Krytyczne myślenie w praktyce zarządzania – EY Academy of Business

Krytyczne myślenie w praktyce zarządzania

Warsztat twórczego rozwiązywania problemów.

„W karierze wiedza jest jak mleko. Ma okres przydatności wydrukowany na kartonie. Okres przydatności tytułu inżyniera wynosi około trzech lat. Jeśli w tym czasie nie zrewidujesz wszystkiego, co wiesz, twoja kariera szybko przepadnie”.

Louis Ross

Metodologia:

Zajęcia będą miały formę warsztatową. Wykład pojawi się jedynie jako wprowadzenie do zadania lub omówienie jego efektów.

Każdy z uczestników zajęć będzie prowadził proces pracy zespołu w celu przeanalizowania i rozwiązania problemu. Zadania będą miały różnorodny charakter i będą nastawione na poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań oraz rozwijanie kreatywności uczestników.

Większość ćwiczeń będzie dotyczyła przypadków, zaczerpniętych z praktyki działania uczestników. Inne zainspirują do myślenia przez analogię i do zastosowania w praktyce niestandardowych technik rozwiązywania problemów.

Narzędzia twórczego myślenia i rozwiązywania problemów wykorzystane podczas warsztatów są zaczerpnięte z metodologii design thinking, critical thinking, Toyota Way (TQM) i innych metodyk.

Szkolenie polecamy m.in. pracownikom startupów.

Cel szkolenia

  • Przeciwdziałanie rutynie i bezmyślnemu stosowaniu schematów w codziennym działaniu.
  • Wzmocnienie umiejętności analizy i twórczego poszukiwania usprawnień.
  • Ćwiczenie kreatywnego podejścia do rozwiązywania problemów.
  • Doskonalenie praktycznego zastosowania metod zespołowego poszukiwania nowych rozwiązań.
  • Wzmocnienie indywidualnego potencjału w zakresie twórczego myślenia.
  • Propagowanie wśród uczestników postaw innowacyjnych, „poszukujących zmian”.

Główna korzyść dla uczestników

Poznanie narzędzi analizy i rozwiązywania problemów oraz wzmocnienie automotywacji uczestników do samodoskonalenia i doskonalenia stosowanych rozwiązań w codziennej pracy.

Myślenie

  1. Kiedy chce nam się myśleć?
  2. Znaczenie nastawień i motywacji do zmiany.
  3. Nauka wnikliwości.
  4. Potrzeba autonomii.
  5. Wzmacnianie uważności.
  6. Stawianie hipotez.
  7. Wnioskowanie. Zastosowanie logiki.
  8. Praca z danymi.
  9. Oddzielanie faktów od opinii.
  10. Kontrola emocji i jej znaczenie dla krytycznego myślenia.

Kreatywność

  1. Składniki kreatywności – umiejętności, podejście, działanie.
  2. Indywidualne uwarunkowania kreatywności.
  3. Myślenie lateralne.
  4. Ćwiczenia pamięci.
  5. Spostrzegawczość i umiejętność obserwacji.
  6. Odrzucanie schematów.
  7. Myślenie abstrakcyjne.
  8. Praca z metaforą.

Analiza

  1. Myślenie pytaniami.
  2. Siła „5 Why”.
  3. Genchi gembutsu i inne przydate zasady Toyota Way.
  4. Siła zmiany punktu widzenia.
  5. Odwrócenie problemu.
  6. Synektyka Gordona.
  7. Metoda Kepner-Tregoe.
  8. Benchmarking.
  9. Reengeneering procesów.

Synteza

  1. Łączenie informacji.
  2. Myślenie przez analogię.
  3. Pułapki wnioskowania.
  4. Odroczenie wartościowania.
  5. Burza mózgów i jej odmiany.
  6. Jak uniknąć syndromu grupowego myślenia?
  7. Wypracowanie decyzji.
  8. Argumentowanie.

Ewa Opolska - przeprowadza firmy i ludzi przez zmiany, szkoląc i prowadząc projekty rozwojowe. Jest doświadczonym trenerem w obszarze szkoleń menedżerskich. Realizuje dłuższe cykle (akademie menedżerskie, programy talentowe), wspierające konkretne cele biznesowe.

Krytyczne myślenie w praktyce zarządzania

Warsztat twórczego rozwiązywania problemów.

„W karierze wiedza jest jak mleko. Ma okres przydatności wydrukowany na kartonie. Okres przydatności tytułu inżyniera wynosi około trzech lat. Jeśli w tym czasie nie zrewidujesz wszystkiego, co wiesz, twoja kariera szybko przepadnie”.

Louis Ross

Metodologia:

Zajęcia będą miały formę warsztatową. Wykład pojawi się jedynie jako wprowadzenie do zadania lub omówienie jego efektów.

Każdy z uczestników zajęć będzie prowadził proces pracy zespołu w celu przeanalizowania i rozwiązania problemu. Zadania będą miały różnorodny charakter i będą nastawione na poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań oraz rozwijanie kreatywności uczestników.

Większość ćwiczeń będzie dotyczyła przypadków, zaczerpniętych z praktyki działania uczestników. Inne zainspirują do myślenia przez analogię i do zastosowania w praktyce niestandardowych technik rozwiązywania problemów.

Narzędzia twórczego myślenia i rozwiązywania problemów wykorzystane podczas warsztatów są zaczerpnięte z metodologii design thinking, critical thinking, Toyota Way (TQM) i innych metodyk.

Szkolenie polecamy m.in. pracownikom startupów.

Cele i korzyści

Cel szkolenia

  • Przeciwdziałanie rutynie i bezmyślnemu stosowaniu schematów w codziennym działaniu.
  • Wzmocnienie umiejętności analizy i twórczego poszukiwania usprawnień.
  • Ćwiczenie kreatywnego podejścia do rozwiązywania problemów.
  • Doskonalenie praktycznego zastosowania metod zespołowego poszukiwania nowych rozwiązań.
  • Wzmocnienie indywidualnego potencjału w zakresie twórczego myślenia.
  • Propagowanie wśród uczestników postaw innowacyjnych, „poszukujących zmian”.

Główna korzyść dla uczestników

Poznanie narzędzi analizy i rozwiązywania problemów oraz wzmocnienie automotywacji uczestników do samodoskonalenia i doskonalenia stosowanych rozwiązań w codziennej pracy.

Program

Myślenie

  1. Kiedy chce nam się myśleć?
  2. Znaczenie nastawień i motywacji do zmiany.
  3. Nauka wnikliwości.
  4. Potrzeba autonomii.
  5. Wzmacnianie uważności.
  6. Stawianie hipotez.
  7. Wnioskowanie. Zastosowanie logiki.
  8. Praca z danymi.
  9. Oddzielanie faktów od opinii.
  10. Kontrola emocji i jej znaczenie dla krytycznego myślenia.

Kreatywność

  1. Składniki kreatywności – umiejętności, podejście, działanie.
  2. Indywidualne uwarunkowania kreatywności.
  3. Myślenie lateralne.
  4. Ćwiczenia pamięci.
  5. Spostrzegawczość i umiejętność obserwacji.
  6. Odrzucanie schematów.
  7. Myślenie abstrakcyjne.
  8. Praca z metaforą.

Analiza

  1. Myślenie pytaniami.
  2. Siła „5 Why”.
  3. Genchi gembutsu i inne przydate zasady Toyota Way.
  4. Siła zmiany punktu widzenia.
  5. Odwrócenie problemu.
  6. Synektyka Gordona.
  7. Metoda Kepner-Tregoe.
  8. Benchmarking.
  9. Reengeneering procesów.

Synteza

  1. Łączenie informacji.
  2. Myślenie przez analogię.
  3. Pułapki wnioskowania.
  4. Odroczenie wartościowania.
  5. Burza mózgów i jej odmiany.
  6. Jak uniknąć syndromu grupowego myślenia?
  7. Wypracowanie decyzji.
  8. Argumentowanie.
Szczegóły programu modułowego

Cena

2100 zł netto

Lokalizacja

Online

Termin

3-4 listopada 2022

Kontakt

Sonia Kaniewska

Koordynator kursu

  • +48 573 809 469
  • Sonia.Bartnik@pl.ey.com