Negocjacje z pracownikami – negocjacje warunków zatrudnienia – EY Academy of Business

Negocjacje z pracownikami – negocjacje warunków zatrudnienia

Czy wszyscy liderzy są dobrymi negocjatorami? Nie, a ponadto wielu z nich uważa, że negocjacje potrzebne są osobom będącym na pierwszej linii: sprzedawcom czy zakupowcom.

Negocjacje to sztuka, umiejętność, która umożliwia menedżerom wykorzystywanie wszystkich dostępnych potencjałów – zarówno organizacji, jak i pracowników. To właśnie w drodze negocjacji ustalane są wszystkie działania i uzgadniane sposoby realizacji celów. W świecie coraz bardziej złożonych organizacji i przedsięwzięć cechy tradycyjnie kojarzone ze skutecznością przywódczą okazują się być niewystarczające.

Sprawność w negocjowaniu rozwiązywania konfliktów, codzienne negocjowanie celów i zadań, czy wreszcie negocjowanie alokacji i wykorzystywania coraz szczuplejszych zasobów odgrywa w sukcesie menedżera wiodącą rolę.

Dla menedżerów, liderów, którzy chcą:
  • zwiększyć swoje kompetencje w negocjacjach warunków zatrudnienia z pracownikami,
  • przygotować się do rozmów z pracownikami na temat wysokości wynagrodzenia i innych warunków umowy o pracę,
  • praktycznych umiejętności zastosowania BATNA w rozmowach z pracownikami,
  • nauczyć się technik radzenia sobie z oporem, szantażem i emocjami.
  • uczestniczą w prowadzeniu startupów.

Korzyści z udziału dla Uczestników:

  • poszerzenie rozumienia koncepcji negocjacyjnych;
  • przećwiczenie najważniejszych procesów negocjacyjnych wewnątrz organizacji takich jak m.in. negocjację sposobu realizacji zadań czy negocjowanie warunków zatrudnienia i odejścia pracownika z firmy;
  • poznanie sposobów radzenia sobie z trudnymi partnerami negocjacyjnymi;
  • przygotowanie do znajdowania i negocjowania rozwiązań sytuacji konfliktowych;
  • sprawdzenie swojego przygotowania do prowadzenia trudnych emocjonalnie negocjacji z podwładnymi i przełożonymi.

Co wyróżnia nasz szkolenie?

  • Interaktywny charakter zajęć skupiony na poznawaniu i ćwiczeniu;
  • zestaw zagadnień przygotowujący menedżera do świadomego wykorzystywania negocjacji w codziennej praktyce;
  • indywidualne podejście do różnych doświadczeń;
  • natychmiastowa „aplikowalność”: każda z poznanych technik może zostać bez zwłoki wdrożona do praktyki menedżerskiej.

Najważniejszym pytaniem nie jest to, czy negocjujesz, ale jak dobrze to robisz.

W codziennej pracy lidera umiejętność negocjowania ma kluczowe znaczenie dla każdego zadania realizowanego zespołowo i indywidualnie. Umiejętności negocjacyjne decydują o skuteczności podczas codziennego wyznaczania zadań, śledzenia ich realizacji i rozliczania wyników nie tylko z pracownikami, ale także z przełożonymi i kolegami menedżerami. O rozmowach rocznych nie wspominając. Sprawność negocjacyjna wewnątrz organizacji to nie tylko korzyść dla jej poszczególnych członków, to także, a może przede wszystkim, korzyść dla całej organizacji. Klarowne stawianie celów, jasne formułowanie oczekiwań, wymiana ważnych dla stron świadczeń wspiera wspólne dążenie do celu i realizację biznesowych zamierzeń.

Ten program w kompaktowej formie przygotowuje liderów do świadomego wykorzystywania umiejętności negocjacyjnych wewnątrz organizacji, zarówno w relacjach z podwładnymi jak i przełożonymi.

  1. Negocjacje z klientami i wewnątrz organizacji
  • Czy negocjacje dotyczą tylko warunków handlowych?
  • Interakcje w miejscu pracy regulowane przy pomocy negocjacji
  • Czym wymieniają się przełożeni i podwładni w celu osiągnięcia porozumienia?
  • Parametry negocjacji menedżerskich i ich miejsce praktyce przywództwa
  1. Negocjacje jako metoda stawiania celów
  • Czy cele organizacji można negocjować?
  • W jaki sposób z celu działalności wywodzą się cele pionów, działów, komórek i poszczególnych pracowników
  • Które elementy celów podlegają negocjacjom, a które pozostają niezmienne
  • Co można poddać wymianie w trakcie negocjowania celu i warunków jego realizacji
  • Wynegocjowane warunki realizacji celu jako ważny element motywujący i sprawdzający
  1. Negocjacje jako podstawa delegowania zadań
  • Dlaczego delegowanie zadań jest tak trudne i tak potrzebne?
  • Jakich zadań nie można delegować
  • Dlaczego pracownicy najczęściej negocjują z menedżerem ograniczenie zakresu delegowanego zadania
  • 80% zastrzeżeń pracownika można przewidzieć wcześniej, czyli jak przygotować się do negocjowania w sprawie delegowania zadań
  1. Negocjacje jako metoda eliminowania nieefektywnych postaw pracowniczych
  • Skąd biorą się działania i postawy utrudniające realizację zadań
  • Menedżer jako osoba, która odpowiada za przekazywanie i wyjaśnianie podwładnym celów organizacji
  • Reagowanie na niewłaściwe zachowania i wyrażanie krytyki
  • Ustalanie w drodze negocjacji sposobów pożądanego działania, wspierającego realizację celów organizacji przy zachowaniu podmiotowości pracownika
  1. Negocjacje w praktyce rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy
  • Czy menedżer powinien unikać konfliktów?
  • Korzyści i ryzyka wynikające z konfliktów
  • Menedżer jako negocjator i mediator w sytuacjach konfliktów pracowniczych
  • Jak wynegocjować ze stronami konfliktu warunki zadowalające dla stron
  1. Negocjowanie oczekiwań płacowych podwładnych
  • Czy przy oczekiwaniach płacowych zawsze chodzi o pieniądze?
  • Sytuacje w których pracownicy zwykle oczekują zmiany wynagrodzenia
  • Inne sposoby zapewnienia organizacji tych samych lub większych korzyści BEZ zmiany wynagrodzenia
  • jakich argumentów używają strony w trakcie negocjacji płacowych i dlaczego są one zwykle nieskuteczne
  1. Negocjacje z trudnymi osobami
  • Co sprawia, że niektórzy są „trudni” we współpracy?
  • Jak sprawić, aby negocjowanie warunków współpracy pozostało konstruktywnym procesem układania relacji
  • Jakich działań i reakcji unikać, aby nie eskalować konfliktu
  • Techniki manipulacyjne jakich najczęściej używają „trudni” partnerzy
  • Jak reagować na próby szantażu?
  1. Negocjowanie warunków zatrudnienia oraz warunków zakończenia współpracy
  • Zatrudnianie i zwalnianie to sytuacje o dużym ładunku emocjonalnym – jak sprawić, aby emocję nie wpływały na realizację celu
  • Co menedżer może poddawać wymianie w tych sytuacjach?
  • Przebieg negocjacji z kandydatem w procesie zatrudniania
  • Najczęściej popełniane błędy przy negocjowaniu warunków zakończenia współpracy

Piotr Durawa - specjalizuje się w doradztwie w zakresie efektywnego zarządzania i szkoleniach umiejętności kierowniczych, takich jak: przywództwo, zarządzanie przez cele, komunikacja, coaching, a także szkoleniach z zakresu negocjacji i technik sprzedaży/zakupów.

Negocjacje z pracownikami – negocjacje warunków zatrudnienia

Cena

2850 zł netto ( 3506 zł brutto )

Negocjacje z pracownikami – negocjacje warunków zatrudnienia

Czy wszyscy liderzy są dobrymi negocjatorami? Nie, a ponadto wielu z nich uważa, że negocjacje potrzebne są osobom będącym na pierwszej linii: sprzedawcom czy zakupowcom.

Negocjacje to sztuka, umiejętność, która umożliwia menedżerom wykorzystywanie wszystkich dostępnych potencjałów – zarówno organizacji, jak i pracowników. To właśnie w drodze negocjacji ustalane są wszystkie działania i uzgadniane sposoby realizacji celów. W świecie coraz bardziej złożonych organizacji i przedsięwzięć cechy tradycyjnie kojarzone ze skutecznością przywódczą okazują się być niewystarczające.

Sprawność w negocjowaniu rozwiązywania konfliktów, codzienne negocjowanie celów i zadań, czy wreszcie negocjowanie alokacji i wykorzystywania coraz szczuplejszych zasobów odgrywa w sukcesie menedżera wiodącą rolę.

Dla kogo?

Dla menedżerów, liderów, którzy chcą:
  • zwiększyć swoje kompetencje w negocjacjach warunków zatrudnienia z pracownikami,
  • przygotować się do rozmów z pracownikami na temat wysokości wynagrodzenia i innych warunków umowy o pracę,
  • praktycznych umiejętności zastosowania BATNA w rozmowach z pracownikami,
  • nauczyć się technik radzenia sobie z oporem, szantażem i emocjami.
  • uczestniczą w prowadzeniu startupów.
Cele i korzyści

Korzyści z udziału dla Uczestników:

  • poszerzenie rozumienia koncepcji negocjacyjnych;
  • przećwiczenie najważniejszych procesów negocjacyjnych wewnątrz organizacji takich jak m.in. negocjację sposobu realizacji zadań czy negocjowanie warunków zatrudnienia i odejścia pracownika z firmy;
  • poznanie sposobów radzenia sobie z trudnymi partnerami negocjacyjnymi;
  • przygotowanie do znajdowania i negocjowania rozwiązań sytuacji konfliktowych;
  • sprawdzenie swojego przygotowania do prowadzenia trudnych emocjonalnie negocjacji z podwładnymi i przełożonymi.

Co wyróżnia nasz szkolenie?

  • Interaktywny charakter zajęć skupiony na poznawaniu i ćwiczeniu;
  • zestaw zagadnień przygotowujący menedżera do świadomego wykorzystywania negocjacji w codziennej praktyce;
  • indywidualne podejście do różnych doświadczeń;
  • natychmiastowa „aplikowalność”: każda z poznanych technik może zostać bez zwłoki wdrożona do praktyki menedżerskiej.
Program

Najważniejszym pytaniem nie jest to, czy negocjujesz, ale jak dobrze to robisz.

W codziennej pracy lidera umiejętność negocjowania ma kluczowe znaczenie dla każdego zadania realizowanego zespołowo i indywidualnie. Umiejętności negocjacyjne decydują o skuteczności podczas codziennego wyznaczania zadań, śledzenia ich realizacji i rozliczania wyników nie tylko z pracownikami, ale także z przełożonymi i kolegami menedżerami. O rozmowach rocznych nie wspominając. Sprawność negocjacyjna wewnątrz organizacji to nie tylko korzyść dla jej poszczególnych członków, to także, a może przede wszystkim, korzyść dla całej organizacji. Klarowne stawianie celów, jasne formułowanie oczekiwań, wymiana ważnych dla stron świadczeń wspiera wspólne dążenie do celu i realizację biznesowych zamierzeń.

Ten program w kompaktowej formie przygotowuje liderów do świadomego wykorzystywania umiejętności negocjacyjnych wewnątrz organizacji, zarówno w relacjach z podwładnymi jak i przełożonymi.

  1. Negocjacje z klientami i wewnątrz organizacji
  • Czy negocjacje dotyczą tylko warunków handlowych?
  • Interakcje w miejscu pracy regulowane przy pomocy negocjacji
  • Czym wymieniają się przełożeni i podwładni w celu osiągnięcia porozumienia?
  • Parametry negocjacji menedżerskich i ich miejsce praktyce przywództwa
  1. Negocjacje jako metoda stawiania celów
  • Czy cele organizacji można negocjować?
  • W jaki sposób z celu działalności wywodzą się cele pionów, działów, komórek i poszczególnych pracowników
  • Które elementy celów podlegają negocjacjom, a które pozostają niezmienne
  • Co można poddać wymianie w trakcie negocjowania celu i warunków jego realizacji
  • Wynegocjowane warunki realizacji celu jako ważny element motywujący i sprawdzający
  1. Negocjacje jako podstawa delegowania zadań
  • Dlaczego delegowanie zadań jest tak trudne i tak potrzebne?
  • Jakich zadań nie można delegować
  • Dlaczego pracownicy najczęściej negocjują z menedżerem ograniczenie zakresu delegowanego zadania
  • 80% zastrzeżeń pracownika można przewidzieć wcześniej, czyli jak przygotować się do negocjowania w sprawie delegowania zadań
  1. Negocjacje jako metoda eliminowania nieefektywnych postaw pracowniczych
  • Skąd biorą się działania i postawy utrudniające realizację zadań
  • Menedżer jako osoba, która odpowiada za przekazywanie i wyjaśnianie podwładnym celów organizacji
  • Reagowanie na niewłaściwe zachowania i wyrażanie krytyki
  • Ustalanie w drodze negocjacji sposobów pożądanego działania, wspierającego realizację celów organizacji przy zachowaniu podmiotowości pracownika
  1. Negocjacje w praktyce rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy
  • Czy menedżer powinien unikać konfliktów?
  • Korzyści i ryzyka wynikające z konfliktów
  • Menedżer jako negocjator i mediator w sytuacjach konfliktów pracowniczych
  • Jak wynegocjować ze stronami konfliktu warunki zadowalające dla stron
  1. Negocjowanie oczekiwań płacowych podwładnych
  • Czy przy oczekiwaniach płacowych zawsze chodzi o pieniądze?
  • Sytuacje w których pracownicy zwykle oczekują zmiany wynagrodzenia
  • Inne sposoby zapewnienia organizacji tych samych lub większych korzyści BEZ zmiany wynagrodzenia
  • jakich argumentów używają strony w trakcie negocjacji płacowych i dlaczego są one zwykle nieskuteczne
  1. Negocjacje z trudnymi osobami
  • Co sprawia, że niektórzy są „trudni” we współpracy?
  • Jak sprawić, aby negocjowanie warunków współpracy pozostało konstruktywnym procesem układania relacji
  • Jakich działań i reakcji unikać, aby nie eskalować konfliktu
  • Techniki manipulacyjne jakich najczęściej używają „trudni” partnerzy
  • Jak reagować na próby szantażu?
  1. Negocjowanie warunków zatrudnienia oraz warunków zakończenia współpracy
  • Zatrudnianie i zwalnianie to sytuacje o dużym ładunku emocjonalnym – jak sprawić, aby emocję nie wpływały na realizację celu
  • Co menedżer może poddawać wymianie w tych sytuacjach?
  • Przebieg negocjacji z kandydatem w procesie zatrudniania
  • Najczęściej popełniane błędy przy negocjowaniu warunków zakończenia współpracy

Cena

Możliwość uzyskania dofinansowania

2850 zł netto ( 3506 zł brutto )

Lokalizacja

Warszawa

​Z możliwością zorganizowania w formule zamkniętej, w dowolnej lokalizacji*

Termin

8-9 października 2024

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • Zuzanna.Stepien@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Sylwia Kacprzak

  • +48 508 018 327
  • sylwia.kacprzak@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane