Przygotowanie warsztatów – koncepcja i narzędzia – szkolenie z cyklu Akademia Trenera – EY Academy of Business

Przygotowanie warsztatów – koncepcja i narzędzia – szkolenie z cyklu Akademia Trenera

Dobre szkolenie wymaga solidnego przygotowania. Na zajęciach wyjaśniamy, jak zaplanować wszystkie elementy szkolenia i jak poznać potrzeby uczestników.

Szkolenie jest częścią Akademii Trenera.

Szkolenie kierujemy do osób bez doświadczenia trenerskiego lub z niewielkim doświadczeniem w tym zakresie, które chcą nauczyć się, jak zaplanować warsztaty i jak się do nich przygotować.

Zadania trenera na etapie przygotowania warsztatów

  • Etap przygotowania zajęć (organizacyjny i merytoryczny)
  • Etap realizacji zajęć
  • Etap oceny przydatności zajęć
  • Przydatna lista pytań, kontrolujących poziom przygotowania przed przeprowadzeniem warsztatu

Diagnoza potrzeb szkoleniowych w oparciu o narzędzia diagnostyczne

  • Analiza oczekiwań organizatorów i uczestników warsztatów
  • Kompetencje jako baza definicyjna do określenia oczekiwań szkoleniowych
  • Realizacja oceny 360 stopni
  • Realizacja Development Centre i agregacja wyników w raporcie zbiorczym
  • Diagnoza kultury organizacji i dopasowanie umiejętności miękkich menedżerów
  • Diagnoza stylów przywództwa i etapów rozwoju organizacji – jak czytać wyniki
  • Potrzeby nieformalne klienta

Opracowanie koncepcji warsztatów

  • Definiowanie celów warsztatów i korzyści dla uczestników zajęć
  • Formalne (deklarowane) i nieformalne oczekiwania wobec warsztatów. Metody diagnozy rzeczywistych potrzeb szkoleniowych z poziomu organizacji i biznesu
  • Przygotowanie konspektu zajęć

Planowanie przebiegu zajęć

  • Jak zaplanować czas warsztatów?
  • Konstrukcja warsztatów – od czego zacząć, jakie powinny być kolejne etapy spotkania?
  • Wymagania dotyczące sali i inne aspekty organizacyjne

Wybór sposobu prezentowania treści

  • Co wiemy o uczestnikach, ich wiedzy i umiejętnościach?
  • Metody dydaktyczne zwiększające aktywność uczestników zajęć

Ocena efektywności prowadzonych zajęć

  • Jak badać przydatność zajęć?
  • Feedback po szkoleniu – zasady, sposób przyjmowania
  • Ankieta oceniająca szkolenie – jak ją przygotować?
  • Metody oceny wiedzy i umiejętności uczestników zajęć

Ewa Opolska - przeprowadza firmy i ludzi przez zmiany, szkoląc i prowadząc projekty rozwojowe. Jest doświadczonym trenerem w obszarze szkoleń menedżerskich. Realizuje dłuższe cykle (akademie menedżerskie, programy talentowe), wspierające konkretne cele biznesowe.

Magdalena Robak - wspiera rozwój przywództwa i (współ)pracy opartych o świadomość ról, wspólne wartości i standardy oraz empowerment – w firmach, zespołach, projektach. Psycholog organizacji i pracy, praktyk biznesu i lider projektów rozwojowych.

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów

Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy — przekazywania wiedzy na przykładach z życia:

10 przykazań dla zwycięzców
Spotkanie autorskie z Ewą Opolską

Weź udział w spotkaniu autorskim z Ewą Opolską, współautorką książki "Po co nam praca” i dowiedz się jak zbudować strategię, która pozwoli Ci odnieść sukces.

Przygotowanie warsztatów – koncepcja i narzędzia – szkolenie z cyklu Akademia Trenera

Cena

2750 zł netto

Przygotowanie warsztatów – koncepcja i narzędzia – szkolenie z cyklu Akademia Trenera

Dobre szkolenie wymaga solidnego przygotowania. Na zajęciach wyjaśniamy, jak zaplanować wszystkie elementy szkolenia i jak poznać potrzeby uczestników.

Szkolenie jest częścią Akademii Trenera.

Dla kogo?

Szkolenie kierujemy do osób bez doświadczenia trenerskiego lub z niewielkim doświadczeniem w tym zakresie, które chcą nauczyć się, jak zaplanować warsztaty i jak się do nich przygotować.

Program

Zadania trenera na etapie przygotowania warsztatów

  • Etap przygotowania zajęć (organizacyjny i merytoryczny)
  • Etap realizacji zajęć
  • Etap oceny przydatności zajęć
  • Przydatna lista pytań, kontrolujących poziom przygotowania przed przeprowadzeniem warsztatu

Diagnoza potrzeb szkoleniowych w oparciu o narzędzia diagnostyczne

  • Analiza oczekiwań organizatorów i uczestników warsztatów
  • Kompetencje jako baza definicyjna do określenia oczekiwań szkoleniowych
  • Realizacja oceny 360 stopni
  • Realizacja Development Centre i agregacja wyników w raporcie zbiorczym
  • Diagnoza kultury organizacji i dopasowanie umiejętności miękkich menedżerów
  • Diagnoza stylów przywództwa i etapów rozwoju organizacji – jak czytać wyniki
  • Potrzeby nieformalne klienta

Opracowanie koncepcji warsztatów

  • Definiowanie celów warsztatów i korzyści dla uczestników zajęć
  • Formalne (deklarowane) i nieformalne oczekiwania wobec warsztatów. Metody diagnozy rzeczywistych potrzeb szkoleniowych z poziomu organizacji i biznesu
  • Przygotowanie konspektu zajęć

Planowanie przebiegu zajęć

  • Jak zaplanować czas warsztatów?
  • Konstrukcja warsztatów – od czego zacząć, jakie powinny być kolejne etapy spotkania?
  • Wymagania dotyczące sali i inne aspekty organizacyjne

Wybór sposobu prezentowania treści

  • Co wiemy o uczestnikach, ich wiedzy i umiejętnościach?
  • Metody dydaktyczne zwiększające aktywność uczestników zajęć

Ocena efektywności prowadzonych zajęć

  • Jak badać przydatność zajęć?
  • Feedback po szkoleniu – zasady, sposób przyjmowania
  • Ankieta oceniająca szkolenie – jak ją przygotować?
  • Metody oceny wiedzy i umiejętności uczestników zajęć
Szczegóły programu modułowego

Cena

2750 zł netto

Lokalizacja

Warszawa

Termin

24-25 października 2023

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • zuzanna.stepien@pl.ey.com