Akademia Menedżera - szkolenia z kompetencji menedżerskich – EY Academy of Business

Akademia Menedżera – szkolenia z kompetencji menedżerskich

Weź udział w praktycznym, pięciodniowym programie i zacznij:

  • budować swój autorytet jako menedżer
  • naucz się skutecznie zarządzać, wyznaczać cele, delegować i egzekwować zadania
  • zdobądź umiejętność motywowania i inspirowania

– bo sukces każdego menedżera jest uzależniony nie tylko od jego własnej pracy, decyzji i pomysłów, ale również od działań jego podwładnych, współpracowników, klientów czy dostawców.

Co wyróżnia nasze szkolenie?

  • warsztatowy charakter zajęć,
  • przykłady, ćwiczenia oparte na aktywności zawodowej uczestników,
  • umiejętności zdobyte podczas szkolenia natychmiast mogą być wykorzystane w bieżącej praktyce zawodowej.

Uwaga: Warsztaty prowadzone są maksymalnie w 16-osobowych grupach.

Twój rozwój w roli menedżera: Wybierz ścieżkę rozwoju i zdobądź dyplom menedżera biznesu z potwierdzeniem od EY nabytych przez Ciebie kompetencji menedżerskich – wszystkie kompetencje wypisujemy na dyplomie – sprawdź.

Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów chcących poznać różnorodne techniki zarządzania, motywowania, budowania zespołu oraz kształtowania własnego autorytetu. Polecamy je również osobom przygotowującym się do objęcia stanowisk związanych z zarządzaniem ludźmi. Szkolenie rekomendowane dla pracowników startupów.

Uczestnicy:

  • poznają kluczowe umiejętności menedżerskie,
  • przećwiczą umiejętności potrzebne do wykonywania podstawowych zadań menedżerskich: planowanie, delegowanie, monitorowanie, ocena, motywowanie, budowanie zespołu, budowanie wizji, kreatywne rozwiązywanie problemów,
  • poznają swoje mocne strony w roli menedżerów,
  • wymienią się doświadczeniami i poznają najlepsze praktyki w zakresie zarządzania ludźmi.

Moduł I: Budowanie autorytetu

1. Świadomy rozwój własnego autorytetu 

  • Odkrywanie źródeł autorytetu
  • Moje wartości i misja życiowa a mój autorytet
  • Budowanie wiarygodności
  • Mój wizerunek: diagnoza

2. Doskonalenie przekazywania wiarygodnych informacji wzmacniających autorytet – komunikacja jednostronna

  • Expose menedżera jako narzędzie budowania autorytetu w zespole
  • Jak przedstawiać wizję oraz oczekiwania, by wzmocnić swój autorytet?
  • W tym module uczestnicy prezentują przed kamerą swoje expose i otrzymują informacje zwrotne

3. Praktyka asertywnej komunikacji – komunikacja dwustronna

  • Jak formułować prośby i polecenia oraz wyrażać potrzeby i oczekiwania
  • Kontrola emocji
  • Skuteczne radzenie sobie z presją i manipulacją
  • Kierowanie rozmową w trudnych sytuacjach

Moduł II:

A. Cykl zarządzania – główne zadania menedżera

1. Planowanie i wyznaczanie celów

  • Planowanie jako podstawa efektywnego działania
  • Autodiagnoza efektywności dotychczasowego planowania
  • Jak formułować skuteczne cele i sprawnie organizować zadania?
  • Efektywne wykorzystanie dostępnych zasobów

2. Delegowanie zadań

  • Jak skutecznie delegować zadania, by zbudować zaangażowanie i poczucie odpowiedzialności?
  • Jak najlepiej wykorzystać indywidualne kompetencje i talenty pracowników przy przydzielaniu zadań?
  • Dostosowanie stylu delegowania do indywidualnych potrzeb i możliwości pracownika
  • Udzielanie wsparcia pracownikom otrzymującym nowe zadania

3. Monitorowanie i egzekwowanie

  • Przekazywanie informacji zwrotnych
  • Rozliczanie pracowników z realizacji zadań w sposób motywujący do rozwoju
  • Praktyczna metoda egzekwowania poleceń – czterostopniowa procedura

4. Ocena wyników

  • Narzędzia skutecznej ewaluacji
  • Identyfikowanie mocnych stron i obszarów do zmiany
  • Planowanie przyszłych działań z uwzględnieniem wyników

B. Zarządzanie zespołem

1. Budowanie zespołu

  • Skąd się biorą skuteczne zespoły?
  • Profil skutecznego zespołu
  • Mapa funkcjonalna Twojego zespołu: ludzie, zadania, procesy
  • Czynniki sprzyjające współpracy w zespole

2.  Dbanie o rozwój kompetencji pracowników. Aspekty procesu grupowego w zespole

  • Zarządzanie procesem rozwoju zespołu
  • Elastyczne i adekwatne dopasowanie stylu zarządzania do etapu rozwoju zespołu
  • Jak kształtować relacje szef-zespół?
  • Przekazywanie pracownikom zadań rozwojowych

3. Dostosowanie metod pracy z zespołem do poszczególnych etapów jego rozwoju

  • Formowanie zespołu w oparciu o wspólne zasady i jasną komunikację
  • Zarządzanie konfliktami
  • Opór jako sygnał – wyzwanie, szansa
  • „Gramy w jednej drużynie”: budowanie poczucia wspólnego celu
  • Diagnoza ról i potencjału w zespole
  • Dążenie do  synergii – „wartości dodanej” działań zespołu

Moduł III: Menedżer jako przywódca

1.  Fundament przywództwa: przewodzenie poprzez przykład

  • Twój świadomy i nieświadomy wizerunek menedżera
  • Zasady etyczne w przywództwie
  • Wpływ postawy przywódcy na innych: jak zarażać pracowników własnym entuzjazmem i zbudować zaangażowanie?

2. Wizja – dookreślanie priorytetów 

  • Model “przywództwa alfa”
  • Formułowanie wizji i jej rozbudowywanie
  • Metoda tworzenia i planowania wizji
  • W jaki sposób przełożyć wizję na wyznaczanie konkretnych i realistycznych celów?
  • Jak wykorzystać wizję do inspiracji ludzi

3. Motywowanie pozafinansowe

  • Co motywuje ludzi: odkrywanie indywidualnych motywatorów i identyfikowanie potrzeb pracowników
  • Dostrzeganie potencjału i talentów: identyfikacja mocnych stron pracowników
  • Elastyczność i efektywność w stosowaniu adekwatnego do pracownika stylu motywowania
  • Możliwość rozwoju jako motywator: definiowanie ścieżek kariery i przydzielanie zadań rozwojowych
  • Wzmacnianie postawy motywującego lidera
  • W jakie gry komunikacyjne grają z nami pracownicy i jak je przekształcać w wartościowe relacje?

4. Trening zastosowania metod i technik twórczego myślenia na przykładach uczestników

  • Jak zwiększyć dostęp do własnego potencjału
  • Zasady zastosowania twórczego myślenia na poszczególnych etapach rozwiązywania problemów
  • Praktyczne metody zwiększające trafność diagnozy problemu
  • Wykorzystywanie myślenia lateralnego do tworzenia innowacji w biznesie
  • Facylitacja – menedżerskie narzędzia zwiększania innowacji

Andrzej Matyka - przede wszystkim praktyk, dopiero później trener i coach. Na szkoleniach preferuje narzędzia praktyczne, przekazywane często w formie zadań i gier szkoleniowych, a także żartów sytuacyjnych.

Dorota Wiśniewska - posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu rozwiązywania konfliktów, komunikacji, treningu asertywności, przywództwa, motywowania i dyscyplinowania pracowników oraz zarządzania zespołem.

Małgorzata Pietrusiak - głównym celem zawodowym Małgorzaty jest pomoc w rozwoju poprzez pracę indywidualną i zespołową. Poza kilkunastoletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń z zakresu umiejętności interpersonalnych, posiada wieloletnie doświadczenie jako coach.

Małgorzata Szybińska - pasjonuje ją obserwacja rozwoju uczestników szkoleń poprzez odnajdywanie i wzmacnianie swoich mocnych stron w obszarze przewodzenia ludźmi. Projektowanie szkoleń dla klienta traktuje jak przygotowanie interesującej i odkrywczej podróży.

Akademia Menedżera – szkolenia z kompetencji menedżerskich

Weź udział w praktycznym, pięciodniowym programie i zacznij:

  • budować swój autorytet jako menedżer
  • naucz się skutecznie zarządzać, wyznaczać cele, delegować i egzekwować zadania
  • zdobądź umiejętność motywowania i inspirowania

– bo sukces każdego menedżera jest uzależniony nie tylko od jego własnej pracy, decyzji i pomysłów, ale również od działań jego podwładnych, współpracowników, klientów czy dostawców.

Co wyróżnia nasze szkolenie?

  • warsztatowy charakter zajęć,
  • przykłady, ćwiczenia oparte na aktywności zawodowej uczestników,
  • umiejętności zdobyte podczas szkolenia natychmiast mogą być wykorzystane w bieżącej praktyce zawodowej.

Uwaga: Warsztaty prowadzone są maksymalnie w 16-osobowych grupach.

Twój rozwój w roli menedżera: Wybierz ścieżkę rozwoju i zdobądź dyplom menedżera biznesu z potwierdzeniem od EY nabytych przez Ciebie kompetencji menedżerskich – wszystkie kompetencje wypisujemy na dyplomie – sprawdź.

Dla kogo?

Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów chcących poznać różnorodne techniki zarządzania, motywowania, budowania zespołu oraz kształtowania własnego autorytetu. Polecamy je również osobom przygotowującym się do objęcia stanowisk związanych z zarządzaniem ludźmi. Szkolenie rekomendowane dla pracowników startupów.

Cele i korzyści

Uczestnicy:

  • poznają kluczowe umiejętności menedżerskie,
  • przećwiczą umiejętności potrzebne do wykonywania podstawowych zadań menedżerskich: planowanie, delegowanie, monitorowanie, ocena, motywowanie, budowanie zespołu, budowanie wizji, kreatywne rozwiązywanie problemów,
  • poznają swoje mocne strony w roli menedżerów,
  • wymienią się doświadczeniami i poznają najlepsze praktyki w zakresie zarządzania ludźmi.
Program

Moduł I: Budowanie autorytetu

1. Świadomy rozwój własnego autorytetu 

  • Odkrywanie źródeł autorytetu
  • Moje wartości i misja życiowa a mój autorytet
  • Budowanie wiarygodności
  • Mój wizerunek: diagnoza

2. Doskonalenie przekazywania wiarygodnych informacji wzmacniających autorytet – komunikacja jednostronna

  • Expose menedżera jako narzędzie budowania autorytetu w zespole
  • Jak przedstawiać wizję oraz oczekiwania, by wzmocnić swój autorytet?
  • W tym module uczestnicy prezentują przed kamerą swoje expose i otrzymują informacje zwrotne

3. Praktyka asertywnej komunikacji – komunikacja dwustronna

  • Jak formułować prośby i polecenia oraz wyrażać potrzeby i oczekiwania
  • Kontrola emocji
  • Skuteczne radzenie sobie z presją i manipulacją
  • Kierowanie rozmową w trudnych sytuacjach

Moduł II:

A. Cykl zarządzania – główne zadania menedżera

1. Planowanie i wyznaczanie celów

  • Planowanie jako podstawa efektywnego działania
  • Autodiagnoza efektywności dotychczasowego planowania
  • Jak formułować skuteczne cele i sprawnie organizować zadania?
  • Efektywne wykorzystanie dostępnych zasobów

2. Delegowanie zadań

  • Jak skutecznie delegować zadania, by zbudować zaangażowanie i poczucie odpowiedzialności?
  • Jak najlepiej wykorzystać indywidualne kompetencje i talenty pracowników przy przydzielaniu zadań?
  • Dostosowanie stylu delegowania do indywidualnych potrzeb i możliwości pracownika
  • Udzielanie wsparcia pracownikom otrzymującym nowe zadania

3. Monitorowanie i egzekwowanie

  • Przekazywanie informacji zwrotnych
  • Rozliczanie pracowników z realizacji zadań w sposób motywujący do rozwoju
  • Praktyczna metoda egzekwowania poleceń – czterostopniowa procedura

4. Ocena wyników

  • Narzędzia skutecznej ewaluacji
  • Identyfikowanie mocnych stron i obszarów do zmiany
  • Planowanie przyszłych działań z uwzględnieniem wyników

B. Zarządzanie zespołem

1. Budowanie zespołu

  • Skąd się biorą skuteczne zespoły?
  • Profil skutecznego zespołu
  • Mapa funkcjonalna Twojego zespołu: ludzie, zadania, procesy
  • Czynniki sprzyjające współpracy w zespole

2.  Dbanie o rozwój kompetencji pracowników. Aspekty procesu grupowego w zespole

  • Zarządzanie procesem rozwoju zespołu
  • Elastyczne i adekwatne dopasowanie stylu zarządzania do etapu rozwoju zespołu
  • Jak kształtować relacje szef-zespół?
  • Przekazywanie pracownikom zadań rozwojowych

3. Dostosowanie metod pracy z zespołem do poszczególnych etapów jego rozwoju

  • Formowanie zespołu w oparciu o wspólne zasady i jasną komunikację
  • Zarządzanie konfliktami
  • Opór jako sygnał – wyzwanie, szansa
  • „Gramy w jednej drużynie”: budowanie poczucia wspólnego celu
  • Diagnoza ról i potencjału w zespole
  • Dążenie do  synergii – „wartości dodanej” działań zespołu

Moduł III: Menedżer jako przywódca

1.  Fundament przywództwa: przewodzenie poprzez przykład

  • Twój świadomy i nieświadomy wizerunek menedżera
  • Zasady etyczne w przywództwie
  • Wpływ postawy przywódcy na innych: jak zarażać pracowników własnym entuzjazmem i zbudować zaangażowanie?

2. Wizja – dookreślanie priorytetów 

  • Model “przywództwa alfa”
  • Formułowanie wizji i jej rozbudowywanie
  • Metoda tworzenia i planowania wizji
  • W jaki sposób przełożyć wizję na wyznaczanie konkretnych i realistycznych celów?
  • Jak wykorzystać wizję do inspiracji ludzi

3. Motywowanie pozafinansowe

  • Co motywuje ludzi: odkrywanie indywidualnych motywatorów i identyfikowanie potrzeb pracowników
  • Dostrzeganie potencjału i talentów: identyfikacja mocnych stron pracowników
  • Elastyczność i efektywność w stosowaniu adekwatnego do pracownika stylu motywowania
  • Możliwość rozwoju jako motywator: definiowanie ścieżek kariery i przydzielanie zadań rozwojowych
  • Wzmacnianie postawy motywującego lidera
  • W jakie gry komunikacyjne grają z nami pracownicy i jak je przekształcać w wartościowe relacje?

4. Trening zastosowania metod i technik twórczego myślenia na przykładach uczestników

  • Jak zwiększyć dostęp do własnego potencjału
  • Zasady zastosowania twórczego myślenia na poszczególnych etapach rozwiązywania problemów
  • Praktyczne metody zwiększające trafność diagnozy problemu
  • Wykorzystywanie myślenia lateralnego do tworzenia innowacji w biznesie
  • Facylitacja – menedżerskie narzędzia zwiększania innowacji
Szczegóły programu modułowego

Cena

4300 zł netto - cena szkolenia online

4670 zł netto - cena szkolenia stacjonarnego

Aby wpisać się na listę rezerwową, skontaktuj się z koordynatorem szkolenia!

Lokalizacja

Warszawa

Termin

Otwarte rekrutacje:

29 sierpnia – 2 września 2022 | Warszawa

12-16 września 2022 | Warszawa

 

Zamknięte rekrutacje:

27 czerwca – 1 lipca 2022 | Warszawa

BRAK WOLNYCH MIEJSC

4-8 lipca 2022 | Online

BRAK WOLNYCH MIEJSC

Kontakt

Adrianna Sykucka

Koordynator kursu

  • +48 519 511 447
  • adrianna.sykucka@pl.ey.com