Budowanie zaangażowania
Zadbaj o ludzi, zadbaj o siebie i o członków swojego zespołu – naucz się budować zaangażowanie. Bez tego osiąganie celów, zwłaszcza w trudnych czasach, może okazać się niemożliwe. Badania pokazują, że firmy, których pracownicy są zaangażowani osiągają lepsze wyniki i są lepiej oceniane przez klientów.
- Liderów zespołów
- Osób chcących zwiększyć efektywność podlegających im zespołów
- Menedżerów zainteresowanych psychologią zarządzania
Cel szkolenia:
- Zwiększenie umiejętności budowania potencjału zespołu
- Rozwój umiejętności doskonalenia i profesjonalizacji kapitału ludzkiego
Korzyści ze szkolenia:
- Zdobycie wiedzy w zakresie skutecznego kierowania, wzmacniania i motywowania zespołu
- Poznanie zasad motywowania zespołu w sytuacji kryzysowej
- Przyswojenie scenariuszy rozwiązywania konfliktów w zespole
- Doskonalenie indywidualnego podejścia w zarządzaniu poszczególnymi członkami zespołu
Budowanie celów zespołu w procesie motywowania i zwiększania zaangażowania
- Cele osobiste a cele zespołu- podobieństwa, różnice, sprzężenia zwrotne, znaczenie korelacji
- Zarządzanie przez cele jako skuteczna forma realizacji zadań powierzonych zespołowi
- Budowanie i formowanie zespołów w oparciu o nakreślone cele
Ćwiczenia:
Przedstawienie zespołowi zarysu nowego przedsięwzięcia z zachowaniem zasad motywowania i budowania korzystnego klimatu wokół jego realizacji. Dyskusja nad kwestiami problemowymi.
Nowoczesne techniki zarządzania zespołem
- Zarządzanie godnościowe w organizacji (motywowanie w oparciu o wartości i korzyści)
- Turkusowe zarządzanie (turkusowa struktura organizacji, drużyny akcyjne, turkusowa kultura jakości)
- Zarządzanie międzygeneracyjne (efektywność zespołów mieszanych: pokolenia X, Y, Z)
- Zarządzanie zespołami w obszarze pracy zdalnej
- Relacje przełożony-podwładny w budowaniu skuteczności działania
- Tworzenie przyjaznej, proefektywnościowej atmosfery w zespole
Ćwiczenia:
Praktyczne ćwiczenia profilowania zadań i aktywności, zależnie od profilów kompetencyjnych członków zespołu wraz z omówieniem osiągniętych rezultatów.
Narzędzia motywowania zespołów
- Rodzaje i modele skutecznego motywowania (Piramida Maslowa, Model Herzberga, motywatory niematerialne)
- Wytyczanie ścieżek rozwoju zawodowego pracowników jako element budowania zaangażowania
- Współmotywowanie członków zespołów jako klucz do budowania współodpowiedzialności
Ćwiczenia:
Przeprowadzenie rozmowy motywującej z członkiem zespołu. Analiza mocnych i słabych stron.
Rola przywódcy w podnoszeniu poziomu zaangażowania i motywacji w zespole
Podstawowe umiejętności menedżerskie w kierowaniu zespołami (zarządzanie w oparciu o wartości, zarządzanie różnorodnością i synergią).
- Udział zarządzających w rozwoju osobistym podwładnych
- Rozwiązywanie konfliktów w zespole
- Działania menedżerskie nastawione na budowanie zaangażowania
- Narzędzia budowania zaangażowania
- Mierniki poziomu zaangażowania w zespole
Radosław Jacek Miler - doświadczony doradca biznesowy, coach i trener (ponad 600 dni szkoleniowych i doradczych). W pracy szkoleniowej i doradczej stawia na wymiar praktyczny i bezpośredni kontakt z uczestnikami, często wykorzystując jako narzędzia kamerę i mikrofon.