Creative writing w biznesie
Jak atrakcyjnie pisać i jak skutecznie docierać do odbiorców? Jak pisać z myślą o konkretnych celach komunikacji? Na tym szkoleniu pracujemy z tekstami w formie warsztatowej. Ćwiczymy najlepsze praktyki pracy z tekstem i poznajemy najskuteczniejsze sposoby docierania z właściwie sformułowanym komunikatem do Twoich odbiorców.
Dla osób zajmujących się komunikacją w firmach – zarówno wewnętrzną, jak i zewnętrzną, ale także dla każdego, kto chce wzmocnić swoje kompetencje językowe.
Celem warsztatu jest:
- Podniesienie językowej i komunikacyjnej kompetencji
- Praca z tekstem, która ma podnieść wzrost kompetencji i wyjście poza utarte ścieżki komunikacyjne
- Poznanie skutecznych sposobów pracy z tekstem
Korzyści z warsztatu:
- Poprawa komunikatywności i atrakcyjności tekstów oraz ich skuteczności w docieraniu do odbiorców
- Zwiększenie świadomości językowej
- Budowanie kultury komunikacyjnej firmy
Moduł I — Z czego składa się dobrze napisany tekst
- Dlaczego najważniejsza jest informacja
- Rola tytułu i pierwszego akapitu
- Zasady pisania zgodnie z piramidą wartości
- Warsztat praktyczny tworzenia tytułów i informacji: siła dotarcia
Moduł II — Odbiorca
- Jak określić i wyróżnić swoje grupy odbiorcze
- Jak w praktyce pisać pod konkretnego odbiorcę
- Metody poznania potrzeb odbiorców
- Warsztat praktyczny: komunikat pod odpowiednie grupy odbiorcze
Moduł III — Jak pisać językiem korzyści
- Określenie tematu, celu oraz efektu, który chcemy uzyskać
- Specyfika tekstu w zależności od przeznaczenia
- Formatowanie wypowiedzi pod grupy odbiorców
- Czym jest magia pierwszego zdania
- Metoda pytań do tekstu
Moduł IV — Warsztat praktyczny tworzenia tekstów
- Warsztat praktyczny tworzenia różnego typu komunikatów
- Praca z tekstem – język korzyści a cele komunikacji i potrzeby odbiorców
Moduł V — Język i styl
- Kluczowe elementy tekstu a styl
- Jak uzyskać efekt autentyczności
- Na czym polega dobre redagowanie
- Myśl, jak czytelnik, czyli jak pisać jaśniej, krócej i ciekawiej
Katarzyna Buszkowska - przez ponad 20 lat związana z mediami i dziennikarstwem informacyjnym. Była dziennikarką agencyjną, wydawcą w telewizji, zarządzała ponad 200-osobowym zespołem jako redaktor naczelna PAP oraz zespołem Radia Zet jako szefowa Działu Informacji.