Akademia Coachingu
Akademia Coachingu to intensywny, praktyczny trening umiejętności coachingowych i skondensowane doświadczenie tego, w czym tkwi największa moc metody coachingowej.
Weź udział i:
- Naucz się prowadzić rozwojowe rozmowy coachingowe
- Dowiedz się, jak wykorzystywać coaching do wspierania realnych zmian
- Naucz się korzystać z „mocnych” narzędzi coachingowych o dużym potencjale transformacyjnym
- Sprawdź, co tak naprawdę może coaching w swojej najlepszej wersji
Dla wszystkich, którzy współpracując z innymi, potrzebują rozmów, a w szczególności rozmów rozwojowych. Szczególnie wartościowy dla HRBP, liderów, trenerów i wszystkich zainteresowanych rozwojem umiejętności prowadzenia rozmów, które mają moc transformacji.
- Zapoznanie uczestników z założeniami klasycznego coachingu i tego, co różni go od innych metod rozwojowych
- Dostarczenie uczestnikom wiedzy na temat struktury prowadzenia rozmów coachingowych oraz narzędzi coachingowych
- Stworzenie uczestnikom okazji do treningu umiejętności niezbędnych w efektywnym prowadzeniu sesji coachingowych
- Zapoznanie uczestników z dobrymi praktykami związanymi ze stosowaniem coachingu i narzędzi coachingowych wewnątrz organizacji
- Po zakończeniu programu uczestnicy będą potrafili przeprowadzić pełną rozmowę coachingową, będą wiedzieli, jak pomóc rozmówcy przekuć plany w działania, wzmocnić jego motywację i dobrać narzędzia coachingowe do specyfiki celów, jakie chce realizować klient, oraz jego zasobów
SESJA 1 (2 dni):
Coaching jako jedna z metod wspierania rozwoju:
- Coaching a inne formy rozwojowe — podobieństwa i różnice; rola, zadania i odpowiedzialność coacha; założenia i etyka pracy coachingowej; warunki skuteczności coachingu
- Możliwości i ograniczenia wykorzystania coachingu w organizacji przez HRBP, trenerów wewnętrznych, menedżerów itp.
Podstawowe narzędzia coacha:
- Budowanie relacji
- Słuchanie — poziomy słuchania, „meta- słuchanie” – ćwiczenie słyszenia „poza treścią”
- Pytania — rodzaje pytań w coachingu, pytania o różnym stopniu otwartości i głębokości
- Struktura rozmowy coachingowej: niezbędne etapy w rozmowie coachingowej — rola coacha i kluczowe pytania na poszczególnych etapach rozmowy
SESJA 2 (2 dni):
Trening prowadzenia rozmów coachingowych:
- Ćwiczenie prowadzenia pełnych sesji coachingowych, feedback rozwojowy i omówienie trenerskie
- Trening zadawania mocnych pytań
- Różnice między „operacyjnym” a „transformacyjnym” coachingiem
Skrzynka narzędziowa coacha:
- Od czego zależy siła pytań? Przykłady pytań i narzędzi użytecznych na poszczególnych etapach rozmowy coachingowej i przydatnych dla pracy z określonymi wyzwaniami klientów
- Narzędzia i modele przydatne w pracy z klientem: koła, poziomy logiczne, linie stanów, skale, zmiany perspektywy, „chunk up i chunk down”, rysunek w coachingu, metody projekcyjne, matryca kartezjańska, „mapy biznesowe”, kaizen w coachingu
SESJA 3 (2 dni):
Praca z różnymi typami celów:
- Podobieństwa i różnice w sposobie pracy z różnymi kategoriami celów
- Elementy niezbędne w każdej sesji coachingowej a pytania i narzędzia specyficzne dla różnych celów
Wartości w coachingu:
- Kiedy i po co zajmować się wartościami w coachingu biznesowym?
- Podstawowe sposoby „pracy z wartościami”
- „Poziomy logiczne Diltsa” jako narzędzie i mapa coacha – gdzie przyłożyć dźwignię, żeby wesprzeć zaangażowanie, a gdzie wspierać planowanie?
- Na skróty do motywacji — mocne interwencje coachingowe wspierające transformacje osobistą
Zarządzanie procesem coachingowym:
- Proces coachingowy jako proces zmiany
- Zadania coacha na poszczególnych etapach procesu
- „Trudne” sytuacje w pracy z coachee
- Zarządzanie własnym procesem rozwojowym
Pomiędzy poszczególnymi sesjami uczestnicy realizują zadania treningowe w parach lub trójkach rozwojowych
Dagmara Kanik-Kłoczko - specjalizuje się w projektach rozwoju umiejętności przywódczych, menedżerskich, zarządzania zmianą, zarządzania konfliktem, komunikacji, wykorzystania narzędzi coachingowych w zarządzaniu i procesach rozwoju zespołów metodami team coachingowymi.