Współpraca w zespole rozproszonym
Współpraca w sytuacji braku bieżącego, bezpośredniego kontaktu może być wyzwaniem zarówno na poziomie uzyskiwania zakładanych rezultatów, jak i utrzymywania zaufania w zespole. Częściej mogą pojawiać się napięcia i sytuacje konfliktowe, czasem trudno jest także utrzymać koncentrację na wspólnych celach i wynikach. Nad tymi właśnie aspektami skupiamy się podczas szkolenia. Z jednej strony analizujemy i wypracowujemy działania, które mogą zapobiec pojawieniu się tych wyzwań. Z drugiej – zastanawiamy się i trenujemy, jak je rozwiązać, gdy już wystąpiły.
Na szkolenie zapraszamy wszystkich pracowników, którzy chcą usprawnić współpracę w zespole rozproszonym, wspierając wzajemne zaufanie oraz koncentrację na wspólnych celach.
Celem szkolenia jest wskazanie kluczowych obszarów budowania efektywnej współpracy w zespole zdalnym, a także poznanie konkretnych narzędzi, które tę współpracę wspierają.
Korzyści:
- Poznasz kluczowe aspekty, które wpływają na efektywność współpracy w zespole rozproszonym
- Poznasz sposoby wzmacniania współpracy, pomimo uwarunkowań płynących ze specyfiki pracy zdalnej i asynchronicznej
- Nauczysz się rozpoznawać „sygnały zagrożenia” we współpracy w zespole rozproszonym i odpowiednio na nie reagować
- Co szczególnie odróżnia współpracę w zespole zdalnym od współpracy „tradycyjnej”? Kluczowe zagrożenia dla efektywności i skuteczności działań zespołu
- Efektywna i skuteczna współpraca w zespole rozproszonym, czyli lepiej zapobiegać niż leczyć
- W jaki sposób budować wzajemne zaufanie i promować otwartą komunikację w sytuacji braku stałego kontaktu w firmie?
- W jaki sposób uporządkować system (współ)pracy by wzmacniać odpowiedzialność i zaangażowanie i nie musieć cały czas nad tym czuwać?
- Jakie narzędzia wspierają wspólną koncentrację na osiąganiu wyników ilościowych i jakościowych mimo odległości i asynchroniczności działań?
- Trzy strategie postępowania w sytuacjach trudnych
- Komunikacja „jeden na jeden”: w jaki sposób korygować działania pojedynczych pracowników?
- Rozmowa z zespołem: w jaki sposób robić przegląd jakości współpracy, wypracowywać i wdrażać działania doskonalące?
- Eskalacja: co zrobić, gdy „nic nie działa”?
- Piramida kanałów komunikacji: nie zamęczaj spotkaniami, są inne metody
- Menedżer wspierający współpracę w zespole rozproszonym: wiedza, umiejętności, postawy
Ewa Opolska - przeprowadza firmy i ludzi przez zmiany, szkoląc i prowadząc projekty rozwojowe. Jest doświadczonym trenerem w obszarze szkoleń menedżerskich. Realizuje dłuższe cykle (akademie menedżerskie, programy talentowe), wspierające konkretne cele biznesowe.
Magdalena Robak - wspiera rozwój przywództwa i (współ)pracy opartych o świadomość ról, wspólne wartości i standardy oraz empowerment – w firmach, zespołach, projektach. Psycholog organizacji i pracy, praktyk biznesu i lider projektów rozwojowych.
Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów
Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy — przekazywania wiedzy na przykładach z życia:
10 przykazań dla zwycięzców
Spotkanie autorskie z Ewą Opolską
Weź udział w spotkaniu autorskim z Ewą Opolską, współautorką książki "Po co nam praca” i dowiedz się jak zbudować strategię, która pozwoli Ci odnieść sukces.