KAIZEN: ciągłe doskonalenie w firmach produkcyjnych – EY Academy of Business

KAIZEN: ciągłe doskonalenie w firmach produkcyjnych

KAIZEN to filozofia ciągłego usprawniania. Na szkoleniu przedstawiamy cztery sposoby filozofii Kaizen, zasady Gemba Kaizen i Toyoty. Pokazujemy, jak zachęcić pracowników do zgłaszania pomysłów i jakie są bariery we wdrażaniu tego podejścia. Wszystko ilustrujemy praktycznymi przykładami wdrożeń.

Szkolenie jest częścią programu „Lean Six Sigma w procesach operacyjnych”.

Szkolenie dedykowane jest menedżerom i inżynierom, kierownikom procesów oraz liderom chcącym poznać koncepcję ciągłego doskonalenia KAIZEN.

Cele:

  • Przedstawienie uczestnikom koncepcji ciągłego doskonalenia – KAIZEN
  • Zapoznanie uczestników z koncepcją ciągłego usprawniania realizowanych procesów
  • Dostarczenie uczestnikom wiedzy na temat budowania zaangażowania w proces ciągłej poprawy oparty na pracy zespołowej i zaangażowaniu
  • Dostarczenie uczestnikom niezbędnej wiedzy z obszaru ciągłej poprawy i doskonalenia
  • Zapoznanie uczestników z różnymi metodami usprawniania procesów
  • Zapoznanie uczestników z filozofią KAZIEN i ciągłym doskonalenie oraz wparciem dla TPM i TQM
  • Przedstawienie uczestnikom metod wdrażania zmian w oparciu o metodę małych kroków
  • Zrozumienie metod zbudowania świadomości do tworzenia kultury organizacji opartej na ciągłym doskonaleniu poprzez ciągłe poprawianie i usprawnianie procesów
  • Zastosowanie przez uczestników w praktyce wybranych narzędzi
  • Przedstawienie uczestnikom najlepszych praktyk związanych z ciągłą poprawą
  • Wprowadzenie do filozofii ciągłego usprawniania KAIZEN. Zasady KAIZEN
  • Rodzaj inicjatyw usprawniających. Wpływ działań usprawniających na funkcjonowanie organizacji. System inicjowania pomysłów pracowniczych
  • Doskonalenie wszelkich aspektów działalności. Skrócenie czasu realizacji procesu oraz poprawy jakości. Dostosowywanie techniczne elementów systemu
  • 4 sposoby filozofii Kaizen. Podejście zespołowe i rola kół jakości lub małych grup. Narzędzia statystyczne do rozwiązywania problemów
  • Kaizen procesu czy Kaizen przepływu. Jedno podejście do zmian w organizacji
  • Gemba Kaizen. Propozycje usprawnień dla każdego poziomu organizacji. Hoshin Kanri jako metoda monitorowania celów
  • 5 zasad Gemba Kaizen. Budowanie zaufania do zmian w organizacji. Delegowanie zadań do wszystkich członków organizacji
  • Koncepcja systemu produkcyjnego Toyoty – TPS i rola Kaizen w ciągłym rozwoju organizacji
  • 14 zasad Toyoty. Ciągły rozwój pracowników. Poszukiwanie małych usprawnień budujących duże wyniki. Patrzenie na długofalowe cele biznesowe
  • Bariery we wdrażaniu Kaizen. Niezrozumienie kultury ciągłego doskonalenia
  • Praktyczne przykłady (instrukcje postępowanie z wnioskami Kaizen, tablice Kaizen, wdrożone wniosków Kaizen
  • Filozofia Kaikaku. Odwrotne podejście do KAIZEN. Różnice w działaniu. Ukierunkowanie na efektywność. Cechy wspólne. Zaangażowanie kierowników w Kaikaku
  • Praktyczne przykłady wdrożeń systemu TPM na bazie najlepszych praktyk biznesowych
  • Gra symulacyjna – fabryka foteli i zastosowanie zdobytej wiedzy

Jarosław Okoń - trener w EY Academy of Business od 2013 roku. Przez wiele lat pracował w firmach produkcyjnych na różnych stanowiskach w obszarze produkcji i działach wspomagających. Był także odpowiedzialny za restrukturyzację firm i projekty typu „green field”.

