Menedżerskie rozmowy 1 na 1
Menedżerskie rozmowy 1:1, czyli jak w jednej, prostej i skutecznej formule zamknąć wszystkie powinności menedżerskie, podnieść produktywność zespołu, efektywnie wspierać ludzi, budować relacje i zaufanie, a przy tym osiągać biznesowe rezultaty.
Umiejętnie i regularnie prowadzone rozmowy 1:1 to kluczowe narzędzie w ręku menedżera. Dają tzw. szybki zwrot z inwestycji czasu poświęconego pracownikowi, bo pomagają sprawnie zorientować się zarówno w kwestiach merytorycznych, biznesowych (monitorowanie przebiegu pracy, kontraktowanie zadań i działań, a następnie rozliczanie ich, stawianie celów), jak i w kwestiach określanych jako „miękkie” (poziom zaangażowania i satysfakcji z pracy, samopoczucie, poziom współpracy i komunikacji w zespole). I tak, to wszystko może zmieścić się w jednej rozmowie (a przynajmniej w stworzonej przez trenera prostej formule rozmowy 1:1).
W oparciu o ponad 21-letnie doświadczenie trenera wie, że rozmawiania z sensem, czyli prowadzenia produktywnego, konstruktywnego dialogu z pracownikiem, można się nauczyć. I to właśnie oferuje.
Szkolenie z rozmów 1:1 przygotuje w praktyce menedżerów do:
- prowadzenia rozmów 1:1 w oparciu o kompaktową formułę trenera;
- sprawnego używania narzędzi komunikacyjnych, które podniosą biznesową skuteczność i jakość współpracy oraz zarządzania ludźmi — menedżerowie nauczą się, jak słuchać, jak docierać do prawdziwych potrzeb i źródeł danej sytuacji, a także jak asertywnie, klarownie wyrażać siebie i swoje oczekiwania względem pracownika w sposób, który buduje kontakt i zaufanie, a nie „zarządczy zamordyzm”;
- radzenia sobie z tzw. „Trudnymi sytuacjami i „Trudnymi pracownikami” (np. postawy typu: „to nie ja”, „to nie moja wina, to oni….”, „wszystko jest dobrze, nie wiem, o co chodzi”, czy zachowania takie jak: działanie na ostatnią chwilę, markowanie pracy, unikanie konfrontacji, niski poziom zaangażowania przy jednoczesnym osiąganiu rezultatów — pracownik nie robi nic ponad to, co musi).
Główne punkty programu szkolenia:
- Przedstawienie modelu rozmów 1:1 – zawartości, częstotliwości, struktury i możliwości dopasowania do swoich lokalnych uwarunkowań
- Przedstawienie listy umiejętności potrzebnych do skutecznego prowadzenia rozmów 1:1, które pozwalają wykorzystać potencjał regularnych rozmów 1:1
- Sprawdzenie samopoczucia, motywacji, satysfakcji
- Rozliczenie zobowiązań (zadań i celów)
- Temat dnia
- Zakontraktowanie zobowiązań na kolejny okres
- Zamknięcie rozmowy
- Zamknięcie szkolenia
Program szkolenia realizowany jest w formie praktycznych 2-dniowych warsztatów (w opcji offline lub online) z licznymi symulacjami i przykładami z życia menedżera, a także systemu ćwiczeń utrwalających zdobyte nowe kompetencje komunikacyjne pomiędzy warsztatami.
Follow up (0,5 dnia)
Po pierwszej fali praktyki, odbywa się spotkanie trenera z menedżerami, by omówić z nimi ich doświadczenia, a także w razie potrzeb rozszerzyć dany obszar kompetencji empatycznej, skutecznej komunikacji. Podczas sesji Follow up będzie czas na pytania i dostosowanie formuły rozmów 1:1 jeszcze bardziej do charakterystyki zespołu.
Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów
Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy — przekazywania wiedzy na przykładach z życia:
Menedżerskie rozmowy 1 na 1
Spotkanie autorskie z Tomaszem Bagińskim
Rozmowy 1 na 1 są kluczowym narzędziem w dyspozycji menedżera, które pozwalają mu lepiej zrozumieć i zmotywować swoich pracowników. Jak jednak poprawnie prowadzić rozmowy, na co uważać i jak przemienić górnolotne hasła w realne działania mające wpływ na funkcjonowanie zespołów? Nikt nie zna odpowiedzi na te pytania lepiej niż Tomasz Bagiński, przedsiębiorca, konsultant, trener EY Academy of Business i autor książki 1 na 1.
Tomasz Bagiński — jest trenerem i konsultantem, który poprzez empatyczną komunikację oraz sprawdzone, celowe i skuteczne narzędzia wnosi nową jakość do biznesu. Uwielbia to, co robi i ma ogromne szczęście od ponad 21 lat pracować w oparciu o unikatowe na rynku połączenie modelu Porozumienia Bez Przemocy (NVC), Teorii Ograniczeń (TOC) i metody Kręgów Naprawczych.
Ważna jest dla niego spójność i rzetelność w działaniu. Wybiera tylko takie rozwiązania, które są bezpośrednią i realną do wdrożenia odpowiedzią na zdiagnozowane potrzeby, aspiracje i dążenia jego Klientów. Kompleksowo wspiera organizacje, zespoły, a także pracuje indywidualnie z kadrami zarządzającymi. Jest praktykiem i pragmatykiem o narzędziowym podejściu do komunikacji, po to by górnolotne hasła z sal szkoleniowych czy konferencji zamieniać w nawyki efektywnego myślenia i działania.
Autor książki „Menedżerskie rozmowy 1 na 1”.