Warsztaty Zarządzania Kryzysem – EY Academy of Business

Warsztaty Zarządzania Kryzysem

Szkolenie kierujemy do właścicieli firm, członków zarządu, kadry kierowniczej firm oraz instytucji publicznych, pracowników działów ryzyka i audytorów, menedżerów i specjalistów od komunikacji i public relations oraz wszystkich osób chcących wzmocnić swoje kompetencje w zakresie po pierwsze przygotowania na kryzysy, a po drugie umiejętności reagowania na kryzysy – zwłaszcza w obszarze komunikacji kryzysowej.

Trening skierowany jest do:

  • Do osób publicznych, menedżerów, rzeczników prasowych, urzędników państwowych, których praca wiąże się z reprezentowaniem firmy lub instytucji w mediach i na konferencjach prasowych;
  • Menedżerów, osób „narażonych” na kontakt z mediami w sytuacjach kryzysowych  oraz osób potencjalnie wchodzących w skład sztabu kryzysowego;
  • Wszystkich, którzy w dobie obecnej rewolucji technologicznej i komunikacyjnej, oraz przenikania  mediów do coraz szerszych obszarów życia, chcieliby się nauczyć jak skutecznie działać w sytuacji kryzysu w nowej rzeczywistości medialnej.

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy oraz praktycznych umiejętności dotyczących zarządzania kryzysowego, w tym antykryzysowego, ze szczególnym naciskiem  na sprawną komunikację wewnętrzną i zewnętrzną w czasie kryzysu. Ćwiczenia praktyczne wsparte instruktażowymi miniwykładami stanowią swoistą szczepionkę, skutecznie uodparniającą uczestników na przyszłe sytuacje kryzysowe.

W jaki sposób uczestnicy skorzystają z udziału w warsztatach?

PROFILAKTYKA KRYZYSOWA:

  • Czy incydent to już kryzys? Czym się różni sytuacja kryzysowa od kryzysu? W trakcie szkolenia poznamy anatomię kryzysu, nauczymy się identyfikować kryzysy po ich wczesnych symptomach, dostosowywać środki reagowania do kryzysów, wychodzić z nich obronną ręką i przede wszystkim – nie dopuszczać do ich wybuchu i eskalacji.
  • Kryzysów się nie planuje, ale reakcje na kryzysy – tak. Dlatego poznamy zasady tworzenia planów zarządzania kryzysowego, aby mieć pod ręką procedury i narzędzia i móc poradzić sobie w trakcie intensywnego przebiegu kryzysu.

KRYZYS:

  • Co mówić i jak się zachowywać, gdy już dojdzie do kryzysu? Na to również trzeba się przygotować!
  • Uczestnicy poznają podstawy działania w sytuacji kryzysowej; organizację komórki (sztabu) kryzysowej, zasady komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.

ESKALACJA – KRYZYS MEDIALNY:

  • Uczestnicy poznają podstawowe zasady kontaktu z mediami elektronicznymi, ćwiczą używanie krótkiej formy wypowiedzi eksperckiej (tzw. „setki”), która jest podstawą skutecznej wypowiedzi medialnej. Sprawność w używaniu tej formy przekazu przekłada się na podniesienie skuteczności we wszystkich formach wystąpień publicznych.
  • Uczestnicy uczą się odpowiadania na trudne pytania zgodnie z ustaleniami sztabu kryzysowego oraz sprawnego unikania odpowiedzi na tematy, które nie zostały uwolnione przez sztab kryzysowy do domeny publicznej.

Szkolenie obejmuje 14 godzin zajęć rozłożonych na 2 dni i są prowadzone metodą symulacyjną, odzwierciedlającą rzeczywiste sytuacje kryzysowe.

 

Zajęcia są realizowane w dynamiczny sposób, z użyciem zróżnicowanych technik dydaktycznych, zorientowanych na interakcję trenerów z uczestnikami oraz praktyczną wymianę poglądów i doświadczeń w ustalonych ramach metodycznych.

 

Pierwszego dnia zajęcia odbywają się w formule konwersatoryjnej i warsztatowej, polegają na analizie studiów przypadków oraz praktycznym warsztacie projektowania planu zarządzania kryzysowego.

 

Drugiego dnia zajęcia przyjmują formę zajęć praktycznych w formie studium przypadku, które oparte jest na rozwijającym się w czasie kryzysie. Uczestnicy przyjmują tu role członków sztabu kryzysowego. Ważnym elementem tego etapu szkolenia jest postępowanie i reakcje członków sztabu kryzysowego, gdy kryzys przedostaje się do mediów i zaczyna żyć własnym życiem, w którym podstawowym kryterium staje się „fakt medialny”.

 

Program

  • Kryzysy w organizacjach: rodzaje, źródła, objawy.
  • Metody identyfikacji, szacowania i reagowania na kryzysy.
  • Tworzenie planów zarządzania kryzysowego – procedury główne, standardowe procedury operacyjne, karty zadań.
  • Zasady komunikacji kryzysowej do wewnątrz i na zewnątrz firmy.
  • Podstawy kontaktów z mediami tradycyjnymi i „nowymi mediami”.
  • Umiejętność rozmowy z mediami w sytuacji kryzysu, techniki retoryczne pozwalające na dobre odpowiedzi na trudne i zaskakujące pytania, zgodnie z ustaleniami sztabu kryzysowego.

Jacek Czarnecki - dziennikarz radiowo-telewizyjny, reporter sejmowy, korespondent wojenny, komentator mediów. Od ponad 20 lat prowadzi warsztaty z zakresu komunikacji medialnej i kryzysowej. Od 30 lat pracuje jako dziennikarz radiowy i TV.

dr Jarosław Górski - doktor nauk ekonomicznych i magister zarządzania, trener EY Academy of Business. Doświadczony praktyk z silnym zapleczem akademickim. Prowadzi badania i analizy, współtworzy rozwiązania strategiczne, doradza, szkoli i konsultuje.

Bogdan Szczesiak - Bogdan jest ekspertem w obszarze marketingu medialnego i public relations. Specjalizuje się w komunikacji kryzysowej. Pracuje z małymi grupami oraz indywidualnie na zamkniętych warsztatach z użyciem kamery. Ma za sobą tysiące godzin szkoleniowych.

Lektury dla kadry C-level – prezesów i liderów, którzy nie zatrzymują się w rozwoju

Narracja w przywództwie
Spotkanie autorskie z Markiem Kochanem

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym spotkaniu z Markiem Kochanem, autorem książki "Turban mistrza Mansura. Opowieści sufickie dla mówców i przywódców", które poświecimy kreacji narracji w biznesie.

10 przykazań dla zwycięzców
Spotkanie autorskie z Ewą Opolską

Weź udział w spotkaniu autorskim z Ewą Opolską, współautorką książki "Po co nam praca” i dowiedz się jak zbudować strategię, która pozwoli Ci odnieść sukces.

Menedżerskie rozmowy 1 na 1
Spotkanie autorskie z Tomaszem Bagińskim

Rozmowy 1 na 1 są kluczowym narzędziem w dyspozycji menedżera, które pozwalają mu lepiej zrozumieć i zmotywować swoich pracowników. Jak jednak poprawnie prowadzić rozmowy, na co uważać i jak przemienić górnolotne hasła w realne działania mające wpływ na funkcjonowanie zespołów? Nikt nie zna odpowiedzi na te pytania lepiej niż Tomasz Bagiński, przedsiębiorca, konsultant, trener EY Academy of Business i autor książki 1 na 1.

Rusza nowa seria podcastów "Leadership - wyzwania kadry C-level"

Ruszamy z nowym cyklem podcastów "Leadership - wyzwania kadry C-level" skupionym wokół wyzwań liderów i sposobów zarządzania kadrą menedżerską.

Warsztaty Zarządzania Kryzysem

Cena

2 850 zł netto (3 505,50 zł brutto)

Warsztaty Zarządzania Kryzysem

Szkolenie kierujemy do właścicieli firm, członków zarządu, kadry kierowniczej firm oraz instytucji publicznych, pracowników działów ryzyka i audytorów, menedżerów i specjalistów od komunikacji i public relations oraz wszystkich osób chcących wzmocnić swoje kompetencje w zakresie po pierwsze przygotowania na kryzysy, a po drugie umiejętności reagowania na kryzysy – zwłaszcza w obszarze komunikacji kryzysowej.

Dla kogo?

Trening skierowany jest do:

  • Do osób publicznych, menedżerów, rzeczników prasowych, urzędników państwowych, których praca wiąże się z reprezentowaniem firmy lub instytucji w mediach i na konferencjach prasowych;
  • Menedżerów, osób „narażonych” na kontakt z mediami w sytuacjach kryzysowych  oraz osób potencjalnie wchodzących w skład sztabu kryzysowego;
  • Wszystkich, którzy w dobie obecnej rewolucji technologicznej i komunikacyjnej, oraz przenikania  mediów do coraz szerszych obszarów życia, chcieliby się nauczyć jak skutecznie działać w sytuacji kryzysu w nowej rzeczywistości medialnej.
Cele i korzyści

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy oraz praktycznych umiejętności dotyczących zarządzania kryzysowego, w tym antykryzysowego, ze szczególnym naciskiem  na sprawną komunikację wewnętrzną i zewnętrzną w czasie kryzysu. Ćwiczenia praktyczne wsparte instruktażowymi miniwykładami stanowią swoistą szczepionkę, skutecznie uodparniającą uczestników na przyszłe sytuacje kryzysowe.

Program

W jaki sposób uczestnicy skorzystają z udziału w warsztatach?

PROFILAKTYKA KRYZYSOWA:

  • Czy incydent to już kryzys? Czym się różni sytuacja kryzysowa od kryzysu? W trakcie szkolenia poznamy anatomię kryzysu, nauczymy się identyfikować kryzysy po ich wczesnych symptomach, dostosowywać środki reagowania do kryzysów, wychodzić z nich obronną ręką i przede wszystkim – nie dopuszczać do ich wybuchu i eskalacji.
  • Kryzysów się nie planuje, ale reakcje na kryzysy – tak. Dlatego poznamy zasady tworzenia planów zarządzania kryzysowego, aby mieć pod ręką procedury i narzędzia i móc poradzić sobie w trakcie intensywnego przebiegu kryzysu.

KRYZYS:

  • Co mówić i jak się zachowywać, gdy już dojdzie do kryzysu? Na to również trzeba się przygotować!
  • Uczestnicy poznają podstawy działania w sytuacji kryzysowej; organizację komórki (sztabu) kryzysowej, zasady komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.

ESKALACJA – KRYZYS MEDIALNY:

  • Uczestnicy poznają podstawowe zasady kontaktu z mediami elektronicznymi, ćwiczą używanie krótkiej formy wypowiedzi eksperckiej (tzw. „setki”), która jest podstawą skutecznej wypowiedzi medialnej. Sprawność w używaniu tej formy przekazu przekłada się na podniesienie skuteczności we wszystkich formach wystąpień publicznych.
  • Uczestnicy uczą się odpowiadania na trudne pytania zgodnie z ustaleniami sztabu kryzysowego oraz sprawnego unikania odpowiedzi na tematy, które nie zostały uwolnione przez sztab kryzysowy do domeny publicznej.
Formuła szkolenia

Szkolenie obejmuje 14 godzin zajęć rozłożonych na 2 dni i są prowadzone metodą symulacyjną, odzwierciedlającą rzeczywiste sytuacje kryzysowe.

 

Zajęcia są realizowane w dynamiczny sposób, z użyciem zróżnicowanych technik dydaktycznych, zorientowanych na interakcję trenerów z uczestnikami oraz praktyczną wymianę poglądów i doświadczeń w ustalonych ramach metodycznych.

 

Pierwszego dnia zajęcia odbywają się w formule konwersatoryjnej i warsztatowej, polegają na analizie studiów przypadków oraz praktycznym warsztacie projektowania planu zarządzania kryzysowego.

 

Drugiego dnia zajęcia przyjmują formę zajęć praktycznych w formie studium przypadku, które oparte jest na rozwijającym się w czasie kryzysie. Uczestnicy przyjmują tu role członków sztabu kryzysowego. Ważnym elementem tego etapu szkolenia jest postępowanie i reakcje członków sztabu kryzysowego, gdy kryzys przedostaje się do mediów i zaczyna żyć własnym życiem, w którym podstawowym kryterium staje się „fakt medialny”.

 

Program

  • Kryzysy w organizacjach: rodzaje, źródła, objawy.
  • Metody identyfikacji, szacowania i reagowania na kryzysy.
  • Tworzenie planów zarządzania kryzysowego – procedury główne, standardowe procedury operacyjne, karty zadań.
  • Zasady komunikacji kryzysowej do wewnątrz i na zewnątrz firmy.
  • Podstawy kontaktów z mediami tradycyjnymi i „nowymi mediami”.
  • Umiejętność rozmowy z mediami w sytuacji kryzysu, techniki retoryczne pozwalające na dobre odpowiedzi na trudne i zaskakujące pytania, zgodnie z ustaleniami sztabu kryzysowego.

Cena

2 850 zł netto (3 505,50 zł brutto)

Lokalizacja

Warszawa

Termin

Nowy termin zostanie podany wkrótce

 

Możliwość organizacji zajęć w formule 1:1 lub szkolenia zamkniętego

Kontakt

Sylwia Kacprzak

Koordynator kursu

  • +48 508 018 327
  • sylwia.kacprzak@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane