenia rozwijające asesorskie kompetencje obserwacji

Pre-work:

  • Kompetencje przyszłości
  • Metody budowania modelu
  • Techniki w budowaniu profilu
  • Kultura i fazy rozwoju organizacji

Metodyka:

  • Grupowe opracowanie metodologii budowania modelu
  • Symulacja panelu eksperckiego
  • Ćwiczenia grupowe w definiowaniu kompetencji
  • Zbudowanie profilu kompetencji na egzamin
  • Obserwacja zachowań w roli asesora

Moduł III. Projektowanie zadań badawczych

  • Zadania badawcze stosowane w diagnozie kompetencji:
    • Przykłady różnych typów zadań
    • Zadania abstrakcyjne i zawodowe
    • Struktura zadań
  • Dobór zadań do profilu kompetencji:
    • Budowanie matrycy kompetencji i zadań
    • Projektowanie zadań ze względu na wskaźniki kompetencji
  • Źródła pozyskiwanych informacji do układania zadań zawodowych:
    • Tworzenie zadań zawodowych dopasowanych do kontekstu pracy i stanowiska
    • Zbieranie informacji potrzebnych do napisania zadania
  • Zaprojektowanie zadań na sesję egzaminacyjną:
    • Projektowanie wstępnej struktury zadania
    • Zasady projektowania zadań
    • Projektowanie arkuszy obserwacji i benchmarków
  • Harmonogramowanie sesji

Pre-work:

  • Typy zadań
  • Pisanie zadań

Metodyka:

  • Projektowanie i testowanie zadań rozgrzewkowych
  • Przegląd banku zadań
  • Grupowe projektowanie matrycy wstępnej na egzamin
  • Pisanie zadań w grupie

Moduł IV. Diagnoza kompetencji

  • Testowanie zadań:
    • Ewaluacja i modyfikowanie treści zadań
  • Rozwijanie kompetencji obserwacji:
    • Uważność i obserwacja
    • Sporządzanie notatek
    • Odczucia i refleksje gracza jako źródło danych
  • Diagnozowanie kompetencji:
    • Obserwacja wskaźników behawioralnych
    • Posługiwanie się arkuszami ocen i benchmarkami
    • Przyporządkowywanie zachowań do kompetencji
    • Rozróżnianie faktów od interpretacji i hipotez poznawczych
    • Etykietowanie, stygmatyzacja i korzystanie ze schematów poznawczych jako źródła błędów poznawczych
    • Wpływ wartości osobistych na formułowanie ocen
    • Ocena kompetencji na skali ilościowej
  • Dyskusja asesorów:
    • Taktyki prowadzenia dyskusji asesorów
    • Wpływ ról zespołowych na przebieg dyskusji i rzetelność diagnozy
  • Raportowanie:
    • Przegląd różnorodnych praktyk raportowania
    • Język raportowania
    • Pisanie próbek raportu indywidualnego
  • Testowanie zadań zaprojektowanych na sesję egzaminacyjną

Pre-work:

  • Język raportowania
  • Zasady diagnozy kompetencji

Metodyka:

  • Ćwiczenia w diagnozowaniu kompetencji
  • Feedback trenera dotyczący jakości notatek i diagnozowania kompetencji
  • Testowanie zadań na sesję superwizyjną
  • Przeprowadzenie dyskusji asesorów
  • Pisanie próbek raportu indywidualnego

Moduł V. Prowadzenie sesji DC i sesji informacji zwrotnych

  • Prowadzenie sesji:
    • Rola poznawania się i normowania zasad podczas rozpoczęcia sesji
    • Podział ról w zespole asesorskim podczas prowadzenia sesji
    • Zasady udzielania instrukcji do zadań
    • Administrowanie sesji
  • Trudne sytuacje podczas sesji:
    • Odpowiadanie na pytania i wątpliwości uczestników
    • Obserwacja uczestników o niskiej aktywności behawioralnej podczas sesji
    • Radzenie sobie z liderami nieformalnymi oraz zachowaniami agresywno-pasywnymi
  • Przygotowywanie i struktura feedbacku:
    • Analiza raportu pod kątem silnych stron oraz kompetencji rozwojowych uczestnika
    • Struktura feedbacku
    • Formułowanie strategii feedbacku dopasowanych do uczestnika
    • Feedback formalny a rozwojowy
    • Formułowanie ścieżek i form rozwoju
  • Kompetencje miękkie w feedbacku:
    • Coachingowe prowadzenie feedbacku
    • Udzielanie wsparcia i pozytywne programowanie na rozwój
    • Co robić, kiedy uczestnik nie akceptuje wniosków z DC

