Praktyka wyceny startupów – warsztaty w Excelu – EY Academy of Business

Praktyka wyceny startupów – warsztaty w Excelu

Sprawdź również Akademię wyceny EY Academy of Business — pakiet 3 szkoleń w specjalnej cenie!

„Wycena startupów to bardziej sztuka niż nauka”.

Wycena startupu jest sporządzana najczęściej:

  • Przed podjęciem decyzji o pozyskaniu finansowania od inwestorów kapitałowych (aniołowie biznesu, fundusze zalążkowe, fundusze venture capital, corporate venture capital i inni) w celu określenia udziałów założycieli startupu i nowych inwestorów – udziałowców (rundy finansowania)
  • Przed podjęciem decyzji o pozyskaniu finansowania od inwestorów dłużnych (aniołowie biznesu, fundusze venture capital, corporate venture capital i inni), rozważających opcję konwersji długu na udziały w przypadku spełnienia warunków umowy inwestycyjnej
  • W przypadku podziału, fuzji i przejęcia (M&A)
  • W ramach postępowania sądowego (np. konflikt między udziałowcami)
  • W ramach postępowania likwidacyjnego w przypadku niepowodzenia pomysłu biznesowego

Szkolenie adresowane jest do:

  • Przedsiębiorców, właścicieli startupów szukających inwestora kapitałowego czy dłużnego, szukających możliwości wykluczenia mniejszościowego udziałowca, rozważających pierwszą ofertę publiczną (IPO)
  • Doradców małych i średnich przedsiębiorstw, analityków finansowych
  • Potencjalnych przedsiębiorców rozważających założenie start-upu
  • Pracowników kancelarii prawnych
  • Wszystkich osób zainteresowanych tematyką wycen

Cel szkolenia:

  • Zapoznanie Uczestników z metodami wyceny startupów
  • Najlepsze praktyki wyceny przedsiębiorstw wg International Private Equity and Venture Capital Valuation Guidelines
  • Tradycyjne metody wyceny startupów: metody dochodowe (FCFF, FCFE), metody mnożnikowe, metoda skorygowanych aktywów netto
  • Nietradycyjne metody wyceny startupów (metoda aniołów biznesu Payne, Berkusa; metoda venture capital: pre-money, post-money, metoda ostatniej inwestycji)
  • Zaprezentowanie praktycznych przykładów wycen startupów w różnych sytuacjach gospodarczych
  • Modelowanie finansowe z wykorzystaniem arkusza Excel

Korzyści dla uczestników:

  • Wyceny przedsiębiorstw są istotnym narzędziem podejmowania różnych decyzji biznesowych tj. kupno/sprzedaż przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, planowanie sukcesji, planowanie podatkowe, reorganizacja, etc. Prowadzący podzieli się swoim bogatym doświadczeniem z praktyki gospodarczej
  • Zrozumienie czynników wpływających na wartość biznesu może pomóc w procesie negocjacji warunków kupna/sprzedaży, w procesie restrukturyzacji i upadłości, w postępowaniach sądowych
  • Uczestnicy szkolenia dokonają analizy przykładów pochodzących z polskiego życia gospodarczego i wspólnie z prowadzącym przygotują kalkulacje wartości przedsiębiorstw z wykorzystaniem arkusza Excel

Specyfika wyceny startupów

  • Finansowy cykl życia przedsiębiorstwa
  • Value drivers w startupach (niefinansowe czynniki oceny start-upów: przedsiębiorca/zespół, przewaga konkurencyjna, skalowalność, sposoby wyjścia z inwestycji — exit, dobry czas na inwestycję — timing, rynek)
  • Unicorns — jednorożce — ich źródła wartości

Najlepsze praktyki wyceny przedsiębiorstw, w tym start-upów

  • Najczęstsze przyczyny wyceny przedsiębiorstw
  • Zasady wyceny, założenia wyceny, standardy wartości, funkcje wyceny, przedmiot wyceny (udziały, ZCP)
  • Krajowy Standard Wyceny Specjalistyczny „Ogólne zasady wyceny przedsiębiorstw”/NI5
  • International Private Equity and Venture Capital Valuation Guidelines

Tradycyjne metody wyceny startupów

  • Podejście majątkowe (skorygowane aktywa netto)
  • Podejście dochodowe (DCF – zdyskontowane przepływy pieniężne, w tym model FCFF, FCFE, skapitalizowane nadwyżki EBIT/Cash Flow)
  • Podejście rynkowe (mnożniki giełdowe i transakcyjne)

Nietradycyjne metody wyceny start-upów

  • Metoda aniołów biznesu Payne, Berkusa
  • Metoda venture capital: pre-money, post-money, metoda ostatniej inwestycji
  • Metoda drzew decyzyjnych
  • Metoda wieloetapowa

Praktyka wyceny startupów w Excelu

Podsumowanie

dr Marek Panfil - doświadczony biegły w zakresie wyceny przedsiębiorstwa oraz aktywów niematerialnych, doradca strategiczny w zakresie kreowania wartości spółki dla akcjonariuszy.

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów

Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy — przekazywania wiedzy na przykładach z życia:

Praktyka wyceny startupów – warsztaty w Excelu

Cena

1390 zł netto ( 1710 zł brutto )

  • Oszczędzasz 100 zł

Cena

3800 zł netto ( 4674 zł brutto )

  • Oszczędzasz 200 zł

Cena

4800 zł netto ( 5904 zł brutto )

Praktyka wyceny startupów – warsztaty w Excelu

Sprawdź również Akademię wyceny EY Academy of Business — pakiet 3 szkoleń w specjalnej cenie!

„Wycena startupów to bardziej sztuka niż nauka”.

Wycena startupu jest sporządzana najczęściej:

  • Przed podjęciem decyzji o pozyskaniu finansowania od inwestorów kapitałowych (aniołowie biznesu, fundusze zalążkowe, fundusze venture capital, corporate venture capital i inni) w celu określenia udziałów założycieli startupu i nowych inwestorów – udziałowców (rundy finansowania)
  • Przed podjęciem decyzji o pozyskaniu finansowania od inwestorów dłużnych (aniołowie biznesu, fundusze venture capital, corporate venture capital i inni), rozważających opcję konwersji długu na udziały w przypadku spełnienia warunków umowy inwestycyjnej
  • W przypadku podziału, fuzji i przejęcia (M&A)
  • W ramach postępowania sądowego (np. konflikt między udziałowcami)
  • W ramach postępowania likwidacyjnego w przypadku niepowodzenia pomysłu biznesowego
Dla kogo?

Szkolenie adresowane jest do:

  • Przedsiębiorców, właścicieli startupów szukających inwestora kapitałowego czy dłużnego, szukających możliwości wykluczenia mniejszościowego udziałowca, rozważających pierwszą ofertę publiczną (IPO)
  • Doradców małych i średnich przedsiębiorstw, analityków finansowych
  • Potencjalnych przedsiębiorców rozważających założenie start-upu
  • Pracowników kancelarii prawnych
  • Wszystkich osób zainteresowanych tematyką wycen
Cele i korzyści

Cel szkolenia:

  • Zapoznanie Uczestników z metodami wyceny startupów
  • Najlepsze praktyki wyceny przedsiębiorstw wg International Private Equity and Venture Capital Valuation Guidelines
  • Tradycyjne metody wyceny startupów: metody dochodowe (FCFF, FCFE), metody mnożnikowe, metoda skorygowanych aktywów netto
  • Nietradycyjne metody wyceny startupów (metoda aniołów biznesu Payne, Berkusa; metoda venture capital: pre-money, post-money, metoda ostatniej inwestycji)
  • Zaprezentowanie praktycznych przykładów wycen startupów w różnych sytuacjach gospodarczych
  • Modelowanie finansowe z wykorzystaniem arkusza Excel

Korzyści dla uczestników:

  • Wyceny przedsiębiorstw są istotnym narzędziem podejmowania różnych decyzji biznesowych tj. kupno/sprzedaż przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, planowanie sukcesji, planowanie podatkowe, reorganizacja, etc. Prowadzący podzieli się swoim bogatym doświadczeniem z praktyki gospodarczej
  • Zrozumienie czynników wpływających na wartość biznesu może pomóc w procesie negocjacji warunków kupna/sprzedaży, w procesie restrukturyzacji i upadłości, w postępowaniach sądowych
  • Uczestnicy szkolenia dokonają analizy przykładów pochodzących z polskiego życia gospodarczego i wspólnie z prowadzącym przygotują kalkulacje wartości przedsiębiorstw z wykorzystaniem arkusza Excel
Program

Specyfika wyceny startupów

  • Finansowy cykl życia przedsiębiorstwa
  • Value drivers w startupach (niefinansowe czynniki oceny start-upów: przedsiębiorca/zespół, przewaga konkurencyjna, skalowalność, sposoby wyjścia z inwestycji — exit, dobry czas na inwestycję — timing, rynek)
  • Unicorns — jednorożce — ich źródła wartości

Najlepsze praktyki wyceny przedsiębiorstw, w tym start-upów

  • Najczęstsze przyczyny wyceny przedsiębiorstw
  • Zasady wyceny, założenia wyceny, standardy wartości, funkcje wyceny, przedmiot wyceny (udziały, ZCP)
  • Krajowy Standard Wyceny Specjalistyczny „Ogólne zasady wyceny przedsiębiorstw”/NI5
  • International Private Equity and Venture Capital Valuation Guidelines

Tradycyjne metody wyceny startupów

  • Podejście majątkowe (skorygowane aktywa netto)
  • Podejście dochodowe (DCF – zdyskontowane przepływy pieniężne, w tym model FCFF, FCFE, skapitalizowane nadwyżki EBIT/Cash Flow)
  • Podejście rynkowe (mnożniki giełdowe i transakcyjne)

Nietradycyjne metody wyceny start-upów

  • Metoda aniołów biznesu Payne, Berkusa
  • Metoda venture capital: pre-money, post-money, metoda ostatniej inwestycji
  • Metoda drzew decyzyjnych
  • Metoda wieloetapowa

Praktyka wyceny startupów w Excelu

Podsumowanie

Cena

1390 zł netto ( 1710 zł brutto )

139 zł netto ( 171 zł brutto ) - dostęp do nagrania szkolenia

Lokalizacja

Online Live

Termin

16 września 2024

 

Możliwość organizacji szkolenia zamkniętego

Kontakt

Katarzyna Wielgat

Koordynator kursu

  • +48 573 005 707
  • katarzyna.wielgat@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane