Metodyka prowadzenia zajęć – szkolenie z cyklu Akademia Trenera – EY Academy of Business

Metodyka prowadzenia zajęć – szkolenie z cyklu Akademia Trenera

Szkolenie ma na celu przygotowanie metodologiczne do realizacji zajęć poprzez różnego rodzaju ćwiczenia, zadania, filmy czy testy. Dowiesz się, skąd można czerpać pomysły na pisanie zadań, jakie są zasady ich pisania oraz jak je najlepiej testować. Pokażemy, dlaczego ważne są ice breakery, ćwiczenia kreatywne i przyjazna oku prezentacja. Dowiesz się również, jak udzielać instrukcji, aby uczestnicy szkolenia wiedzieli, jak wykonać dane zadanie i co jest jego celem.

Szkolenie jest częścią Akademii Trenera.

Szkolenie jest adresowane do osób, które myślą o pracy trenerskiej, a także tych, którzy niedawno ją rozpoczęli i chcą poznać metodykę prowadzenia zajęć.

Cele szkolenia:

  • Poznanie metodologii prowadzenia szkoleń, w tym zasad pisania zadań i ćwiczeń
  • Uczenie się dopasowywania metod pracy do grupy
  • Poznanie zasad przygotowania skutecznej prezentacji multimedialnej
  • Zapoznanie się ze źródłami pomysłów i inspiracji na pisanie zadań oraz ze źródłami, z których można czerpać gotowe zadania
  • Zdobycie umiejętności udzielania instrukcji do zadań, a także podsumowywania ćwiczeń

Nauczysz się:

  • Korzystać z gotowych zadań i ćwiczeń oraz szukać ich w odpowiednich bazach i literaturze
  • Korzystać z przykładowych testów
  • Przygotowywać prezentację multimedialną
  • Pisać ćwiczenia i je testować
  • Prowadzić dyskusje podsumowujące po zadaniach
  • Udzielać instrukcji do zadań

Uczenie się dorosłych

  • Cykl Kolba
  • Uczenie się mentalne i uczenie przez doświadczenie

Przygotowanie materiałów dydaktycznych

  • Prezentacja multimedialna – jak ją przygotować i jak skutecznie z niej korzystać?

Ćwiczenia budujące grupę

  • Ice breakery i ćwiczenia rozgrzewkowe
  • Ćwiczenia integrujące grupę

Typy zadań

  • Zadania grupowe bez i z podziałem na role
  • Dyskusje grupowe
  • Prezentacje indywidualne i grupowe
  • Symulacje rozmów
  • Case studies
  • Zadania konstrukcyjne
  • Pisemna analiza przypadku, zadania pisemne
  • Testy
  • Arkusze obserwacji
  • Wykorzystanie filmów

Zadania osadzone w doświadczeniu zawodowym i uniwersalne

  • Kiedy posługiwać się zadaniami ściśle osadzonymi w realiach zawodowych?

Pisanie i testowanie zadań

  • Sztuka pisania zadań
  • Skąd czerpać pomysły na zadania?
  • Banki zadań szkoleniowych
  • Jak powinna wyglądać instrukcja?
  • Zasady testowania zadań przygotowanych samodzielnie

Ćwiczenia kreatywne i aktywizujące grupę

  • Kiedy z nich korzystać?

Realizacja zadań

  • Udzielanie instrukcji do zadań
  • Przygotowanie pomieszczeń i zasobów, czas realizacji
  • Moderowanie dyskusji
  • Działanie trenera w sytuacjach nieprzewidzianych
  • Podsumowywanie ćwiczeń – faza refleksji

Anetta Krukowska - od 1998 roku pracuje jako trenerka, konsultantka i coach w zakresie rekrutacji, szkoleń, ocen kompetencji, diagnozy organizacyjnej oraz interwencji w trudnych sytuacjach zespołowych. Od 2016 roku jest propagatorką nowego nurtu - wellness w biznesie.

Magdalena Robak - wspiera rozwój przywództwa i (współ)pracy opartych o świadomość ról, wspólne wartości i standardy oraz empowerment – w firmach, zespołach, projektach. Psycholog organizacji i pracy, praktyk biznesu i lider projektów rozwojowych.

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów

Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy — przekazywania wiedzy na przykładach z życia:

10 przykazań dla zwycięzców
Spotkanie autorskie z Ewą Opolską

Weź udział w spotkaniu autorskim z Ewą Opolską, współautorką książki "Po co nam praca” i dowiedz się jak zbudować strategię, która pozwoli Ci odnieść sukces.

Metodyka prowadzenia zajęć – szkolenie z cyklu Akademia Trenera

Cena

2750 zł netto

Akademia Trenera - cały pakiet

Akademia Trenera rozpoczyna się modułem 0, mającym na celu stworzenie tzw. „fotografii początkowej trenera”. Po przejściu cyklu szkoleń pstrykniemy „fotografię końcową”. Będzie ona jawnym przykładem tego, czego nauczysz się podczas całej Akademii. Żebyś mógł nabywać praktykę, w każdym module proponujemy serię praktycznych ćwiczeń. A po module – dla chętnych – zadanie domowe.

 

Celem modułu 0 jest nagranie krótkich próbek szkoleniowych i na ich podstawie zbudowanie planu rozwoju na całą Akademię.

 

Moduły 1-5 to dwudniowe zajęcia dydaktyczne. Moduł 6, ostatni, stanowi certyfikację trenerską.

 

W sumie 13 dni zajęć w formie stacjonarnej!

Cena

8200 zł netto

Metodyka prowadzenia zajęć – szkolenie z cyklu Akademia Trenera

Szkolenie ma na celu przygotowanie metodologiczne do realizacji zajęć poprzez różnego rodzaju ćwiczenia, zadania, filmy czy testy. Dowiesz się, skąd można czerpać pomysły na pisanie zadań, jakie są zasady ich pisania oraz jak je najlepiej testować. Pokażemy, dlaczego ważne są ice breakery, ćwiczenia kreatywne i przyjazna oku prezentacja. Dowiesz się również, jak udzielać instrukcji, aby uczestnicy szkolenia wiedzieli, jak wykonać dane zadanie i co jest jego celem.

Szkolenie jest częścią Akademii Trenera.

Dla kogo?

Szkolenie jest adresowane do osób, które myślą o pracy trenerskiej, a także tych, którzy niedawno ją rozpoczęli i chcą poznać metodykę prowadzenia zajęć.

Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • Poznanie metodologii prowadzenia szkoleń, w tym zasad pisania zadań i ćwiczeń
  • Uczenie się dopasowywania metod pracy do grupy
  • Poznanie zasad przygotowania skutecznej prezentacji multimedialnej
  • Zapoznanie się ze źródłami pomysłów i inspiracji na pisanie zadań oraz ze źródłami, z których można czerpać gotowe zadania
  • Zdobycie umiejętności udzielania instrukcji do zadań, a także podsumowywania ćwiczeń

Nauczysz się:

  • Korzystać z gotowych zadań i ćwiczeń oraz szukać ich w odpowiednich bazach i literaturze
  • Korzystać z przykładowych testów
  • Przygotowywać prezentację multimedialną
  • Pisać ćwiczenia i je testować
  • Prowadzić dyskusje podsumowujące po zadaniach
  • Udzielać instrukcji do zadań
Program

Uczenie się dorosłych

  • Cykl Kolba
  • Uczenie się mentalne i uczenie przez doświadczenie

Przygotowanie materiałów dydaktycznych

  • Prezentacja multimedialna – jak ją przygotować i jak skutecznie z niej korzystać?

Ćwiczenia budujące grupę

  • Ice breakery i ćwiczenia rozgrzewkowe
  • Ćwiczenia integrujące grupę

Typy zadań

  • Zadania grupowe bez i z podziałem na role
  • Dyskusje grupowe
  • Prezentacje indywidualne i grupowe
  • Symulacje rozmów
  • Case studies
  • Zadania konstrukcyjne
  • Pisemna analiza przypadku, zadania pisemne
  • Testy
  • Arkusze obserwacji
  • Wykorzystanie filmów

Zadania osadzone w doświadczeniu zawodowym i uniwersalne

  • Kiedy posługiwać się zadaniami ściśle osadzonymi w realiach zawodowych?

Pisanie i testowanie zadań

  • Sztuka pisania zadań
  • Skąd czerpać pomysły na zadania?
  • Banki zadań szkoleniowych
  • Jak powinna wyglądać instrukcja?
  • Zasady testowania zadań przygotowanych samodzielnie

Ćwiczenia kreatywne i aktywizujące grupę

  • Kiedy z nich korzystać?

Realizacja zadań

  • Udzielanie instrukcji do zadań
  • Przygotowanie pomieszczeń i zasobów, czas realizacji
  • Moderowanie dyskusji
  • Działanie trenera w sytuacjach nieprzewidzianych
  • Podsumowywanie ćwiczeń – faza refleksji
Szczegóły programu modułowego

Cena

2750 zł netto Cena regularna

Lokalizacja

Warszawa

Termin

25-26 kwietnia 2024

12-13 listopada 2024

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • zuzanna.stepien@pl.ey.com