Metodyka prowadzenia zajęć – szkolenie z cyklu Akademia Trenera
Szkolenie ma na celu przygotowanie metodologiczne do realizacji zajęć poprzez różnego rodzaju ćwiczenia, zadania, filmy czy testy. Dowiesz się, skąd można czerpać pomysły na pisanie zadań, jakie są zasady ich pisania oraz jak je najlepiej testować. Pokażemy, dlaczego ważne są ice breakery, ćwiczenia kreatywne i przyjazna oku prezentacja. Dowiesz się również, jak udzielać instrukcji, aby uczestnicy szkolenia wiedzieli, jak wykonać dane zadanie i co jest jego celem.
Szkolenie jest częścią Akademii Trenera.
Szkolenie jest adresowane do osób, które myślą o pracy trenerskiej, a także tych, którzy niedawno ją rozpoczęli i chcą poznać metodykę prowadzenia zajęć.
Cele szkolenia:
- Poznanie metodologii prowadzenia szkoleń, w tym zasad pisania zadań i ćwiczeń
- Uczenie się dopasowywania metod pracy do grupy
- Poznanie zasad przygotowania skutecznej prezentacji multimedialnej
- Zapoznanie się ze źródłami pomysłów i inspiracji na pisanie zadań oraz ze źródłami, z których można czerpać gotowe zadania
- Zdobycie umiejętności udzielania instrukcji do zadań, a także podsumowywania ćwiczeń
Nauczysz się:
- Korzystać z gotowych zadań i ćwiczeń oraz szukać ich w odpowiednich bazach i literaturze
- Korzystać z przykładowych testów
- Przygotowywać prezentację multimedialną
- Pisać ćwiczenia i je testować
- Prowadzić dyskusje podsumowujące po zadaniach
- Udzielać instrukcji do zadań
Uczenie się dorosłych
- Cykl Kolba
- Uczenie się mentalne i uczenie przez doświadczenie
Przygotowanie materiałów dydaktycznych
- Prezentacja multimedialna – jak ją przygotować i jak skutecznie z niej korzystać?
Ćwiczenia budujące grupę
- Ice breakery i ćwiczenia rozgrzewkowe
- Ćwiczenia integrujące grupę
Typy zadań
- Zadania grupowe bez i z podziałem na role
- Dyskusje grupowe
- Prezentacje indywidualne i grupowe
- Symulacje rozmów
- Case studies
- Zadania konstrukcyjne
- Pisemna analiza przypadku, zadania pisemne
- Testy
- Arkusze obserwacji
- Wykorzystanie filmów
Zadania osadzone w doświadczeniu zawodowym i uniwersalne
- Kiedy posługiwać się zadaniami ściśle osadzonymi w realiach zawodowych?
Pisanie i testowanie zadań
- Sztuka pisania zadań
- Skąd czerpać pomysły na zadania?
- Banki zadań szkoleniowych
- Jak powinna wyglądać instrukcja?
- Zasady testowania zadań przygotowanych samodzielnie
Ćwiczenia kreatywne i aktywizujące grupę
- Kiedy z nich korzystać?
Realizacja zadań
- Udzielanie instrukcji do zadań
- Przygotowanie pomieszczeń i zasobów, czas realizacji
- Moderowanie dyskusji
- Działanie trenera w sytuacjach nieprzewidzianych
- Podsumowywanie ćwiczeń – faza refleksji
Anetta Krukowska - od 1998 roku pracuje jako trenerka, konsultantka i coach w zakresie rekrutacji, szkoleń, ocen kompetencji, diagnozy organizacyjnej oraz interwencji w trudnych sytuacjach zespołowych. Od 2016 roku jest propagatorką nowego nurtu - wellness w biznesie.
Magdalena Robak - wspiera rozwój przywództwa i (współ)pracy opartych o świadomość ról, wspólne wartości i standardy oraz empowerment – w firmach, zespołach, projektach. Psycholog organizacji i pracy, praktyk biznesu i lider projektów rozwojowych.
Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów
Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy — przekazywania wiedzy na przykładach z życia:
10 przykazań dla zwycięzców
Spotkanie autorskie z Ewą Opolską
Weź udział w spotkaniu autorskim z Ewą Opolską, współautorką książki "Po co nam praca” i dowiedz się jak zbudować strategię, która pozwoli Ci odnieść sukces.