Pre-work:

  • Udzielanie instrukcji, intro do sesji
  • Podział ról w zespole asesorskim
  • Udzielanie feedbacku

Metodyka:

  • Ćwiczenia indywidualne w udzielaniu instrukcji do zadań
  • Grupowe projektowanie oraz testowanie intro do sesji
  • Ćwiczenia indywidualne w udzielaniu feedbacku

Moduł VI. Egzamin

Głównym celem egzaminu jest implementacja umiejętności asesorskich w realizację procesu DC. Sesja egzaminacyjna prowadzona jest przez grupę uczestników szkolenia w rolach asesorów oraz superwizowana przez trenerów EY AoB. Grupa osób badanych jest rekrutowana spośród osób chętnych do uczestniczenia w sesji (klienci zewnętrzni EY AoB, absolwenci studiów lub osoby pracujące na stanowiskach specjalistycznych i menedżerskich).

Sesja trwa 5 godzin. Uczestnicy Akademii przygotowują metodologię prowadzenia oraz dzielą się zadaniami asesorskimi w trakcie modułów II-V.

Egzamin rozwija następujące kompetencje asesorskie:

  • Przygotowanie i administracja sesji
  • Moderowanie sesji, udzielanie instrukcji do zadań
  • Obserwowanie, notowanie, zachowania asesorskie w trakcie sesji
  • Prowadzenie dyskusji asesorów
  • Tworzenie roboczych raportów indywidualnych
  • Udzielanie informacji zwrotnej indywidualnej

Feedback dla asesorów obejmuje:

  • Ocenę trafności doboru zadań badawczych
  • Podsumowanie silnych stron w prowadzeniu sesji przez grupę
  • Feedback dotyczący zachowania podczas sesji, trafności obserwacji, jakości notowania, sporządzenia raportów
  • Rekomendacje rozwojowe i podsumowanie mocnych stron każdego z asesorów w zakresie przekazywania informacji zwrotnej

Metodologia prowadzenia zajęć

Każdy z modułów jest poprzedzony pre-workiem. Pre-work służy wprowadzeniu do teorii praktykowanej na kolejnym module. Czas warsztatowy poświęcamy ćwiczeniom praktycznym, a nie formom wykładowym.

Decydując się zatem na udział w Akademii, wiesz, że będziesz wykonywać zadania pomiędzy zajęciami, które przygotują Cię merytorycznie na dany moduł oraz będą jego podsumowaniem. Pomiędzy modułami wprowadziliśmy również formułę zadań domowych. Wykonując je, przygotowujesz się jednocześnie do egzaminu z całą grupą asesorską.

W trakcie szkolenia wykorzystujemy następujące metody:

  • Praca w grupie dotycząca przygotowania lub wypracowywania rozwiązań metodologicznych
  • Zebranie wniosków po ćwiczeniach oraz podsumowywanie prac grupowych
  • Omówienie przykładowych case’ów i filmy instruktażowe
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe dotyczące np. diagnozy kompetencji, raportowania, przekazywania informacji zwrotnej

Maria Jamróz - certyfikowany Coach ICC (ICF) oraz certyfikowany Asesor EY Academy of Business. Prowadzi projekty rekrutacyjne dla organizacji, głównie z obszaru IT. W pracy trenerskiej i coachingowej stosuje różne specjalistyczne narzędzia.

Anetta Krukowska - od 1998 roku pracuje jako trenerka, konsultantka i coach w zakresie rekrutacji, szkoleń, ocen kompetencji, diagnozy organizacyjnej oraz interwencji w trudnych sytuacjach zespołowych. Od 2016 roku jest propagatorką nowego nurtu - wellness w biznesie.