KAIZEN: ciągłe doskonalenie w firmach produkcyjnych

Cena

1980 zł netto ( 2435 zł brutto )

KAIZEN: ciągłe doskonalenie w firmach produkcyjnych

KAIZEN to filozofia ciągłego usprawniania. Na szkoleniu przedstawiamy cztery sposoby filozofii Kaizen, zasady Gemba Kaizen i Toyoty. Pokazujemy, jak zachęcić pracowników do zgłaszania pomysłów i jakie są bariery we wdrażaniu tego podejścia. Wszystko ilustrujemy praktycznymi przykładami wdrożeń.

Szkolenie jest częścią programu „Lean Six Sigma w procesach operacyjnych”.

Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest menedżerom i inżynierom, kierownikom procesów oraz liderom chcącym poznać koncepcję ciągłego doskonalenia KAIZEN.

Cele i korzyści

Cele:

  • Przedstawienie uczestnikom koncepcji ciągłego doskonalenia – KAIZEN
  • Zapoznanie uczestników z koncepcją ciągłego usprawniania realizowanych procesów
  • Dostarczenie uczestnikom wiedzy na temat budowania zaangażowania w proces ciągłej poprawy oparty na pracy zespołowej i zaangażowaniu
  • Dostarczenie uczestnikom niezbędnej wiedzy z obszaru ciągłej poprawy i doskonalenia
  • Zapoznanie uczestników z różnymi metodami usprawniania procesów
  • Zapoznanie uczestników z filozofią KAZIEN i ciągłym doskonalenie oraz wparciem dla TPM i TQM
  • Przedstawienie uczestnikom metod wdrażania zmian w oparciu o metodę małych kroków
  • Zrozumienie metod zbudowania świadomości do tworzenia kultury organizacji opartej na ciągłym doskonaleniu poprzez ciągłe poprawianie i usprawnianie procesów
  • Zastosowanie przez uczestników w praktyce wybranych narzędzi
  • Przedstawienie uczestnikom najlepszych praktyk związanych z ciągłą poprawą
Program
  • Wprowadzenie do filozofii ciągłego usprawniania KAIZEN. Zasady KAIZEN
  • Rodzaj inicjatyw usprawniających. Wpływ działań usprawniających na funkcjonowanie organizacji. System inicjowania pomysłów pracowniczych
  • Doskonalenie wszelkich aspektów działalności. Skrócenie czasu realizacji procesu oraz poprawy jakości. Dostosowywanie techniczne elementów systemu
  • 4 sposoby filozofii Kaizen. Podejście zespołowe i rola kół jakości lub małych grup. Narzędzia statystyczne do rozwiązywania problemów
  • Kaizen procesu czy Kaizen przepływu. Jedno podejście do zmian w organizacji
  • Gemba Kaizen. Propozycje usprawnień dla każdego poziomu organizacji. Hoshin Kanri jako metoda monitorowania celów
  • 5 zasad Gemba Kaizen. Budowanie zaufania do zmian w organizacji. Delegowanie zadań do wszystkich członków organizacji
  • Koncepcja systemu produkcyjnego Toyoty – TPS i rola Kaizen w ciągłym rozwoju organizacji
  • 14 zasad Toyoty. Ciągły rozwój pracowników. Poszukiwanie małych usprawnień budujących duże wyniki. Patrzenie na długofalowe cele biznesowe
  • Bariery we wdrażaniu Kaizen. Niezrozumienie kultury ciągłego doskonalenia
  • Praktyczne przykłady (instrukcje postępowanie z wnioskami Kaizen, tablice Kaizen, wdrożone wniosków Kaizen
  • Filozofia Kaikaku. Odwrotne podejście do KAIZEN. Różnice w działaniu. Ukierunkowanie na efektywność. Cechy wspólne. Zaangażowanie kierowników w Kaikaku
  • Praktyczne przykłady wdrożeń systemu TPM na bazie najlepszych praktyk biznesowych
  • Gra symulacyjna – fabryka foteli i zastosowanie zdobytej wiedzy

Cena

1980 zł netto ( 2435 zł brutto )

Lokalizacja

Katowice

Termin

3-4 lutego 2025

Kontakt

Karina Rogalska

Koordynator kursu

  • +48 572 002 706
  • karina.kumanikina@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie dla swojego zespołu? Skontaktuj się:

Agata Puchalska

  • +48 572 002 621
  • agata.puchalska@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane