Savoir-vivre. Etykieta w komunikacji oficjalnej
Szkolenie dotyczące etykiety w komunikacji oficjalnej skupia się na najważniejszych elementach współczesnej komunikacji biznesowej i oficjalnej. Program uwzględnia również zagadnienia związane z etykietą rozmów wideo i wideokonferencji. Ponadto porusza kwestię poprawnych zachowań w relacjach oficjalnych, autoprezentacji oraz udziału w spotkaniach i naradach.
Szkolenie jest częścią pakietu „Savoir-vivre w biznesie”.
Szkolenie skierowane jest do przedstawicieli firm, którzy reprezentują swoją organizację na zewnątrz, nawiązują relacje oficjalne, mają styczność z ważnymi klientami oraz realizują projekty we współpracy z innymi instytucjami, także zagranicznymi.
Szkolenie ma na celu:
- Polepszenie umiejętności komunikacyjnych
- Zwiększenie profesjonalizmu w kontaktach z innymi osobami i instytucjami
- Budowanie relacji towarzyskich i oficjalnych w zgodzie z zasadamietykiety
Szkolenie odpowie na następujące pytania:
- Jakie są podstawowe zasady etykiety?
- Dlaczego komunikacja jest ważna?
- Jak prawidłowo przywitać się i przedstawić?
- W jaki sposób wręczać i odbierać wizytówki?
- Jak prowadzić wideo-rozmowę i brać udział w wideo-konferencji?
- W jaki sposób kształtować swój wizerunek?
- Jak stworzyć pozytywne pierwsze wrażenie
- Jak odczytywać elementy mowy ciała?
- Jak efektywnie prowadzić rozmowy telefoniczne?
- Jak poprawnie sporządzać korespondencję elektroniczną?
- Jak używać nowoczesnych środków komunikacji elektronicznej?
- Czym jest elevator speech i jak go używać?
- Czym jest small talk i jak może nam pomóc w budowaniu relacji?
Wstęp
- Historyczne źródła etykiety i jej ewolucja
- Najważniejsze zasady etykiety menedżera i urzędnika
- Zasada dostosowania w relacjach biznesowych i międzynarodowych
- Wszystko, co robimy jest komunikacją…
Część I – Etykieta w komunikacji
- Komunikacja werbalna, epistolarna i pozawerbalna
- Feedback, czyli informacja zwrotna
- Zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
- Zasady sporządzania korespondencji służbowej
- Zasady sporządzania korespondencji elektronicznej
- Nowoczesne środki komunikacji, etykieta w Internecie
- Etykieta wideo rozmowy i wideo konferencji
- Tworzenie pierwszego wrażenia i kreowanie pozytywnego wizerunku
- Elementy mowy ciała podczas autoprezentacji i udziału w spotkaniach
Sesja pytań i odpowiedzi
Część II – Etykieta w komunikacji
- Zasada starszeństwa w relacjach oficjalnych i biznesowych
- Zasada pierwszeństwa prawej ręki w relacjach oficjalnych i biznesowych
- Powitanie w relacjach towarzyskich i oficjalnych
- Przedstawianie siebie oraz innych osób w relacjach oficjalnych i biznesowych
- Właściwy uścisk dłoni oraz inne metody powitania
- Elevator speech, czyli jak mówić zwięźle i interesująco
- Zasady udziału w spotkaniach i naradach
- Wymiana wizytówek, odpowiedni krój i zastosowanie biletów wizytowych
- Sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów
Sesja pytań i odpowiedzi
Paweł Grotowski - od wielu lat prowadzi szkolenia z etykiety i protokołu dyplomatycznego. Przeprowadził ponad 100 szkoleń, w których wzięło udział ok. 2000 osób. Wiedzę i doświadczenie zdobywał m.in. pracując w Protokole Dyplomatycznym MSZ.