Metodyka prowadzenia zajęć – EY Academy of Business

Metodyka prowadzenia zajęć

Szkolenie ma na celu przygotowanie metodologiczne do realizacji zajęć poprzez różnego rodzaju ćwiczenia, zadania, filmy czy testy. Dowiesz się, skąd można czerpać pomysły na pisanie zadań, jakie są zasady ich pisania oraz jak je najlepiej testować. Pokażemy, dlaczego ważne są ice breakery, ćwiczenia kreatywne i przyjazna oku prezentacja. Dowiesz się również, jak udzielać instrukcji, aby uczestnicy szkolenia wiedzieli, jak wykonać dane zadanie i co jest jego celem.

Szkolenie jest częścią Akademii Trenera.

Szkolenie jest adresowane do osób, które myślą o pracy trenerskiej, a także tych, którzy niedawno ją rozpoczęli i chcą poznać metodykę prowadzenia zajęć.

Cele szkolenia:

  • poznanie metodologii prowadzenia szkoleń, w tym zasad pisania zadań i ćwiczeń
  • uczenie się dopasowywania metod pracy do grupy
  • poznanie zasad przygotowania skutecznej prezentacji multimedialnej
  • zapoznanie się ze źródłami pomysłów i inspiracji na pisanie zadań oraz ze źródłami, z których można czerpać gotowe zadania
  • zdobycie umiejętności udzielania instrukcji do zadań, a także podsumowywania ćwiczeń

Nauczysz się:

  • korzystać z gotowych zadań i ćwiczeń oraz szukać ich w odpowiednich bazach i literaturze
  • korzystać z przykładowych testów
  • przygotowywać prezentację multimedialną
  • pisać ćwiczenia i je testować
  • prowadzić dyskusje podsumowujące po zadaniach
  • udzielać instrukcji do zadań

Uczenie się dorosłych

  • Cykl Kolba
  • Uczenie się mentalne i uczenie przez doświadczenie

Przygotowanie materiałów dydaktycznych

  • Prezentacja multimedialna – jak ją przygotować i jak skutecznie z niej korzystać?

Ćwiczenia budujące grupę

  • Ice breakery i ćwiczenia rozgrzewkowe
  • Ćwiczenia integrujące grupę

Typy zadań

  • Zadania grupowe bez i z podziałem na role
  • Dyskusje grupowe
  • Prezentacje indywidualne i grupowe
  • Symulacje rozmów
  • Case studies
  • Zadania konstrukcyjne
  • Pisemna analiza przypadku, zadania pisemne
  • Testy
  • Arkusze obserwacji
  • Wykorzystanie filmów

Zadania osadzone w doświadczeniu zawodowym i uniwersalne

  • Kiedy posługiwać się zadaniami ściśle osadzonymi w realiach zawodowych?

Pisanie i testowanie zadań

  • Sztuka pisania zadań
  • Skąd czerpać pomysły na zadania?
  • Banki zadań szkoleniowych
  • Jak powinna wyglądać instrukcja?
  • Zasady testowania zadań przygotowanych samodzielnie

Ćwiczenia kreatywne i aktywizujące grupę

  • Kiedy z nich korzystać?

Realizacja zadań

  • Udzielanie instrukcji do zadań
  • Przygotowanie pomieszczeń i zasobów, czas realizacji
  • Moderowanie dyskusji
  • Działanie trenera w sytuacjach nieprzewidzianych
  • Podsumowywanie ćwiczeń – faza refleksji

Anetta Krukowska - od 1998 roku pracuje jako trenerka, konsultantka i coach w zakresie rekrutacji, szkoleń, ocen kompetencji, diagnozy organizacyjnej oraz interwencji w trudnych sytuacjach zespołowych. Od 2016 roku jest propagatorką nowego nurtu - wellness w biznesie.

Ewa Opolska - przeprowadza firmy i ludzi przez zmiany, szkoląc i prowadząc projekty rozwojowe. Jest doświadczonym trenerem w obszarze szkoleń menedżerskich. Realizuje dłuższe cykle (akademie menedżerskie, programy talentowe), wspierające konkretne cele biznesowe.

Magdalena Robak - doświadczony ekspert i trener EY Academy of Business, trener biznesu i konsultant, praktyk biznesu.

Metodyka prowadzenia zajęć

Szkolenie ma na celu przygotowanie metodologiczne do realizacji zajęć poprzez różnego rodzaju ćwiczenia, zadania, filmy czy testy. Dowiesz się, skąd można czerpać pomysły na pisanie zadań, jakie są zasady ich pisania oraz jak je najlepiej testować. Pokażemy, dlaczego ważne są ice breakery, ćwiczenia kreatywne i przyjazna oku prezentacja. Dowiesz się również, jak udzielać instrukcji, aby uczestnicy szkolenia wiedzieli, jak wykonać dane zadanie i co jest jego celem.

Szkolenie jest częścią Akademii Trenera.

Dla kogo

Szkolenie jest adresowane do osób, które myślą o pracy trenerskiej, a także tych, którzy niedawno ją rozpoczęli i chcą poznać metodykę prowadzenia zajęć.

Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • poznanie metodologii prowadzenia szkoleń, w tym zasad pisania zadań i ćwiczeń
  • uczenie się dopasowywania metod pracy do grupy
  • poznanie zasad przygotowania skutecznej prezentacji multimedialnej
  • zapoznanie się ze źródłami pomysłów i inspiracji na pisanie zadań oraz ze źródłami, z których można czerpać gotowe zadania
  • zdobycie umiejętności udzielania instrukcji do zadań, a także podsumowywania ćwiczeń

Nauczysz się:

  • korzystać z gotowych zadań i ćwiczeń oraz szukać ich w odpowiednich bazach i literaturze
  • korzystać z przykładowych testów
  • przygotowywać prezentację multimedialną
  • pisać ćwiczenia i je testować
  • prowadzić dyskusje podsumowujące po zadaniach
  • udzielać instrukcji do zadań
Program

Uczenie się dorosłych

  • Cykl Kolba
  • Uczenie się mentalne i uczenie przez doświadczenie

Przygotowanie materiałów dydaktycznych

  • Prezentacja multimedialna – jak ją przygotować i jak skutecznie z niej korzystać?

Ćwiczenia budujące grupę

  • Ice breakery i ćwiczenia rozgrzewkowe
  • Ćwiczenia integrujące grupę

Typy zadań

  • Zadania grupowe bez i z podziałem na role
  • Dyskusje grupowe
  • Prezentacje indywidualne i grupowe
  • Symulacje rozmów
  • Case studies
  • Zadania konstrukcyjne
  • Pisemna analiza przypadku, zadania pisemne
  • Testy
  • Arkusze obserwacji
  • Wykorzystanie filmów

Zadania osadzone w doświadczeniu zawodowym i uniwersalne

  • Kiedy posługiwać się zadaniami ściśle osadzonymi w realiach zawodowych?

Pisanie i testowanie zadań

  • Sztuka pisania zadań
  • Skąd czerpać pomysły na zadania?
  • Banki zadań szkoleniowych
  • Jak powinna wyglądać instrukcja?
  • Zasady testowania zadań przygotowanych samodzielnie

Ćwiczenia kreatywne i aktywizujące grupę

  • Kiedy z nich korzystać?

Realizacja zadań

  • Udzielanie instrukcji do zadań
  • Przygotowanie pomieszczeń i zasobów, czas realizacji
  • Moderowanie dyskusji
  • Działanie trenera w sytuacjach nieprzewidzianych
  • Podsumowywanie ćwiczeń – faza refleksji
Szczegóły programu modułowego

Cena

2350 zł netto

Lokalizacja

Online

Termin

25-26 października 2022

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • zuzanna.stepien@pl.ey.com