Feedback - jak skutecznie udzielać informacji zwrotnej pracownikom? – EY Academy of Business

Feedback – jak skutecznie udzielać informacji zwrotnej pracownikom?

Feedback, zwłaszcza ten konstruktywny, to coś, czego nie należy się obawiać, a wręcz przeciwnie — należy traktować jako prezent, bo jest niezwykle cennym i skutecznym narzędziem wspierającym rozwój pracowników.

W trakcie warsztatów będziecie mieli okazję poznać i przećwiczyć różne metody udzielania feedbacku. Odniesiemy się również do wyzwań, jakie mogą Was spotkać w trakcie udzielania informacji zwrotnej i wypracujemy sposoby na pokonanie najtrudniejszych z nich.

Szkolenie kierujemy do menedżerów oraz pracowników, którzy pragną wykształcić i polepszyć swoje umiejętności udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej, a także prowadzić właściwie dopasowane i skuteczne rozmowy feedbackowe.

  • Poznasz i przećwiczysz różne modele udzielania feedbacku, dzięki czemu będziesz mógł prowadzić właściwie dopasowane i skuteczne rozmowy feedbackowe
  • Nauczysz się udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej, która ma wspierać rozwój pożądanych kompetencji
  • Poznasz konkretne narzędzia, które będziesz mógł wykorzystać, aby radzić sobie z sytuacjami trudnymi podczas rozmowy
  • Dowiesz się, jak przyjmować informację zwrotną i co z nią zrobić dalej, aby służyła Twojemu rozwojowi
  • Zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci na świadome wspieranie kultury feedbacku w swojej organizacji

Feedback jako prezent — co zrobić, aby był trafiony i cieszył?

  • Cechy konstruktywnego feedbacku — odczarowujemy feedback
  • Główne zasady udzielania feedbacku
  • Rodzaje feedbacku: wzmacniający vs korygujący
  • Rola menedżera/lidera w kształtowaniu kultury feedbacku

Główne powody, dla których ludzie obawiają się feedbacku – czy faktycznie jest czego się bać?

  • Dysonans poznawczy — zmiana autopercepcji w celu urealnienia samooceny
  • Główne triggery blokujące otwartość na feedback: trigger prawdy, trigger relacji, trigger tożsamości
  • Okno Johari – spojrzenie na siebie z nowej, nieznanej strony

Korzyści z udzielania feedbacku dla:

  • Pracownika
  • Menedżera
  • Organizacji

Feedback szyty na miarę — jak dostosować informację zwrotną do różnych typów osobowości.

  • 4 typy rozmówców — osobowości według C. G. Junga
  • W jaki sposób udzielać feedbacku każdemu z typów osobowości
  • W jaki sposób nie udzielać feedbacku poszczególnym typom osobowości

Przegląd modeli i ćwiczenia praktyczne – który model udzielania feedbacku wybrać?

  • Model „kanapki” tzw. „sandwich feedback”
  • Model SBI
  • Model SPINKA
  • Model FUKO
  • Model zwinnego (agilowego) udzielania informacji zwrotnej — „feedback WRAP”
  • NVC (Nonviolent Communication) Marshalla Rosenberga

Feedback i co dalej – jak produktywnie wykorzystać otrzymany feedback?

  • Feedback vs Feedforward — Marshall Goldsmith
  • Indywidualny plan rozwoju, czyli jak produktywnie i rozwojowo wykorzystać otrzymany feedback

Umiejętność udzielania wzmacniającego feedbacku

  • Karty KUDO — jak doceniać pracownika w spersonalizowany sposób
  • Algorytm PUMA – udzielanie wzmacniającej informacji zwrotnej, która nie jest manipulacją
  • Umiejętne przyjmowanie komplementów — to też sztuka!

Wyzwania podczas udzielania informacji zwrotnej 

  • Emocjonalne reakcje na konstruktywny korygujący feedback — model SARA(H)
  • Coachingowy sposób reakcji na postawę defensywną podczas przyjmowania feedbacku — model HEAR
  • Strefa kontroli, wpływu, poza wpływem — jak nie brać feedbacku za bardzo do siebie
  • Jak radzić sobie z trudnymi reakcjami na feedback, np. płacz, atak personalny oraz inne (zebrane na początku szkolenia od uczestników)

Anna Selwakowska-Domańska - praktyk biznesu z ponad 19-letnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołami. Akredytowany facylitator międzynarodowego programu wykorzystującego zwinność i metodyki Agile w zarządzaniu organizacją oraz potencjałem ludzkim.

Feedback - jak skutecznie udzielać informacji zwrotnej pracownikom?

Cena

2400 zł netto ( 2952 zł brutto )

Feedback – jak skutecznie udzielać informacji zwrotnej pracownikom?

Feedback, zwłaszcza ten konstruktywny, to coś, czego nie należy się obawiać, a wręcz przeciwnie — należy traktować jako prezent, bo jest niezwykle cennym i skutecznym narzędziem wspierającym rozwój pracowników.

W trakcie warsztatów będziecie mieli okazję poznać i przećwiczyć różne metody udzielania feedbacku. Odniesiemy się również do wyzwań, jakie mogą Was spotkać w trakcie udzielania informacji zwrotnej i wypracujemy sposoby na pokonanie najtrudniejszych z nich.

Dla kogo?

Szkolenie kierujemy do menedżerów oraz pracowników, którzy pragną wykształcić i polepszyć swoje umiejętności udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej, a także prowadzić właściwie dopasowane i skuteczne rozmowy feedbackowe.

Cele i korzyści

  • Poznasz i przećwiczysz różne modele udzielania feedbacku, dzięki czemu będziesz mógł prowadzić właściwie dopasowane i skuteczne rozmowy feedbackowe
  • Nauczysz się udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej, która ma wspierać rozwój pożądanych kompetencji
  • Poznasz konkretne narzędzia, które będziesz mógł wykorzystać, aby radzić sobie z sytuacjami trudnymi podczas rozmowy
  • Dowiesz się, jak przyjmować informację zwrotną i co z nią zrobić dalej, aby służyła Twojemu rozwojowi
  • Zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci na świadome wspieranie kultury feedbacku w swojej organizacji
Program

Feedback jako prezent — co zrobić, aby był trafiony i cieszył?

  • Cechy konstruktywnego feedbacku — odczarowujemy feedback
  • Główne zasady udzielania feedbacku
  • Rodzaje feedbacku: wzmacniający vs korygujący
  • Rola menedżera/lidera w kształtowaniu kultury feedbacku

Główne powody, dla których ludzie obawiają się feedbacku – czy faktycznie jest czego się bać?

  • Dysonans poznawczy — zmiana autopercepcji w celu urealnienia samooceny
  • Główne triggery blokujące otwartość na feedback: trigger prawdy, trigger relacji, trigger tożsamości
  • Okno Johari – spojrzenie na siebie z nowej, nieznanej strony

Korzyści z udzielania feedbacku dla:

  • Pracownika
  • Menedżera
  • Organizacji

Feedback szyty na miarę — jak dostosować informację zwrotną do różnych typów osobowości.

  • 4 typy rozmówców — osobowości według C. G. Junga
  • W jaki sposób udzielać feedbacku każdemu z typów osobowości
  • W jaki sposób nie udzielać feedbacku poszczególnym typom osobowości

Przegląd modeli i ćwiczenia praktyczne – który model udzielania feedbacku wybrać?

  • Model „kanapki” tzw. „sandwich feedback”
  • Model SBI
  • Model SPINKA
  • Model FUKO
  • Model zwinnego (agilowego) udzielania informacji zwrotnej — „feedback WRAP”
  • NVC (Nonviolent Communication) Marshalla Rosenberga

Feedback i co dalej – jak produktywnie wykorzystać otrzymany feedback?

  • Feedback vs Feedforward — Marshall Goldsmith
  • Indywidualny plan rozwoju, czyli jak produktywnie i rozwojowo wykorzystać otrzymany feedback

Umiejętność udzielania wzmacniającego feedbacku

  • Karty KUDO — jak doceniać pracownika w spersonalizowany sposób
  • Algorytm PUMA – udzielanie wzmacniającej informacji zwrotnej, która nie jest manipulacją
  • Umiejętne przyjmowanie komplementów — to też sztuka!

Wyzwania podczas udzielania informacji zwrotnej 

  • Emocjonalne reakcje na konstruktywny korygujący feedback — model SARA(H)
  • Coachingowy sposób reakcji na postawę defensywną podczas przyjmowania feedbacku — model HEAR
  • Strefa kontroli, wpływu, poza wpływem — jak nie brać feedbacku za bardzo do siebie
  • Jak radzić sobie z trudnymi reakcjami na feedback, np. płacz, atak personalny oraz inne (zebrane na początku szkolenia od uczestników)
Szczegóły programu modułowego

Moduł 1. Feedback jako kluczowe narzędzie rozwoju

Feedback jako prezent — co zrobić, aby był trafiony i cieszył?

  • Cechy konstruktywnego feedbacku — odczarowujemy feedback
  • Główne zasady udzielania feedbacku
  • Rodzaje feedbacku: wzmacniający vs korygujący
  • Rola menedżera/lidera w kształtowaniu kultury feedbacku

Główne powody, dla których ludzie obawiają się feedbacku i czy faktycznie jest czego się bać?

  • Dysonans poznawczy — zmiana autopercepcji w celu urealnienia samooceny
  • Główne triggery blokujące otwartość na feedback: trigger prawdy, trigger relacji, trigger tożsamości
  • Mindset asekuracyjny vs GROW
  • Okno Johari — to, co jest, a czego nie widzimy vs to, co widzą inni, a dla nas jest niewidoczne — budowanie samoświadomości jako sposób na wzrost inteligencji emocjonalnej

Korzyści z udzielania feedbacku dla:

  • Pracownika
  • Menedżera
  • Organizacji

Moduł 2. Jak skutecznie udzielać feedbacku? - workshop

Feedback szyty na miarę — jak dostosować informację zwrotną do różnych typów osobowości

  • 4 typy rozmówców — osobowości według C. G. Junga
  • W jaki sposób udzielać feedbacku każdemu z typów osobowości
  • W jaki sposób nie udzielać feedbacku poszczególnym typom osobowości

Który model udzielania feedbacku wybrać? – przegląd modeli i ćwiczenia praktyczne

  • Model „kanapki”
  • Model „feedback WRAP”
  • NVC (Nonviolent Communication)

Feedback i co dalej? Jak produktywnie wykorzystać otrzymany feedback

  • Feedforward jako kontynuacja feedbacku — Marshall Goldsmith
  • Indywidualny plan rozwoju

Umiejętność udzielania wzmacniającego feedbacku

  • Karty KUDO
  • Algorytm PUMA
  • Umiejętne przyjmowanie komplementów — to też sztuka!

Moduł 3. Sytuacje trudne podczas udzielania informacji zwrotnej - workshop

  • Emocjonalne reakcje na konstruktywny korygujący feedback — model SARA(H)
  • Coachingowy sposób reakcji na postawę defensywną podczas przyjmowania feedbacku — model HEAR
  • Strefa kontroli, wpływu, poza wpływem — jak nie brać feedbacku za bardzo do siebie
  • Jak radzić sobie z trudnymi reakcjami na feedback, np. płacz, atak personalny oraz inne (zebrane na początku szkolenia od uczestników)

Cena

2400 zł netto ( 2952 zł brutto ) - cały program

Lokalizacja

Online Live

Warszawa

Termin

3-4 października 2024 – Online Live

28-29 listopada 2024 – Warszawa

Kontakt

Marcelina Stempak

Koordynator kursu

  • +48 573 809 630
  • marcelina.stempak@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Sylwia Kacprzak

  • +48 508 018 327
  • sylwia.kacprzak@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane