Komunikacja nastawiona na współpracę indywidualną i zespołową – EY Academy of Business

Komunikacja nastawiona na współpracę indywidualną i zespołową

Szkolenie służy rozwijaniu świadomości skutecznych strategii porozumiewania się w relacjach indywidualnych i zespołowych. Osiągamy to poprzez praktykowanie udzielania informacji zwrotnych do koordynowania współpracy oraz stosowanie metod pozytywnej perswazji.

Ćwiczymy także rozpoznawanie i dopasowanie komunikacji do preferowanych ról społecznych. Budujemy zrozumienie dla zasad współpracy w zespole, a to służy podniesieniu efektywności zespołu poprzez skuteczną komunikację menedżera i zespołu.

Wszystko to praktykujemy na realnych przykładach, studiach przypadku i symulacjach sytuacji z pracy zespołowej.

Dla pracowników, menedżerów, którzy pragną wykształcić, polepszyć swe umiejętności komunikowania się z innymi. Szkolenia z komunikacji interpersonalnej kierujemy również do tych osób, które chcą wykorzystać w sposób świadomy umiejętności komunikacyjne do budowania współpracy z innymi, indywidulanie i w pracy zespołu. Szkolenie polecane również dla pracowników startupów.

Cele:

  • Rozwijanie świadomości strategicznych metod porozumiewania się
  • Praktyczne wykorzystanie informacji zwrotnej do koordynowania współpracy
  • Rozpoznawanie i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w porozumiewaniu się
  • Świadome wykorzystanie różnych form perswazji w komunikacji indywidualnej i zespołowej
  • Świadomość preferowanych ról społecznych i dopasowanie komunikacji i współpracy zgodnie z rolami społecznymi
  • Zrozumienie zasad komunikacji i współpracy w zespole
  • Budowanie efektywności zespołu poprzez efektywną komunikację menedżera i zespołu

Korzyści:

Uczestnicy po szkoleniu będą:

  • Wiedzieli, na jakie elementy zwrócić uwagę podczas komunikacji z innymi
  • Umieli stosować najważniejsze techniki komunikacyjne
  • Wiedzieli, na czym polega współpraca w zespole
  • Umieli stosować rozwiązania trudnych sytuacji w oparciu o współpracę
  • Potrafili dopasować styl komunikacji do ról i preferencji w zespole

1. Efektywne porozumiewanie się nastawione na współpracę: warunki i zasady

  • Warunki efektywnego porozumiewania się, usprawnianie formy i treści komunikatu
  • Elementy wiedzy o komunikacji językowej: cel, struktura, środki, adresat
  • Metoda ramowania komunikatów zgodnie z ich celem perswazyjnym
  • Określenie pozytywnych wzorców porozumiewania się w grupie

2. Udzielanie informacji zwrotnej i koordynowanie współpracy

  • Cztery główne formy przekazywania informacji zwrotnych
  • Metoda SPINKA: przekazywanie niewygodnych/trudnych informacji zwrotnych
  • Narzędzia udzielania informacji zwrotnych: informacja, opinia, ocena
  • Kształcenie umiejętności oddzielania informacji od oceny
  • Koordynowanie współpracy poprzez efektywne przekazywanie informacji zwrotnych

3. Rozwiązywanie trudnych/konfliktowych sytuacji we współpracy w grupie

  • Inteligencja emocjonalna w rozwiązywaniu problemów w porozumiewaniu się: 7 wzorców trudnego zachowania i sposoby radzenia sobie z nimi
  • Identyfikacja typu konfliktu (Koło Konfliktu) a sposoby rozwiązywania go
  • Metody rozwiązywania trudnych/konfliktowych sytuacji: negocjacje, perswazja, zjednywanie

4. Zasady kształtowania strategii porozumiewania się z różnymi podmiotami

  • Zasady świadomego wpływania na przebieg procesu porozumiewania się
  • Różnicowanie stylu i rejestru językowego w komunikacji z różnymi podmiotami
  • Reguły perswazji a dobór strategii i form komunikacji werbalnej
  • Strategia kształtowania trafnego komunikatu: kto, co, kiedy, jak, dlaczego, gdzie?

5. Skuteczne porozumiewanie się a podział ról w zespole

  • Role w zespole wg M. Belbina: kwestionariusz preferowanych ról zespołowych
  • Kierowanie zespołem zgodnie z preferowanymi rolami; budowanie efektywności zespołu na podstawie preferencji w zakresie adekwatnych działań i funkcji
  • Ćwiczenie: symulacja współpracy w zespole na bazie ról zespołowych

6. Efektywna komunikacja w organizacji pracy zespołu

  • Wprowadzanie zasad organizacyjnych w zespole
  • Zespół jako katalizator a ograniczenia myślenia grupowego
  • Monitorowanie procesu działań zespołowych: systematyzacja cyklu uczenia się i poszukiwania nowych rozwiązań w pracy zespołu
  • Praktyka kierowania procesem grupowym: ćwiczenia symulacyjne

7. Budowanie długofalowej efektywności zespołu

  • Zaangażowanie pracownika w proces definiowania i dopasowania celów operacyjnych
  • Role menedżera wobec podwładnych: lider / nadzorca / coach
  • Wzorce porozumiewania się lidera i zespołu podnoszące efektywność współpracy
  • Menedżer jako coach: rozwijanie indywidualnych umiejętności komunikacyjnych pracowników poprzez modelowanie zachowań menedżera

dr hab. Adam Skibiński - konsultant i trener EY Academy of Business. Psycholog i stypendysta Fulbrighta. Posiada praktyczną wiedzę psychologiczną i bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla biznesu w dziedzinie efektywnej komunikacji, psychologii negocjacji i sprzedaży.

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów

Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy — przekazywania wiedzy na przykładach z życia:

Komunikacja nastawiona na współpracę indywidualną i zespołową

Cena

2090 zł netto ( 2571 zł brutto )

Komunikacja nastawiona na współpracę indywidualną i zespołową

Szkolenie służy rozwijaniu świadomości skutecznych strategii porozumiewania się w relacjach indywidualnych i zespołowych. Osiągamy to poprzez praktykowanie udzielania informacji zwrotnych do koordynowania współpracy oraz stosowanie metod pozytywnej perswazji.

Ćwiczymy także rozpoznawanie i dopasowanie komunikacji do preferowanych ról społecznych. Budujemy zrozumienie dla zasad współpracy w zespole, a to służy podniesieniu efektywności zespołu poprzez skuteczną komunikację menedżera i zespołu.

Wszystko to praktykujemy na realnych przykładach, studiach przypadku i symulacjach sytuacji z pracy zespołowej.

Dla kogo?

Dla pracowników, menedżerów, którzy pragną wykształcić, polepszyć swe umiejętności komunikowania się z innymi. Szkolenia z komunikacji interpersonalnej kierujemy również do tych osób, które chcą wykorzystać w sposób świadomy umiejętności komunikacyjne do budowania współpracy z innymi, indywidulanie i w pracy zespołu. Szkolenie polecane również dla pracowników startupów.

Cele i korzyści

Cele:

  • Rozwijanie świadomości strategicznych metod porozumiewania się
  • Praktyczne wykorzystanie informacji zwrotnej do koordynowania współpracy
  • Rozpoznawanie i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w porozumiewaniu się
  • Świadome wykorzystanie różnych form perswazji w komunikacji indywidualnej i zespołowej
  • Świadomość preferowanych ról społecznych i dopasowanie komunikacji i współpracy zgodnie z rolami społecznymi
  • Zrozumienie zasad komunikacji i współpracy w zespole
  • Budowanie efektywności zespołu poprzez efektywną komunikację menedżera i zespołu

Korzyści:

Uczestnicy po szkoleniu będą:

  • Wiedzieli, na jakie elementy zwrócić uwagę podczas komunikacji z innymi
  • Umieli stosować najważniejsze techniki komunikacyjne
  • Wiedzieli, na czym polega współpraca w zespole
  • Umieli stosować rozwiązania trudnych sytuacji w oparciu o współpracę
  • Potrafili dopasować styl komunikacji do ról i preferencji w zespole
Program

1. Efektywne porozumiewanie się nastawione na współpracę: warunki i zasady

  • Warunki efektywnego porozumiewania się, usprawnianie formy i treści komunikatu
  • Elementy wiedzy o komunikacji językowej: cel, struktura, środki, adresat
  • Metoda ramowania komunikatów zgodnie z ich celem perswazyjnym
  • Określenie pozytywnych wzorców porozumiewania się w grupie

2. Udzielanie informacji zwrotnej i koordynowanie współpracy

  • Cztery główne formy przekazywania informacji zwrotnych
  • Metoda SPINKA: przekazywanie niewygodnych/trudnych informacji zwrotnych
  • Narzędzia udzielania informacji zwrotnych: informacja, opinia, ocena
  • Kształcenie umiejętności oddzielania informacji od oceny
  • Koordynowanie współpracy poprzez efektywne przekazywanie informacji zwrotnych

3. Rozwiązywanie trudnych/konfliktowych sytuacji we współpracy w grupie

  • Inteligencja emocjonalna w rozwiązywaniu problemów w porozumiewaniu się: 7 wzorców trudnego zachowania i sposoby radzenia sobie z nimi
  • Identyfikacja typu konfliktu (Koło Konfliktu) a sposoby rozwiązywania go
  • Metody rozwiązywania trudnych/konfliktowych sytuacji: negocjacje, perswazja, zjednywanie

4. Zasady kształtowania strategii porozumiewania się z różnymi podmiotami

  • Zasady świadomego wpływania na przebieg procesu porozumiewania się
  • Różnicowanie stylu i rejestru językowego w komunikacji z różnymi podmiotami
  • Reguły perswazji a dobór strategii i form komunikacji werbalnej
  • Strategia kształtowania trafnego komunikatu: kto, co, kiedy, jak, dlaczego, gdzie?

5. Skuteczne porozumiewanie się a podział ról w zespole

  • Role w zespole wg M. Belbina: kwestionariusz preferowanych ról zespołowych
  • Kierowanie zespołem zgodnie z preferowanymi rolami; budowanie efektywności zespołu na podstawie preferencji w zakresie adekwatnych działań i funkcji
  • Ćwiczenie: symulacja współpracy w zespole na bazie ról zespołowych

6. Efektywna komunikacja w organizacji pracy zespołu

  • Wprowadzanie zasad organizacyjnych w zespole
  • Zespół jako katalizator a ograniczenia myślenia grupowego
  • Monitorowanie procesu działań zespołowych: systematyzacja cyklu uczenia się i poszukiwania nowych rozwiązań w pracy zespołu
  • Praktyka kierowania procesem grupowym: ćwiczenia symulacyjne

7. Budowanie długofalowej efektywności zespołu

  • Zaangażowanie pracownika w proces definiowania i dopasowania celów operacyjnych
  • Role menedżera wobec podwładnych: lider / nadzorca / coach
  • Wzorce porozumiewania się lidera i zespołu podnoszące efektywność współpracy
  • Menedżer jako coach: rozwijanie indywidualnych umiejętności komunikacyjnych pracowników poprzez modelowanie zachowań menedżera
Szczegóły programu modułowego

Cena

2090 zł netto ( 2571 zł brutto )

Lokalizacja

Warszawa

Termin

3-4 października 2024

Kontakt

Adrianna Sykucka

Koordynator kursu

  • +48 519 511 447
  • adrianna.sykucka@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Sylwia Kacprzak

  • +48 508 018 327
  • sylwia.kacprzak@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane