Warsztaty Zarządzania Kryzysem
Szkolenie kierujemy do właścicieli firm, członków zarządu, kadry kierowniczej firm oraz instytucji publicznych, pracowników działów ryzyka i audytorów, menedżerów i specjalistów od komunikacji i public relations oraz wszystkich osób chcących wzmocnić swoje kompetencje w zakresie po pierwsze przygotowania na kryzysy, a po drugie umiejętności reagowania na kryzysy – zwłaszcza w obszarze komunikacji kryzysowej.
Trening skierowany jest do:
- Do osób publicznych, menedżerów, rzeczników prasowych, urzędników państwowych, których praca wiąże się z reprezentowaniem firmy lub instytucji w mediach i na konferencjach prasowych;
- Menedżerów, osób „narażonych” na kontakt z mediami w sytuacjach kryzysowych oraz osób potencjalnie wchodzących w skład sztabu kryzysowego;
- Wszystkich, którzy w dobie obecnej rewolucji technologicznej i komunikacyjnej, oraz przenikania mediów do coraz szerszych obszarów życia, chcieliby się nauczyć jak skutecznie działać w sytuacji kryzysu w nowej rzeczywistości medialnej.
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy oraz praktycznych umiejętności dotyczących zarządzania kryzysowego, w tym antykryzysowego, ze szczególnym naciskiem na sprawną komunikację wewnętrzną i zewnętrzną w czasie kryzysu. Ćwiczenia praktyczne wsparte instruktażowymi miniwykładami stanowią swoistą szczepionkę, skutecznie uodparniającą uczestników na przyszłe sytuacje kryzysowe.
W jaki sposób uczestnicy skorzystają z udziału w warsztatach?
PROFILAKTYKA KRYZYSOWA:
- Czy incydent to już kryzys? Czym się różni sytuacja kryzysowa od kryzysu? W trakcie szkolenia poznamy anatomię kryzysu, nauczymy się identyfikować kryzysy po ich wczesnych symptomach, dostosowywać środki reagowania do kryzysów, wychodzić z nich obronną ręką i przede wszystkim – nie dopuszczać do ich wybuchu i eskalacji.
- Kryzysów się nie planuje, ale reakcje na kryzysy – tak. Dlatego poznamy zasady tworzenia planów zarządzania kryzysowego, aby mieć pod ręką procedury i narzędzia i móc poradzić sobie w trakcie intensywnego przebiegu kryzysu.
KRYZYS:
- Co mówić i jak się zachowywać, gdy już dojdzie do kryzysu? Na to również trzeba się przygotować!
- Uczestnicy poznają podstawy działania w sytuacji kryzysowej; organizację komórki (sztabu) kryzysowej, zasady komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
ESKALACJA – KRYZYS MEDIALNY:
- Uczestnicy poznają podstawowe zasady kontaktu z mediami elektronicznymi, ćwiczą używanie krótkiej formy wypowiedzi eksperckiej (tzw. „setki”), która jest podstawą skutecznej wypowiedzi medialnej. Sprawność w używaniu tej formy przekazu przekłada się na podniesienie skuteczności we wszystkich formach wystąpień publicznych.
- Uczestnicy uczą się odpowiadania na trudne pytania zgodnie z ustaleniami sztabu kryzysowego oraz sprawnego unikania odpowiedzi na tematy, które nie zostały uwolnione przez sztab kryzysowy do domeny publicznej.
Szkolenie obejmuje 14 godzin zajęć rozłożonych na 2 dni i są prowadzone metodą symulacyjną, odzwierciedlającą rzeczywiste sytuacje kryzysowe.
Zajęcia są realizowane w dynamiczny sposób, z użyciem zróżnicowanych technik dydaktycznych, zorientowanych na interakcję trenerów z uczestnikami oraz praktyczną wymianę poglądów i doświadczeń w ustalonych ramach metodycznych.
Pierwszego dnia zajęcia odbywają się w formule konwersatoryjnej i warsztatowej, polegają na analizie studiów przypadków oraz praktycznym warsztacie projektowania planu zarządzania kryzysowego.
Drugiego dnia zajęcia przyjmują formę zajęć praktycznych w formie studium przypadku, które oparte jest na rozwijającym się w czasie kryzysie. Uczestnicy przyjmują tu role członków sztabu kryzysowego. Ważnym elementem tego etapu szkolenia jest postępowanie i reakcje członków sztabu kryzysowego, gdy kryzys przedostaje się do mediów i zaczyna żyć własnym życiem, w którym podstawowym kryterium staje się „fakt medialny”.
Program
- Kryzysy w organizacjach: rodzaje, źródła, objawy.
- Metody identyfikacji, szacowania i reagowania na kryzysy.
- Tworzenie planów zarządzania kryzysowego – procedury główne, standardowe procedury operacyjne, karty zadań.
- Zasady komunikacji kryzysowej do wewnątrz i na zewnątrz firmy.
- Podstawy kontaktów z mediami tradycyjnymi i „nowymi mediami”.
- Umiejętność rozmowy z mediami w sytuacji kryzysu, techniki retoryczne pozwalające na dobre odpowiedzi na trudne i zaskakujące pytania, zgodnie z ustaleniami sztabu kryzysowego.
Jacek Czarnecki - dziennikarz radiowo-telewizyjny, reporter sejmowy, korespondent wojenny, komentator mediów. Od ponad 20 lat prowadzi warsztaty z zakresu komunikacji medialnej i kryzysowej. Od 30 lat pracuje jako dziennikarz radiowy i TV.
dr Jarosław Górski - doktor nauk ekonomicznych i magister zarządzania, trener EY Academy of Business. Doświadczony praktyk z silnym zapleczem akademickim. Prowadzi badania i analizy, współtworzy rozwiązania strategiczne, doradza, szkoli i konsultuje.
Bogdan Szczesiak - Bogdan jest ekspertem w obszarze marketingu medialnego i public relations. Specjalizuje się w komunikacji kryzysowej. Pracuje z małymi grupami oraz indywidualnie na zamkniętych warsztatach z użyciem kamery. Ma za sobą tysiące godzin szkoleniowych.
Lektury dla kadry C-level – prezesów i liderów, którzy nie zatrzymują się w rozwoju
Narracja w przywództwie
Spotkanie autorskie z Markiem Kochanem
Zapraszamy do udziału w bezpłatnym spotkaniu z Markiem Kochanem, autorem książki "Turban mistrza Mansura. Opowieści sufickie dla mówców i przywódców", które poświecimy kreacji narracji w biznesie.
10 przykazań dla zwycięzców
Spotkanie autorskie z Ewą Opolską
Weź udział w spotkaniu autorskim z Ewą Opolską, współautorką książki "Po co nam praca” i dowiedz się jak zbudować strategię, która pozwoli Ci odnieść sukces.
Menedżerskie rozmowy 1 na 1
Spotkanie autorskie z Tomaszem Bagińskim
Rozmowy 1 na 1 są kluczowym narzędziem w dyspozycji menedżera, które pozwalają mu lepiej zrozumieć i zmotywować swoich pracowników. Jak jednak poprawnie prowadzić rozmowy, na co uważać i jak przemienić górnolotne hasła w realne działania mające wpływ na funkcjonowanie zespołów? Nikt nie zna odpowiedzi na te pytania lepiej niż Tomasz Bagiński, przedsiębiorca, konsultant, trener EY Academy of Business i autor książki 1 na 1.
Rusza nowa seria podcastów "Leadership - wyzwania kadry C-level"
Ruszamy z nowym cyklem podcastów "Leadership - wyzwania kadry C-level" skupionym wokół wyzwań liderów i sposobów zarządzania kadrą menedżerską.