Akademia Asesora – certyfikacja EY Academy of Business

Akademia Asesora jest programem certyfikującym obecnych lub przyszłych asesorów. W zależności od tego, z jakimi umiejętnościami uczestnik wchodzi w realizację warsztatów – może rozwijać zarówno bazową wiedzę i umiejętności, jak i bardziej zaawansowane kompetencje asesorskie, np. pisanie i testowanie zadań, moderowanie sesji diagnostycznej, czy udzielanie feedbacku w sposób coachingowy.

Akademia składa się z sześciu 2-dniowych modułów. Zajęcia odbywają się raz – dwa razy w miesiącu, w formule stacjonarnej lub online. W przypadku opuszczenia jednego z modułów można uzupełnić go w innym terminie. Moduł kończy się zadaniem praktycznym, przygotowującym grupę do realizacji sesji egzaminacyjnej. Certyfikacja jest wypadkową całości prac praktycznych.

W trakcie szkolenia wykorzystujemy następujące metody:

  • wykład teoretyczny (20% czasu trwania szkolenia)
  • praca w grupie dotycząca przygotowania lub wypracowywania rozwiązań metodologicznych (25% czasu)
  • zebranie wniosków po ćwiczeniach oraz podsumowywanie prac grupowych (5% czasu)
  • omówienie przykładowych case’ów i filmy instruktażowe (5% czasu)
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe dotyczące np. diagnozy kompetencji, raportowania, przekazywania informacji zwrotnej (45% czasu)

Akademię Asesora kierujemy do pracowników działów personalnych, menedżerów pragnących rozwijać umiejętności diagnozy potencjału swoich ludzi, jak i osób zainteresowanych zmianą w życiu zawodowym i doświadczeniem w nowej roli.

Zaletą udziału w Akademii jest to, że:

  • przechodzimy przez pełen proces projektowania sesji diagnostycznej z poziomu metodologicznego, jak i grupowego
  • każdy z modułów przygotowuje do realizacji sesji egzaminacyjnej
  • grupa uczestników sama przygotowuje metodologię i przeprowadza pełną sesję Development Centre
  • możesz się sprawdzić na bieżąco w roli asesorskiej, przy wsparciu grupy i pod czujnym okiem trenerów
  • w trakcie pracy grupowej sam doświadczasz różnych ról – moderowania, bycia graczem, bycia członkiem zespołu asesorskiego, uczestnikiem sesji, i asesorem
  • możesz otrzymać informację zwrotną od trenerów, jak i od grupy, która będzie cię wspierać w przyszłej roli asesora

Korzyści z udziału w Akademii:

  • rozwiniesz wiedzę i umiejętności, które będą pozwalały ci na realizowanie projektów oceny kompetencji adekwatnie do oczekiwań biznesu
  • zadania praktyczne i egzamin pozwolą ci na zdobycie umiejętności potrzebnych do samodzielnego zaprojektowania sesji, jej poprowadzenia i udzielenia informacji zwrotnej
  • możesz otrzymać możliwość uczestnictwa w sesji DC lub AC, prowadzonej przez wykwalifikowanych asesorów, w roli administratora lub asesora wspierającego

Akademia Asesora – certyfikacja EY Academy of Business

  • Moduł I. Wprowadzenie do programu

    Termin

    • 24-25 marca 2022
    • Idea i założenia metodologiczne Akademii Asesora. Integracja grupy
    • Proces projektowania i wdrażania ocen kompetencji
    • Różnice pomiędzy Assessment a Development Centre
    • Projektowanie systemu oceny kompetencji – etapy projektu, dokumentacja projektowa
    • Grupa projektowa – skład, zadania i kompetencje członków projektu
    • Zasada triangulacji w projektowaniu sesji badawczej
    • Kompetencje w organizacji w systemach zarządzania personelem
      • Czym jest kompetencja i jakie są jej praktyczne zastosowania
      • Ćwiczenia w obserwowaniu kompetencji
      • Kultura i fazowy rozwój organizacji – kluczowe kompetencje organizacyjne na każdym z etapów rozwoju
    • Kontraktowanie procesu z klientem wewnętrznym i zewnętrznym
      • Rozpoznanie potrzeb klienta
      • Parametry oferty
    • Podejście do rozwoju indywidualnego: od kompensowania braków po rozwijanie talentów
    • Zagadnienia etyczne związane z procesem diagnostycznym

    Metodologia: wykład, ćwiczenie rozgrzewkowe, burza mózgów dotycząca metodologii, ćwiczenie w układaniu etapów projektu, ćwiczenie rozpoznania potrzeb klienta i kontraktowania prac, obserwacja zachowań w roli asesora, feedback trenera dotyczący zachowań uruchamianych w roli asesora.

  • Moduł II. Budowanie modelu i profilu kompetencyjnego

    Termin

    • 7-8 kwietnia 2022
    • Budowanie i wdrażanie modelu kompetencji w organizacji
      • Etapy projektu i jego uczestnicy
      • Narzędzia i obszary pozyskiwania danych do budowy modelu
      • Walidacja modelu wśród pracowników
      • Praktyczne przykłady projektów budowania modeli w organizacjach
    • Tworzenie profilu kompetencji stanowiskowych
      • Zasady budowania profilu
      • Analiza umiejscowienia stanowiska w strukturze
      • Metody pozyskiwania danych: wywiad standaryzowany, panel ekspercki, analiza dokumentów
    • Definiowanie kompetencji
      • Wybór skali oceny
      • Definiowanie wskaźników behawioralnych kompetencji
      • Listy kompetencyjne
    • Kompetencje przyszłości
      • Model VUCA i Megatrendy Naisbitta jako podstawa wnioskowania o kompetencjach przyszłości
      • Jakie kompetencje będą potrzebne menedżerom w przyszłości?
    • Optymalizacja procesu w zadaniach on-line
      • Przykładowe kompetencje i zadania, które możemy realizować w wersji on-line
      • Przykładowa gra on-line

    Metodologia: wykład, grupowe opracowanie metodologii budowania modelu, próbki wywiadów do budowy profilu, symulacja panelu eksperckiego, ćwiczenia grupowe w definiowaniu kompetencji, obserwacja zachowań w roli asesora, przedstawienie gry on-line.

  • Moduł III. Projektowanie zadań badawczych

    Termin

    • 21-22 kwietnia 2022
    • Zróżnicowanie metodologii w „centrum badania kompetencji”
      • Różnorodność typów zadań wykorzystywanych podczas AC/DC
      • Testy predyspozycji i próbki pracy stosowanie w AC i DC
      • Wywiad behawioralny
    • Zadania badawcze stosowane w diagnozie kompetencji
      • Przykłady różnych typów zadań – przegląd
      • Zadania abstrakcyjne i zawodowe – różnice, konsekwencje ich stosowania
      • Struktura zadań
    • Dobór zadań do profilu kompetencji
      • dobór typu zadania do profilu kompetencji – budowanie matrycy wstępnej
      • projektowanie zadań ze względu na wskaźniki kompetencji
      • twórcze techniki projektowania zadań a modyfikowanie zadań gotowyche
    • Źródła pozyskiwanych informacji do układania zadań zawodowych
      • Tworzenie zadań zawodowych dopasowanych do kontekstu pracy i stanowiska
      • Zbieranie informacji potrzebnych do napisania zadania
    • Rola Gracza
      • Zasady „gry”
      • Kto najlepiej sprawdza się w roli Gracza – wybór aktorów z zespołu asesorskiego
      • Informacje zwrotne pozyskiwane od Gracza
    • Zaprojektowanie zadań na sesję egzaminacyjną
      • Projektowanie wstępnej struktury (plot)
      • Zasady projektowania zadań: zasada realizmu, tożsamości, motywacji i komunikacji
      • Ilość i zakres informacji w opisie sytuacji (zasada ekonomii i wysycenia informacji)
      • Projektowanie arkuszy obserwacji i benchmarków
    • Testowanie zadań rozgrzewkowych
      • Zachowania moderatora oraz asesorów jako element zadania badawczego
      • Ewaluacja i modyfikowanie treści zadań

    Metodologia: wykład, grupowe opracowanie metodologii budowania modelu, próbki wywiadów do budowy profilu, symulacja panelu eksperckiego, ćwiczenia grupowe w definiowaniu kompetencji, obserwacja zachowań w roli asesora, przedstawienie gry on-line.

  • Moduł IV. Diagnoza kompetencji

    Termin

    • 12-13 maja 2022
    • Rozwijanie kompetencji obserwacji
      • Uważność i obserwacja
      • Testy predyspozycji i próbki pracy stosowanie w AC i DC
      • Sporządzanie notatek
      • Odczucia i refleksje gracza jako źródło danych o uczestniku
    • Diagnozowanie kompetencji
      • Obserwacja wskaźników behawioralnych
      • Posługiwanie się arkuszami ocen i benchmarkami
      • Przyporządkowywanie zachowań do kompetencji
      • Rozróżnianie faktów od interpretacji i hipotez poznawczych
      • Etykietowanie, stygmatyzacja i korzystanie ze schematów poznawczych jako źródła błędów poznawczych
      • Wpływ wartości osobistych na formułowanie ocen
      • Ocena kompetencji na skali ilościowej
    • Wash’up, czyli dyskusja asesorów
      • Taktyki prowadzenia dyskusji asesorów
      • Podział funkcji podczas dyskusji; wpływ ról zespołowych na przebieg wash’upu i rzetelność diagnozy
      • Grupowe podejmowanie decyzji: syndrom grupowego myślenia, polaryzacja, wywieranie wpływu, wypracowanie konsensusu
    • Raportowanie
      • Przegląd różnorodnych praktyk raportowania
      • Ustalanie wzorów raportów w zależności od celu procesu
      • Język raportowania
      • Pisanie próbek raportu indywidualnego
    • Testowanie zadań zaprojektowanych na sesję egzaminacyjną

    Metodologia: wykład, ćwiczenia w diagnozowaniu kompetencji, feedback trenera dotyczący jakości notatek i diagnozowania kompetencji, testowanie zadań na sesję superwizyjną, przeprowadzenie wash’upu i wash’upu od wash’upu, pisanie próbek raportu indywidualnego.

  • Moduł V. Prowadzenie sesji DC i sesji informacji zwrotnych

    Termin

    • 26-27 maja 2022
    • Harmonogramowanie sesji
      • Dbałość o utrzymanie dynamiki procesu oraz efektywność sesji
      • Harmonogramowanie sesji przez grupę
    • Testowanie zadań zaprojektowanych na sesję cd.
    • Prowadzenie sesji
      • Rola poznawania się i normowania zasad podczas rozpoczęcia sesji
      • Zaprojektowanie Intro do sesji
      • Podział ról w zespole asesorskim podczas prowadzenia sesji
      • Zasady i ćwiczenia w udzielania instrukcji do zadań
      • Administrowanie sesji, zabezpieczanie potrzebnych zasobów
      • Kontrola czasu
      • Formalne i nieformalne zachowania asesora
    • Trudne sytuacje podczas sesji
      • Odpowiadanie na pytania i wątpliwości uczestników
      • Obserwacja uczestników o niskiej aktywności behawioralnej podczas sesji
      • Radzenie sobie z liderami nieformalnymi sesji oraz zachowaniami agresywno-pasywnymi
    • Przygotowywanie i struktura feedbacku
      • Analiza raportu pod kątem silnych stron oraz kompetencji rozwojowych uczestnika
      • Przewidywanie gotowości uczestnika do rozwoju i zmiany
      • Struktura feedbacku
      • Formułowanie strategii feedbacku dopasowanych do uczestnika
      • Feedback formalny a rozwojowy
      • Formułowanie ścieżek i form rozwoju
    • Kompetencje miękkie w feedbacku
      • Budowanie kontaktu
      • Prowadzenie rozmowy z osobami o różnorodnych typach poznawczych
      • Udzielanie wsparcia i pozytywne programowanie na rozwój
      • Lęk przed konsekwencjami oceny
      • Co robić, kiedy uczestnik nie akceptuje wniosków z DC
  • Moduł VI. Egzamin

    Termin

    • 9-10 czerwca 2022

    Głównym celem egzaminu jest zastosowanie rozwijanej wiedzy i umiejętności asesorskich w trakcie faktycznego procesu DC. Sesja egzaminacyjna prowadzona jest przez grupę uczestników szkolenia w rolach asesorów oraz superwizowana przez trenerów EY Academy of Business. Grupa osób badanych jest rekrutowana spośród chętnych do uczestniczenia w sesji (klienci zewnętrzni EY Academy of Business, absolwenci studiów lub osoby pracujące na stanowiskach specjalistycznych i menedżerskich).

    Sesja trwa 5 godzin. Uczestnicy Akademii Asesora przygotowują metodologię prowadzenia oraz dzielą się zadaniami asesorskimi w trakcie modułów II-V. Częścią egzaminu jest również przeprowadzenie dyskusji asesorów i zebranie wniosków do raportów, utworzenie raportów roboczych dla uczestników sesji, a także udzielenie indywidualnych informacji zwrotnych.

    Egzamin jest prowadzony w parach asesorskich (każda para przygotowuje raport i feedback dla jednego – dwóch uczestników sesji).

    Egzamin rozwija następujące kompetencje asesorskie:

    • przygotowanie i administracja sesji
    • moderowanie sesji, udzielanie instrukcji do zadań
    • obserwowanie, notowanie, zachowania asesorskie w trakcie sesji
    • prowadzenie dyskusji asesorów
    • tworzenie roboczych raportów indywidualnych
    • udzielanie indywidualnej informacji zwrotnej

    Feedback dla asesorów obejmuje:

    • ocenę trafności doboru zadań badawczych
    • podsumowanie silnych stron w prowadzeniu sesji przez grupę
    • feedback dotyczący zachowania podczas sesji, trafności obserwacji, jakości notowania, sporządzenia raportów
    • rekomendacje rozwojowe i podsumowanie mocnych stron każdego z asesorów w zakresie przekazywania informacji zwrotnej
Akademia Asesora – certyfikacja EY Academy of Business

Akademia Asesora jest programem certyfikującym obecnych lub przyszłych asesorów. W zależności od tego, z jakimi umiejętnościami uczestnik wchodzi w realizację warsztatów – może rozwijać zarówno bazową wiedzę i umiejętności, jak i bardziej zaawansowane kompetencje asesorskie, np. pisanie i testowanie zadań, moderowanie sesji diagnostycznej, czy udzielanie feedbacku w sposób coachingowy.

Akademia składa się z sześciu 2-dniowych modułów. Zajęcia odbywają się raz – dwa razy w miesiącu, w formule stacjonarnej lub online. W przypadku opuszczenia jednego z modułów można uzupełnić go w innym terminie. Moduł kończy się zadaniem praktycznym, przygotowującym grupę do realizacji sesji egzaminacyjnej. Certyfikacja jest wypadkową całości prac praktycznych.

W trakcie szkolenia wykorzystujemy następujące metody:

  • wykład teoretyczny (20% czasu trwania szkolenia)
  • praca w grupie dotycząca przygotowania lub wypracowywania rozwiązań metodologicznych (25% czasu)
  • zebranie wniosków po ćwiczeniach oraz podsumowywanie prac grupowych (5% czasu)
  • omówienie przykładowych case’ów i filmy instruktażowe (5% czasu)
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe dotyczące np. diagnozy kompetencji, raportowania, przekazywania informacji zwrotnej (45% czasu)
Dla kogo

Akademię Asesora kierujemy do pracowników działów personalnych, menedżerów pragnących rozwijać umiejętności diagnozy potencjału swoich ludzi, jak i osób zainteresowanych zmianą w życiu zawodowym i doświadczeniem w nowej roli.

Cele i korzyści

Zaletą udziału w Akademii jest to, że:

  • przechodzimy przez pełen proces projektowania sesji diagnostycznej z poziomu metodologicznego, jak i grupowego
  • każdy z modułów przygotowuje do realizacji sesji egzaminacyjnej
  • grupa uczestników sama przygotowuje metodologię i przeprowadza pełną sesję Development Centre
  • możesz się sprawdzić na bieżąco w roli asesorskiej, przy wsparciu grupy i pod czujnym okiem trenerów
  • w trakcie pracy grupowej sam doświadczasz różnych ról – moderowania, bycia graczem, bycia członkiem zespołu asesorskiego, uczestnikiem sesji, i asesorem
  • możesz otrzymać informację zwrotną od trenerów, jak i od grupy, która będzie cię wspierać w przyszłej roli asesora

Korzyści z udziału w Akademii:

  • rozwiniesz wiedzę i umiejętności, które będą pozwalały ci na realizowanie projektów oceny kompetencji adekwatnie do oczekiwań biznesu
  • zadania praktyczne i egzamin pozwolą ci na zdobycie umiejętności potrzebnych do samodzielnego zaprojektowania sesji, jej poprowadzenia i udzielenia informacji zwrotnej
  • możesz otrzymać możliwość uczestnictwa w sesji DC lub AC, prowadzonej przez wykwalifikowanych asesorów, w roli administratora lub asesora wspierającego

Cena

7100 zł netto (+23% VAT)

Lokalizacja

Online

Warszawa

Termin

24-25 marca 2022

7-8 kwietnia 2022

21-22 kwietnia 2022

12-13 maja 2022

26-27 maja 2022

9-10 czerwca 2022

Kontakt

Renata Michalak

  • +48 508 018 460
  • renata.michalak@pl.ey.com