Praktyka wyceny start-upów – warsztaty w Excelu – EY Academy of Business

Praktyka wyceny start-upów – warsztaty w Excelu

Sprawdź również Akademię wyceny EY Academy of Business — pakiet 3 szkoleń w specjalnej cenie!

„Wycena start-upów to bardziej sztuka niż nauka”.

Wycena start-upu jest sporządzana najczęściej:

  • przed podjęciem decyzji o pozyskaniu finansowania od inwestorów kapitałowych (aniołowie biznesu, fundusze zalążkowe, fundusze venture capital, corporate venture capital i inni) w celu określenia udziałów założycieli start-upu i nowych inwestorów – udziałowców (rundy finansowania);
  • przed podjęciem decyzji o pozyskaniu finansowania od inwestorów dłużnych (aniołowie biznesu, fundusze venture capital, corporate venture capital i inni), rozważających opcję konwersji długu na udziały w przypadku spełnienia warunków umowy inwestycyjnej;
  • w przypadku podziału, fuzji i przejęcia (M&A);
  • w ramach postępowania sądowego (np. konflikt między udziałowcami);
  • w ramach postępowania likwidacyjnego w przypadku niepowodzenia pomysłu biznesowego.

Szkolenie adresowane jest do:

  • przedsiębiorców, właścicieli start-upów szukających inwestora kapitałowego czy dłużnego, szukających możliwości wykluczenia mniejszościowego udziałowca, rozważających pierwszą ofertę publiczną (IPO);
  • doradców małych i średnich przedsiębiorstw, analityków finansowych;
  • potencjalnych przedsiębiorców rozważających założenie start-upu;
  • pracowników kancelarii prawnych;
  • wszystkich osób zainteresowanych tematyką wycen.

Cel szkolenia:

  • Zapoznanie Uczestników z metodami wyceny start-upów
  • Najlepsze praktyki wyceny przedsiębiorstw wg International Private Equity and Venture Capital Valuation Guidelines
  • Tradycyjne metody wyceny start-upów: metody dochodowe (FCFF, FCFE), metody mnożnikowe, metoda skorygowanych aktywów netto
  • Nietradycyjne metody wyceny start-upów (metoda aniołów biznesu Payne, Berkusa; metoda venture capital: pre-money, post-money, metoda ostatniej inwestycji)
  • Zaprezentowanie praktycznych przykładów wycen start-upów w różnych sytuacjach gospodarczych
  • Modelowanie finansowe z wykorzystaniem arkusza Excel

Korzyści dla uczestników:

  • Wyceny przedsiębiorstw są istotnym narzędziem podejmowania różnych decyzji biznesowych tj. kupno/sprzedaż przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, planowanie sukcesji, planowanie podatkowe, reorganizacja, etc. Prowadzący podzieli się swoim bogatym doświadczeniem z praktyki gospodarczej
  • Zrozumienie czynników wpływających na wartość biznesu może pomóc w procesie negocjacji warunków kupna/sprzedaży, w procesie restrukturyzacji i upadłości, w postępowaniach sądowych
  • Uczestnicy szkolenia dokonają analizy przykładów pochodzących z polskiego życia gospodarczego i wspólnie z prowadzącym przygotują kalkulacje wartości przedsiębiorstw z wykorzystaniem arkusza Excel

Specyfika wyceny start-upów

  • Finansowy cykl życia przedsiębiorstwa
  • Value drivers w start-upach (niefinansowe czynniki oceny start-upów: przedsiębiorca/zespół, przewaga konkurencyjna, skalowalność, sposoby wyjścia z inwestycji — exit, dobry czas na inwestycję — timing, rynek)
  • Unicorns — jednorożce — ich źródła wartości

Najlepsze praktyki wyceny przedsiębiorstw, w tym start-upów

  • Najczęstsze przyczyny wyceny przedsiębiorstw
  • Zasady wyceny, założenia wyceny, standardy wartości, funkcje wyceny, przedmiot wyceny (udziały, ZCP)
  • Krajowy Standard Wyceny Specjalistyczny „Ogólne zasady wyceny przedsiębiorstw”/NI5
  • International Private Equity and Venture Capital Valuation Guidelines

Tradycyjne metody wyceny start-upów

  • Podejście majątkowe (skorygowane aktywa netto)
  • Podejście dochodowe (DCF – zdyskontowane przepływy pieniężne, w tym model FCFF, FCFE, skapitalizowane nadwyżki EBIT/Cash Flow)
  • Podejście rynkowe (mnożniki giełdowe i transakcyjne)

Nietradycyjne metody wyceny start-upów

  • Metoda aniołów biznesu Payne, Berkusa
  • Metoda venture capital: pre-money, post-money, metoda ostatniej inwestycji
  • Metoda drzew decyzyjnych
  • Metoda wieloetapowa

Praktyka wyceny start-upów w Excelu

Podsumowanie

dr Marek Panfil - doświadczony biegły w zakresie wyceny przedsiębiorstwa oraz aktywów niematerialnych, doradca strategiczny w zakresie kreowania wartości spółki dla akcjonariuszy.

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów

Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy — przekazywania wiedzy na przykładach z życia:

Praktyka wyceny przedsiębiorstwa - dla kogo i po co?

Zdolność samodzielnej wyceny przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części to niezbędne narzędzie do podejmowania decyzji biznesowych.

Dostępne opcje

Praktyka wyceny start-upów – warsztaty w Excelu

Cena

1400 zł netto

Akademia wyceny EY Academy of Business (szkolenie dwudniowe z jednodniowym w dowolnej konfiguracji)

Cena

3800 zł netto

  • Oszczędzasz 100 zł

Akademia wyceny EY Academy of Business (dwa szkolenia dwudniowe)

Cena

4800 zł netto

  • Oszczędzasz 200 zł
Praktyka wyceny start-upów – warsztaty w Excelu

Sprawdź również Akademię wyceny EY Academy of Business — pakiet 3 szkoleń w specjalnej cenie!

„Wycena start-upów to bardziej sztuka niż nauka”.

Wycena start-upu jest sporządzana najczęściej:

  • przed podjęciem decyzji o pozyskaniu finansowania od inwestorów kapitałowych (aniołowie biznesu, fundusze zalążkowe, fundusze venture capital, corporate venture capital i inni) w celu określenia udziałów założycieli start-upu i nowych inwestorów – udziałowców (rundy finansowania);
  • przed podjęciem decyzji o pozyskaniu finansowania od inwestorów dłużnych (aniołowie biznesu, fundusze venture capital, corporate venture capital i inni), rozważających opcję konwersji długu na udziały w przypadku spełnienia warunków umowy inwestycyjnej;
  • w przypadku podziału, fuzji i przejęcia (M&A);
  • w ramach postępowania sądowego (np. konflikt między udziałowcami);
  • w ramach postępowania likwidacyjnego w przypadku niepowodzenia pomysłu biznesowego.
Dla kogo?

Szkolenie adresowane jest do:

  • przedsiębiorców, właścicieli start-upów szukających inwestora kapitałowego czy dłużnego, szukających możliwości wykluczenia mniejszościowego udziałowca, rozważających pierwszą ofertę publiczną (IPO);
  • doradców małych i średnich przedsiębiorstw, analityków finansowych;
  • potencjalnych przedsiębiorców rozważających założenie start-upu;
  • pracowników kancelarii prawnych;
  • wszystkich osób zainteresowanych tematyką wycen.
Cele i korzyści

Cel szkolenia:

  • Zapoznanie Uczestników z metodami wyceny start-upów
  • Najlepsze praktyki wyceny przedsiębiorstw wg International Private Equity and Venture Capital Valuation Guidelines
  • Tradycyjne metody wyceny start-upów: metody dochodowe (FCFF, FCFE), metody mnożnikowe, metoda skorygowanych aktywów netto
  • Nietradycyjne metody wyceny start-upów (metoda aniołów biznesu Payne, Berkusa; metoda venture capital: pre-money, post-money, metoda ostatniej inwestycji)
  • Zaprezentowanie praktycznych przykładów wycen start-upów w różnych sytuacjach gospodarczych
  • Modelowanie finansowe z wykorzystaniem arkusza Excel

Korzyści dla uczestników:

  • Wyceny przedsiębiorstw są istotnym narzędziem podejmowania różnych decyzji biznesowych tj. kupno/sprzedaż przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, planowanie sukcesji, planowanie podatkowe, reorganizacja, etc. Prowadzący podzieli się swoim bogatym doświadczeniem z praktyki gospodarczej
  • Zrozumienie czynników wpływających na wartość biznesu może pomóc w procesie negocjacji warunków kupna/sprzedaży, w procesie restrukturyzacji i upadłości, w postępowaniach sądowych
  • Uczestnicy szkolenia dokonają analizy przykładów pochodzących z polskiego życia gospodarczego i wspólnie z prowadzącym przygotują kalkulacje wartości przedsiębiorstw z wykorzystaniem arkusza Excel
Program

Specyfika wyceny start-upów

  • Finansowy cykl życia przedsiębiorstwa
  • Value drivers w start-upach (niefinansowe czynniki oceny start-upów: przedsiębiorca/zespół, przewaga konkurencyjna, skalowalność, sposoby wyjścia z inwestycji — exit, dobry czas na inwestycję — timing, rynek)
  • Unicorns — jednorożce — ich źródła wartości

Najlepsze praktyki wyceny przedsiębiorstw, w tym start-upów

  • Najczęstsze przyczyny wyceny przedsiębiorstw
  • Zasady wyceny, założenia wyceny, standardy wartości, funkcje wyceny, przedmiot wyceny (udziały, ZCP)
  • Krajowy Standard Wyceny Specjalistyczny „Ogólne zasady wyceny przedsiębiorstw”/NI5
  • International Private Equity and Venture Capital Valuation Guidelines

Tradycyjne metody wyceny start-upów

  • Podejście majątkowe (skorygowane aktywa netto)
  • Podejście dochodowe (DCF – zdyskontowane przepływy pieniężne, w tym model FCFF, FCFE, skapitalizowane nadwyżki EBIT/Cash Flow)
  • Podejście rynkowe (mnożniki giełdowe i transakcyjne)

Nietradycyjne metody wyceny start-upów

  • Metoda aniołów biznesu Payne, Berkusa
  • Metoda venture capital: pre-money, post-money, metoda ostatniej inwestycji
  • Metoda drzew decyzyjnych
  • Metoda wieloetapowa

Praktyka wyceny start-upów w Excelu

Podsumowanie

Cena

1400 zł netto

Lokalizacja

Online

Termin

14 grudnia 2022

Kontakt

Natalia Medyńska

Koordynator kursu

  • +48 789 407 645
  • natalia.medynska@pl.ey.com