Rozmowy narzędziem pracy menedżera
Każdy manager odpowiada za wiele przynależnych do danej dziedziny obszarów/aspektów. Narzędziem realizacji tych aspektów jest umiejętnie przeprowadzona rozmowa. Kiedy mówimy o tym, że rozmowa została przeprowadzona umiejętnie? Mówimy o tym wtedy, gdy wykorzystując konkretne elementy i stosując się do odpowiednich standardów, osiągamy założony cel.
Szkolenie „Rozmowa narzędziem pracy managera” odpowiada na dwa poziomy potrzeb:
- daje wiedzę o tym, jakie są standardy rozmów menedżerskich, jak mogą one wyglądać (w oparciu o zdrowy rozsadek i dobre praktyki biznesowe) oraz w jaki sposób poprowadzić rozmowę, by zrealizować jej cele
- pozwala radzić sobie z trudnościami, które niosą rozmowy szczególnie trudne – podczas których rozmówca odsuwa odpowiedzialność, ma nadmierną i nieuzasadnioną pewność siebie, ma zupełnie inny punkt widzenia lub gdy do głosu dochodzą silne emocje uruchamiające mechanizmy obronne
Program szkoleń:
- Typy rozmów menedżerskich
- Wszystkie typy rozmów będą przeprowadzone na przygotowanych przez trenera schematach wzbogaconych doświadczeniami grupy. Uczestnicy ćwiczą na sytuacjach, które napotkali w swojej praktyce zawodowej oraz wymieniają się doświadczeniami.
-
Trudne rozmowy, podczas których napotkać można całe spektrum zaskakujących reakcji i zachowań takich jak między innymi: silny opór, mocna wymiana zdań, unikanie odpowiedzialności lub przesuwanie odpowiedzialności na innych, silne emocje.
-
Wszystkie typy rozmów będą przeprowadzone na przygotowanych przez trenera schematach wzbogaconych doświadczeniami grupy.Uczestnicy ćwiczą na sytuacjach, które napotkali w swojej praktyce zawodowej oraz wymieniają się doświadczeniami.
Co otrzymują uczestnicy:
- daje wiedzę o tym, jakie są standardy rozmów menedżerskich, jak mogą one wyglądać (w oparciu o zdrowy rozsadek i dobre praktyki biznesowe) oraz w jaki sposób poprowadzić rozmowę, by zrealizować jej cele.
- pozwala radzić sobie z trudnościami, które niosą rozmowy szczególnie trudne – podczas których rozmówca odsuwa odpowiedzialność, ma nadmierną i nieuzasadnioną pewność siebie, ma zupełnie inny punkt widzenia lub gdy do głosu dochodzą silne emocje uruchamiające mechanizmy obronne
Uczestnicy kończą szkolenie z kompletem struktur na każdy rodzaj rozmowy. Struktury będą opracowywane na podstawie wiedzy trenera oraz doświadczeń, które będzie wnosiła grupa w wyniku przeprowadzonych ćwiczeń i zadań. Dzięki temu modele rozmów będą najbliższe i najbardziej odpowiadające charakterowi miejsc pracy uczestników.
Program
DZIEŃ 1
- Typy rozmów menedżerskich
- Rozmowy kotraktujące /ustalające
- Rozmowy rozwojowe
- Rozmowy feedbackowe
- Rozmowy oceniające zbiorcze (okresowe)
- Rozmowy wzmacniające postawy
- Rozmowy motywacyjne po sukcesie
- Rozmowy korygujące postawy
- Rozmowy motywacyjne po porażce
- Rozmowy dyscyplinujące
- Wszystkie typy rozmów będą przeprowadzone na przygotowanych przez trenera schematach wzbogaconych doświadczeniami grupy. Uczestnicy ćwiczą na sytuacjach, które napotkali w swojej praktyce zawodowej oraz wymieniają się doświadczeniami.
DZIEŃ 2
- Trudne rozmowy, podczas których napotkać można całe spektrum zaskakujących reakcji i zachowań takich jak między innymi: silny opór, mocna wymiana zdań, unikanie odpowiedzialności lub przesuwanie odpowiedzialności na innych, silne emocje.
- Wszystkie typy rozmów będą przeprowadzone na przygotowanych przez trenera schematach wzbogaconych doświadczeniami grupy. Uczestnicy ćwiczą na sytuacjach, które napotkali w swojej praktyce zawodowej oraz wymieniają się doświadczeniami.
Co otrzymują uczestnicy:
- Uczestnicy kończą szkolenie z kompletem struktur na każdy rodzaj rozmowy. Struktury będą opracowywane na podstawie wiedzy trenera oraz doświadczeń, które będzie wnosiła grupa w wyniku przeprowadzonych ćwiczeń i zadań. Dzięki temu modele rozmów będą najbliższe i najbardziej odpowiadające charakterowi miejsc pracy uczestników.