Feedback – jak skutecznie udzielać informacji zwrotnej pracownikom?
Feedback, zwłaszcza ten konstruktywny, to coś, czego nie należy się obawiać, a wręcz przeciwnie — należy traktować jako prezent, bo jest niezwykle cennym i skutecznym narzędziem wspierającym rozwój pracowników.
W trakcie warsztatów będziecie mieli okazję poznać i przećwiczyć różne metody udzielania feedbacku. Odniesiemy się również do wyzwań, jakie mogą Was spotkać w trakcie udzielania informacji zwrotnej i wypracujemy sposoby na pokonanie najtrudniejszych z nich.
Szkolenie składa się z 3 modułów. Rekomendujemy udział w całym programie.
Istnieje możliwość zapisu na wybrane zajęcia.
Szkolenie kierujemy do menedżerów oraz pracowników, którzy pragną wykształcić i polepszyć swoje umiejętności udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej, a także prowadzić właściwie dopasowane i skuteczne rozmowy feedbackowe.
- Poznasz i przećwiczysz różne modele udzielania feedbacku, dzięki czemu będziesz mógł prowadzić właściwie dopasowane i skuteczne rozmowy feedbackowe
- Nauczysz się udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej, która ma wspierać rozwój pożądanych kompetencji
- Poznasz konkretne narzędzia, które będziesz mógł wykorzystać, aby radzić sobie z sytuacjami trudnymi podczas rozmowy
- Dowiesz się, jak przyjmować informację zwrotną i co z nią zrobić dalej, aby służyła Twojemu rozwojowi
- Zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci na świadome wspieranie kultury feedbacku w swojej organizacji
Moduł 1. Feedback jako kluczowe narzędzie rozwoju
Feedback jako prezent — co zrobić, aby był trafiony i cieszył?
- Cechy konstruktywnego feedbacku — odczarowujemy feedback
- Główne zasady udzielania feedbacku
- Rodzaje feedbacku: wzmacniający vs korygujący
- Rola menedżera/lidera w kształtowaniu kultury feedbacku
Główne powody, dla których ludzie obawiają się feedbacku i czy faktycznie jest czego się bać?
- Dysonans poznawczy — zmiana autopercepcji w celu urealnienia samooceny
- Główne triggery blokujące otwartość na feedback: trigger prawdy, trigger relacji, trigger tożsamości
- Mindset asekuracyjny vs GROW
- Okno Johari — to, co jest, a czego nie widzimy vs to, co widzą inni, a dla nas jest niewidoczne — budowanie samoświadomości jako sposób na wzrost inteligencji emocjonalnej
Korzyści z udzielania feedbacku dla:
- Pracownika
- Menedżera
- Organizacji
Moduł 2. Jak skutecznie udzielać feedbacku? - workshop
Feedback szyty na miarę — jak dostosować informację zwrotną do różnych typów osobowości
- 4 typy rozmówców — osobowości według C. G. Junga
- W jaki sposób udzielać feedbacku każdemu z typów osobowości
- W jaki sposób nie udzielać feedbacku poszczególnym typom osobowości
Który model udzielania feedbacku wybrać? – przegląd modeli i ćwiczenia praktyczne
- Model „kanapki”
- Model „feedback WRAP”
- NVC (Nonviolent Communication)
Feedback i co dalej? Jak produktywnie wykorzystać otrzymany feedback
- Feedforward jako kontynuacja feedbacku — Marshall Goldsmith
- Indywidualny plan rozwoju
Umiejętność udzielania wzmacniającego feedbacku
- Karty KUDO
- Algorytm PUMA
- Umiejętne przyjmowanie komplementów — to też sztuka!
Moduł 3. Sytuacje trudne podczas udzielania informacji zwrotnej - workshop
- Emocjonalne reakcje na konstruktywny korygujący feedback — model SARA(H)
- Coachingowy sposób reakcji na postawę defensywną podczas przyjmowania feedbacku — model HEAR
- Strefa kontroli, wpływu, poza wpływem — jak nie brać feedbacku za bardzo do siebie
- Jak radzić sobie z trudnymi reakcjami na feedback, np. płacz, atak personalny oraz inne (zebrane na początku szkolenia od uczestników)
Anna Selwakowska-Domańska - praktyk biznesu z ponad 19-letnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołami. Akredytowany facylitator międzynarodowego programu wykorzystującego zwinność i metodyki Agile w zarządzaniu organizacją oraz potencjałem ludzkim.