Akademia Zarządzania Kryzysem
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy zdobędą wiedzę oraz praktyczne umiejętności dotyczące zarządzania kryzysowego, w tym antykryzysowego.
Czy to szkolenie jest dla Ciebie?
- Czy obawiasz się, że Twoja firma straci kluczowych klientów albo reputację wskutek ataków konkurencji albo niepożądanych działań w Internecie?
- Czy brak stabilności politycznej lub makroekonomicznej może doprowadzić do negatywnych skutków dla Twojej firmy o skali trudnej do przewidzenia?
- Czy słowa takie jak cyberbezpieczeństwo, stabilność dostaw, ciągłość zatrudnienia, płynność finansowa wzbudzają u Ciebie niepokój?
- Czy przyszłość Twojej firmy w perspektywie 3-5 lat spowita jest mgłą niepewności?
- Czy Twoja firma doświadczyła w przeszłości niespodziewanych i nagłych wydarzeń, których negatywne skutki odczuwane były miesiącami albo latami?
Jeżeli przynajmniej na jedno z tych pytań odpowiedziałaś/eś pozytywnie i pełnisz obowiązki menedżerskie, od których zależy przyszłość Twojej organizacji, to znaczy, że szkolenie z zarządzania (anty)kryzysowego jest dla Ciebie.
Jaki jest cel szkolenia?
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy oraz praktycznych umiejętności dotyczących zarządzania kryzysowego, w tym antykryzysowego.
- Czy incydent to już kryzys? Czym się różni sytuacja kryzysowa od kryzysu? W trakcie szkolenia poznamy anatomię kryzysu, nauczymy się identyfikować kryzysy po ich wczesnych symptomach, dostosowywać środki reagowania do kryzysów, wychodzić z nich obronną ręką i przede wszystkim – nie dopuszczać do ich wybuchu i eskalacji.
- Kryzysów się nie planuje, ale reakcje na kryzysy – tak. Dlatego poznamy zasady tworzenia planów zarządzania kryzysowego.
- Czy kryzysy można przewidzieć? Poza wyobraźnią, bardzo pomocne są dobre podstawy zarządzania ryzykiem. Lepiej poznać tajniki planowania scenariuszowego i nauczyć się elastycznie unikać kryzysów, niż brać kosztowne lekcje z sytuacji kryzysowych.
- Co mówić i jak się zachowywać, gdy już dojdzie do kryzysu? Na to również trzeba się przygotować!
Korzyści:
Zajęcia są realizowane w bardzo dynamiczny sposób, z użyciem zróżnicowanych technik dydaktycznych, zorientowanych na interakcję trenera z uczestnikami oraz praktyczną wymianę poglądów i doświadczeń w ustalonych ramach metodycznych. Będą to konwersatoria, analiza studiów przypadków oraz warsztaty umiejętności praktycznych.
Szkolenie obejmuje 14 godzin zajęć rozłożonych na 2 dni, jak również 8 godzin warsztatów kamerowych z obszaru komunikacji kryzysowej w mediach.
- Kryzysy w organizacjach: rodzaje, źródła, objawy
- Metody identyfikacji, szacowania i reagowania na kryzysy
- Wykorzystanie metod zarządzania ryzykiem w sytuacji kryzysu
- Tworzenie planów zarządzania kryzysowego
- Zasady komunikacji kryzysowej
- Planowanie scenariuszowe jako metoda zapobiegania i wczesnego identyfikowania kryzysów
- Umiejętność rozmowy z mediami w sytuacji kryzysu, odpowiadania (lub nie) na trudne pytania, techniki retoryczne pozwalające na dobre odpowiedzi na trudne i zaskakujące pytania, zgodnie z ustaleniami sztabu kryzysowego
Jacek Czarnecki - dziennikarz radiowo-telewizyjny, reporter sejmowy, korespondent wojenny, komentator mediów. Od ponad 20 lat prowadzi warsztaty z zakresu komunikacji medialnej i kryzysowej. Od 30 lat pracuje jako dziennikarz radiowy i TV.
dr Jarosław Górski - doktor nauk ekonomicznych i magister zarządzania, trener EY Academy of Business. Doświadczony praktyk z silnym zapleczem akademickim. Prowadzi badania i analizy, współtworzy rozwiązania strategiczne, doradza, szkoli i konsultuje.
Bogdan Szczesiak - Bogdan jest ekspertem w obszarze marketingu medialnego i public relations. Specjalizuje się w komunikacji kryzysowej. Pracuje z małymi grupami oraz indywidualnie na zamkniętych warsztatach z użyciem kamery. Ma za sobą tysiące godzin szkoleniowych.