Menedżer przyszłości: diagnoza kompetencji, warsztaty samorozwoju
Development Centre, feedback 360, konsultacje indywidualne
Weź udział i sprawdź posiadane przez siebie kompetencje. Zdobądź certyfikat potwierdzający Twoje kompetencje przyszłości.
Z jakimi wyzwaniami związanymi ze zmianami globalnymi, zmianami rynku oraz zmianą świadomości i oczekiwań pracowników zetknie się menedżer przyszłości? Jakie kompetencje będzie musiał uruchomić, aby zarządzić potencjałem swoim i swoich ludzi, a także biznesowym środowiskiem?
Na te pytania i potrzeby odpowiada ten warsztat. Jest on unikalny na polskim rynku, łącząc myślenie kategoriami kompetencji przyszłości z możliwością sprawdzenia siebie w nowej roli, odpowiadającej przyszłym potrzebom.
Na podstawie koncepcji VUCA i megatrendów Johna Naisbitta prowadzimy sondaż opinii dotyczący kompetencji menedżerów w nowej rzeczywistości. Z dotychczas uzyskanych wypowiedzi zdefiniowaliśmy kilka kluczowych kompetencji, które możesz rozwijać poprzez uczestnictwo w warsztacie.
Warsztat adresujemy do:
- obecnych i przyszłych menedżerów, którzy chcą sprawdzić swoje kompetencje, nauczyć się nowych trendów i określić swoją ścieżkę rozwojową
- do menedżerów, którzy chcą sprostać wymaganiom nowej rzeczywistości biznesowej
W trakcie warsztatu:
- dowiesz się, jakie obecnie kompetencje uruchamiasz i jaki jest twój potencjał kompetencyjny do pełnienia roli menedżerskiej
- będziesz mógł sprawdzić się w licznych zadaniach razem z grupą innych menedżerów
- sam ocenisz swój potencjał i obierzesz kierunek dalszego rozwoju zarządczego
- zdobędziesz wiedzę na temat kompetencji przyszłości i tego, jak je uruchamiać
- otrzymasz certyfikat, poświadczający twoje przygotowanie do pełnienia funkcji menedżerskiej w rzeczywistości VUCA
- otrzymasz informacje zwrotne od kręgu osób biorących udział w sesji i od trenerów na temat uruchamianych przez ciebie zachowań i potencjalnych zmian, które możesz wdrożyć
- w ciągu 2,5 dnia zdobędziesz wiedzę na temat samego siebie, której nie da ci żaden test!
Warsztat łączy w sobie metodologię:
- development centre
- feedbacku 360
- szkolenia
- coachingu
Poza 6 kompetencjami menedżerskimi przyszłości, o których celowo nie piszemy w programie, będziemy rozwijać w trakcie warsztatu twoje następujące kompetencje:
- orientacja na zadania i konsekwencja w działaniu
- samoświadomość i inteligencja emocjonalna
- odporność na stres, wyzwania i ekspozycję społeczną
- udzielanie informacji zwrotnej
Zakres warsztatu
Dzień 1
- Kompetencje menedżerów przyszłości – przygotowanie
- Integracja zespołu – ćwiczenia grupowe
- Zadania zespołowe i indywidualne, mające na celu zbadanie 3 kompetencji przyszłości
- Feedback po każdym z zadań, otrzymany od uczestników i trenerów
- Samoocena kompetencji i wskazania rozwojowe
- Sesja pytań coachingowych dla każdego uczestnika
- Wykład podsumowujący
Dzień 2
- Ćwiczenia rozgrzewkowe
- Zadania zespołowe i indywidualne, mające na celu zbadanie 3 kolejnych kompetencji przyszłości
- Feedback po każdym z zadań, otrzymany od uczestników i trenerów
- Samoocena kompetencji i wskazania rozwojowe
- Sesja pytań coachingowych dla każdego uczestnika
- Wykład podsumowujący
- Zamknięcie procesu grupowego
Dzień 3
- Informacja zwrotna podsumowująca od trenera
- Określenie kierunków dalszego rozwoju w formie coachingowej
- Podsumowanie talentów
- Zebranie subiektywnych opinii uczestników dotyczących talentów i wskazówek rozwojowych
Forma prowadzenia zajęć
Szkolenie odbędzie się w formie Devolpment Centre. Uczestnicy będą obserwowani przez dwóch asesorów.
Zajęcia mają bardzo intensywną formę. Poza wstępem dotyczącym kompetencji menedżerskich, badanych w danym dniu, oraz ćwiczeniami integrującymi grupę i podsumowaniem dnia – całość warsztatu jest prowadzona zadaniowo. Każda z osób realizuje szereg ćwiczeń i zadań o charakterze indywidualnym, pisemnym i grupowym, które stanowią bazę do wnioskowania na temat uruchamianych kompetencji. Jest to więc ćwiczenie w polu.
Po każdym z zadań otrzymujesz informacje zwrotną, która pozwoli ci na wprowadzenie zmian w kolejnych zadaniach. Będziesz mógł ćwiczyć zmianę tu i teraz.
Będziesz mógł też udzielić innym osobom informacji zwrotnej, dotyczącej ich zachowań, dzięki czemu uczysz się umiejętności obserwowania i udzielania informacji zwrotnej.
Zaprosimy cię również do refleksji na temat własnych kompetencji, twoich emocji i motywów działania. Postawimy ci pytanie, na które możesz poszukać inspirujących odpowiedzi, zmieniających twój punkt widzenia na podjęte decyzje i działania.
Na koniec otrzymasz całościowe podsumowanie kompetencji, które uruchamiałeś, a w formie pisemnej certyfikat poświadczający twoją gotowość na nową rzeczywistość menedżerską.
Poza 6 kompetencjami menedżerskimi przyszłości, o których celowo nie piszemy w programie, będziemy rozwijać w trakcie warsztatu twoje następujące kompetencje:
- orientacja na zadania i konsekwencja w działaniu
- samoświadomość i inteligencja emocjonalna
- odporność na stres, wyzwania i ekspozycję społeczną
- udzielanie informacji zwrotnej
Wisława Grabarczyk-Kostka - prowadzi szkolenia, wykłady i treningi z całego obszaru psychologii biznesu i rozwoju osobistego, jak również działania integracyjne dla zespołów będących w budowie lub w konflikcie.
Agnieszka Krukowska - posiada doświadczenie w opracowywaniu metod weryfikacji kompetencji oraz prowadzeniu analiz potencjału w procesach rekrutacji i rozwoju zawodowym. Współprojektowała modele kompetencyjne oraz narzędzia rozwoju kompetencji.