Savoir-vivre. Etykieta w komunikacji oficjalnej – EY Academy of Business

Savoir-vivre. Etykieta w komunikacji oficjalnej

Szkolenie dotyczące etykiety w komunikacji oficjalnej skupia się na najważniejszych elementach współczesnej komunikacji biznesowej i oficjalnej. Program uwzględnia również zagadnienia związane z etykietą rozmów wideo i wideokonferencji. Ponadto porusza kwestię poprawnych zachowań w relacjach oficjalnych, autoprezentacji oraz udziału w spotkaniach i naradach.

Szkolenie skierowane jest do przedstawicieli firm, którzy reprezentują swoją organizację na zewnątrz, nawiązują relacje oficjalne, mają styczność z ważnymi klientami oraz realizują projekty we współpracy z innymi instytucjami, także zagranicznymi.

Szkolenie ma na celu:

  • Polepszenie umiejętności komunikacyjnych
  • Zwiększenie profesjonalizmu w kontaktach z innymi osobami i instytucjami
  • Budowanie relacji towarzyskich i oficjalnych w zgodzie z zasadamietykiety

Szkolenie odpowie na następujące pytania:

  • Jakie są podstawowe zasady etykiety?
  • Dlaczego komunikacja jest ważna?
  • Jak prawidłowo przywitać się i przedstawić?
  • W jaki sposób wręczać i odbierać wizytówki?
  • Jak prowadzić wideo-rozmowę i brać udział w wideo-konferencji?
  • W jaki sposób kształtować swój wizerunek?
  • Jak stworzyć pozytywne pierwsze wrażenie
  • Jak odczytywać elementy mowy ciała?
  • Jak efektywnie prowadzić rozmowy telefoniczne?
  • Jak poprawnie sporządzać korespondencję elektroniczną?
  • Jak używać nowoczesnych środków komunikacji elektronicznej?
  • Czym jest elevator speech i jak go używać?
  • Czym jest small talk i jak może nam pomóc w budowaniu relacji?

Wstęp

  • Historyczne źródła etykiety i jej ewolucja
  • Najważniejsze zasady etykiety menedżera i urzędnika
  • Zasada dostosowania w relacjach biznesowych i międzynarodowych
  • Wszystko, co robimy jest komunikacją…

Część I – Etykieta w komunikacji

  • Komunikacja werbalna, epistolarna i pozawerbalna
  • Feedback, czyli informacja zwrotna
  • Zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
  • Zasady sporządzania korespondencji służbowej
  • Zasady sporządzania korespondencji elektronicznej
  • Nowoczesne środki komunikacji, etykieta w Internecie
  • Etykieta wideo rozmowy i wideo konferencji
  • Tworzenie pierwszego wrażenia i kreowanie pozytywnego wizerunku
  • Elementy mowy ciała podczas autoprezentacji i udziału w spotkaniach

Sesja pytań i odpowiedzi

Część II – Etykieta w komunikacji

  • Zasada starszeństwa w relacjach oficjalnych i biznesowych
  • Zasada pierwszeństwa prawej ręki w relacjach oficjalnych i biznesowych
  • Powitanie w relacjach towarzyskich i oficjalnych
  • Przedstawianie siebie oraz innych osób w relacjach oficjalnych i biznesowych
  • Właściwy uścisk dłoni oraz inne metody powitania
  • Elevator speech, czyli jak mówić zwięźle i interesująco
  • Zasady udziału w spotkaniach i naradach
  • Wymiana wizytówek, odpowiedni krój i zastosowanie biletów wizytowych
  • Sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów

Sesja pytań i odpowiedzi

Paweł Grotowski - od wielu lat prowadzi szkolenia z etykiety i protokołu dyplomatycznego. Przeprowadził ponad 100 szkoleń, w których wzięło udział ok. 2000 osób. Wiedzę i doświadczenie zdobywał m.in. pracując w Protokole Dyplomatycznym MSZ.

Savoir-vivre. Etykieta w komunikacji oficjalnej

Szkolenie dotyczące etykiety w komunikacji oficjalnej skupia się na najważniejszych elementach współczesnej komunikacji biznesowej i oficjalnej. Program uwzględnia również zagadnienia związane z etykietą rozmów wideo i wideokonferencji. Ponadto porusza kwestię poprawnych zachowań w relacjach oficjalnych, autoprezentacji oraz udziału w spotkaniach i naradach.

Dla kogo?

Szkolenie skierowane jest do przedstawicieli firm, którzy reprezentują swoją organizację na zewnątrz, nawiązują relacje oficjalne, mają styczność z ważnymi klientami oraz realizują projekty we współpracy z innymi instytucjami, także zagranicznymi.

Cele i korzyści

Szkolenie ma na celu:

  • Polepszenie umiejętności komunikacyjnych
  • Zwiększenie profesjonalizmu w kontaktach z innymi osobami i instytucjami
  • Budowanie relacji towarzyskich i oficjalnych w zgodzie z zasadamietykiety

Szkolenie odpowie na następujące pytania:

  • Jakie są podstawowe zasady etykiety?
  • Dlaczego komunikacja jest ważna?
  • Jak prawidłowo przywitać się i przedstawić?
  • W jaki sposób wręczać i odbierać wizytówki?
  • Jak prowadzić wideo-rozmowę i brać udział w wideo-konferencji?
  • W jaki sposób kształtować swój wizerunek?
  • Jak stworzyć pozytywne pierwsze wrażenie
  • Jak odczytywać elementy mowy ciała?
  • Jak efektywnie prowadzić rozmowy telefoniczne?
  • Jak poprawnie sporządzać korespondencję elektroniczną?
  • Jak używać nowoczesnych środków komunikacji elektronicznej?
  • Czym jest elevator speech i jak go używać?
  • Czym jest small talk i jak może nam pomóc w budowaniu relacji?
Program

Wstęp

  • Historyczne źródła etykiety i jej ewolucja
  • Najważniejsze zasady etykiety menedżera i urzędnika
  • Zasada dostosowania w relacjach biznesowych i międzynarodowych
  • Wszystko, co robimy jest komunikacją…

Część I – Etykieta w komunikacji

  • Komunikacja werbalna, epistolarna i pozawerbalna
  • Feedback, czyli informacja zwrotna
  • Zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
  • Zasady sporządzania korespondencji służbowej
  • Zasady sporządzania korespondencji elektronicznej
  • Nowoczesne środki komunikacji, etykieta w Internecie
  • Etykieta wideo rozmowy i wideo konferencji
  • Tworzenie pierwszego wrażenia i kreowanie pozytywnego wizerunku
  • Elementy mowy ciała podczas autoprezentacji i udziału w spotkaniach

Sesja pytań i odpowiedzi

Część II – Etykieta w komunikacji

  • Zasada starszeństwa w relacjach oficjalnych i biznesowych
  • Zasada pierwszeństwa prawej ręki w relacjach oficjalnych i biznesowych
  • Powitanie w relacjach towarzyskich i oficjalnych
  • Przedstawianie siebie oraz innych osób w relacjach oficjalnych i biznesowych
  • Właściwy uścisk dłoni oraz inne metody powitania
  • Elevator speech, czyli jak mówić zwięźle i interesująco
  • Zasady udziału w spotkaniach i naradach
  • Wymiana wizytówek, odpowiedni krój i zastosowanie biletów wizytowych
  • Sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów

Sesja pytań i odpowiedzi

Lokalizacja

Ustalana indywidualnie

Termin

Szkolenie organizujemy wyłącznie na zamówienie w formie zamkniętej

 

Podany zakres możemy dostosować do potrzeb grupy

 

Aby uzyskać więcej szczegółów, skontaktuj się z koordynatorem szkolenia

Kontakt

Monika Kacprzykowska

Koordynator kursu

  • +48 789 407 575
  • monika.kacprzykowska@pl.ey.com

Tomasz Jakubiak

Koordynator kursu

  • +48 517 882 361
  • tomasz.jakubiak@pl.ey.com