Agnieszka Mayilov - przez 17 lat pracowała na stanowiskach kierowniczych i specjalistycznych (Rozwój, HR, Sprzedaż). Zajmowała się koordynowaniem pracy zespołu oraz współpracą z innymi działami biznesu w zakresie wspierania rozwoju pracowników.

Aneta Kolasińska - trenerka i certyfikowany Asesor EY Academy of Business od 2021 roku. Jako trener specjalizuje się w tematach z zakresu diagnozy kompetencji metodami Assessment i Development Center.

Akademia Asesora – certyfikacja EY Academy of Business (cena za wczesny zapis do 20 września 2024)

Cena obejmuje udział w sześciu modułach, w tym w sesji egzaminacyjnej (12 dni szkoleniowych)

Cena

6300 zł netto ( 7749 zł brutto )

Akademia Asesora – Płatność ratalna

Cena obejmuje udział w sześciu modułach, w tym w sesji egzaminacyjnej (12 dni szkoleniowych)

Cena

2 raty po 3650 zł netto ( 2 zł brutto )

Akademia Asesora – certyfikacja EY Academy of Business

Szkolenia dla Asesorów prowadzimy od 2006 roku.

W tym czasie program ewaluował do obecnej formuły, która łączy w sobie wiedzę i umiejętności potrzebne do realizowania projektów oceny kompetencji adekwatnie do oczekiwań biznesu, przy jednoczesnym budowaniu uważności na uczestników procesu i najwyższej dbałości o standardy etyczne.

Akademia Asesora jest programem certyfikującym obecnych lub przyszłych asesorów. W zależności od tego, z jakimi umiejętnościami uczestnik wchodzi w realizację warsztatów – może rozwijać zarówno bazową wiedzę i umiejętności, jak i bardziej zaawansowane kompetencje asesorskie, np. pisanie i testowanie zadań, moderowanie sesji diagnostycznej czy udzielanie feedbacku w sposób coachingowy.

Akademia składa się z sześciu 2-dniowych modułów. Zajęcia odbywają się raz – dwa razy w miesiącu, w formule stacjonarnej lub online. W przypadku opuszczenia jednego z modułów można uzupełnić go w innym terminie. Pomiędzy modułami uczestnicy są zaproszeni do pogłębiania swojej wiedzy on-line, dzielenia się doświadczeniami i przygotowywania do końcowej sesji egzaminacyjnej np. poprzez projektowanie i testowanie zadań. Akademia kończy się praktycznym egzaminem w postaci realizacji sesji Development Center. Certyfikacja jest wypadkową całości prac praktycznych.

W trakcie Akademii dodatkowo kładziemy akcent na pogłębianie samoświadomości własnych kompetencji asesorskich, na tworzenie relacji oraz branie na siebie odpowiedzialności za rolę w zespole asesorskim.

Szkolenie odpowiada następującym kompetencjom programu PARP „Akademia HR – czas na zmiany”:

  • Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy
  • Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
  • Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników (zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy)
Dla kogo?

Akademię Asesora kierujemy do pracowników działów personalnych, menedżerów pragnących rozwijać umiejętności diagnozy potencjału swoich ludzi, jak i osób zainteresowanych zmianą w życiu zawodowym i doświadczeniem w nowej roli.

Cele i korzyści

Akademia Asesora jest programem certyfikującym obecnych lub przyszłych asesorów. W zależności od tego, z jakimi umiejętnościami już wchodzisz w realizację warsztatów – możesz rozwijać zarówno bazową wiedzę i umiejętności, jak i bardziej zaawansowane kompetencje asesorskie, np. pisanie i testowanie zadań, moderowanie sesji diagnostycznej czy udzielanie feedbacku w sposób coachingowy.

Zaletą udziału w Akademii jest to, że:

  • Przechodzimy przez pełen proces projektowania sesji diagnostycznej z poziomu metodologicznego, jak i procesu grupowego
  • Każdy z modułów przygotowuje do realizacji sesji egzaminacyjnej
  • Grupa uczestników sama przygotowuje metodologię i przeprowadza pełną sesję Development Centre
  • Możesz się sprawdzić na bieżąco w roli asesorskiej — przy wsparciu grupy i pod czujnym okiem trenerów
  • W trakcie pracy grupowej sam doświadczasz różnych ról — moderowania, bycia graczem, bycia członkiem zespołu asesorskiego, uczestnikiem sesji i asesorem
  • Możesz otrzymać informację zwrotną od trenerów, jak i od grupy, która będzie cię wspierać w przyszłej roli asesora

Korzyści z udziału w Akademii:

  • Rozwiniesz wiedzę i umiejętności, które będą pozwalały Ci na realizowanie projektów oceny kompetencji adekwatnie do oczekiwań biznesu
  • Zadania praktyczne i egzamin pozwolą Ci na zdobycie umiejętności potrzebnych do samodzielnego zaprojektowania sesji, jej poprowadzenia i udzielenia informacji zwrotnej
  • Możesz otrzymać możliwość uczestnictwa w sesji DC lub AC prowadzonej przez wykwalifikowanych asesorów — w roli administratora lub asesora wspierającego
Szczegóły programu modułowego

Program „Akademia Asesora” składa się z 6 modułów:

  1. Wprowadzenie do programu (2 dni),
  2. Budowanie modelu i profilu kompetencyjnego (2 dni),
  3. Projektowanie zadań badawczych (2 dni),
  4. Diagnoza kompetencji (2 dni),
  5. Prowadzenie sesji DC i sesji informacji zwrotnych (2 dni),
  6. Egzamin (2 dni).

Moduł I. Wprowadzenie do programu

  • Idea i założenia metodologiczne Akademii Asesora
  • Integracja grupy
  • Proces projektowania i wdrażania ocen kompetencji:
    • Różnice pomiędzy Assessment a Development Centre
    • Projektowanie systemu oceny kompetencji – etapy projektu, dokumentacja projektowa
    • Grupa projektowa – skład, zadania i kompetencje członków projektu
    • Zasada triangulacji w projektowaniu sesji badawczej
  • Kompetencje w organizacji w systemach zarządzania personelem:
    • Czym jest kompetencja i jakie są jej praktyczne zastosowania
    • Ćwiczenia w obserwowaniu kompetencji
  • Kontraktowanie procesu z klientem wewnętrznym i zewnętrznym:
    • Rozpoznanie potrzeb klienta
    • Parametry oferty
  • Podejście do rozwoju indywidualnego: od kompensowania braków po rozwijanie talentów. Skoncentrowanie na kliencie w procesie Assessment i Development
  • Zagadnienia etyczne związane z procesem diagnostycznym

Pre-work:

  • Czym jest AC i DC
  • Definicja kompetencji
  • Etyka pracy asesorskiej

Metodyka:

  • Burza mózgów dotycząca metodologii
  • Ćwiczenie w układaniu etapów projektu
  • Ćwiczenie rozpoznania potrzeb klienta i kontraktowania prac
  • Obserwacja zachowań w roli asesora
  • Feedback trenera dotyczący zachowań uruchamianych w roli asesora

Moduł II. Budowanie modelu i profilu kompetencyjnego

  • Budowanie i wdrażanie modelu kompetencji w organizacji:
    • Etapy projektu i jego uczestnicy
    • Narzędzia i obszary pozyskiwania danych do budowy modelu
    • Walidacja modelu wśród pracowników
    • Praktyczne przykłady projektów budowania modeli w organizacjach
  • Tworzenie profilu kompetencji stanowiskowych:
    • Zasady budowania profilu
    • Metody pozyskiwania danych: wywiad standaryzowany, panel ekspercki, analiza dokumentów
  • Definiowanie kompetencji:
    • Wybór skali oceny
    • Definiowanie wskaźników behawioralnych kompetencji
    • Listy kompetencyjne
  • Kompetencje przyszłości:
    • Model VUCA i Megatrendy Naisbitta jako podstawa wnioskowania o kompetencjach przyszłości
    • Kultura i fazowy rozwój organizacji – kluczowe kompetencje organizacyjne na każdym z etapów rozwoju
  • Ćwiczenia rozwijające asesorskie kompetencje obserwacji

Pre-work:

  • Kompetencje przyszłości
  • Metody budowania modelu
  • Techniki w budowaniu profilu
  • Kultura i fazy rozwoju organizacji

Metodyka:

  • Grupowe opracowanie metodologii budowania modelu
  • Symulacja panelu eksperckiego
  • Ćwiczenia grupowe w definiowaniu kompetencji
  • Zbudowanie profilu kompetencji na egzamin
  • Obserwacja zachowań w roli asesora

Moduł III. Projektowanie zadań badawczych

  • Zadania badawcze stosowane w diagnozie kompetencji:
    • Przykłady różnych typów zadań
    • Zadania abstrakcyjne i zawodowe
    • Struktura zadań
  • Dobór zadań do profilu kompetencji:
    • Budowanie matrycy kompetencji i zadań
    • Projektowanie zadań ze względu na wskaźniki kompetencji
  • Źródła pozyskiwanych informacji do układania zadań zawodowych:
    • Tworzenie zadań zawodowych dopasowanych do kontekstu pracy i stanowiska
    • Zbieranie informacji potrzebnych do napisania zadania
  • Zaprojektowanie zadań na sesję egzaminacyjną:
    • Projektowanie wstępnej struktury zadania
    • Zasady projektowania zadań
    • Projektowanie arkuszy obserwacji i benchmarków
  • Harmonogramowanie sesji

Pre-work:

  • Typy zadań
  • Pisanie zadań

Metodyka:

  • Projektowanie i testowanie zadań rozgrzewkowych
  • Przegląd banku zadań
  • Grupowe projektowanie matrycy wstępnej na egzamin
  • Pisanie zadań w grupie

Moduł IV. Diagnoza kompetencji

  • Testowanie zadań:
    • Ewaluacja i modyfikowanie treści zadań
  • Rozwijanie kompetencji obserwacji:
    • Uważność i obserwacja
    • Sporządzanie notatek
    • Odczucia i refleksje gracza jako źródło danych
  • Diagnozowanie kompetencji:
    • Obserwacja wskaźników behawioralnych
    • Posługiwanie się arkuszami ocen i benchmarkami
    • Przyporządkowywanie zachowań do kompetencji
    • Rozróżnianie faktów od interpretacji i hipotez poznawczych
    • Etykietowanie, stygmatyzacja i korzystanie ze schematów poznawczych jako źródła błędów poznawczych
    • Wpływ wartości osobistych na formułowanie ocen
    • Ocena kompetencji na skali ilościowej
  • Dyskusja asesorów:
    • Taktyki prowadzenia dyskusji asesorów
    • Wpływ ról zespołowych na przebieg dyskusji i rzetelność diagnozy
  • Raportowanie:
    • Przegląd różnorodnych praktyk raportowania
    • Język raportowania
    • Pisanie próbek raportu indywidualnego
  • Testowanie zadań zaprojektowanych na sesję egzaminacyjną

Pre-work:

  • Język raportowania
  • Zasady diagnozy kompetencji

Metodyka:

  • Ćwiczenia w diagnozowaniu kompetencji
  • Feedback trenera dotyczący jakości notatek i diagnozowania kompetencji
  • Testowanie zadań na sesję superwizyjną
  • Przeprowadzenie dyskusji asesorów
  • Pisanie próbek raportu indywidualnego

Moduł V. Prowadzenie sesji DC i sesji informacji zwrotnych

  • Prowadzenie sesji:
    • Rola poznawania się i normowania zasad podczas rozpoczęcia sesji
    • Podział ról w zespole asesorskim podczas prowadzenia sesji
    • Zasady udzielania instrukcji do zadań
    • Administrowanie sesji
  • Trudne sytuacje podczas sesji:
    • Odpowiadanie na pytania i wątpliwości uczestników
    • Obserwacja uczestników o niskiej aktywności behawioralnej podczas sesji
    • Radzenie sobie z liderami nieformalnymi oraz zachowaniami agresywno-pasywnymi
  • Przygotowywanie i struktura feedbacku:
    • Analiza raportu pod kątem silnych stron oraz kompetencji rozwojowych uczestnika
    • Struktura feedbacku
    • Formułowanie strategii feedbacku dopasowanych do uczestnika
    • Feedback formalny a rozwojowy
    • Formułowanie ścieżek i form rozwoju
  • Kompetencje miękkie w feedbacku:
    • Coachingowe prowadzenie feedbacku
    • Udzielanie wsparcia i pozytywne programowanie na rozwój
    • Co robić, kiedy uczestnik nie akceptuje wniosków z DC

Pre-work:

  • Udzielanie instrukcji, intro do sesji
  • Podział ról w zespole asesorskim
  • Udzielanie feedbacku

Metodyka:

  • Ćwiczenia indywidualne w udzielaniu instrukcji do zadań
  • Grupowe projektowanie oraz testowanie intro do sesji
  • Ćwiczenia indywidualne w udzielaniu feedbacku

Moduł VI. Egzamin

Głównym celem egzaminu jest implementacja umiejętności asesorskich w realizację procesu DC. Sesja egzaminacyjna prowadzona jest przez grupę uczestników szkolenia w rolach asesorów oraz superwizowana przez trenerów EY AoB. Grupa osób badanych jest rekrutowana spośród osób chętnych do uczestniczenia w sesji (klienci zewnętrzni EY AoB, absolwenci studiów lub osoby pracujące na stanowiskach specjalistycznych i menedżerskich).

Sesja trwa 5 godzin. Uczestnicy Akademii przygotowują metodologię prowadzenia oraz dzielą się zadaniami asesorskimi w trakcie modułów II-V.

Egzamin rozwija następujące kompetencje asesorskie:

  • Przygotowanie i administracja sesji
  • Moderowanie sesji, udzielanie instrukcji do zadań
  • Obserwowanie, notowanie, zachowania asesorskie w trakcie sesji
  • Prowadzenie dyskusji asesorów
  • Tworzenie roboczych raportów indywidualnych
  • Udzielanie informacji zwrotnej indywidualnej

Feedback dla asesorów obejmuje:

  • Ocenę trafności doboru zadań badawczych
  • Podsumowanie silnych stron w prowadzeniu sesji przez grupę
  • Feedback dotyczący zachowania podczas sesji, trafności obserwacji, jakości notowania, sporządzenia raportów
  • Rekomendacje rozwojowe i podsumowanie mocnych stron każdego z asesorów w zakresie przekazywania informacji zwrotnej

Metodologia prowadzenia zajęć

Każdy z modułów jest poprzedzony pre-workiem. Pre-work służy wprowadzeniu do teorii praktykowanej na kolejnym module. Czas warsztatowy poświęcamy ćwiczeniom praktycznym, a nie formom wykładowym.

Decydując się zatem na udział w Akademii, wiesz, że będziesz wykonywać zadania pomiędzy zajęciami, które przygotują Cię merytorycznie na dany moduł oraz będą jego podsumowaniem. Pomiędzy modułami wprowadziliśmy również formułę zadań domowych. Wykonując je, przygotowujesz się jednocześnie do egzaminu z całą grupą asesorską.

W trakcie szkolenia wykorzystujemy następujące metody:

  • Praca w grupie dotycząca przygotowania lub wypracowywania rozwiązań metodologicznych
  • Zebranie wniosków po ćwiczeniach oraz podsumowywanie prac grupowych
  • Omówienie przykładowych case’ów i filmy instruktażowe
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe dotyczące np. diagnozy kompetencji, raportowania, przekazywania informacji zwrotnej

Cena

Możliwość uzyskania dofinansowania

7100 zł netto ( 8733 zł brutto ) - cena regularna

6300 zł netto ( 7749 zł brutto ) - cena za wczesny zapis do 20 września 2024

 

Płatność ratalna: 2 raty po 3650 zł netto (4489,50 zł brutto)

Lokalizacja

Warszawa

​Z możliwością zorganizowania w formule zamkniętej, w dowolnej lokalizacji*

Termin

Start nowej edycji:

24 października 2024

 

Terminy nowej edycji:

Moduł 1: 24-25 października 2024
Moduł 2: 7-8 listopada 2024
Moduł 3: 28-29 listopada 2024
Moduł 4: 12-13 grudnia 2024
Moduł 5: 16-17 stycznia 2025
Moduł 6: 30-31 stycznia 2025

 

Szkolenia w godzinach 9:00 – 16:30

Kontakt

Viktoria Karpenko

Koordynator kursu

  • +48 572 002 607
  • Viktoriya.Karpenko@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane