Creative writing w biznesie – EY Academy of Business

Creative writing w biznesie

Jak atrakcyjnie pisać i jak skutecznie docierać do odbiorców? Jak pisać z myślą o konkretnych celach komunikacji? Na tym szkoleniu poznasz najlepsze praktyki pracy z tekstem i najskuteczniejsze sposoby docierania z właściwie sformułowanym komunikatem do Twoich odbiorców. Poznasz również praktyczne zastosowanie narzędzi do tworzenia komunikatów w biznesie, które przekładają się na autentyczne zaangażowanie odbiorców.

Dla osób zajmujących się komunikacja w firmach – zarówno wewnętrzną, jak i zewnętrzną, ale także dla każdego, kto chce wzmocnić swoje kompetencje językowe.

Celem warsztatu jest:

  • podniesienie językowej i komunikacyjnej kompetencji i sprawności uczestników w korespondencji firmowej, pisaniu oficjalnych pism i przegląd firmowych standardów w tej dziedzinie;
  • wsparcie komunikacyjne dla pracowników dotyczące usprawnienia językowych procedur w komunikacji elektronicznej i tradycyjnej;
  • budowanie empatii i wskazywanie na konieczność rehumanizacji w kontaktach z klientami.

Korzyści z warsztatu:

  • wprowadzenie do codziennej praktyki tekstów poprawnych pod względem języka, struktury i kompozycji;
  • poprawa komunikatywności i atrakcyjności tekstów oraz ich skuteczności;
  • zwiększenie świadomości językowej uczestników warsztatów;
  • wypracowanie wysokich standardów pisemnej komunikacji;
  • budowanie kultury komunikacyjnej firmy.

Moduł I — Z czego składa się dobrze napisany tekst

  • Dlaczego najważniejsza jest informacja
  • Rola tytułu i pierwszego akapitu
  • Zasady pisania zgodnie z piramidą wartości
  • Kiedy przydaje się konspekt i zasady jego tworzenia
  • Warsztat praktyczny tworzenia tytułów i informacji

Moduł II — Odbiorca

  • Jak określić i wyróżnić swoje grupy odbiorcze
  • Jak w praktyce pisać pod konkretnego odbiorcę
  • Metody poznania potrzeb odbiorców
  • Warsztat praktyczny: komunikat pod odpowiednie grupy odbiorcze

Moduł III — Jak pisać językiem korzyści

  • Określenie tematu, celu oraz efektu, który chcemy uzyskać
  • Specyfika tekstu w zależności od przeznaczenia
  • Formatowanie wypowiedzi pod grupy odbiorców
  • Czym jest magia pierwszego zdania
  • Metoda pytań do tekstu

Moduł IV — Warsztat praktyczny tworzenia tekstów

  • Warsztat praktyczny tworzenia różnego typu komunikatów
  • Praca z tekstem – język korzyści a cele komunikacji i potrzeby odbiorców

Moduł V — Język i styl

  • Kluczowe elementy tekstu a styl
  • Jak uzyskać efekt autentyczności
  • Na czym polega dobre redagowanie
  • Jak unikać banału oraz tłumaczenia nieznane przez nieznane
  • Myśl jak czytelnik, czyli jak pisać jaśniej, krócej i ciekawiej

Katarzyna Buszkowska - przez ponad 20 lat związana z mediami i dziennikarstwem informacyjnym. Była dziennikarką agencyjną, wydawcą w telewizji, zarządzała ponad 200-osobowym zespołem jako redaktor naczelna PAP oraz zespołem Radia Zet jako szefowa Działu Informacji.

Creative writing w biznesie

Jak atrakcyjnie pisać i jak skutecznie docierać do odbiorców? Jak pisać z myślą o konkretnych celach komunikacji? Na tym szkoleniu poznasz najlepsze praktyki pracy z tekstem i najskuteczniejsze sposoby docierania z właściwie sformułowanym komunikatem do Twoich odbiorców. Poznasz również praktyczne zastosowanie narzędzi do tworzenia komunikatów w biznesie, które przekładają się na autentyczne zaangażowanie odbiorców.

Dla kogo?

Dla osób zajmujących się komunikacja w firmach – zarówno wewnętrzną, jak i zewnętrzną, ale także dla każdego, kto chce wzmocnić swoje kompetencje językowe.

Cele i korzyści

Celem warsztatu jest:

  • podniesienie językowej i komunikacyjnej kompetencji i sprawności uczestników w korespondencji firmowej, pisaniu oficjalnych pism i przegląd firmowych standardów w tej dziedzinie;
  • wsparcie komunikacyjne dla pracowników dotyczące usprawnienia językowych procedur w komunikacji elektronicznej i tradycyjnej;
  • budowanie empatii i wskazywanie na konieczność rehumanizacji w kontaktach z klientami.

Korzyści z warsztatu:

  • wprowadzenie do codziennej praktyki tekstów poprawnych pod względem języka, struktury i kompozycji;
  • poprawa komunikatywności i atrakcyjności tekstów oraz ich skuteczności;
  • zwiększenie świadomości językowej uczestników warsztatów;
  • wypracowanie wysokich standardów pisemnej komunikacji;
  • budowanie kultury komunikacyjnej firmy.
Program

Moduł I — Z czego składa się dobrze napisany tekst

  • Dlaczego najważniejsza jest informacja
  • Rola tytułu i pierwszego akapitu
  • Zasady pisania zgodnie z piramidą wartości
  • Kiedy przydaje się konspekt i zasady jego tworzenia
  • Warsztat praktyczny tworzenia tytułów i informacji

Moduł II — Odbiorca

  • Jak określić i wyróżnić swoje grupy odbiorcze
  • Jak w praktyce pisać pod konkretnego odbiorcę
  • Metody poznania potrzeb odbiorców
  • Warsztat praktyczny: komunikat pod odpowiednie grupy odbiorcze

Moduł III — Jak pisać językiem korzyści

  • Określenie tematu, celu oraz efektu, który chcemy uzyskać
  • Specyfika tekstu w zależności od przeznaczenia
  • Formatowanie wypowiedzi pod grupy odbiorców
  • Czym jest magia pierwszego zdania
  • Metoda pytań do tekstu

Moduł IV — Warsztat praktyczny tworzenia tekstów

  • Warsztat praktyczny tworzenia różnego typu komunikatów
  • Praca z tekstem – język korzyści a cele komunikacji i potrzeby odbiorców

Moduł V — Język i styl

  • Kluczowe elementy tekstu a styl
  • Jak uzyskać efekt autentyczności
  • Na czym polega dobre redagowanie
  • Jak unikać banału oraz tłumaczenia nieznane przez nieznane
  • Myśl jak czytelnik, czyli jak pisać jaśniej, krócej i ciekawiej
Szczegóły programu modułowego

Cena

2000 zł netto

Lokalizacja

Online

Warszawa

Termin

14-15 grudnia 2022

 

Szkolenie w godzinach 9.00-15.30

Kontakt

Adrianna Sykucka

Koordynator kursu

  • +48 519 511 447
  • adrianna.sykucka@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Tomasz Jakubiak

  • +48 517 882 361
  • tomasz.jakubiak@pl.ey.com